LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kruidvat hondenverzekering.

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
mulmol
Berichten: 69
Lid geworden op: 16 nov 2004 08:30

Kruidvat hondenverzekering.

Ongelezen bericht door mulmol »

Hallo,

Omdat wij binnenkort een pup krijgen heb ik mij een beetje verdiept in de hondenverzekeringen.

Als goedkope verzekering met redelijke voorwaarden komt het Kruidvat (aegon) uit de bus.

Heeft iemand ervaring met het kruidvat?????

Bedankt voor juillie reactie.

Henny

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Kruidvat hondenverzekering.

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Nee geen ervaring met hondenverzekeringen en dus ook niet met Kruidvat.

Wat ik wel vind is dat Nederland zo langzamerhand kampioen is in verzekeren. Natuurlijk is het ieder zijn persoonlijke keuze zo'n verzekering wel of niet te nemen, dat voorop gesteld.

Let wel eens goed op de voorwaarden van de verzekering en wat de premie gaat doen bij stijgende leeftijd. Er zijn tal van topics te vinden op dit forum o.a. van Proteq (oid) dat mensen ineens een bak meer gingen betalen aan premie als het hondje een jaar of 7 a 8 was.. dus als langzaam de te verwachten kosten beginnen te stijgen, stijgt de premie dramatisch.

Menigeen is achteraf goedkoper uit door zelf het bedrag van de premie te sparen op een spaarrekening en daaruit de medische kosten te betalen, mochten deze zich voordoen. Als je het missen kunt, doe in het begin nog een kleine extra storting en je krijgt ook al weer een paar euro rente. Met een beetje geluk spaart u de eerste paar jaren harder dan de uitgaven en heeft u tegen de tijd dat er kosten te verwachten zijn een bedrag gespaard waaruit deze kosten betaald kunnen worden. Natuurlijk is hier wel enig risico aan verbonden en is het afhankelijk van uw eigen financiële situatie. Maar als u het kunt missen en een gezonde buffer heeft, is het meestal overbodig.

Dit soort verzekeringen vind ik net zoiets als een verzekering voor een mobiele telefoon. Ik spaar dat liever zelf en dan koop ik wel een nieuwe mocht de nood aan de man komen.. of een reserve toestelletje achter de hand houden en als het weer tijd is contract te verlengen een nieuwe te halen of uit de besparing van een sim-only te bekostigen. Dat is uiteindelijk in veruit de meeste gevallen het goedkoopst. Op alle telefoons die men in een leven verslijt gaat men misschien 1 a 2 keer het schip in maar bespaart met over al die andere een hoop geld.

Maar nogmaals, dat is zeer persoonlijk en uw eigen keuze. Het is enkel ter overweging.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Kruidvat hondenverzekering.

Ongelezen bericht door ciske »

hondenverzekering moet je nooit aan beginnen, je betaald meer dan dat je zelf iets opzij legt en ze dekken bij lange na niet alles.

je betaald ook nog eens beheerskosten over je polis.

lostlovey
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 aug 2009 10:46

Re: Kruidvat hondenverzekering.

Ongelezen bericht door lostlovey »

@Emmy, het is niet waar dat je bij Proteq meer gaat betalen als het dier een bepaalde leeftijd berijkt. Dat is alleen zo als het dier al wat ouder is op instapdatum. Hoe jonger het dier, hoe lager de premie en die blijft dan ook op dat niveau (op minimale poliskostenverhogingen e.d.).
Verder ben ik het met je eens, een ieder moet bepalen of men liever zelf een bedrag opzij legt of verzekert.

@ciske, denk dat mensen zich gewoon goed moeten informeren en zelf een rekensommetje moeten en kunnen maken. Om zomaar te zeggen "nooit aan beginnen" is erg kort door de bocht. Dat is voor jouw situatie misschien de enig juiste optie, voor een ander hoeft dat niet zo te zijn.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Kruidvat hondenverzekering.

