LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Independer- achterst. prem. in 4 mnd van 28 --> 427 Euro

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
banter23
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 mei 2012 09:33

Independer- achterst. prem. in 4 mnd van 28 --> 427 Euro

Ongelezen bericht door banter23 »

Goedemorgen,

Is er hier iemand met verstand over wat wel en niet mag met proceskosten en de tijdsduur daarvan.

LAVG neemt de zaken waar voor Independer.

Ik rij al sinds juli vorig jaar een auto van de zaak.
Mijn privé-auto, verzekerd bij Independer, gebruikte ik niet en probeerde ik te verkopen.
Ik poogde mijn verzekering bij Independer in September op te zeggen maar zij negeerden dit in feite, ze zeiden dat ik nog steeds de eigenaar was op papier en dat ik dan een boete zou krijgen. Met veel e-mails kregen ze het voor elkaar dat ik uiteindelijk pas 7 oktober heb opgezegd (voor de 4e keer in feite). Daardoor was er nog een premie over van 28 Euro, die ik nog moest betalen. Overigens wilden ze voor een heel jaar mij weer vooruit laten betalen , terwijl ik al lang aangaf niet te verlengen. De rekening waar via die automatische afschrijvingen liepen, gebruikte ik op dat moment niet meer. Steeds kreeg ik mails dat de automatische incasso mislukt was, waarop ik reageerde: Ik heb al lang opgezegd, zonder op dat moment te beseffen dat het om die 28 Euro ging van de door Indepeneder geforceerde verlenging. Op 25-11-2011 reageerde ik dat ik het zelf wel zou overmaken. Stom dat ik ben , ben ik dat toen helaas vergeten.
Daarna heb ik echter 0 e-mails ontvangen van Independer, die mij er op zijn minst aan herinnerd hadden.
Op 7 maart is via een vonnis van de rechtbank bepaald dat ik nu 427 Euro moet betalen door geliquideerde proceskosten, kosten van Independer etc. Ik zal best enige post gemist hebben, wat mijn eigen schuld is.
Maar mijn vraag is eigenlijk:
Kan in 4 maanden tijd een openstaand bedrag van Euro 28 opgelopen zijn naar Euro 427? Is dit rechtsgeldig? Zijn hier geen maxima voor?

Alvast hartelijk dank voor een reactie,

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Independer- achterst. prem. in 4 mnd van 28 --> 427 Euro

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Begrijp ik het goed dat jij de auto uit de verzekering wilde halen omdat je hem wilde verkopen? Normaal gesproken kan je een verzekering alleen be-eindigen aan het einde van de contractperiode of bij verkoop. Niet bij 'niet gebruik'.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Independer- achterst. prem. in 4 mnd van 28 --> 427 Euro

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Kan in 4 maanden tijd een openstaand bedrag van Euro 28 opgelopen zijn naar Euro 427? Is dit rechtsgeldig? Zijn hier geen maxima voor?
Ja in dit geval kan dat zeker omdat er een rechtszaak is geweest, waarbij behoorlijke kosten zijn gemaakt.

Echter, u had van een deurwaarder een dagvaarding behoren te ontvangen, waarop u een verweerschrift had kunnen indienen of alsnog het bedrag plus kosten betalen.
Ik zal best enige post gemist hebben, wat mijn eigen schuld is.
Als hier een dagvaarding bij heeft gezeten bent u wel een oen, en hebt u alleen u zelf iets te verwijten .

U kunt nog in verzet tegen het vonnis komen, en alsnog een verweerschrift indienen. Erg zinvol lijkt dit allemaal niet, aangezien u erkent de hoofdsom niet te hebben voldaan, en ook na de e-mails van het incassoburo nog niet hebt betaald. Beste wat u kunt bereiken is dat de extra kosten van de rechtszaak zelf u worden kwijtgescholden.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Independer- achterst. prem. in 4 mnd van 28 --> 427 Euro

Ongelezen bericht door bprosman »

ze zeiden dat ik nog steeds de eigenaar was op papier en dat ik dan een boete zou krijgen.
Dat klopt, die mensen zie je hier terug die hun voertuig vergeten te schorsen en een boete krijgen van het RDW.
Daarna heb ik echter 0 e-mails ontvangen van Independer, die mij er op zijn minst aan herinnerd hadden.
Maar dat zul je wel via de post gehad hebben.
Ik zal best enige post gemist hebben
Als het inmiddels voor de rechter is geweest heb je wel meer dan "enige post" gemist.

