LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] AVVL/YARDEN veranderen gewoon polissen.... Mag dit zomaar?

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Mirelle
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 jan 2012 15:38

AVVL/YARDEN veranderen gewoon polissen.... Mag dit zomaar?

Ongelezen bericht door Mirelle »

Wie kan mij helpen.... Even in het kort mijn verhaal. Mijn grootouders hebben in 1974 een naturaverzekering afgesloten bij de AVVL voor mij. Zoveel jaar later was ik nog zo tevreden over deze verzekering, dat ik dit ook voor mijn eigen kinderen heb gedaan bij de AVVL. Mijn oudste kindje heeft haar naturaverzekering vanaf 1994 en mijn jongste kind vanaf 2000.
Nou kreeg ik eergister een brief van de AVVL/Yarden met het verzoek of ik vanwege de prijsstijging de premie van de verzekering wilde verhogen?????? Voor mijn kinderen zou dat ongv. 0,41 Euro zijn en voor mij 158,31 Euro.... Ik heb vandaag gelijk AVVL/Yarden gebeld omdat ik dacht dat alles goed geregeld was (volledig pakket met kist, volgwagen, kaarten enz). Aan de telefoon kreeg ik te horen dat ik ooit nieuwe polissen zou hebben gekregen waarin mijn naturapolis omgezet zou zijn in geld! Ik heb hier echter nooit iets over binnen gekregen. Bij navraag blijkt nu dat ik maar voor 2363,11 Euro verzekerd ben terwijl de kosten kunnen oplopen tot 6000,00 Euro! Ik kan mezelf en mijn kinderen laten bijverzekeren voor 5,16 Euro per maand per persoon (voor mezelf tot dat ik 65 ben). Zou ik hier nog tegen in beroep kunnen gaan? Dit kunnen ze toch niet zomaar maken? Mijn maag draaid nu echt drie keer om.... Denk je alles op rit te hebben, blijkt dat ik en mijn kids vanaf 2007 onderverzekerd rond lopen. Wie kan mij helpen of vertellen of bezwaar aanteken nu nog zin heeft en of ik mezelf nu moet laten bijverzekeren?
Laatst gewijzigd door Mirelle op 25 feb 2012 16:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Mirelle
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 jan 2012 15:38

Re: AVVL/YARDEN veranderen gewoon polissen.... Mag dit zomaar?

Ongelezen bericht door Mirelle »

Graag zou ik van iemand een voorbeeld willen ontvangen voor een bezwaarschrift welk ik in wil gaan dienen. Wie kan mij daar aan helpen?

Webcare Yarden
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 feb 2012 10:36

Re: AVVL/YARDEN veranderen gewoon polissen.... Mag dit zomaar?

Ongelezen bericht door Webcare Yarden »

Beste Mirelle,

Ik heb jouw vraag gelezen en wil je graag helpen. Zou jij kunnen aangeven hoe wij direct contact met jou kunnen opnemen om jouw vragen te beantwoorden.

Met vriendelijke groet,

Yarden Webcare

Eres
Berichten: 296
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:31

Re: AVVL/YARDEN veranderen gewoon polissen.... Mag dit zomaar?

Ongelezen bericht door Eres »

Yarden en helpen????
Mirelle neem eerst de moeite het grote yarden item te lezen, daarna weet je genoeg.

Mirelle
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 jan 2012 15:38

Re: AVVL/YARDEN veranderen gewoon polissen.... Mag dit zomaar?

Ongelezen bericht door Mirelle »

Beste Webcare Yarden,

Ik weet niet of we via deze weg persoonlijk contact kunnen krijgen... Is er een manier om een pb-tje ergens bij je achter te laten?
Ik sta open voor suggesties laat ik dat even voorop stellen.
Alleen laat ik me niks extra aansmeren!

Beste Eres,

Ik ben de laatste dagen niks anders aan het doen dan informatie lezen over dit onderwerp. Het probleem is alleen dat er een hoop verschillende verhalen zijn over hoe te handelen en wat het voor nu inhoud!
Ik wil bezwaar maken tegen de polis die ik volgens Yarden ontvangen zou hebben in 2007 (nooit ontvangen maar goed!).
Ik wil mijn natura-polis terug of de garantie dat er niks is veranderd ten opzichten van zoveel jaar geleden toen mijn grootouders hun handtekening hebben gezet.
Ik zou dus graag van iemand een voorbeeld willen hebben van zo'n bezwaarschrift.... En dan het liefst een bezwaarschrift waarbij zij toezegging hebben gekregen van Yarden.

