LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afkopen uitvaartverzekering AXENT

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Piet Piraat
Berichten: 27
Lid geworden op: 26 feb 2009 18:42

Re: Afkopen uitvaartverzekering AXENT

Ongelezen bericht door Piet Piraat »

De verhalen verbazen mij of eerlijk gezegd juist niet; mijn vriendin heeft haar zoon sinds geboorte in 1995 uitvaart verzekerd via VanDien bij Axent. Vanwege premiestijging per 2015 (meer dan 100%) hebben wij de tussenpersoon gesproken die alle opties opnoemde: geen indexering, er wel mee akkoord of laten afkopen, maar dan blijft er weinig over. Wij zouden er over na denken. Omdat wij de premieverhoging overdreven vinden, besloten via de tussenpersoon te informeren naar wat er uitgekeerd zal worden minus (abstracte) kosten. Blijkt dat Axent hier niet aan doet volgens VanDien (verklaring: "verzekeringswetten"??!!) Nu lees ik de berichten hier op Tros Radar en blijkt dat afkopen toch wel kan!? Wie vertelt er niet de waarheid (netjes uitgedrukt)?

AXENT reactie
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 okt 2013 09:16

Re: Afkopen uitvaartverzekering AXENT

Ongelezen bericht door AXENT reactie »

Geachte heer Piraat,

Bedankt voor uw bericht. Omdat ik uw gegevens niet heb op dit moment kan ik niet op uw persoonlijke situatie reageren. Ik wil wel alvast uitleggen dat er verschillen zijn in polisvoorwaarden.
Afhankelijk van de verzekering is afkopen wel of niet mogelijk. Sinds de overname van de uitvaartactiviteiten van AEGON, zijn de voorwaarden van uw verzekering niet veranderd.
Het product dat in 1995 is gekozen blijft dezelfde uitvaartverzekering.
Als u wilt kunt u uw gegevens mailen naar [email protected], dan kan ik uw persoonlijke gegevens erbij halen en u antwoord geven op al uw vragen.

Met vriendelijke groet,
Namens AXENT Nabestaandenzorg N.V.

Alex Jongema
Klachten coördinator

Hera3
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 jun 2015 15:27

Re: Afkopen uitvaartverzekering AXENT

Ongelezen bericht door Hera3 »

Hallo,

Vandaag maar weer eens gebeld met Axent over de afkoop van mijn polissen.
We zijn al vanaf eind januari bezig en hebben allerlei papieren ontvangen inclusief de afkoopwaarde.

Vandaag krijg ik ineens te horen dat er geen dossier bekend is, er kwam deze week wel een index overzicht binnen. vreemd, we zijn namelijk verhuisd, zonder hier bericht van te hebben gegeven. hoe komen ze dan aan ons adres.

Als ik volgende week geen bevredigend antwoord krijg, ga ik er een advocaat op zetten.

AXENT reactie
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 okt 2013 09:16

Re: Afkopen uitvaartverzekering AXENT

Ongelezen bericht door AXENT reactie »

Beste Hera3,

Bedankt voor uw bericht. Ik begrijp hoe vervelend het is als de waarde die u verwacht in werkelijkheid anders is. Ik heb uw gegevens erbij gevonden en ik stuur u onze reactie zo snel mogelijk per e-mail naar u toe. Mocht u in de tussentijd nog vragen hebben, dan kunt u mij mailen via [email protected].

Met vriendelijke groet,
Namens AXENT Nabestaandenzorg N.V.

Alex Jongema
Klachten coördinator

Hera3
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 jun 2015 15:27

Re: Afkopen uitvaartverzekering AXENT

Ongelezen bericht door Hera3 »

Afgelopen maandag heb ik alsnog een afkoopverklaring gekregen, deze direct ondertekend en dinsdag retour gestuurd. Vandaag nogmaals contact gehad om te controleren of het nu wel binnen is. Het is binnen, echter op de afkoopverklaring staat uitkering binnen 10 dagen, aan de telefoon werd net verteld dat het nu nog 14 dagen zou duren. Wederom ergens verkeerd geïnformeerd. Al met al nog steeds niet geheel tevreden.

Zodra het afgehandeld is zal ik het hier melden

Hera3
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 jun 2015 15:27

Re: Afkopen uitvaartverzekering AXENT

Ongelezen bericht door Hera3 »

Beste Lezers,

De polis is zoals toegezegd exact binnen 10 dagen afgekocht.
Wel heb ik er voor de zekerheid zelf enkele malen achteraan gebeld, maar alle afspraken zijn nagekomen.

Hierbij wil ik de heer jongeman dan ook de complimenten geven voor de manier zoals dit incident is opgepakt en opgelost.

Super.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Afkopen uitvaartverzekering AXENT

Ongelezen bericht door kweenie »

Mogelijk waren het tien werkdagen? Dat is nl veertien dagen.

Lucretia13
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 dec 2012 18:04

Re: Afkopen uitvaartverzekering AXENT

Ongelezen bericht door Lucretia13 »

Jasper45 schreef:
Tweeter52 schreef:Je krijgt toch echt een hele nare smaak van soort instanties die belachelijke hoge kosten in rekening brengen en voel mij echt bedrogen en opgelicht.
Zie b.v. ook hier.
Dit heeft totaal niets te maken met uitvaartverzekeringen noch met Axent Jasper. Een uitvaartverzekering is een levensverzekering gebaseerd op een overlijdensrisicokapitaal. Daarom zijn deze premies ook veel lager dan voor bijvoorbeeld een spaarverzekering of een verzekering bij leven met restitutie. Bij een uitvaartverzekering wordt alleen voor het overlijdensrisico betaald. Het risico dat een maatschappij loopt voor als er iemand overlijdt. De afkoopwaarde van zo'n verzekering heeft niets met kosten te maken. Een uitvaartpolis of overlijdensrisicopolis bouwt een heel klein stukje waarde op en dat wordt uitgekeerd bij afkoop.

Zo jammer dat dit soort zaken vaak door elkaar gehaald wordt. Zo krijg je indianenverhalen en gaan mensen onterecht denken dat ze opgelicht zijn.

Gesloten