LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 30 euro dagwaarde Ipod?

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
lange-paul
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mar 2012 20:58

30 euro dagwaarde Ipod?

Ongelezen bericht door lange-paul »

Beste mensen,

Graag hoor ik uw mening over het volgende.
Deze winter is mijn I-pod video gestolen op reis. Heb netjes ter plaatsen aangifte gedaan en alles opgestuurd. Deze week kreeg ik een brief van de verzekeraar; ik krijg slechts 30 euro vergoed. Ondanks dat de I-pod 4 jaar oud was vind ik dit een hele rare 'dagwaarde'. De I-pod heeft 200 euro gekost. Op marktplaats worden tweede hands I-pods van het zelfde model voor zo'n 90-100 euro verhandeld. Is er nog iets wat ik hieraan kan doen? "Ja maar op marktplaats zijn ze meer waard" lijkt mij niet de sterkste verdediging.

Alvast bedankt!

Paul

Muskusrat
Berichten: 97
Lid geworden op: 11 jan 2010 23:28
Locatie: Bucharest

Re: 30 euro dagwaarde Ipod?

Ongelezen bericht door Muskusrat »

Dagwaarde is wat anders dan handelswaarde. Een auto met dagwaarde 500 euro wordt ook voor meer verkocht. Verzekeringsmaatschappy neemt de afschrijving in acht en dan lijkt 30 euro weinig, maar denk dat ze aardig in de buurt zitten.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: 30 euro dagwaarde Ipod?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

30 euro voor een iPod van 4 jaar oud is een hele realistische prijs. De prijs die op MP wordt gevraagd is niet realistisch en zal niet gauw betaald worden.

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: 30 euro dagwaarde Ipod?

Ongelezen bericht door henk51 »

Deze week kreeg ik een brief van de verzekeraar; ik krijg slechts 30 euro vergoed.
Bij veel reisverzekeringen zit vaak een eigen risico op bagage e.d.,ga eens na of die er bij deze verzekering ook opzat. Dan krijg je de dagwaarde minus eigen risico vergoed .
Bij mijn verzekering was dat 70 euro,ik heb er nu een iets duurderr echter zonder enig eigen risico.


gr Henk

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: 30 euro dagwaarde Ipod?

Ongelezen bericht door berndv »

Goed de voorwaarden van de verzekering lezen. Dagwaarde is wat anders dan de vervangingswaarde/handelswaarde

Gesloten