LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TAF verzekering NOOIT DOEN...!

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
gtp
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:02

Re: TAF verzekering NOOIT DOEN...!

Ongelezen bericht door gtp »

Roy, kijk eens- lees- het forum hierover,verhaal genoeg.

blueglasses
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 jun 2012 19:28

Re: TAF verzekering NOOIT DOEN...!

Ongelezen bericht door blueglasses »

Hallo Roy,

ik weet precies wat je bedoelt ik ben al vanaf januari 2012 bezig.
Ze houden je aan het lijntje met smoesjes dat ze informatie moeten inwinnen.
Heb gelukkig een advocaat omdat ik lid ben van de fnv maar ik moet nog afwachten of dat wat oplevert.
Maar het zijn gewoon oplichters en dr moet gewoon is wat aan gedaan worden.
Ze helpen je gewoon aan het gas.
Maar als ik ga gaan hun ook.

Groetjes en sterkte

onpersoonlijk.nl
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 apr 2013 17:45

Re: TAF verzekering NOOIT DOEN...!

Ongelezen bericht door onpersoonlijk.nl »

Beste allemaal,

Ik zie hier helaas alleen maar klachten en vooral ongegronde klachten.

Waar ik me wel wat in kan voorstellen is het volgende: U heeft een tussenpersoon over de vloer gehad die alleen in cijfers/omzet dacht. Hoge provisies voor zichzelf en weinig advies in ruil daarvoor naar de klant. Toch leg ik de schuld gedeeltelijk bij de klant neer wanneer iets mis lijkt te gaan. U heeft er namelijk voor gekozen om niet de kleine lettertjes te lezen of om advies te vragen bij een concurrent van de aanbiedende partij.

Voordat ik reageer kijk ik altijd de kleine letters na in een contract en lees ik de voorwaarden. Dat heb ik nu ook gedaan voor u bij de TAF. Daarin zie ik een aantal eisen/voorwaarden voordat u een uitkering krijgt ( deze verschilt per verzekeraar ) en wat mij opvalt is dat deze eigenlijk heel makkelijk te begrijpen zijn en dat u nooit de tijd heeft genomen om deze te lezen.

Met alle respect, wanneer ik elke maand een premie van meer dan 100 euro moet betalen wil ik overal het fijne van weten. En in dit geval: vertel geen halve waarheid over de gezondheid van uzelf, want hier komt een verzekeraar altijd achter.

Kijkt u eens op financieelopeenrijtje.nl en vraag een adviseur contact op te nemen met u d.m.v. het contactformulier in te vullen. Dan weet u tenminste wel dat het goed is omdat Financieelopeenrijtje.nl alleen met de beste adviseurs contact zoekt. Het advies is gratis, en u bent altijd goed op de hoogte van zowel de kleine letters als hetgeen wat u absoluut MOET weten.

Met vriendelijke groet,

een klant die voor het juiste gekozen heeft

fotina
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 apr 2007 12:43

Re: TAF verzekering NOOIT DOEN...!

Ongelezen bericht door fotina »

Beste mensen,
TAF ..praat me d'r niet van.. Het is mijn partner aangesmeerd op een 'gezellige' avond met tussenpersoon. (deze is van de aardbodem verdwenen natuurlijk).
Niets aan de hand denk je.. tót de automatische afschrijvingen beginnen. Bedragen totaal uit de lucht gegrepen werden afgeschreven. Je begrijpt t niet meer.. veel gedoe heen en weer..
Dán komt er ziekte van mijn partner in juni 2008 .. dit ga ik doorgeven in juni, terwijl betrokkene in t ziekenhuis ligt.
Bij thuiskomst doet mijn partner nog een poging, na de doodse stilte na mijn doorgeven.
Het blíjft doodstil. Totaal geen reactie. In oktober ten lange leste een advocaat genomen. Dán pas de eerste reactie. Taf heeft de zaken ondergebracht bij Genworth..én dat is écht een ramp! Partner bleek longemfyseem te hebben.. en dat zou hij al hebben gehad voor afsluiten van de verzekering volgens Genworth. Dit moet je bewijzen. In 2007 voor een verzekering een heftige keuring gehad, waaruit hij als gezond uitkwam. Tóch en nóg steeds, het is nu 2013 !!!! bezig met deze zaak welke in Amsterdam loopt. Partner is inmiddels overleden in 2011 aan hartfalen. (stress???) Hij ging er behoorlijk onderdoor door dit onrecht. Een waarschuwing voor allen!!!!!!!!!!!!

dariovolaric
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jun 2013 11:17

Re: TAF verzekering NOOIT DOEN...!

