LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klacht ANWB

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Seilenna
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jan 2013 21:46

Klacht ANWB

Ongelezen bericht door Seilenna »

Zoals zovelen voor mij (en zeker weten ook na mij) klacht over lidmaatschap opzeggen bij ANWB:

Dit is mijn klacht die ik via het klachtenformulier op de ANWB site heb gestuurd:
*Bericht: Een tijd geleden heb ik via het contactformulier ook al een klacht geschreven, maar schijnbaar is deze nooit bij jullie aangekomen.

Nogmaals dus: tot mijn grote verbazing kreeg mijn zoon (ik behartig zijn zaken, omdat hij in Duitsland werkt) een acceptgirokaart voor 2013.
Hij heeft al meer dan 2 jaar geen auto. Voor 2012 hebben wij inderdaad verzuimd op te zeggen, dus ook gewoon betaald EN direct opgezegd. Telefonisch. Groot was onze verbazing dan ook dat er weer een acceptgiro kwam. Daarop heb ik gebeld met jullie 'klantenservice' en werd op klantonvriendelijke manier te woord gestaan. Hooghartig, neerbuigend en ronduit sarcastisch.
ik kon een mooie brief sturen via het contactformulier en mij werd veel succes gewenst. De medewerker heet ****

Na het telefoongesprek met deze medewerker voelde ik me zwaar in mijn integriteit aangetast. Ik ben nog nooit zo te woord gestaan door iemand op een klantenservice. Van service was geen sprake.

Ik verzoek u vriendelijk het lidmaatschap per 1.1.13 op te zeggen.*

Antwoord van de ANWB: Melding medewerker zou aan teammanager doorgespeeld worden. Verder kon/wilde ANWB me niet tegemoet komen want "er waren geen contactmomenten terug te vinden in de ledenadministratie van de ANWB"

Mijn reactie hierop: Een voorstel om wel lidmaatschap te betalen, maar geen WW service. Dit naar aanleiding van reacties op Facebook en Twitter en zelfs van een 2 tal collega's die dit aanbod van ANWB kregen, na een vergelijkbaar 'mislukt' opzeggen. Hiertoe was alleen het vrijwaringsbewijs nodig.

Antwoord van ANWB: Ze blijven bij het eerder genomen standpunt en beeindigen per 31.12.13

Mijn reactie hierop: Ik vraag hoe het kan dat ik verschillende verhalen lees/hoor en aan welke criteria ik dan moet voldoen.

Antwoord van ANWB: Iedere situatie is anders. (Ze begrijpen dat ik teleurgesteld ben)

Mijn reactie: Ik vraag wederom aan welke criteria ik moet voldoen, dat vrijwaringsbewijs aanwezig is en ik verhalen lees die nauwelijks verschillen van het mijne, maar waar klanten wel lidmaatchap en geen WW service betalen.

Antwoord ANWB: Ze hebben mijn situatie bekeken en blijven bij standpunt en zullen verder niet meer inhoudelijk op mijn mails ingaan.


Auto is naar sloop gegaan eind 2010. Nooit meer een andere auto gekocht. Voor 2011 was het te laat met opzeggen. 2012 door eigen fout niet opgezegd (eigen schuld, ik heb daar ook geen problemen mee) , maar direct na binnenkomst acceptgiro voor 2012 telefonisch opgezegd voor 2013. Te goeder trouw dacht ik dat het hiermee afgehandeld zou zijn.

Nee hoor....ik ben terecht gekomen in de nachtmerrie die ANWB heet :(
Weet iemand nog iets?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Klacht ANWB

Ongelezen bericht door berndv »

Bevestiging ontvangen van de opzegging? Zo nee dan gaat het lastig worden. U zou uit uw telefoonspecificatie wel kunnen aantonen dat er een contactmoment is geweest, echter geeftndit niet aan waarover dit contact ging. Maar daarmee toont u wel de betrouwbaarheid van hun eigen registratie en administratie aan, aangezien ze zelf zeggen dat er geen contactmomenteb terug te vinden zijn.