Ongelezen bericht door ciske »

vind het niks kort door de bocht, ik heb in het verleden voor mijn hond een verzekering gehad, moet je zeggen doe het nooit meer.

je betaald sowieso poliskosten ( beheerskosten elk jaar) en nogmaals niet alles wordt vergoed.

laat mij dan maar elke maand iets wegleggen.

lostlovey
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 aug 2009 10:46

Re: Kruidvat hondenverzekering.

Ongelezen bericht door lostlovey »

Ik heb zelf mijn dieren altijd verzekerd maar ik zeg niet "ja, je moet je dieren vooral verzekeren". Laat het gewoon aan de mensen over, je kunt hooguit je ervaring delen, maar te stellen "doe het niet", dat is en blijft kort door de bocht en weinig genuanceerd. Zeg dan "ik doe het niet meer omdat...". Daar heeft men meer aan.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Kruidvat hondenverzekering.

Ongelezen bericht door ciske »

okee heb je gelijk in :wink: ik zou het sowieso niet doen, wat TS doet moet hij/zij weten.

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: Kruidvat hondenverzekering.

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Ik heb mijn vorige hond wel degelijk bij Proteq verzekerd gehad en ook mijn nieuwe hond heb ik weer bij Proteq verzekerd.
Het kost me ongeveer 24 euro per maand. Als ik over 10 jaar reken ( zo oud wordt een Amerikaanse bulldog ongeveer ), zou ik met sparen dus 2880 euro gespaard hebben + de daarbij behorende rente.

Nu kun je denken, daar red je jezelf wel mee, maar als de hond onverwachts "echt" ziek wordt, is het niet meer te vergelijken.
Proteq vergoed 80% behalve inentingen. Mijn vorige hond kreeg een tumor bij zijn hart waar een aantal onderzoeken, scans en echo's voor nodig waren om hier achter te komen en dan ben je zo een paar duizend euro verder!
We hebben er voor gekozen, omdat hij al oud was, niet te opereren. In die situatie zou je zeggen dat we meer verzekering hebben betaald dan dat het ons had kunnen kosten.

Toch weet je het nooit. Stel, hond breekt pootje. Behandeling ben je ook zo weer een paar honder euro verder. 80% vergoed is dan toch lekker!
Na een paar jaar wordt het beestje ziek en hij kan geopereerd worden. Reken dan maar snel de onderzoeken + operatie met een bedrag wat snel al richting 3 tot misschien 5 duizend euro op kan lopen.
Dan heb je dus de kosten voor de verzekering omgerekend naar 80% vergoeding er al dik uit!

Het is aan jezelf om te beslissen, maar hou er rekening mee dat je nooit onder de motorkap van de hond kan kijken wat voor jou het meest voordelig is. Je weet nooit wat voor kosten je aan de hond gaat krijgen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Kruidvat hondenverzekering.

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Om even tegengas te geven tegen bovenstaande reclame voor Proteq:

Proteq en andere dierenverzekeraars verhogen de premie van de afgesloten verzekering tijdens de duur van de verzekering. De meeste dierenartskosten zitten gemiddeld aan het einde van het leven van het huisdier. De verzekeraar verhoogt daarom na een paar jaar de premie. Dit vertellen ze je niet wanneer je de verzekering afsluit. In onderstaand draadje werd de premie verhoogd van 26 euro naar 47 euro per maand. Veel mensen stappen dan uit de verzekering: ze zijn boos en voelen zich beetgenomen. Winst voor de verzekeraar want hij heeft riant premie kunnen vangen over een periode met laag risico. Zegt de verzekerde de premie niet op, dan gaat het zakkenvullen gewoon door: de premie is immers bijna verdubbeld.