Mijn idee van deze zaak is dat je boos geworden bent met het idee van "Ik heb opgezegd, jullie hebben het bij het verkeerde eind en je kunt rekeningen blijven sturen maar ik betaal toch niet"

banter23
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 mei 2012 09:33

Re: Independer- achterst. prem. in 4 mnd van 28 --> 427 Euro

Ongelezen bericht door banter23 »

GJvdZ schreef:Begrijp ik het goed dat jij de auto uit de verzekering wilde halen omdat je hem wilde verkopen? Normaal gesproken kan je een verzekering alleen be-eindigen aan het einde van de contractperiode of bij verkoop. Niet bij 'niet gebruik'.
Je begrijpt het goed, echter had ik hem dan bij niet verkoop direct laten schorsen omdat ik hem niet gebruikte. Ik gaf alleen aan de verzekering niet te willen verlengen omdat ik een jaar vooruitbetaal bij die gasten.

banter23
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 mei 2012 09:33

Re: Independer- achterst. prem. in 4 mnd van 28 --> 427 Euro

Ongelezen bericht door banter23 »

Leo The Emperor schreef:
Kan in 4 maanden tijd een openstaand bedrag van Euro 28 opgelopen zijn naar Euro 427? Is dit rechtsgeldig? Zijn hier geen maxima voor?
Ja in dit geval kan dat zeker omdat er een rechtszaak is geweest, waarbij behoorlijke kosten zijn gemaakt.

Echter, u had van een deurwaarder een dagvaarding behoren te ontvangen, waarop u een verweerschrift had kunnen indienen of alsnog het bedrag plus kosten betalen.
Ik zal best enige post gemist hebben, wat mijn eigen schuld is.
Als hier een dagvaarding bij heeft gezeten bent u wel een oen, en hebt u alleen u zelf iets te verwijten .

U kunt nog in verzet tegen het vonnis komen, en alsnog een verweerschrift indienen. Erg zinvol lijkt dit allemaal niet, aangezien u erkent de hoofdsom niet te hebben voldaan, en ook na de e-mails van het incassoburo nog niet hebt betaald. Beste wat u kunt bereiken is dat de extra kosten van de rechtszaak zelf u worden kwijtgescholden.
Die extra kosten zijn de helft, dat zou al een boel schelen. Van LAVG heb ik geen e-mails gehad, alleen dat ik voor moest komen.
Bedankt voor de reacties zover, en ik weet ook wel dat het mijn schuld is dat ik post niet lees, maar daar ging mijn vraag niet over dus.

Maar uit jullie reacties maak ik op dat een bedrag van 28 Euro dat eind november 2011 openstaan, rechtmatig verhoogd kan worden tot Euro 427 in 4 maanden tijd?

banter23
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 mei 2012 09:33

Re: Independer- achterst. prem. in 4 mnd van 28 --> 427 Euro

Ongelezen bericht door banter23 »

bprosman schreef:
ze zeiden dat ik nog steeds de eigenaar was op papier en dat ik dan een boete zou krijgen.
Dat klopt, die mensen zie je hier terug die hun voertuig vergeten te schorsen en een boete krijgen van het RDW.
Daarna heb ik echter 0 e-mails ontvangen van Independer, die mij er op zijn minst aan herinnerd hadden.
Maar dat zul je wel via de post gehad hebben.
Ik zal best enige post gemist hebben
Als het inmiddels voor de rechter is geweest heb je wel meer dan "enige post" gemist.

Mijn idee van deze zaak is dat je boos geworden bent met het idee van "Ik heb opgezegd, jullie hebben het bij het verkeerde eind en je kunt rekeningen blijven sturen maar ik betaal toch niet"

Aan dit soort reacties heb ik natuurlijk niks, kan jij je zaterdagmorgen niet nuttiger besteden svp?

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Independer- achterst. prem. in 4 mnd van 28 --> 427 Euro

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Van LAVG heb ik geen e-mails gehad, alleen dat ik voor moest komen.
Dan is het nu een kansloze zaak.

427 euro is eerder laag dan een hoog bedrag voor een rechtszaak.
Vergeet niet dat al die mensen die u aan het werk gezet heb, zijnde deurwaarder(s), advocaat, rechter allemaal uurtarieven hebben van ver boven de 100 euro,

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Independer- achterst. prem. in 4 mnd van 28 --> 427 Euro

Ongelezen bericht door bprosman »

Maar uit jullie reacties maak ik op dat een bedrag van 28 Euro dat eind november 2011 openstaan, rechtmatig verhoogd kan worden tot Euro 427 in 4 maanden tijd?
.