Het verkopen van een auto of afvoeren naar de sloop heeft geen reden tot opzeggen, aangezien de gegevens niet gebonden zijn aan een auto, maar aan een persoon. En het standpunt is dat zolang die persoon niet "naar de sloop" is, het abonnement tussentijds niet beëindigd kan worden.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Klacht ANWB

Ongelezen bericht door tenormin »

Nee, je hebt hier met een groot mogol van doen. Lees eens andere inzendingen over de ANWB in behandelde onderwerpen; denk dat je eerder een spagaat á la Patty Brard op het ijs kan maken dan voor eind 2013 van hen af te komen. Firma S & S oftewel Star en Stug. Zet maar met dikke viltstift in je agenda: september 2013 ANWB opzeggen. Ten overvloede: voor 15 november moet je hebben opgezegd!!
Laatst gewijzigd door tenormin op 23 jan 2013 23:06, 1 keer totaal gewijzigd.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Klacht ANWB

Ongelezen bericht door berndv »

En een bevestiging vragen, na een week nig geen bevestiging, nogmaals opzeggen, na een week nog geen bevestiging, nogmaals opzeggen, en ga zo maar door.

Seilenna
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jan 2013 21:46

Re: Klacht ANWB

Ongelezen bericht door Seilenna »

Jullie geven de burger moed......NOT!

Ik heb inmiddels 3x zwart op wit in de klachtenmail, dat de per 31.12.13 beeindigen.
Lees ik net op Facebook, dat er dus wel (in soortgelijke gevallen) met een vrijwaringsbewijs en royementsverklaring WEL iets te doen valt.

Ik krijg niet eens te horen van de ANWB wat de criteria zijn. Zelf denk ik dat het gewoon willekeur is en hoe de degene die je tegenover je hebt in zijn/haar vel steekt. (oke....dan werken er alleen humeurige mensen bij de ANWB)

Ik werk zelf al jaren op klachten/service afdeling en probeer mijn klanten tevreden te houden, mee te denken, vriendelijk te woord te staan.Gewoon SERVICE te verlenen. En ook al kan ik mijn klanten niet altijd helpen....ik probeer het wel.

Daarom stoot het mij ook zo tegen de borst.....ANWB durft het zelfs service te noemen....ik vraag me af wat ze daar dan mee bedoelen.

Een rondje Facebook van de ANWB levert meerdere trieste verhalen op....Levert 95% trieste verhalen op eigenlijk.

Tja.....en als er tijdens je telefonische opzegging niet werd gezegd dat er een opzeggingsbevestiging moest komen? Ik was me er niet van bewust dat ik de ANWB nog moest controleren of ze hun werk doen.

Op FB stond een ander telefoonnummer...dat ga ik morgenn eens bellen.

harley68
Berichten: 263
Lid geworden op: 16 dec 2010 12:56

Re: Klacht ANWB

Ongelezen bericht door harley68 »

Ach de ANWB, ben een goldmember ofzo omdat ik al zolang lid ben, overigens zonder er ooit gebruik van te hebben gemaakt. Kreeg met de kerst de rekening voor 2013. Die nota klopte niet, ik had een gedeelte opgezegd ruim voor 1 januari. Ik denk stuur een mailtje met verzoek om aanpassing. Niets op gehoord. Kreeg nu alleen een briefje als je niet snel betaald stoppen we met onze diensten voor u, al blijft u de betalingsplicht houden. En daar ben je dan lid voor sinds 1987.

