LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Centraal Beheer Rechtsbijstand wil 160 klanten kwijt

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Centraal Beheer Rechtsbijstand wil 160 klanten kwijt

Ongelezen bericht door Frantic2 »

oeps, correctie!

TS maakt geen haast met het beantwoorden van een cruciale vraag die meermalen gesteld is en die voor de beeldvorming belangrijk kan zijn....

( beter? :D :mrgreen: )

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Centraal Beheer Rechtsbijstand wil 160 klanten kwijt

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Frantic2 schreef:oeps, correctie!

TS maakt geen haast met het beantwoorden van een cruciale vraag die meermalen gesteld is en die voor de beeldvorming belangrijk kan zijn....

( beter? :D :mrgreen: )
Als er al een antwoord komt, wordt uiterst zorgvuldig een rookgordijn opgetrokken en de vraag vermeden.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Centraal Beheer Rechtsbijstand wil 160 klanten kwijt

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@frantic

heb je dan ook recht om te claimen?serieus?
als je zelf iets kapot maakt zeg maar...

ik heb ahum van de week mijn magnetron even de nek omgedraaid...
liet de metalen schaal erin staan,ja dat vond ie niet zo leuk! kwam gelijk rook uit..
oeps...foutje..
niet dat ik hem ga claimen,maar kan dat??

alleen al als ze vragen hoe is het gebeurd,voel ik me toch echt een....nou raad maar...

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Centraal Beheer Rechtsbijstand wil 160 klanten kwijt

Ongelezen bericht door ciske »

Frantic2 schreef:oeps, correctie!

TS maakt geen haast met het beantwoorden van een cruciale vraag die meermalen gesteld is en die voor de beeldvorming belangrijk kan zijn....

( beter? :D :mrgreen: )
:lol: Misschien vindt TS wel dat er te veel gevraagd wordt, nog effe en hij /zij moet het hele levensverhaal vertellen.


Emmy had hier ook een topic , waar we niks meer over horen. :mrgreen:

Ieder kiest ervoor om zelf te bepalen hoeveel je wel of niet op een forum gooit.

Ik geef TS groot gelijk, dat gedram zou ik ook niet moeten.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Centraal Beheer Rechtsbijstand wil 160 klanten kwijt

Ongelezen bericht door Frantic2 »

rozemarijntje schreef:@frantic

heb je dan ook recht om te claimen?serieus?
als je zelf iets kapot maakt zeg maar...

ik heb ahum van de week mijn magnetron even de nek omgedraaid...
liet de metalen schaal erin staan,ja dat vond ie niet zo leuk! kwam gelijk rook uit..
oeps...foutje..
niet dat ik hem ga claimen,maar kan dat??

alleen al als ze vragen hoe is het gebeurd,voel ik me toch echt een....nou raad maar

...
Ja als je een allrisk dekking hebt, dit deurtje wilde ik ook niet claimen totdat bleek dat het254,00 euro kostte....en een nieuwe combi tegen de 900,00 euro zat....

Als ik binnen 3jaar weer zoiets claim, heb ik 100,00 euro eigen risico, staat er in de voorwaarden. En ja, ik weet precies hoe jij je Voelt! :shock:

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Centraal Beheer Rechtsbijstand wil 160 klanten kwijt

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

rozemarijntje schreef:@frantic

heb je dan ook recht om te claimen?serieus?
als je zelf iets kapot maakt zeg maar...

ik heb ahum van de week mijn magnetron even de nek omgedraaid...
liet de metalen schaal erin staan,ja dat vond ie niet zo leuk! kwam gelijk rook uit..
oeps...foutje..
niet dat ik hem ga claimen,maar kan dat??

alleen al als ze vragen hoe is het gebeurd,voel ik me toch echt een....nou raad maar...

Gewoon onder je inboedel verzekering claimen. Heb ik gedaan met een deur van een Amerikaanse koelkast waar een stel tegenaan was gevallen en een dikke buts erin. Kon de hele koelkast terug krijgen maar vond ik onnozel.

Deur was 250,- en binnen 3 dagen op de rekening.

