LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vervallen

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
marijkekanters
Berichten: 34
Lid geworden op: 15 mar 2010 10:29

vervallen

Ongelezen bericht door marijkekanters »

vervallen
Laatst gewijzigd door marijkekanters op 05 feb 2013 18:00, 1 keer totaal gewijzigd.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: vervallen

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Misschien had je polissen op basis van belegging? Dat is idd risico...
Zu dan nu maar goede polis afsluiten???

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: vervallen

Ongelezen bericht door sjohie »

marijkekanters schreef:Na het bekijken van een oude polismap ben ik gestuit op een aantal polissen van Dela van mijn man.
Ik vond daar een polis en ben gaan navragen bij Dela over het hoe en wat.
Mijn verbazing was groot bij het horen van de bevindingen, nl:
Er liepen 3 tal polissen, varierende looptijd van 1,5 tot 2,5 jaar waarbij premie is betaald en zijn geroyeerd.
Bij het vragen of er waarde in deze polissen zijn, was het antwoord 0,0 aan waarde.
Volgens Dela is de premie opgegaan aan kosten en risicodekking, dus de volle 100% van de inleg.
Bij alle drie de polissen!!
Als Dela dat bij alle royementen zo doen en de AFM de DNB zijn toezichthouden op eerlijk handelen, dan vraag ik me af of ze de definitie van eerlijk handelen weten.
ZIJN ER MEER EX-DELA KLANTEN EN ZO JA WAT IS HUN DOOR DE NEUS GEBOORD!!

Alvast bedankt voor uw reactie en hoop daadwerkelijk dat dit wordt opgepikt door de het Radar Team.
Geroyeerd betekend doorgaans niet meer lid van de vereniging, dus dan lijkt me dat die polissen ook komen te vervallen? En het hangt ook af van de polis, niet elke verzekeringspolis kent een opgebouwd vermogen. Wat meer info zou denk ik veel duidelijk maken in dit verhaal. Denk aan de reden van het royement etc.

marijkekanters
Berichten: 34
Lid geworden op: 15 mar 2010 10:29

Re: vervallen

Ongelezen bericht door marijkekanters »

De polis is gestopt ivm het niet meer betalen van de premie. (scheiding)
Maar mijn argument is het volgende: Kan het zo zijn dat als je een aantal jaren premie betaald aan een "gewone" begrafenisverz. Geen belegging, en naturapolis dat de verzekeraar de reeds betaalde premie mag laten opgaan een kosten en risico.
Ik heb in het verleden ook een begrafenisverz kunnen afkopen waarom steekt Dela dit in eigen zak??

Byob
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 okt 2006 10:54

Re: vervallen

Ongelezen bericht door Byob »

Het gaat dus om 3 natura polissen bij Dela, waarvan de kortstlopende polis 1,5 jaar heeft gelopen, en de de langste 2,5 jaar.

Ga er dan inderdaad maar vanuit dat er geen waarde is opgebouwd in zo'n relatief korte tijd.

Overdreven veel premie per polis kan er dan ook nog niet betaald zijn.

En ja kosten zullen ze maken, niet alleen voor opmaak van de polis, maar ook voor het communiceren over de premie die er blijkbaar niet tijdig betaald is, en het communiceren over het royement van de polis. Als u elke euro die u betaald ook terug wilt zien had er gespaard moeten worden op een spaarrekening.

Ik snap niet dat je je daar zo druk over kan maken, als je nu al 30 jaar premie had betaald ja, maar 1,5 tot 2,5 jaar verdeeld over 3 polissen....

witte angora
Berichten: 30776
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: vervallen

Ongelezen bericht door witte angora »

marijkekanters schreef: Volgens Dela is de premie opgegaan aan kosten en risicodekking, dus de volle 100% van de inleg.
Bij alle drie de polissen!!
..................

dan vraag ik me af of ze de definitie van eerlijk handelen weten.
Je man was toch verzekerd in die tijd? Stel dat hij was overleden, dan had de Dela de hele begrafenis/crematie betaald. Zou je dan ook lopen jammeren dat ze niet eerlijk zijn?

En als je je autoverzekering opzegt, ga je dan ook de betaalde premies opeisen?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: vervallen

Ongelezen bericht door ciske »

Je man was toch verzekerd in die tijd? Stel dat hij was overleden, dan had de Dela de hele begrafenis/crematie betaald. Zou je dan ook lopen jammeren dat ze niet eerlijk zijn?
Dat moet je ook nog maar afwachten , of dat door de Dela was betaald.