Eres
Berichten: 296
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:31

Re: AVVL/YARDEN veranderen gewoon polissen.... Mag dit zomaar?

Ongelezen bericht door Eres »

De premievrije AVVL leden (nu Yarden) die ontevreden zijn dat een natura verzekering omgezet is naar een geldbedrag van 2.304,78 (voor dat bedrag kan je een helft laten cremeren...) moeten een klachtenbrief sturen naar:

directie Yarden uitvaartverzekeringen nv
postbus 10118
1322 CE Almere

Vermeld uw naam en polisnummer.

In die brief kunt u mededelen dat u het oneens bent met de poliswijziging ingaande datum 1 april 2007 en dat u een reactie wenst

Als u daana niets hoort van Yarden, of als u niet tevreden bent met het antwoord van Yarden, kunt u een klacht indienen bij de ombudsman:

Ombudsman Verzekeringen
Klachten Instituut verzekeringen
postbus 93560
2509 AN Den Haag

U kan dan een of meer van onderstaande argumenten gebruiken.
( disclaimer: let op, dit is maar een voorbeeld, dit is niet juridisch doorgelicht)

Geef aan dat u zich:

1.verzet zich tegen de nieuwe poliswijziging Yarden uitvaart verzekering ingaande 1 april 2007.

2. niet akkoord gaat met de poliswijziging die is ingegaan op de datum 1 april 2007 die eerder ligt dan de datum van de mededeling van de wijziging op 21 april 2007.

3. zich verzet tegen de omzetting van de naturapolis naar een vast verzekerd bedrag.

4. eist dat de omschreven verzekerde diensten opnieuw in de polis zullen worden vermeld, zals beschreven volgens de oude polisvoorwaarden.

5. niet akkoord kan gaan met de nieuwe poliswijziging, daar de premie voor de polis reeds geheel is voldaan en de nieuwe polis dermate afwijkt van de oude polis dat er sprake is van een geheel nieuwe dienst en/of verzekerde waarde, met een geheel nieuwe en/of andere objectbeschrijving waarbij geen sprake is van een vergelijkbare dienst of produkt waarvoor de verzekering is aangegaan en de premie is betaald.

6. eist dat Yarden zich zal houden aan de oude voorwaarden en beschreven verzekerde diensten zoals in de oude polis genoemd, waaronder de volledige kosten van crematie of begrafenis, specifiek zaken als volgauto, crematie- en opbaringskosten, kosten aula en koffie, e.d.

7. zich verzet tegen de huidige wijziging van de polisvoorwaarden, en zich het recht voorhoud hierover nadere zaken aan te dragen ter ondersteuning van dit verzet.

8 verzekerde meent dat het begrip 'natura' polis een duidelijk omschreven begrip is, zeker als er in de polisbeschrijving een opsomming is waarbij letterlijk de verzekerde diensten worden omschreven en waaruit redelijkwijze kan worden aangenomen dat die diensten dan ook zullen worden uitgevoerd en vergoed door de verzekeringovereenkomst afgesloten met Yarden, zonder daarbij een maximaal geldbedrag in ogenschouw te nemen.

9 beroep je ook op de uitspraak van het kifid januari 2009

Mirelle
Het is inderdaad een heel verhaal, maar het speelt dan ook al vanaf 2007.
Destijds was er ook een site waar diverse info (bv voorbeeld brieven) opstond.

Ik heb nog een kopie van één, pas waar nodig voor de huidige situatie aan. Mijn eigen brieven waren redelijk grof, daar yarden in de begin tijd weigerde op een fatsoenlijke manier te communiceren ( niets beantwoorden dus).
Maar wanneer je geen polis verandering hebt ontvangen rond 2007, kan je ook de wijziging niet weten en moet je nu dus nav de reactie van yarden protesteren. Ze zullen nooit kunnen bewijzen dat de polis wel verstuurd is.
Een yarden webcare (zonder mail adres) ik kan bijna niet geloven dat die als deze bestaat je zullen helpen, het is een keiharde verzekerings bedrijf.
Het klopt ook er was destijds een soort bedenktijd van 5 jaar, die eindigt dus nu en worden velen overvallen/wakker geschud met die opwaardering v/d polis, hiervoor waarschuwde ik toen al.
Succes