De vuistregel is: risico's die je zelf kan dragen moet je nooit verzekeren, tenzij je graag teveel wil betalen. Heb je geen geld om een hond te onderhouden? Dan moet je geen hond nemen. Ben je bang voor hoge dierenartskosten? Open een aparte spaarrekening (kost je geen cent!!!) en parkeer daar automatische elke maand een deel van je inkomen op. Bijkomend voordeel van alles in eigen hand houden: je hoeft nooit iets te declareren. Je kan nooit onenigheid krijgen met je verzekeraar over de interpretatie van de polisvoorwaarden en de kleine lettertjes. Nooit formulieren invullen etc etc.

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... q&start=80
Laatst gewijzigd door Bob Schurkjens op 16 aug 2011 11:59, 1 keer totaal gewijzigd.

lostlovey
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 aug 2009 10:46

Re: Kruidvat hondenverzekering.

Ongelezen bericht door lostlovey »

ciske schreef:okee heb je gelijk in :wink: ik zou het sowieso niet doen, wat TS doet moet hij/zij weten.
:wink:

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Kruidvat hondenverzekering.

Ongelezen bericht door Emmy75 »

lostlovey schreef:@Emmy, het is niet waar dat je bij Proteq meer gaat betalen als het dier een bepaalde leeftijd berijkt. Dat is alleen zo als het dier al wat ouder is op instapdatum. Hoe jonger het dier, hoe lager de premie en die blijft dan ook op dat niveau (op minimale poliskostenverhogingen e.d.).
Verder ben ik het met je eens, een ieder moet bepalen of men liever zelf een bedrag opzij legt of verzekert.
Lees dan het verhaal eens van 1-7-11 van Iggayuli over haar 3 honden in dit topic: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=9&t=41554
On het verhaal van Ninc (29-6) in hetzelfde topic over de verzekering van haar kat. Beiden bij Proteq en behoorlijke premiestijgingen van resp. 80% en 50%..

Daarom gaf ik het ook ter overweging aan. Ik kan natuurlijk niet in iemands beurs of bankrekening kijken. Daarbij heb je dingen die niet vergoed worden, eigen bijdragen, eigen risico's enz. Hoewel het om je huisdier gaat, moet je dit toch een beetje koel en zakelijk becijferen. Aangezien de verzekeraar geen filantropische instelling is, zal voor het gros gelden dat je er voordeel van hebt om zelf te sparen en de kosten te betalen. Een aantal mensen zullen pech hebben en er bij inschieten, maarja als je dat financieel kan dragen is er niks aan het handje.. Je moet je alleen bewust zijn van de consequenties van je keuze. (nu bedoel ik met je in dit verhaal niet jou persoonlijk, maar in het algemeen)

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: Kruidvat hondenverzekering.

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Ik heb met mijn vorige hond altijd bij Proteq gezeten en NOOIT een premieverhoging gehad van een dergelijke hoogte als hierboven genoemd, laat dat duidelijk zijn.
Ik ben aan het begin destijds ingestapt voor pak hem beet 21 euro per maand en betaalde aan het eind na al die jaren nog altijd maar 24 euro.
Dat er dergelijke belachelijke stijgingen zijn, vind ik vreemd, maar was absoluut niet bij mij van toepassing.

@Bob Schurkjens,
Waarom "reclame"???
Ik deel mijn persoonlijke ervaring. Niks meer, niks minder!
Of is het nu zo, gezien mijn positieve bericht over Proteq, dat men denkt dat ik bij Proteq werk en op die manier reclame aan het maken ben?
Dus, als iemand een positieve ervaring post, is het ineens reclame, want anderen zijn het er niet mee eens?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kruidvat hondenverzekering.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Zelf altijd honden gehad en nu nog, nog nooit geen verzekering afgesloten.
Je betaalt ongeveer een 300 euro op jaarbasis daar kun je veel medische zorg voor geven als je dat uittelt over een aantal jaren.

Heb net even gekeken op een site van hondenverzekeringen, incl. vacinatie, incl. 50% terug op castratie/sterlisatie dan zou ik aan de 38 euro per maand komen. :shock:

Toevallig is mijn hond vorig jaar 'geholpen' en dat koste 175 euro (reu).

