LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rechtsbijstandverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
gtp
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:02

Re: Rechtsbijstandverzekering

Ongelezen bericht door gtp »

Het donker bruin vermoeden is HEEEEEEEEL helder geworden.

CarolineL
Berichten: 34
Lid geworden op: 26 jan 2011 14:47

Re: Rechtsbijstandverzekering

Ongelezen bericht door CarolineL »

Het lijkt mij beter dat de kosten voor een dergelijke verzekering worden gestort op een eigen spaarrekening. Mocht de nood aan de man komen, dan heeft u daarvoor gelden beschikbaar en plukt u sowieso de rentevruchten!

Daarnaast helpt een rechtsbijstand wel met de "simpele zaken". Hiervoor bestaat tevens het juridisch loket (gratis). Indien een advocaat nodig is, ja dan moet een advocaat toch worden ingeschakeld. Ik durf niets te zeggen over het niveau van de gemiddelde medewerker, parels zijn overal. Ik heb echter begrepen dat ook (afgestudeerde) HBO-ers advies geven bij rechtsbijstandverzekeraars.

Het kan een goede oplossing zijn. Echter, Nederlanders hebben er een handje van zichzelf teveel te verzekering. Bekijk waar u zich precies zorgen om maakt en of dat onder een andere verzekering valt, zoals autoverzekering of de inboedel-/opstalverzekering. Maakt u zich écht zorgen, dan is het prima om een dergelijke verzekering af te sluiten. Maar er zijn voldoende advocaten die bereid zijn prijsafspraken te maken bij bepaalde zaken en dan weet u in elk geval dat u niet meer verplicht doorverwezen wordt naar een andere professional.

Uiteindelijk is het natuurlijk aan uzelf om te beslissen.

Groet, Caroline

gtp
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:02

Re: Rechtsbijstandverzekering

Ongelezen bericht door gtp »

Carolinet, U begrijp duidelijk de vraag van ts niet en sparen voor rechtsbijstand ? U heb geen flauw benul van wat het uurloon van een advocaat is/kan zijn.Een juridisch loket geeft alleen advies/verwijs maar staat je verder niet bij (schrijf wel eventueel een brief).Verder ts zoek voor niets rechtsbijstand.

gtp
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:02

Re: Rechtsbijstandverzekering

Ongelezen bericht door gtp »

benikeennederlander (ts) net gelezen, gratis rechtsbijstand, ga naar, actie voorwaarden, www. hema.nl. Ook deze tip is gratis.

CarolineL
Berichten: 34
Lid geworden op: 26 jan 2011 14:47

Re: Rechtsbijstandverzekering

Ongelezen bericht door CarolineL »

@ gtp

Ik ben zelf advocaat, dus ik begrijp wel e.e.a. met betrekking tot tarieven van advocaten. Ik hou mensen niet af van een rechtsbijstandverzekering, maar ik geef wel aan dat men heel erg kritisch moet zijn bij het kiezen hiervoor. Situaties die écht kostbaar (kunnen) zijn zoals een echtscheiding of kinderalimentatie, zijn uitgesloten in rechtsbijstand. Indien een persoon huursubsidie of zorgtoeslag ontvangt, kan men afhankelijk van het rechtsprobleem in aanmerking komen voor rechtsbijstand via de overheid.

Groet, Caroline

gtp
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:02

Re: Rechtsbijstandverzekering

Ongelezen bericht door gtp »

Beste Carolinet, daar gaat het helemaal niet om/over, ts wilde graag weten waar hij tegen minimale kosten zijn lopende probleem mee kan oplossen.En daar dit niet kan (inloop tijd,wat logisch is) is iedereen een oplichter maar hij vergeet dat hijzelf de fout in kan gaan, en zomaar andere voor alles en nog wat uitmaken.Dat de overheid in bepaalde gevallen in de kosten kan te gemoet komen klop wel maar dat is ook beperkt en wordt steed minder.
Als je een eigen huis bezit en je krijgt problemen en je heb juridische hulp nodig kan je een bijdrage wel vergeten.
Bij Arag/Das verzekerd je een (aantal) rubrieken inderdaad scheiding zit er niet bijin maar dat weet je van te voren maar je kiest wat voor jou belangrijk is als je geen motor voertuig heb sla je deze rubriek over. Nu we ts door hebben is hij stil. groet tpg

CarolineL
Berichten: 34
Lid geworden op: 26 jan 2011 14:47

Re: Rechtsbijstandverzekering

Ongelezen bericht door CarolineL »

Meestal gaan mensen pas kijken naar een dergelijke verzekering wanneer zij een probleem hebben. Ik heb inderdaad begrepen dat de wachttermijn bijzonder vervelend is voor sommige personen. Maar om heel eerlijk te zijn, voor een dubbeltje kan je niet op de eerste rang zitten...