Ongelezen bericht door dariovolaric »

Ik heb jaren geleden een TAF verzekering afgesloten voor een openstaande krediet. Een aantal maanden geleden krijg ik bericht van TAF dat zij niet (meer) 100% van het verzekerde bedrag kunnen verzekeren maar 25% en als ik mijn verzekering wil opzeggen dat dit kan door schriftelijk een bericht te sturen. Dit heb ik gedaan maar geen bevestiging ontvangen van opzeggen. Ik heb ze hierover moeten bellen (prutsers) en uiteindelijk heb ik na maanden een schriftelijke bevestiging ontvangen (goed dat ik hierom gevraagd heb!). Vervolgens zie ik dat ze alsnog geld van mijn rekening af halen (en dan een serie van willekeurige kleine bedragen wat nergens op slaat). Ik heb ze hierover gebeld en ze zeggen dat het om een fout gaat en dat ze dit zouden herstellen. Nu maanden later halen ze nogteeds geld van mijn rekening. Ik pik het niet meer en heb het geld terug laten storten en hun rekening nummer geblokkeerd op ING. Ik heb ze ook een email gestuurd met de vraag of zij mij kunnen uitleggen waarom ze alsnog geld van mijn rekening af halen terwijl op de opzeg bevestiging staat dat mijn verzekering vanaf 1 maart opgezegd is. Krijg ik zojuist een email terug met de melding dat zij dus nooit een verzoek tot opzegging van mij hebben ontvangen! En dat terwijl hun motto is "eenvoudig transparant" is. Het tegenstelde is waar, 'complex vaag!'

kuniz100
Berichten: 44
Lid geworden op: 15 apr 2011 10:34

Re: TAF verzekering NOOIT DOEN...!

Ongelezen bericht door kuniz100 »

Beste tie,

Ik las dat je al 5 maanden wachten, nou wij hebben ook polissen bij taf en wij gaan het 5de jaar in met een advocaat van de rechtsbijstand. Er wordt daar gesjoemeld om niet uit te hoeven betalen. Zodra ik een definitieve uitslag heb zal ik daar op terug komen, maar houdt vol. bij hun telt ook, de aanhouder wint.
Hoewel het moeilijk is want je maandpremie moet gewoon netjes optijd betaald worden anders lig je eruit.

Succes !

fa-broek
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jan 2014 11:09

Re: TAF verzekering NOOIT DOEN...!

Ongelezen bericht door fa-broek »

Beste lezers,

Sluit nooit een TAF verzekering af, als zelfstandige maar ook in loondienst wordt je genaaid
bij mij is hetzelfde overkomen, afgewezen nadat ik ziek was geworden, GAF score te laag
bezwaar aangetekend, uiteindelijk door een Phygoloog nagekeken. Kwam de GAF score goed uit
dus een uitkering, denk je eindelijk kan ik de rekeningen betalen.

Je komt van een bedrogen kermis thuis, want nog geen week later ligt er een brief van TAF
dat je moet aantonen als zelfstandige dat je 4 weken voorafgaand aan je ziektemelding
16 uur of meer per week hebt gewerkt....dus de zaak aangekaart bij de rechtsbijstand
2 jaar lopen kloten met over en weer brieven schrijven. Uiteindelijk naar een advocaat
kantonrechter oordeelt natuurlijk in het voordeel van de verzekeraar, hoger beroep aangetekend
uiteindelijk hebben ze daar 3 jaar overgedaan en wat denk je......juist geen recht op uitkering
omdat ik maar aantoonbaar moet maken dat ik 16 uur per week voorafgaand aan de ziektemelding
gewerkt heb......welke zelfstandige houdt een prikklok bij van elk uur dat hij werkt.

Het is gewoon een corrupt zooitje en de AFM doet er geen moer aan.

Dus sluit nimmer zo'n baggerpolis van TAF af want je graaft je eigen graf, ze doen zag ik nu ook hypotheken, als je een tussenpersoon hebt die je zo iets aan smeert dan wijs hem maar de deur
in principe als je tussenpersoon TAF in zijn arrangement heeft kun je beter een andere
tussenpersoon zoeken want dan kun je al vraagtekens bij je tussenpersoon gaan zetten
waarschijnlijk denkt die dan ook alleen maar aan zijn eigen knip.

ćamil
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mar 2014 22:24

Re: TAF verzekering NOOIT DOEN...!

Ongelezen bericht door ćamil »

MAFIA PRAKTIJKEN :twisted:

r.schmidt2925
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mei 2014 09:26

Re: TAF verzekering NOOIT DOEN...!

Ongelezen bericht door r.schmidt2925 »

Hallo allemaal,

TAF heeft er weer een slachtoffer bij .
Mijn vriendin heeft vorig jaar maart getracht haar verzekering bij TAF op te zeggen omdat ze deze niet meer kon betalen. Dit was al duidelijk omdat al een 2 maanden achterstand had met betalen.
Ze is of beter gezegd was een ZZPer met een praktijk aan huis en nu moet zich nu failliet laten verklaren.

Vorig jaar had ze rechtstreeks met TAF afgesproken om haar verzekering op te zeggen. Ze heeft het aantoonbaar volgens de aanwijzing van TAF gedaan. Hierop heeft ze nog een vraag gestuurd maar daar is twee weken niet op gereageerd. Toen de reactie eindelijk kwam en ze de gevraagde papieren opstuurde kwam het bericht "Jammer u bent te laat de verzekering is een jaar verlengd. Op de vraag, ja maar hoe kan dit en u weet dat ik deze niet kan betalen" kwam de reactie "U moet niet van uw probleem ons probleem maken.