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Kruidvat hondenverzekering.

Ongelezen bericht door ciske »

Dus, als iemand een positieve ervaring post, is het ineens reclame, want anderen zijn het er niet mee eens
nee hoor Daan , ieder zijn eigen ervaring :mrgreen:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kruidvat hondenverzekering.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Daan_1978 schreef:Ik heb met mijn vorige hond altijd bij Proteq gezeten en NOOIT een premieverhoging gehad van een dergelijke hoogte als hierboven genoemd, laat dat duidelijk zijn.
Ik ben aan het begin destijds ingestapt voor pak hem beet 21 euro per maand en betaalde aan het eind na al die jaren nog altijd maar 24 euro.
Dat er dergelijke belachelijke stijgingen zijn, vind ik vreemd, maar was absoluut niet bij mij van toepassing.

Wat voor een soort hond was het ?
Werden vacinaties bij je vergoed door de verzekering ?
Hoelang heeft je hond geleefd en hoevaak heb je de verzekering moeten
aanspreken ?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Kruidvat hondenverzekering.

Ongelezen bericht door ciske »

wat doet het er toe wat voor hond het was? Daan heeft goede ervaringen.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kruidvat hondenverzekering.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

ciske schreef:wat doet het er toe wat voor hond het was? Daan heeft goede ervaringen.
Dat maakt heel wat uit bij sommige verzekeringen, is het een grote hond, kleine hond etc.

Mag en kan ook dat er goede ervaringen zijn, dat hoor ik wel vaker.
Vraag hem alleen maar een aantal vragen.

GloriusWorld
Berichten: 232
Lid geworden op: 25 mei 2010 08:50

Re: Kruidvat hondenverzekering.

Ongelezen bericht door GloriusWorld »

http://www.z24.nl/z24geld/artikel_96471 ... erij_.html

Naar mijn idee puur geldklopperij, U heeft straks een pup? Begin alvast een apart potje met elke maand wat U anders aan premie kwijt bent voor de pup aan dierenverzekering opzij te zetten, en u kunt zelf over het geld beschikken.
Het is totaal een uit de handgelopen extra verzekering.
Uit onderzoek is gebleken dat ook dierenartspraktijken extra inkomsten hebben als ze klanten aanmelden bij dierenverzekeringen.
Een verzekering gooit een nieuwe verzekering in het leven, en de rest achtervolgt, en een verzekeringsbedrijf wilt logisch alleen maar winst draaien. en de klanten maar betalen.
Ruim 10 jaar terug had nooit iemand nog gehoord van dierenverzekeringen.

GloriusWorld
Berichten: 232
Lid geworden op: 25 mei 2010 08:50

Re: Kruidvat hondenverzekering.

Ongelezen bericht door GloriusWorld »

Zelf honden gehad, ( 3 stuks) ruim 10 jaar geworden, en alleen de gebruikelijke dierenartskosten.Verder geen extra dierenarts onkosten gehad door ziekte.
De verzekeraar had dan slapend rijk kunnen worden met de dierenverzekering.

http://www.z24.nl/bedrijven/zakelijke_d ... narts.html
Vier van de tien Nederlanders gaan per jaar twee keer of vaker naar de dierenarts, voornamelijk om huisdieren te laten inenten of onvruchtbaar te maken

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: Kruidvat hondenverzekering.

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Vorige hond was een Franse Bulldog à gemiddeld 22,50 per maand.
Hij is 8 jaar geworden en we hebben hem toen hij 8 jaar was laten inslapen, omdat de klachten door de tumor bij zijn hart te groot werden.
Laatste 2 jaar erg vaak en veel kosten gemaakt. Nog nooit een stijging gehad.

Nieuwe hond is een Amerikaanse Bulldog. Hiervoor betalen wij 24 euro per maand.

Wij hebben vaccinaties en castratie niet erbij. Deze betalen wij wel gewoon zelf.
Alle andere kosten worden voor 80% gedekt.

Gesloten