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: Rechtsbijstandverzekering

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Ben het 100% met jou eens GTP, ik las gisteren dit topic en dacht exact
hetzelfde.... TS wil idd gewoon een RB verzekering terwijl er al een probleem speelt

Terwijl andere mensen daar keurig jaren lang premie voor betalen...zo werkt het gewoon niet

Je koop toch ook geen auto met schade en verzekerd hem dan , om later de schade op te geven...En zo zijn er legio voorbeelden het is gewoon en vorm van verzekeringsfraude.

Want ze vragen bij aanvang of er al iets speeld wat voor de verzekeraar van belang is.. Zegt TS nee, pleegt ie fraude en zegt ie ja dan kan ie voor dat lopende probleem geen juridische hulp krijgen

manon252
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jan 2012 19:41

Re: Rechtsbijstandverzekering

Ongelezen bericht door manon252 »

Wij hebben een zeer negatieve ervaring met de das !!

We hebben daar een zaak aangemeld waar we constant achteraan hadden gezeten onze polis zou het niet dekken.
Ze gaven tips hoe we de zaak anders aan moesten melden dan werd het wel vergoed !!
De man zou ook al vanalles voor ons gedaan hebben enz
Bleek hij het dossier gewoon gesloten te hebben en kan zich van de mondelingen dingen plots niets herrinren
er liep ook een tweede zaak ....
deze zou nooit bestaan hebben :-) jaja
Dan ga je je beklacht doen en hebben ze maling aan je mondeling kunnen ze zich niet tegen je verweren !! inplaats van de belofte na te komen je te bellen krijg je een laf briefje !! top echte kerels dit

wij zijn er per direct weg en hopen ook dat de DAS flink in mag storten ballen toko

benikeennederlander
Berichten: 129
Lid geworden op: 27 jun 2011 14:02

Re: Rechtsbijstandverzekering

Ongelezen bericht door benikeennederlander »

Ik had over Das ook wel het een en ander gehoord, maar ik laat het nooit van een persoon afhangen.
Betreft Rechtsbijstand, ik heb inmiddels nu een Rechtsbijstandverzekering bij Unive genomen.
Waarom? Het meest betrouwbaarder en ik krijg korting omdat ik al lopende verzekeringen bij hen heb.
Wachttijd en dan wel premie betalen terwijl je geen bijstand krijgt is absurd, maar helaas is het niet anders, dus doe ik het er maar mee.
Ben ik iemand die zomaar naar de Rechter stapt??? Dat doe ik alleen als ik door een bedrijf genaaid word en of door iemand anders buiten een bedrijf.
Bepaalde dingen los ik met mijn vuisten op; als het echt niet anders kan.
Gaat het om een financieel plaatje en heb ik een redelijke kans van slagen, dan stap ik naar de Rechter.

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: Rechtsbijstandverzekering

Ongelezen bericht door Isabel1 »

Hai,

wij hebben goede ervaringen met arag. Je kunt ze altijd bellen voor advies, bellen dan ook netjes terug. Ook hebben ze ooit voor ons een zaak gedaan (we hebben toen gewonnen) van te voren is toen keurig uitgelegd dat het inderdaad zou kunnen dat bij verlies wij een deel van de advocaatskosten van de tegenpartij zouden moeten betalen en er is toen ook gekeken hoeveel dat zou zijn en wat de kans was dat dat gebeurde. 3 jaar geleden hebben zij ook nog voor ons geschikt in een ongeluk met de auto.

Juridisch loket is natuurlijk ook een optie maar die geven advies en gaan niet echt met je om de tafel zitten. Zeker voor mensen zoals wij, die weinig echt verstand van juridische kwesties hebben was ik heel blij met arag.