Ook een keer mn gsm in de wcpot laten vallen....voelde me stom maar wel geclaimed en netjes centjes terug gekregen.

Denk zolang je niet onevenredig veel claimt en een aannemelijk verhaal hebt de verzekering niet moeilijk doet. alhoewel bij CB ik zeer grote twijfels heb.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Centraal Beheer Rechtsbijstand wil 160 klanten kwijt

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Teunbosseman schreef:Gewoon onder je inboedel verzekering claimen. Heb ik gedaan met een deur van een Amerikaanse koelkast waar een stel tegenaan was gevallen en een dikke buts erin. Kon de hele koelkast terug krijgen maar vond ik onnozel.
U wel, maar hoeveel zouden niet gaan voor de hele koelkast ?
Ik doe eens een gooi, ik vermoed meer dan 0,01 %. :mrgreen:

Maar even alle gekheid op een stokje, dat zijn ook wel zaken waar een verzekeraar rekening mee houdt bij het beoordelen van het claimgedrag van een klant.

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Centraal Beheer Rechtsbijstand wil 160 klanten kwijt

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Emmy75 schreef:
Teunbosseman schreef:Gewoon onder je inboedel verzekering claimen. Heb ik gedaan met een deur van een Amerikaanse koelkast waar een stel tegenaan was gevallen en een dikke buts erin. Kon de hele koelkast terug krijgen maar vond ik onnozel.
U wel, maar hoeveel zouden niet gaan voor de hele koelkast ?
Ik doe eens een gooi, ik vermoed meer dan 0,01 %. :mrgreen:

Maar even alle gekheid op een stokje, dat zijn ook wel zaken waar een verzekeraar rekening mee houdt bij het beoordelen van het claimgedrag van een klant.
Voor de duidleijkheid.
Het gaan voor de hele koelkast werd voorgesteld door de verzekeraar zelf niet door mij.
Daar was deze nog te nieuw voor. Maar als deze oud en eigenlijk versleten was...tsja.....wiet weet had ik dan ook het aanbos van de verzekeraar aangenomen.

Of wellicht was het een test om te kijken hoe ik zou reageren..... :?:

john46
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 feb 2009 11:28

Re: Centraal Beheer Rechtsbijstand wil 160 klanten kwijt

Ongelezen bericht door john46 »

Aansluitend en sluitend wat betreft mijn reactie het volgende:

mijn kritiek betreft de incompetente handelswijze van CB en het chanteren met registratie bij het CIS zonder mijn instemming, daar ik geen verwijtbare handelingen heb verricht.

De onduidelijkheid van gebruik te maken van de polis zoals geen definitie claim en wat en voor hoeveel er mag worden verbruikt en dit later wel als aanzeggingsargument te gebruiken.

Notabene: er staat in de polis dat er maximaal voor € 30.000,-gebruik gemaakt kan worden van externe juridische kosten.

Voor de nieuwsgierigen er zijn 15 registraties geweest vanaf 2006 tot en met heden,(gemiddeld 2 per jaar) waarvan er slechts een echte bijstand is geweest in een kwestie waar een jurist een actieve operationele bijdrage heeft geleverd, die mogelijk een paar duizend euro gekost kan hebben.In overige kwesties zijn de adviezen of beoordelingen geweest ter voorkoming of advies wat is gebruikt in kwesties die ik zelf heb opgepakt, want veelal dien je zelf ook veel te doen.

Lettend op de maximale bijstand van € 30.000,- niet materieel.

Verzekeraar zou haar polis kunnen verbeteren door o.a.:
-eigen risico in te stellen ( gebeurt bij andere verzekeraars wel)
-verwijtbare zaken uit te sluiten( bv dronkenschap, drugsgebruik)
-definitie van een claim,(advies is geen claim, feitelijke operationele bijstand is een claim)
-polis voor 5 jaar, waardoor verzekeraar een langere periode de tijd heeft resultaat te halen en verzekerde langer kan uitzien op bijstand)
-CIS registratie verbieden indien er gen verwijten te maken zijn aan verzekerde
-Aangeven dat polis bij veel gebruik kan worden opgezegd en wat hier de voorwaarden voor zijn.
-Een soort basisverzekering maken gelijk aan b.v. ziektekostenverzekering, waardoor bepaalde geschillen ongelimiteerd kunnen worden ingediend b.v.medisch,bestuursrechtelijk is gedekt en een knipkaart voor maximaal x-aantal adviezen.
-Aangeven voor hoeveel geld je bijstand krijgt en overzichten verstrekken wat dit heeft gekost.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Centraal Beheer Rechtsbijstand wil 160 klanten kwijt