Dat de ANWB je op weg hielp.... tis lang geleden volgens mij

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Klacht ANWB

Ongelezen bericht door Brainless »

Hiertoe was alleen het vrijwaringsbewijs nodig.
Dat is "raar" te noemen, want de WW is nl. niet auto- maar persoonsgebonden.
Mijn vriendin bv heeft geen auto op haar naam, maar wel WW.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Klacht ANWB

Ongelezen bericht door tenormin »

harley68 schreef:Ach de ANWB, ben een goldmember ofzo omdat ik al zolang lid ben, overigens zonder er ooit gebruik van te hebben gemaakt.
Dat de ANWB je op weg hielp.... tis lang geleden volgens mij
Ja, dat die administratie op orde is kan ik bevestigen, maar niet heus. Kreeg mijn nieuwe zilverkaart, omdat ik "al" 5 jaar lid zou zijn van de ANWB. Nu ben ik al lid sinds ze bestaan, dus zou ik met Goud, Diamant of Robijn overladen moeten zijn. Niet dat het belangrijk is, maar aan een klant die veel meer dan 40 jaar lid is zoiets te schrijven, dan spoor je ook niet lekker.

Jakob.J
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 mar 2009 15:02

Re: Klacht ANWB

Ongelezen bericht door Jakob.J »

"ANWB Camping Cheque zilver aan geschaft met 22+ CHEQUE'S.

Wij hebben ergens bewoont hadden een gewelddadige jonge buurvrouw die later bleek aan het hooft te staan van een jeugdbende, de buurt was het mikpunt, even later zijn wij het slachtoffer geworden van zinloos geweld, we zijn door de groep aangevallen met honkbalknuppels (hadden ze ook al gedaan bij andere mensen) na een schermutseling werd mij door de buurvrouw een pistool op het voorhoofd gezet ik zag de vinger al krommen, toen bedacht ze zich en gaf de opdracht: maak hem af, wij hebben het overleeft uit het ziekenhuis is het vluchten begonnen, nergens in Nederland waren we veilig, hebben toen een "ANWB Camping Cheque zilver aan geschaft met 22+ CHEQUE'S we hebben één gebruikt in al die jaren, later kwamen we in Sneek (Fr) terecht gekomen hebben daar een woning van een corporatie gehuurd zonder dat de gemeente op de hoogte was, om maar niet geregistreerd te zijn zo dat de bende ons niet zou vinden, de gemeente kwam er toch achter en hebben ons geprobeerd te helpen, via het ministerie kregen we een toekenning van code 7, en kregen van een wethoudster te horen dat we regelmatig moesten verhuizen zo dat de bende het spoor bijster zouden raken, zijn en vijftien jaar tien keer verhuist, en komen er nu achter dat onze 21 CHEQUE'S in de broekzak van de ANWB zijn beland, ons leven is behoorlijk ontwricht, en de ANWB heeft de buit binnen van vele leden, ik kan me voorstellen dat ze oplichters worden genoemd, ze trekken wel de rente van al die jaren en van alle leden, en onze CHEQUE'S zijn niet meer waard geworden nee, in de broekzak van de ANWB *** tijd voor Kassa Radar.***

We hebben ook jaren de reis en krediet brief gehad, ook toen we het hebben stop gezet is het nog jaren door gegaan, we konden er met geen mogelijkheid vanaf.

We zijn bejaard hebben veel ziekten en kwalen, binnen kort moeten we weer in ons vw-camperje wonen, als de vaste lasten er af zijn houden we 82,- euro in de maand over om van te leven,
dat gaat niet meer, we kunnen nergens meer op bezuinigen het eten moet al voor gemiddeld 1,15 euro per dag, kunnen ook geen eigenbijdragen meer betalen, dus gaan ook niet meer naar een ziekenhuis.

Ik heb prostaatkanker, een gevaarlijk hoge onder bloeddruk, een levensgevaarlijke dubbele littekenbuik breuk.
Mijn vrouw heeft Posttraumatisch dystrofie, schildklier doet niets meer, voedsel allergieën, ondervoeding, ME, zieke van Ménière, en nog veel meer. en vele trouma's.