JA.
Aan dit soort reacties heb ik natuurlijk niks,
Zo beter dan ?
kan jij je zaterdagmorgen niet nuttiger besteden svp?
Ook, zit mn openstaande rekeningen te betalen.

banter23
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 mei 2012 09:33

Re: Independer- achterst. prem. in 4 mnd van 28 --> 427 Euro

Ongelezen bericht door banter23 »

bprosman schreef:
Maar uit jullie reacties maak ik op dat een bedrag van 28 Euro dat eind november 2011 openstaan, rechtmatig verhoogd kan worden tot Euro 427 in 4 maanden tijd?
.

JA.
Aan dit soort reacties heb ik natuurlijk niks,
Zo beter dan ?
kan jij je zaterdagmorgen niet nuttiger besteden svp?
Ook, zit mn openstaande rekeningen te betalen.
Haha ok, dank je, daar heb ik wat aan!
Lekker dan dat dat zo snel kan.
Zal wel aan het LAVG liggen? Heb ooit met Incasso Unie een veel prettigere ervaring gehad.

banter23
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 mei 2012 09:33

Re: Independer- achterst. prem. in 4 mnd van 28 --> 427 Euro

Ongelezen bericht door banter23 »

Leo The Emperor schreef:
Van LAVG heb ik geen e-mails gehad, alleen dat ik voor moest komen.
Dan is het nu een kansloze zaak.

427 euro is eerder laag dan een hoog bedrag voor een rechtszaak.
Vergeet niet dat al die mensen die u aan het werk gezet heb, zijnde deurwaarder(s), advocaat, rechter allemaal uurtarieven hebben van ver boven de 100 euro,
Uhm ja die uurtarieven geloof ik wel, maar je kan je toch wel voorstellen dat ik me bestolen voel dat het allemaal zo snel in werking is gezet voor zo'n lullig bedrag dat ook nog eens heel obscuur tot stand is gekomen door een ongewenste verlenging?
Ik heb ze zelf niet aan het werk gezet. Dat doet de LAVG, maar goed het zal wel, zo creëer je wel mooi extra geld en gaat de economie nog harder achteruit :).

Ik zal die gasten maar eens gaan betalen dan...

boef530
Berichten: 455
Lid geworden op: 25 feb 2012 13:50

Re: Independer- achterst. prem. in 4 mnd van 28 --> 427 Euro

Ongelezen bericht door boef530 »

Uhm ja die uurtarieven geloof ik wel, maar je kan je toch wel voorstellen dat ik me bestolen voel dat het allemaal zo snel in werking is gezet voor zo'n lullig bedrag dat ook nog eens heel obscuur tot stand is gekomen door een ongewenste verlenging?
Ik heb ze zelf niet aan het werk gezet. Dat doet de LAVG, maar goed het zal wel, zo creëer je wel mooi extra geld en gaat de economie nog harder achteruit :).

Ik zal die gasten maar eens gaan betalen dan...
Dit begrijp ik dan weer niet.
Ts gaat op alle fronten de fout in, rekening buiten gebruik, krijgt mails dat de incasso mislukt is, negeert ze (oorspronkelijk bedrag zal in die mails gestaan hebben) en betaald ook nog eens niet. Ts krijgt een uitnodiging om bij de rechter te verschijnen maar ook die uitnodiging wordt niet gelezen. Nu voelt Ts zich nog bestolen ook want voor zo'n laag bedrag start je toch geen procedure, blijkbaar wel dus.

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: Independer- achterst. prem. in 4 mnd van 28 --> 427 Euro

Ongelezen bericht door Leojes30 »

TS,

En als je dat inderdaad allemaal vind (onterecht maar goed dat terzijde) waarom ga je dan niet naar de rechtzaak, in de dagvaardiging staat duidelijk dat als je niet komt je dan bij vertsek veroordeeld wordt.... Dus nu achteraf gaan blaten dat het vonnis is toegekend is gewoon echt dom..