Ongelezen bericht door Frantic2 »

john46 schreef: Lettend op de maximale bijstand van € 30.000,- niet materieel.

Verzekeraar zou haar polis kunnen verbeteren door o.a.:
-eigen risico in te stellen ( gebeurt bij andere verzekeraars wel)
ik wil helemaal geen eigen risico, sprrek voor uzelf!

-verwijtbare zaken uit te sluiten( bv dronkenschap, drugsgebruik)
huh, dat is toch de essentie van een rechtsbijstand, er wordt jouw iets verweten en je wilt je verweren?

-definitie van een claim,(advies is geen claim, feitelijke operationele bijstand is een claim)
u neemt tijd en dus geld af, dus wel claim

-polis voor 5 jaar, waardoor verzekeraar een langere periode de tijd heeft resultaat te halen en verzekerde langer kan uitzien op bijstand)

Pardon???? Er is net met veel moeite een akkoord dat iedereen maximaal 1 jaar vastzit aan een verzekering en u wilt dat terugdraaien??? Even verder nadenken dan uw neus lang is..

-CIS registratie verbieden indien er gen verwijten te maken zijn aan verzekerde

CIS verbieden? zodat de al die oplichters en veelclaimers gewoon hun gang kunnen blijven gaan en de normale klanten kunnen opdraaien voor hun schades....
-Een soort basisverzekering maken gelijk aan b.v. ziektekostenverzekering, waardoor bepaalde geschillen ongelimiteerd kunnen worden ingediend b.v.medisch,bestuursrechtelijk is gedekt en een knipkaart voor maximaal x-aantal adviezen.

99,9% heeft geen knipkaart nodig
-Aangeven voor hoeveel geld je bijstand krijgt en overzichten verstrekken wat dit heeft gekost.
ja, lekker, nog meer kosten maken die wij mogen betalen.

Afijn, u zal zelf niet meer reageren, prima, maar uw voorstellen zijn wellicht voor een op maat gemaakte polis voor u handig. Ik vind ze nogal egoïstisch en overbodig.

trouwens: 6 keer 2 is 12, niet 15

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Centraal Beheer Rechtsbijstand wil 160 klanten kwijt

Ongelezen bericht door Emmy75 »

john46 schreef:Notabene: er staat in de polis dat er maximaal voor € 30.000,-gebruik gemaakt kan worden van externe juridische kosten.
Een RB verzekering is geen beltegoed dat maar opgemaakt moet worden. Het is bedoeld voor zaken die anders niet financieel te dragen is en niet voor elke gevalletje.
john46 schreef: Voor de nieuwsgierigen er zijn 15 registraties geweest vanaf 2006 tot en met heden,(gemiddeld 2 per jaar)
Ik kom op zo'n 2,5 aanspraken per jaar. Even een vergelijking wij hebben onze RB in totaal 2 x aangesproken in 9 jaar.
john46 schreef: In overige kwesties zijn de adviezen of beoordelingen geweest ter voorkoming of advies wat is gebruikt in kwesties die ik zelf heb opgepakt, want veelal dien je zelf ook veel te doen.
Daarvoor hoeft niet altijd de RB voor aangesproken te worden. Er is ook nog zoiets als zelf huiswerk doen. Dat kan door juridisch loket waar een eerste advies meestal gratis is, zelf nazoeken op internet of vragen stellen op diverse fora.
john46 schreef: Verzekeraar zou haar polis kunnen verbeteren door o.a.:
-eigen risico in te stellen ( gebeurt bij andere verzekeraars wel)
Dus als er een eigen risico was, had u in die jaren veel minder gebruik gemaakt van de RB. Sja als u zelf niet inziet dat die redenatie wel heel erg krom is, houdt het op natuurlijk.