Of het nu 1 of 10 jaar is, zonde blijft het van het geld.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: vervallen

Ongelezen bericht door sjohie »

ciske schreef:
Je man was toch verzekerd in die tijd? Stel dat hij was overleden, dan had de Dela de hele begrafenis/crematie betaald. Zou je dan ook lopen jammeren dat ze niet eerlijk zijn?
Dat moet je ook nog maar afwachten , of dat door de Dela was betaald.

Of het nu 1 of 10 jaar is, zonde blijft het van het geld.
Als er inderdaad geen, of niet alle premies betaald zijn zoals ik lees, dan was het inderdaad nog maar de vraag of ze de uitvaart hadden vergoed. Ik vermoed van niet, en dan zouden ze als bedrijf ook volledig in hun recht staan lijkt me?

marijkekanters
Berichten: 34
Lid geworden op: 15 mar 2010 10:29

Re: vervallen

Ongelezen bericht door marijkekanters »

De premies zijn in die tijd gewoon netjes betaald maar door een eerder huwelijk van mijn man is zijn er geen betalingen meer gedaan en is de polis geroyeerd.
Mijn stelling is eigenlijk: Al het geld wat is betaald in een begrafenispolis, waarvan er waarschijnlijk duizende per jaar zijn die worden geroyeerd voor wat dan reden dan ook, geen waarde hebben.
Al deze premie is dan opgegaan aan kosten en risicodekking, dat vind ik bijzonder te noemen.

Graag jullie reactie hierop.

witte angora
Berichten: 30776
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: vervallen

Ongelezen bericht door witte angora »

marijkekanters schreef:De premies zijn in die tijd gewoon netjes betaald maar door een eerder huwelijk van mijn man is zijn er geen betalingen meer gedaan en is de polis geroyeerd.
Mijn stelling is eigenlijk: Al het geld wat is betaald in een begrafenispolis, waarvan er waarschijnlijk duizende per jaar zijn die worden geroyeerd voor wat dan reden dan ook, geen waarde hebben.
Al deze premie is dan opgegaan aan kosten en risicodekking, dat vind ik bijzonder te noemen.

Graag jullie reactie hierop.
Ik vind dat helemaal niet zo bijzonder. Ik ben inmiddels (heb alleen WA en inzittendeverzekering) in de loop van de jaren ruim 3000 euro aan de autoverzekering kwijt. Nooit iets van teruggezien, nooit iets hoeven claimen. Vreemd hé?

En laten we even eerlijk wezen, ik zit zelf bij de Dela, en ik betaal iets meer dan 8 euro per maand, dus nog geen 100 euro per jaar. En dan wordt de polis dus premievrij als ik 65 wordt. Dus zo heel veel zal je man aan premies niet af hebben gedragen denk ik, in die paar jaar.
Laatst gewijzigd door witte angora op 20 dec 2012 11:36, 1 keer totaal gewijzigd.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: vervallen

Ongelezen bericht door sjohie »

marijkekanters schreef:De premies zijn in die tijd gewoon netjes betaald maar door een eerder huwelijk van mijn man is zijn er geen betalingen meer gedaan en is de polis geroyeerd.
Mijn stelling is eigenlijk: Al het geld wat is betaald in een begrafenispolis, waarvan er waarschijnlijk duizende per jaar zijn die worden geroyeerd voor wat dan reden dan ook, geen waarde hebben.
Al deze premie is dan opgegaan aan kosten en risicodekking, dat vind ik bijzonder te noemen.

Graag jullie reactie hierop.
Ik niet, aangezien er een volgens een complexe formule berekend bedrag achter staat, wat er binnen X periode moet binnenkomen om aan alle uitvaartverplichtingen te kunnen voldoen door Dela. Het is geen persoonlijke spaarrekening oid. Anders zou je bij zeg overlijden binnen een jaar na aangaan van de polis, nooit voldoende vermogen opgebouwd hebben om de uitvaart te bekostigen.

Je wilt blijkbaar wel de lusten, maar de lasten zijn voor Dela?

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: vervallen

Ongelezen bericht door GJvdZ »

witte angora schreef: En laten we even eerlijk wezen, ik zit zelf bij de Dela, en ik betaal iets meer dan 8 euro per maand, dus nog geen 100 euro per jaar. En dan wordt de polis dus premievrij als ik 65 wordt. Dus zo heel veel zal je man aan premies niet af hebben gedragen denk ik, in die paar jaar.
Precies, en als je maar een paar jaar betaald zijn dat inderdaad de kosten die een verzekeraar moet maken. De premie voor een begrafenisverzekering wordt immers op een bepaalde levensverwachting gebaseerd en de eerste jaren moet er relatief veel kosten worden gemaakt. Pas daarna wordt er wat vermogen opgebouwd.

Gesloten