Mijn vraag is hoe kan een verzekeringsmaatschappij een verzekering prolongeren bij betalingsachterstanden tevens wanneer je tracht de verzekering op te zeggen omdat je hem niet meer kan betalen en TAF weigert mee te werken?
Ze houden zich niet eens aan de maandelijkse opzegging . Want ondanks dat ze vorig jaar net te laat de juiste documenten aanlevert is de opzegging niet geaccepteerd en moest ze dit jaar wederom de opzegprocedure opstarten. Tevens met veel tegenwerking. Dankzij het ingrijpen van haar assurantie tussenpersoon is het uiteindelijk gelukt.
Nog steeds bereid om alle premies te voldoen krijgt ze nu de incasso bureau I. Justitia achter haar broek aan en een betalingsregeling getroffen. Taf weigert nu de betalingsregeling en eist het geld binnen een onmogelijk termijn . Dat kan ze niet ophoesten dus er zit maar 1 ding op ze moet zichzelf failliet laten verklaren.
Jammer TAF dat het op deze wijze moet.

kompas16
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jul 2014 18:49

Re: TAF verzekering NOOIT DOEN...!

Ongelezen bericht door kompas16 »

TAF arbeidsongeschiktheidsverzekering nooit doen: eens!
TAF doet er alles aan om opzeggen onmogelijk te maken en om niet uit te keren maar staat wel op innen premies, ook van reeds opgezegde verzekering

Ik ben een ZZP'er die door omstandigheden begin 2013 overspannen was. De huisarts verwees me naar een psycholoog die mij adviseerde vooral rust te nemen. Rust in combinatie met therapie moest tot geleidelijk herstel leiden. GAF score bij psycholoog zodanig dat uitkering aanvraag zin had.

TAF sloeg verzoek tot uitkering af en schakelt een psychiater in. Als ZZP' er toch op halve kracht doorgewerkt en therapie slaat aan. Bezoek psychiater duurt enkele weken en inmiddels weer herstellende. Gesprek bij psychiater verloopt zodanig dat deze vaststelt dat GAF score minder erg is, logisch gezien herstel.

Afwijzing volgt nogmaals. Door grote spanningen, verminderde werkinzet en minder inkomen premie achterstand op moment aanvragen uitkering. Dit van te voren gemeld aan tussenpersoon en aan TAF. TAF beroept zich op 2 gronden om niet uit te keren. Premie achterstand op moment aanvragen en GAF score die te goed is, Inmiddels premie achterstand op moment bezoek psychiater weer ingelopen. Uitslag psychiater duurt lang ivm vakantie psychiater. Door zeer onprettige houding TAF had ik al besloten te stoppen met TAF. Maar omdat uitslag psychiater weken duurt toch maar afwachten.

Net na verstrijken datum dat de verzekering nog opgezegd kan worden krijg ik bericht: TAF keert niets uit. Als TAF twee weken sneller had gehandeld ipv 2 maanden over proces doen hadden we tijdig verzekering kunnen opzeggen. TAF wil van niets weten en eist dat we nog een jaar langer gehouden zijn aan de verzekering en premie betalen.

Pogingen tussenpersoon coulance bij TAF te verkrijgen omdat tijdig opzeggen door TAF onmogelijk is gemaakt hebben geen nut. Ook tussenpersoon verbaast over keiharde houding TAF. Incasso bureau van TAF dreigt en dreigt. TAF stuurt vervolgens facturen voor nog een jaar (dus volgende jaar!) terwijl we vorig jaar hebben opgezegd. TAF doet net of ze gek zijn. Het kan zijn dat ze bij TAF intern de zaken niet op orde hebben maar krijg de indruk dat het beleid is. Het lijkt erop zoveel mogelijk geld te incasseren in combinatie alles er aan te doen niet uit te keren. Ook het lang duren met antwoord en zo datum overschrijden dat opgezegd kan worden lijkt geen toeval maar bewust beleid. Valt me op dat deze praktijk vaker door TAF wordt gebruikt als ik andere reacties bij RADAR lees.

Consumenten en kleine ZZP' ers moeten tegen dit soort situaties worden beschermd. Hebben wel onze rechtsbijstand ingeschakeld maar die loopt ook tegen muren op. Is het niet zo dat ik als kleine zelfstandige cq. ZZP'er beter tegen dit machtsgeweld beschermd moet worden?

Het is jammer dat ondernemers aangewezen zijn op commerciële verzekeraars voor arbeidsongeschiktheidsverzekeringen. Als je zwak staat en kwetsbaar bent is het sociaal volstrekt onverantwoord overgeleverd te zijn aan een grote sterke onmenselijke partij met winstoogmerk die ieder sociaal bewustzijn ontbreekt. Hier moet iets tegen gedaan worden. Ik ben hersteld en ben gelukkig weer in staat om de zaak met TAF te betalen. Maar doe dat onder protest en vraag andere lotgenoten zich ook bij RADAR te melden zodat we ons kunnen verenigen. Vooral ZZP'ers die v.w.b. kwetsbaarheid met consumenten zijn te vergelijken. Ik maak er een principe zaak van.

Gesloten