Voor de rest ben ik het helemaal eens met Frantic2. Veel oplossingen zorgen ervoor dat alle andere verzekerden vooral meer moeten betalen terwijl het claimgedrag heel anders was geweest als er wel een eigen risico was. Nee dan kunnen ze beter die 160 'klanten' eruit gooien.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Centraal Beheer Rechtsbijstand wil 160 klanten kwijt

Ongelezen bericht door ciske »

[Dus als er een eigen risico was, had u in die jaren veel minder gebruik gemaakt van de RB.
Dat maak jij ervan Emmy, TS zegt hier iets anders dan dat jij graag wilt geloven.

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: Centraal Beheer Rechtsbijstand wil 160 klanten kwijt

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Geloof me 15 registraties/meldingen op de RB verzekering in 5.5 jaar tijd is EXTREEM veel!!!

Ik zie dagelijks ongveer 40 polissen/klanten "voorbij komen" dus ik me aardig een voorstelling maken van wat gemiddeld is.....

15 meldingen....tss dan bel je echt voor ieder wissewasje sorry dat ik het zo zeg.
En idd je kan ook heel veel pech hebben, maar je kunt ook wel eens bij je zelf denken ik ga het zelf op lossen.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Centraal Beheer Rechtsbijstand wil 160 klanten kwijt

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

nou om heel eerlijk te zijn vind ik dit toch ook wel veel geclaim...

zou het niet eens durven,vond de tweede keer bellen voor de waterschade al erg..

nou heb al een nw magnetron...laat maar :oops: wordt hier al dagelijks gepest ahum..dus eh...

kom er wel overheen :wink: maar wist dit dus niet!!
ja ik ben goed verzekerd,toevallig in het voorjaar nog helemaal up to date..
voor weet ik wat allemaal...gevalletje magnetron bv.. :oops: :oops:

@ts
ik persoonlijk vind dit dus heel erg veel,en volgens mij en ik spreek voor mezelf ,grijpt u alles aan om dan maar Rb in te schakelen,u heeft het immers,wat ook zo is..maar toch....ik vind het niet gek,dat het zo loopt

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Centraal Beheer Rechtsbijstand wil 160 klanten kwijt

Ongelezen bericht door crazyme »

rozemarijntje schreef: nou heb al een nw magnetron...laat maar :oops: wordt hier al dagelijks gepest ahum..dus eh...
We zullen je niet pesten hoor, maar wat is er gebeurd ? :twisted:

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Centraal Beheer Rechtsbijstand wil 160 klanten kwijt

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

uuhh zette de magnetron aan met metalen schaal erin....oeps,ja die staat er standaard in,en vergaat hem eruit te halen...foutje bedankt...
vonken die gingen flink tekeer van binnen....helaas overleden... :lol: :lol: ja ik ben niet blond!!!



maar goed zal van het weekend wel dit op mijn bord krijgen(op het forum),......nou ben ik er niet dus dat scheelt..jullie snappen hem vast wel..boeit me niet.. :lol:

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Centraal Beheer Rechtsbijstand wil 160 klanten kwijt

Ongelezen bericht door crazyme »

Haha, ja dat soort dingen kunnen gebeuren. Geen idee of mijn inboedel is verzekerd tegen eigen schuld schades. Interpolis maakte er wel reclame mee, (grote flatscreen ophangen en vaas omgooien) dus het bestaat wel.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Centraal Beheer Rechtsbijstand wil 160 klanten kwijt

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

kan er zelf om lachen hoor dat scheelt.....ahum..
ach...het is de magnetron maar,als ik aan de tv iets had gedaan had ik hier een GROOT PROBLEEM gehad ihihihihhi...

denk wel dat ik idd ook verzekert ben,aangezien in het voorjaar er een nieuwe polis is gekomen en ze zei,nu ben je echt tegen alles verzekerd wat maar kan,maar ja?iets zelf naar de knoppen helpen??daar denk ik dan ook niet aan...
en vind het dan weer eng,stel dat er straks iets gebeurd wat veeeel erger is en ik moet weer claimen..zo denk ik dan..