Mvg,
Jakob en Alie.
Ps, we worden kapot bezuinigt, alles gaat over de kop.
Het lukt me niet het emai adres te wijzigen op het profiel Kassa Radar, die er nu op staat is buiten bedrijf.
__________________________________________________________________
Laatst gewijzigd door Jakob.J op 02 apr 2013 14:41, 1 keer totaal gewijzigd.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Klacht ANWB

Ongelezen bericht door tenormin »

Allemensen, wat een verhaal. Benadert u Tros Radar, onder aan de pagina en laat hen dit lezen. Misschien dat zij u kunnen helpen. Voor mij is dit te "onbegrijpelijk", maar u heeft zoveel meegemaakt.

Jakob.J
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 mar 2009 15:02

Re: Klacht ANWB

Ongelezen bericht door Jakob.J »

tenormin schreef:Allemensen, wat een verhaal. Benadert u Tros Radar, onder aan de pagina en laat hen dit lezen. Misschien dat zij u kunnen helpen. Voor mij is dit te "onbegrijpelijk", maar u heeft zoveel meegemaakt.
Beste Tenormin wat een fijne menselijke reactie, [email protected]
wij hebben nog veel en veel meer mee gemaakt, we hebben het weleens aan anderen verteld, maar die kunnen het niet bevatten.

Een keer heeft mijn vrouw haar verhaal verteld in het UMCG ze voegen haar weer te komen, en hebben toen video opnamen gemaakt voor studie doeleinden de mensen waren verbijstert hoeveel en erge dingen zij had mee gemaakt, als dat verfilmt zou worden, dan kwamen veel mensen in geestelijke nood komen, zo erg en troumatisch.

Wij hebben ook niemand leven al jaren in eenzaamheid, maar kunnen toch nog plezier hebben met zu'n tweetjes.


Dankje wel.

Hart van Nederland zijn we toen wel voor geweest voor dat we zeven maanden in het busje hebben geleeft,
veertig duizen kilometer gereden, voelden on nergens meer veilig.

Het allerbeste en veel liefs,
Jakob en Alie.
Ps, we kunnen maar niet aan een briefadres komen, zonder de uitkering is het helemaal niet meer te doen,
dan is er helemaal geen uitweg meer, ja één die bewaren we voor het laast.

@Robert
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 apr 2013 22:48

Re: Klacht ANWB

Ongelezen bericht door @Robert »

Beste mensen,

Mijn advies voor voor het beeindigen van de wegenwacht lidmaatschap :
- Altijd een eenvoudig geschreven brief opsturen met vermelding van naam en lidmaatschapsnummer voor opzegging wegenwacht lidmaatschap.
Doe dit zo vroeg mogelijk in het jaar, zodat u ook ruim de tijd heeft om, in het geval de ANWB dit niet tijdig aan u bevestigd, nogmaals toe te zenden of een aangetekende brief achter aan te zenden.
- Let op : Telefonische opzeggingen worden niet correct opgevolgd en de mensen bij de telefonische service kunnen altijd aanhouden dat er geen contact moment heeft plaatsgevonden of dat er geen notitie van terug te vinden is.
De service bij de ANWB heeft zijn beste tijd gehad en de leden zijn nu gedegradeerd naar een nummer.
Leden worden niet meer gehoord als klanten die bijdragen in de salarissen van deze veels te dure organisatie.

Teleurgesteld ANWB lid

Heinrich Neustadt
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 apr 2013 16:52

Re: Klacht ANWB

Ongelezen bericht door Heinrich Neustadt »

Je zult maar pech hebben met je auto in de middle of nowhere en geen lid zijn van deze club.
Als je die contributie niet meer kunt betalen, dan kun je beter je auto verkopen :idea:

W Loeve
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 mei 2013 14:03

Re: Klacht ANWB

Ongelezen bericht door W Loeve »