Nog een voorbeeld brief:
Uitvaartverzekeraar Yarden
Postbus 10118
1301 AC Almere

Datum ( ) Polisnummer ( )


Betreft: Bezwaar tegen wijziging van polisvoorwaarden

Geachte directie,

Door de uitzending van Tros Radar van 17 september 2007 is mij duidelijk geworden dat ik alsnog bezwaar kan maken tegen de door u eenzijdig opgelegde wijziging van mijn polisvoorwaarden.


In dit verband verwijs ik verder naar de aanbevelingen van het Kifid.
Ik begrijp dat u die aanbeveling heeft overgenomen, maar dat u dit uitsluitend wil doen ten aanzien van de 1600 verzekerden die tegen die wijziging een klacht hebben ingediend.


Hierdoor maak ik voor zover nodig alsnog bezwaar tegen die wijziging. Ik doe beroep op de aanbeveling van het Kifid, die u ook ten aanzien van mijn polis zult moeten overnemen, dit gezien het gelijkheidsbeginsel en de bij een verzekeringsovereenkomst geldende verzwaarde eisen van redelijkheid en billijkheid.

Ik verzoek u mij binnen 14 dagen schriftelijk te bevestigen dat ik dezelfde rechten heb als die 1600 andere verzekerden die al eerder geklaagd hebben en dat ik de door Kifid aanbevolen keuze heb.
Voor zover nodig dient u dit verzoek te beschouwen als een ingebrekestelling. Als u aan dit verzoek geen gevolg geeft binnen de gestelde termijn, zult u in verzuim zijn.


In afwachting van de gevraagde bevestiging, Verblijf ik,

met vriendelijke groet,

(handtekening)

Mirelle
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 jan 2012 15:38

Re: AVVL/YARDEN veranderen gewoon polissen.... Mag dit zomaar?

Ongelezen bericht door Mirelle »

Hoi Eres,

Super, super , super bedankt! Hier kan ik wat mee. Ik ga gelijk het weekend aan de slag om er een mooie brief/bezwaarschrift van te maken.

Laatste vraag..... Ik had ergens gelezen dat iedereen voor zich zelf bezwaar moet aantekenen. Geldt dit nou ook voor mijn kinderen? Moet ik voor elk kind apart een bezwaar indienen of kan alles in een?

Ik wens je een fijn weekend en nogmaals bedankt voor je genomen moeite.

Groetjes Mirelle

Eres
Berichten: 296
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:31

Re: AVVL/YARDEN veranderen gewoon polissen.... Mag dit zomaar?

Ongelezen bericht door Eres »

Hai
Ik heb voor mijn kinderen die volwassen zijn individueel een protest ingediend.
Het was nodig omdat yarden probeerde te splitsen en op zo’n manier er onderuit te kunnen komen, ondanks dat ik officieel hun zaak door inlegger te zijn, beheerde.
Het is ook met individuele advocaten afgehandeld en ik heb voor elke polis een “keuzebrief” waartegen ik ook nog in verweer ben gegaan en heb geëist de oude voorwaarden te bevestigen. Deze is inhoudelijk niet veel beter dan de keuzebrief dus die moet ook volstaan.
Let op dat ook de naam op de keuzebrief staat, ik heb ook van alles wat er is gebeurd een kopie gemaakt en per polis een uitleg over het geheel erbij gedaan, zo kan iedereen die de zaken tzt moet uitvoeren precies lezen wat er aan de hand was, ik vertrouw ze totaal niet en had daarom juist een natura verzekering afgesloten om problemen te voorkomen.

Voor jouw info, ik was vanaf het begin met meerdere gedupeerden hiermee actief bezig geweest, vond dat het kifid het afkeurde maar er verder niets meedeed, maw een paar honderdduizend werden gedupeerd (lees opgelicht).

Mirelle
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 jan 2012 15:38

Re: AVVL/YARDEN veranderen gewoon polissen.... Mag dit zomaar?

Ongelezen bericht door Mirelle »

Vandaag gebeld door Yarden.... Mijn klacht is in behandeling en als het goed is krijg ik binnen twee weken bericht!
Duimen dus dat alles weer wordt zoals het was!