dus laat maar.....

nou kan wel tegen grapje hoor,mag me best pesten,ben de moeilijkste niet :wink: :lol: neem mezelf soms ook met een korrel zou dus..what ever hihih

Centraal Beheer
Berichten: 78
Lid geworden op: 02 feb 2011 12:02
Locatie: Nederland

Re: Centraal Beheer Rechtsbijstand wil 160 klanten kwijt

Ongelezen bericht door Centraal Beheer »

Beste john46 en Frantic2 en anderen.

Helaas kunnen wij de klacht van john46 inderdaad niet oplossen.

Als antwoord op de vragen A en B van Frantic2,
Wij kunnen en mogen hier geen antwoord op geven. Wel zal ik zo goed mogelijk proberen uit te leggen waarom Centraal Beheer Achmea tot deze actie is overgegaan.

Centraal Beheer Achmea vindt het als verzekeraar belangrijk om de klant centraal te stellen. Niet alleen als individu, maar naar alle verzekerden die bij ons in goed vertrouwen hun verzekeringen bij Centraal Beheer hebben ondergebracht.

Als verzekeraar kiezen wij ervoor om de premie zo laag mogelijk te houden met goede polisvoorwaarden en zonder eigen risico. Dit geldt voor vrijwel alle verzekeringsproducten die wij aanbieden. Natuurlijk zijn er maatschappijen die qua premie goedkoper zijn dan Centraal Beheer Achmea, maar zij rekenen vaak een maximaal aantal keren in claimgedrag of een hoog eigen risico. Centraal Beheer Achmea kiest ervoor om geen maximum te stellen aan het aantal claims ( bij normaal claimgedrag) en ook geen eigen risico te berekenen. Zo kan een ieder die dit wil, advies inwinnen bij een van onze juristen. Centraal Beheer Achmea is van mening dat onze rechtsbijstandsverzekering voor iedereen toegankelijk moet zijn. Ook voor kleine zaken.

In het geval zoals john46 omschrijft mag men er wel vanuit gaan dat het om een extreem hoog claimgedrag gaat. Wij willen met deze brieven naar bijvoorbeeld john46 en anderen bereiken dat zij zich bewust worden van hun eigen claimgedrag en hen ook de kans geven om dit te verbeteren, zodat wij de premie voor al onze verzekerden ook betaalbaar kunnen houden.
Bij een extreem hoog claimgedrag mag men ervan uit gaan dat het in ieder geval om meer dan 10 claims gaat binnen 5 jaar. Hier zijn de telefonische adviezen niet in meegenomen.
Het feit dat de KIFID Centraal Beheer Achmea in het gelijk heeft gesteld is niet zonder reden. Als “ombudsman” voor particuliere verzekerden kijken zij naar alle feiten. Dus niet zoals john46 het omschrijft.

Kortom, als wij de verzekerden met een extreem hoog claimgedrag niet waarschuwen, zijn wij genoodzaakt de premie te verhogen of onze polisvoorwaarden te verslechteren. De verzekerden die (bijna) nooit claimen worden dan de dupe door het verhoogde claimgedrag van anderen. Wij moeten daarom ook grenzen stellen om onze service en productverlening te waarborgen naar al onze verzekerden toe. Centraal Beheer Achmea vindt het erg belangrijk om onze verzekeringen en adviezen laagdrempelig en betaalbaar te houden door geen of bijna geen eigen risico te hanteren.

Met vriendelijke groet,

Natasja van het Centraal Beheer Webcareteam
055 579 8000
Webcare[@]centraalbeheer.nl
https://www.centraalbeheer.nl

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Centraal Beheer Rechtsbijstand wil 160 klanten kwijt

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Hier zijn de telefonische adviezen niet in meegenomen.

Dank u wel voor het heldere antwoord.... Jammer dat TS er niet meer op kan/ wil reageren maar ik kan nog heel wat magnetrondeurtjes slopen voordat ik in de gevarenzone kom! :mrgreen:

Gesloten