LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Yarden - indexering versus waardevast?????

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
NMK
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 okt 2011 15:30

Yarden - indexering versus waardevast?????

Ongelezen bericht door NMK »

Gelegaliseerde diefstal?????
1995: verzekeringsagent adviseert de waardevaste uitvaartverzekering (UVV) in natura bij het huidige Yarden dat het gelijknamige bedrijf enkele jaren geleden omzette in een niet waardevaste UV. Heb zowel per mail als per brief geprotesteerd, echter nooit enige reactie mogen ontvangen. Een telefoontje leverde een verwijzing op naar de kleine lettertjes: "tussentijdse wijziging van de voorwaarden is mogelijk". Tijdens het schaken de spelregels veranderen dus.
2011: brieven van Yarden. Verzoek om te indexeren vanwege de toenemende uitvaartkosten van 2,7% per jaar. We 'mogen' ons gelukkig indekken voor de komende 5 jaar met (voor 3 polissen) een extra premie van € 41,40 per jaar = 18,3% premiestijging!!!
Van een 'waardevaste' in natura polis naar een geïndexeerde UVV met een premiestijging die de maximaal te berekenen rente per jaar overstijgt / benadert.
Weg bij Yarden? Dat kan natuurlijk meneer, krijgt u 50% van het ingelegde bedrag terug!!!???? Wanneer ik vervolgens vraag of de volgende stap is de kist uit het pakket te halen of wellicht de brandstof voor de crematie, krijg ik opnieuw de naald in de groef: meneer u besluit zelf of u wilt indexeren of niet. Gelegaliseerde diefstal, gluiperig en vele mensen trappen er nog in ook. Het is een schande en ik ben :x dat ik zonder een onevenredig groot verlies van het ingelegde bedrag zelf geen tussentijdse wijziging van de voorwaarden doen kan, namelijk: wegwezen! Kortom: trap er niet in. Wijziging van de spelregels tijdens het spel maakt zeker geen betrouwbare indruk, net als de andere 500 reacties in dit forum daar niet aan bijdragen. Dus geen Yarden.
Weet iemand overigens een andere "in natura waardevaste UVV"? Of misschien een andere idee voor de dekking van uitvaartkosten?

Eres
Berichten: 296
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:31

Re: Yarden - indexering versus waardevast?????

Ongelezen bericht door Eres »

NMK
Je komt met een oud verhaal en 500 reacties doe maar een paar duizend.(Zie yarden uitvartverzekering op pagina 3)

NMK
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 okt 2011 15:30

Re: Yarden - indexering versus waardevast?????

Ongelezen bericht door NMK »

Beste Eres,
So what? Er kan niet genoeg aandacht aan deze gelegaliseerde diefstal worden besteed. Bovendien is voor mij de toegezonden indexeringsvraag nieuw, net als voor vele gedupeerden voor of na mij.
Absoluut geen Yarden dus, maar wat dan wel?

Eres
Berichten: 296
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:31

Re: Yarden - indexering versus waardevast?????

Ongelezen bericht door Eres »

NMK
Ik vind het zeker prima dat deze oplichting steeds weer boven komt drijven.
Dat bedoelde ik met het oud verhaal, dus je had het beter bij het yarden item kunnen zetten en dan kwam deze problematiek weer onder de aandacht.
In 2007 kreeg zover ik weet iedereen deze wijziging per nieuwe polis overhandigd en daartegen had men direct moeten protesteren. Nu is de tijd daar voor indexering, extra winst voor yarden dus een logische uitvraag.
Ik vind het ook nog steeds ongelooflijk dat het kifid dit niet goed beoordeelde, maar het niet verbood, zo(100% onbetrouwbaar) zit de financiële wereld helaas in elkaar.
Ik zou nooit meer zo’n “verzekering” aangaan, gewoon zelf sparen.
Ik had onder het andere item al eens verwezen naar de UZN, deze heeft nog steeds een natura verzekering (positieve ervaring mee gehad), iets minder dekking dan de AVVL(Yarden)had.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Yarden - indexering versus waardevast?????

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Yarden: Uw Dood is ons Brood. Goeie reclameslogan, al zeg ik het zelf. :mrgreen:

testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: Yarden - indexering versus waardevast?????

Ongelezen bericht door testcase »

Bob Schurkjens schreef:Yarden: Uw Dood is ons Brood. Goeie reclameslogan, al zeg ik het zelf. :mrgreen:
Dat is in ieder geval feitelijk juist. Iedereen die in de uitvaartbranche werkt, verdient zijn brood bij de gratie van het overlijden van mensen.

Of zie je liever dat het vrijwillegerswerk is?

MAXIEM

Re: Yarden - indexering versus waardevast?????

Ongelezen bericht door MAXIEM »

NMK

Je kunt niet anders verwachten van dit "firmaatje".

Maxiem.

Gesloten