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: AVVL/YARDEN veranderen gewoon polissen.... Mag dit zomaar?

Ongelezen bericht door manondoris »

mijn moeder heeft precies het zelfde gehad en heeft dagen gebeld met yarden vorige week ! inmiddels was ze zo bang dat wij kinderen straks heel veel bij moeten betalen dat ze het maar verhoogd heeft ! weer 5 euro er boven op terwijl je het alleen met aow moet doen !!!! wij zelf zijn bij monuta verzekerd en de premie word elk jaar aangepast dit gaat om 10 cent ofzo . waarom heeft yarden dit niet gedaan ?? nu komt het bij de mensen wel heel rauw op hun dak plus ze worden bang gemaakt dat hun nabestaande met enorme kosten komen te zitten :?

BorSpil
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 mei 2011 13:04

Re: AVVL/YARDEN veranderen gewoon polissen.... Mag dit zomaar?

Ongelezen bericht door BorSpil »

Ik heb ook een brief naar Yarden gestuurd. Had ook een AVVL verzekering in natura. Alles lekker verzekerd dacht ik. Nadat ik van Yarden recent een brief kreeg dat me moet bijverzekeren, ben ik eens in de polis gaan kijken. Ik blijk vanaf 2007 niet meer natura verzekerd, maar voor een bedrag. Maar eens gebeld met Yarden. Krijg een hele, hele snelle verkoper aan de telefoon, die maar doorreuteld over dat ik wel 2200 euro ben onderverzekerd etc. det.
Ik had het niet meer. Uiteindelijk heb ik maar een brief gestuurd. Ik wil mijn oude voorwaarden. Gewoon een natura verzekering. Ik vraag me echter af of ik niet beter naar Monuta kan overstappen. Ik heb toch sterk de indruk dat Yarden synoniem is voor oplichters.

picobello
Berichten: 64
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:14

Re: AVVL/YARDEN veranderen gewoon polissen.... Mag dit zomaar?

Ongelezen bericht door picobello »

Beste mensen,

Zij die een AVVLpolis hadden is door fusie met de NUVA omgezet in YARDEN.
De polisvoorwaarden en ledenrechten zijn en blijven van kracht tot het moment
van overlijden. Per 1 januari 2007 is er een nieuwe verzekeringsvorm. Dit is een natura-sommenverzekering. De vorige AVVL/Yardenselectpolis word vanaf die
datum niet meer verstrekt.
Zij die nog premie moeten betalen(dat kan over een periode van 10/20/30/40/ jaar zijn of tot de leeftijd van 65 of 85 jaar) kunnen met een premieverhoging te maken krijgen. Zij die premievrij zijn of destijds een koopsom hebben gestort zijn vrij van verhogingen.
Hun polis met de ledenrechten is waardevast en hebben niks met bedragen te maken.
YARDEN is verplicht de ledenrechten zonder bijbetaling uit te voeren.
Indien bepaalde rechten niet worden genomen kan men het aanwenden in andere
diensten binnen de uitvaart.
Voorbeeld: geen volgauto en geen rouwbrieven kan dat overgeheveld worden
in de kosten van een advertentie.
Voorbeeld: meer dan 50 rouwbrieven en 2 volgauto's en een advertentie, dan
komt er een narekening van wat men extra heeft genomen. Dus een rekening
van de extra rouwbrieven, 1 extra volgauto en de advertentiekosten.
Dit is het enige wat men ontvangt als AVVL/YARDENselect verzekerde.
Hopende u voldoende informatie gegeven te hebben.

Vriendelijke groet.

Mirelle
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 jan 2012 15:38

Re: AVVL/YARDEN veranderen gewoon polissen.... Mag dit zomaar?

Ongelezen bericht door Mirelle »

Vandaag bericht gekregen van Yarden. Ik heb de keuzebrieven. Zowel voor mijn kinderen als voor mezelf.
Dit houd in dat mijn oude pollis-voorwaarden weer van kracht zijn en dat de nabestaande het recht hebben om gebruik te maken van de destijds afgesloten pakket van diensten.
De aangesmeerde aanvullende polissen voor mijn kinderen worden beeindigd.
Op de vraag of mijn nabestaanden eventueel iets zouden moet bijbetalen na bv 20 jaar (als alles duurder is geworden) staat "Uw nabestaanden hoeven alleen iets bij te betalen als zij aanvullende of andere diensten willen afnemen naast het pakket zoals dat omschreven is in uw oude voorwaarden".
Jawel, ik ben blij!
Dank jullie wel voor de tips en voorbeelden. Het loont naar mijn idee zeker de moeite om een bezwaarschrift in te dienen.