Ik vraag me echt af of dit serieus is.....

boef530
Berichten: 455
Lid geworden op: 25 feb 2012 13:50

Re: Independer- achterst. prem. in 4 mnd van 28 --> 427 Euro

Ongelezen bericht door boef530 »

Ik vrees dat dit wel degelijk gebeurt is, Ts zal niet de eerste zijn die of de kop in het zand steekt of onterecht denkt "voor zo'n klein bedrag gaan niemand procederen"
zo creëer je wel mooi extra geld en gaat de economie nog harder achteruit :).
Nee Ts, door wanbetalers gaat de economie achteruit, door jou niet betalen moet wij meer premie gaan betalen.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Independer- achterst. prem. in 4 mnd van 28 --> 427 Euro

Ongelezen bericht door Jolijn »

Leo The Emperor schreef:
Van LAVG heb ik geen e-mails gehad, alleen dat ik voor moest komen.
Dan is het nu een kansloze zaak.

427 euro is eerder laag dan een hoog bedrag voor een rechtszaak.
Vergeet niet dat al die mensen die u aan het werk gezet heb, zijnde deurwaarder(s), advocaat, rechter allemaal uurtarieven hebben van ver boven de 100 euro,
@TS, google eens op incassokosten, kosten dagvaarding, salaris gemachtigde, griffiekosten en.d.
Dan kun je zelf een beetje uitrekenen wat het bedrag zou moeten zijn.

banter23
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 mei 2012 09:33

Re: Independer- achterst. prem. in 4 mnd van 28 --> 427 Euro

Ongelezen bericht door banter23 »

boef530 schreef:Ik vrees dat dit wel degelijk gebeurt is, Ts zal niet de eerste zijn die of de kop in het zand steekt of onterecht denkt "voor zo'n klein bedrag gaan niemand procederen"
zo creëer je wel mooi extra geld en gaat de economie nog harder achteruit :).
Nee Ts, door wanbetalers gaat de economie achteruit, door jou niet betalen moet wij meer premie gaan betalen.
Ik snap ook waarom jij boef heet.

banter23
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 mei 2012 09:33

Re: Independer- achterst. prem. in 4 mnd van 28 --> 427 Euro

Ongelezen bericht door banter23 »

Bedankt voor alle snelle reacties, en ik snap echt wel dat ik zelf fout zit, maar verplaats je nou even in de situatie dat je misschien onterecht 28 Euro 3 maanden niet betaalt, en dan 427 Euro moet betalen , ongeacht de situatie, is er iemand die daar wellicht nog enig begrip voor op kan brengen of zitten hier alleen maar mensen die schulden incasseren??

Independer bestookte me met e-mails voordat ik uitieindelijk 25-11-2011 zei 'ok ik betaal die 28 euro wel' dan vergeet ik dat en vervolgens sturen ze niks meer. En ineens is het bedrag zo hoog. Al die klotepost ten spijt.
28 vervelend euro's en dan 427, en jullie vinden dat normaal?
Welke halve zool durft dan te zeggen dat ik die premies opdrijf?
Oh ja een van hierboven schijnbaar.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Independer- achterst. prem. in 4 mnd van 28 --> 427 Euro

Ongelezen bericht door renegade66 »

28 ***** euro's en dan 427, en jullie vinden dat normaal?
Welke halve zool durft dan te zeggen dat ik die premies opdrijf?
welke halve zool denkt dat een rechtszaak maar gratis is?????
welke halve zool vergeet ook de incassokosten bij te rekenen????
welke halve zool denkt dat wij hier medelijden hebben met zulke domme mensen????

ohja, degene natuurlijk die dat door zijn stomme en achterlijke gedoe denkt !!!!!

boef530
Berichten: 455
Lid geworden op: 25 feb 2012 13:50

Re: Independer- achterst. prem. in 4 mnd van 28 --> 427 Euro

Ongelezen bericht door boef530 »

Ach het is me toch wat met Ts. Ten onrechte zoveel geld kwijt en met wat pech nog bij het CIS aangemeld ook. In de komende vijf jaar kan verzekeren nog wel eens een dure grap worden.

banter23
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 mei 2012 09:33

Re: Independer- achterst. prem. in 4 mnd van 28 --> 427 Euro

Ongelezen bericht door banter23 »

renegade66 schreef:
28 ***** euro's en dan 427, en jullie vinden dat normaal?
Welke halve zool durft dan te zeggen dat ik die premies opdrijf?
welke halve zool denkt dat een rechtszaak maar gratis is?????
welke halve zool vergeet ook de incassokosten bij te rekenen????
welke halve zool denkt dat wij hier medelijden hebben met zulke domme mensen????

ohja, degene natuurlijk die dat door zijn stomme en achterlijke gedoe denkt !!!!!
dit klinkt aardig gefrustreerd :)

Gesloten