Isabel

gtp
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:02

Re: Rechtsbijstandverzekering

Ongelezen bericht door gtp »

Wat een moraal zeg, dit zijn nu aspirant verzekerden die ik niet in mijn portefeuille wil hebben. Ik wens Unive danook succes met z'n verzekerde ( veel tijd en strijd zonder betaling). Vanaf 2013 zijn er alleen nog provisie loze verzekeringen en moeten de clienten een uurloon gaan betalen ( of abonnement). Zal dan wel te duur worden en weer een topic starten over de kosten daarvan.

Martijn T
Berichten: 114
Lid geworden op: 24 nov 2008 21:24

Re: Rechtsbijstandverzekering

Ongelezen bericht door Martijn T »

gtp:
ter info:

provisieverbod 2013 geldt alleen voor complexe producten. Voor schadeverzekeringen is er (nog) geen verbod. Wel zullen de meeste tussenpersonen overstappen op een abonnementensysteem (welke vorm dan ook)

Nationale-Nederlanden rb via SRK heeft geen wachttijd. alleen bestaande geschillen zijn uiteraard uitgesloten

gtp
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:02

Re: Rechtsbijstandverzekering

Ongelezen bericht door gtp »

Reken maar van yes, 2013 totaal provisie verbod op alle schade verzekeringen.
Nu op alle complexe verzekeringen ( zelfs een uitvaartverzekering valt hieronder)provisie loos.

benikeennederlander
Berichten: 129
Lid geworden op: 27 jun 2011 14:02

Re: Rechtsbijstandverzekering

Ongelezen bericht door benikeennederlander »

Wat een moraal zeg, dit zijn nu aspirant verzekerden die ik niet in mijn portefeuille wil hebben. Ik wens Unive danook succes met z'n verzekerde ( veel tijd en strijd zonder betaling). Vanaf 2013 zijn er alleen nog provisie loze verzekeringen en moeten de clienten een uurloon gaan betalen ( of abonnement).

Ik zou jou niet als verzekeraar moeten hebben jongeman\vrouw of wat je ook mag wezen.
Als het echt waar zou zijn wat jij allemaal loopt te verkondigen, zullen ze heel gauw klanten kwijtraken.

gtp
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:02

Re: Rechtsbijstandverzekering

Ongelezen bericht door gtp »

Dan zou jij je nergens kunnen verzekeren, gelukkig maakt het intermediar zelf uit wie ze als cliënt willen accepteren en zo een fatsoenlijke portefeuille te kunnen opbouwen.

fam Langerak
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 sep 2013 18:07

Re: Rechtsbijstandverzekering

Ongelezen bericht door fam Langerak »

Ik denk dat alle grote verzekeringen ook echt wel goede kanten hebben. Maar dat ze ook steken laten vallen. Van Arag kan ik zeggen een zaak goed opgelost een fijne juriste. Maar bij lange na niet er uitgehaald wat er inzat, maar genoeg om er de helft van de geleden onkoste me ete voldoen. En achter af is alles makkelijker te zien en zie je wat er allemaal meer in had gezeten.
We zijn nu met een zaak met zeer hoge spoed, atbeidsconflict wat in eens uit de lucht komt vallen bezig en nu loopt het absoluut niet. De ene geeft je wel een polis nr, de ander zegd dat ze dat niet kan / mag. Ik word door degene die moet bepalen of mijn zaak in behandeling gaat worden genomen sneu en treurig genoemd en als je klaagt snappen ze dat niet. Ze willen je dan weer met die persoon doorverbinen.
Ze blijven er bij dat je geen recht van advocaat keuze hebt. Das het zelfde volgens mij als zeggen in de voorwaarden van de winkel staat dat we geen geld terug geven. Wet gaat toch boven regel? Als je iets snel moet hebben moet je er iig niet zijn.

proklus
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 okt 2013 00:24

Re: Rechtsbijstandverzekering

Ongelezen bericht door proklus »

nou die rechtsbijstand verzekering van unive moet je niet nemen zeer slechte ervaring mee doen alleen maar wat voor je als de tegenpartij aangesloten is bij branche organisatie

Gesloten