Picobello je zal best gelijk hebben dat de ledenrechten waardevast is. Echter in mijn toezegging welk ik vandaag gekregen heb staat toch ook de zin "dat er met de Consumentenbond en andere partijen een overeenstemming bereikt is over het aanbod aan degenen die tegen de poliswijziging bezwaar hebben gemaakt.....". Welke conclusie kan je hier uit trekken? Maar nu een vraagje.... Welke nabestaanden (zeker als het je kinderen zijn) heeft zin in een touwtrek spelletje met Yarden als ze na bv mijn overlijden opeens een rekening krijgen van tig Euro's? De meeste nabestaanden hebben niet de middelen of de energie om hier een partij moeilijk over te gaan doen. Nee, ik heb de toezegging liever zwart op wit en bij mijn polis zitten :-)

Groetjes Mirelle

marcvanamstel
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 jan 2012 14:48

Re: AVVL/YARDEN veranderen gewoon polissen.... Mag dit zomaar?

Ongelezen bericht door marcvanamstel »

Twee weken geleden voor mijn partner bezwaar gemaakt en nog geen reactie. In de autoreply stond "streven binnen 5 dagen".
Dus maar bellen: zullen e-mail met voorrang behandelen, maar ligt bij andere afdeling :(
Bellen me terug als mailtje boven water is, maar dat is al weer wat uurtjes geleden. Hoe moeilijk kan het zijn om een mail van een specifieke datum boven tafel te halen?

Kennelijk worden ze overspoeld met klachten door de nieuwe premievoorstellen / bijverzekeringen. En terecht :wink:

Gister mijn eigen bezwaar ingediend, benieuwd hoelang dat duurt.

Heb na de diefstal van de naturapolis naar de fooienpolis weinig vertrouwen in deze club. Ben bang dat mijn nabestaanden een hoop gezeik krijgen met gebroken beloftes, discussies over facturen en veel bijlappen.
Benieuwd hoe Yarden het zou vinden als ik eenzijdig mijn premiebetaling zou staken en daar vervolgens een gouden kist voor terug verlang.......
Eén grote dievenbende is het! Het is dat mijn ouders de polis hebben afgesloten.... :evil:
Voor mijn kinderen geen uitvaartverzekering.

ikbenMarcel
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mar 2012 09:10

Re: AVVL/YARDEN veranderen gewoon polissen.... Mag dit zomaar?

Ongelezen bericht door ikbenMarcel »

Beste Mirelle,

Ik zit ook met hetzelfde probleem en kreeg vorige maand ook ineens brieven om de premies van de verzekeringen van mijn vrouw en kinderen te verhogen.
Ik wil net als jij graag in beroep gaan. Heb je misschien een voorbeeld van de brief die jij naar Yarden hebt vertuurd? Zelf ben ik niet zo handig met het opstellen van brieven. Alvast hartelijke dank.

waarheidalseenkoe
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 mar 2012 00:21

Re: AVVL/YARDEN veranderen gewoon polissen.... Mag dit zomaar?

Ongelezen bericht door waarheidalseenkoe »

Beste iedereen,

Kinderen zijn, tot hun 18 jaar, gratis meeverzekerdm
staat duidelijk in uw polisvoorwaarden !!
kinderen hoeven helemaal geen eigen polis, uw betaalt 18
jaar voor niets premie.

loveyou234
Berichten: 75
Lid geworden op: 14 jul 2011 17:48

Re: AVVL/YARDEN veranderen gewoon polissen.... Mag dit zomaar?

Ongelezen bericht door loveyou234 »

Beste Koe,

leuk zo'n opmerking, maar zet mensen niet op het verkeerde been. In de zogenaamde 'kinderdekking' bouw je geen waarde op. Dat betekend dat je kids, zodra ze 18 zijn zelf een volledige polis moeten sluiten.

Het is vaak goedkoper, vooral ook voor het kind later - dat de ouder een gewone polis neemt voor het kind waarin wel waarde word opgebouwd. Hierdoor valt de premie voor zowel de ouder (tot kind 18jr is) en het kind (na 18e verjaardag) lager uit.

waarheidalseenkoe
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 mar 2012 00:21

Re: AVVL/YARDEN veranderen gewoon polissen.... Mag dit zomaar?

Ongelezen bericht door waarheidalseenkoe »

totaal betaal ik bijna 2600 euro per kind de eerste 18 jaar en dit terwijl ze gratis meeverzekerd kunnen zijn. Dat is een hoop geld voor iemand met een bijstandsuitkering, waarom is Yarden niet eerlijker over de gratis kinderdekking ?

testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: AVVL/YARDEN veranderen gewoon polissen.... Mag dit zomaar?

Ongelezen bericht door testcase »

@waarheidalseenkoe

let op wat loveyou234 zegt. Dit klopt namelijk. Ik zal het proberen uit te leggen.

Elke levensverzekeringspremie bestaat uit altijd 2 componenten:

1) Een "spaar"deel die over een x periode opbouwt tot een y bedrag.
2) Een risicopremiedeel die uitkeert als je eerder overlijdt dan die x periode. Je hebt dan immers nog niet voldoende "gespaard" voor het beoogde bedrag. Dit neemt dan dit extra bedrag voor zijn rekening.

Zo'n gratis kindverzekering bij Yarden (en ook bij anderen) betreft alleen het 2e deel een gratis risico verzekering. Na 18 jaar is er dus geen enkele waarde opgebouwd en loopt de verzekering af. Op dat moment moet u of uw kind zelf een nieuwe verzekering afsluiten die dan de waarde gaat opbouwen voor een uitvaart. Als u wel een eigen polis hebt afgesloten. Dan bouwt u dus al gelijk waarde op en betaalt daar premie voor.

Concreet betekent dit dat u dan vanaf het 18e jaar dus een lagere premie zal betalen dan wanneer u eerst een gratis kindverzekering had genomen en vervolgens een neiuwe polis had moeten af sluiten.

Over het algemeen blijkt overigens als je die 2 opties naast elkaar legt en de totaal betaalde premie uitrekent over de hele looptijd(meestal 65 jaar) dat er geen noemens waardig verschil zit tussen die 2. Met andere woorden die gratis kindverzekering klinkt leuk maar stelt in de praktijk niet zo heel veel voor. Het is een goede optie als je te weinig geld hebt om te sparen voor de uitvaart van je kinderen of als je vind dat je kinderen zelf verantwoordelijk zijn voor het sparen voor een uitvaart.

U moet het zo zien. U heeft uw kind al een kadootje gegeven door een deel van zijn/haar uitvaart te sparen.

Neem niet weg dat u wel gewezen had moeten worden op het bestaan van een gratis kindverzekering en dat is wat ik bergrijp niet gebeurt.
Laatst gewijzigd door testcase op 21 mei 2012 22:38, 1 keer totaal gewijzigd.

d.mensink
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 apr 2012 11:43

Re: AVVL/YARDEN veranderen gewoon polissen.... Mag dit zomaar?

Ongelezen bericht door d.mensink »

Wie kan mij helpen aan de oude polis voorwaarden van de oude AVVL uitvaart
verzekering die golden ten tyde van de overname door Yarden. ik heb destijds bezwaar aangetekend tegen het vervallen van het oude keuze recht van de AVVL. Sinds die tijd behoort bij mij polis nu een polis aanhangsel, dat mijn nabestaanden ook gebruik kunnen maken van het oude pakket van diensten
van de AVVL. Let op; in het polis aanhangsel staat geschreven dat mijn nabestaanden ook gebruik kunnen maken van het oude pakket, mits ze de oude polis voorwaarden kunnen overleggen bij het bespreken van mijn uitvaart.
Verder vindt ik het byzonder vreemd dat Yarden toen en nu nog steeds geen aantekening op mijn polis kan plaatsen, waaruit blijkt dat mijn nabestaanden ook van bovenstaande mogelijkheid gebruik kunnen maken.
Mijn vraag is; wie kan mij helpen aan een kopie van de oude polis voorwaarden
van de oude AVVL pakket uitvaart.

groet

Gesloten