Vandaag na 27 jaar lidmaatschap van de ANWB mijn lidmaatschap op gezegd.
Mijn zoon zou mij vandaag ophalen met de auto maar kreeg deze niet gestart, dus ANWB gebeld maar die komen niet want hij is geen lid van de ANWB. Dus belde ik zelf naar de ANWB maar deze aanvraag werd niet meer in behandeling genomen want de eerste aanvraag is bindend en deze was af gewezen omdat mijn zoon belde.
2 Jaar terug had ik verkeerd getankt omdat de slangen anders hingen dan ik gewend was (erg dom) Ik wilde bellen maar helaas mijn telefoon was leeg, en ik stond in de middle of nowhere. Ik ging op zoek naar een telefoon, na half uur wandelen door een weiland en diverse sloten een telefoon gevonden, en gebeld. Na 5 minuten wachten moest ik mijn kenteken doorgeven. Helaas het was niet mijn dagelijkse auto dus kon ik het kenteken niet uit mijn hooft. Dan moet u maar even gaan kijken zegd de vriendelijke mevrouw met een arrogante toon. Maar mevrouw........ Sorry meneer dit zijn de regel licht ze mij toe na mijn verhaal te hebben aan gehoord. Geen pardon ik moest terug. Toe deze hulp auto eindelijk kwam vertelde de monteur dat hij mij niet kon helpen want hij had de verkeerde auto, dus moest ik weer een uur wachten. Totale uren vanaf pech tot hulp (rijklaar) 5 uur. En nu helemaal geen hulp omdat mijn zoon belde. En dit noemen ze service??? Vandaag direct mijn lidmaatschap op gezegd na 27 jaar lidmaatschap. Mijn advies besteed uw geld aan een goede garage, mocht u toch onverhoopt deze ANWB club nodig hebben gewoon lid worden en de andere dag direct weer opzeggen. bespaard u een hoop geld en nog meer ergernis. Want onthou de ANWB is er voor om zichzelf in stand te houden ten koste van uw geld.

W Loeve
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 mei 2013 14:03

Re: Klacht ANWB

Ongelezen bericht door W Loeve »

Heinrich Neustadt schreef:Je zult maar pech hebben met je auto in de middle of nowhere en geen lid zijn van deze club.
Als je die contributie niet meer kunt betalen, dan kun je beter je auto verkopen :idea:
Beter geen lid zijn in de middle of nowhere dan lid zijn en niet worden geholpen.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Klacht ANWB

Ongelezen bericht door nevermind »

Mijn advies besteed uw geld aan een goede garage, mocht u toch onverhoopt deze ANWB club nodig hebben gewoon lid worden en de andere dag direct weer opzeggen. bespaard u een hoop geld en nog meer ergernis.
Tenminste als zij dan komen opdagen.
Als ik zoveel ellende had, zou ik dan ook de ANWB niet meer willen laten helpen. :shock:

Ferry Serhalawan
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jun 2013 12:01

Re: Klacht ANWB

Ongelezen bericht door Ferry Serhalawan »

Ik ben in de meivakantie samen met mijn zoon op de motor naar Spanje geweest een geweldige ervaring
zowel voor mij als voor mijn zoon. We hebben op de heenreis dan wel alle soorten weersomstandigheden meegemaakt Zon Regen Wind en ja midden in Spanje zelfs sneeuw,
Eenmaal op de plaats van bestemming zijn we ook nog verschillende malen op de motor weg geweest. En daar ging het in Alicante mis , mijn koppelingskabel brak dus we konden niet meer rijden.
Ik heb dus een garage gebeld om te vragen of ze mijn motor konden repareren.
het antwoord was Belt u a.u.b. de ANWB zodat zij u naar ons kunnen brengen en dan kunnen wij u verder helpen wij hebben nl. op dit moment geen vervoer om uw motor op te halen.
Dus ik heb de ANWB gebeld en er werd vriendelijk verteld dat we binnen 2 uur opgehaald zouden worden
,na 2 uur nog maar een keer gebeld en er vertelde me iemand dat dat maar goed was ,want er was nog helemaal geen afspraak gemaakt om ons te halen .Goed na ongeveer een half uur extra gewacht te hebben , komt er een bergings-wagen van een Spaans bedrijf die de motor naar de garage zal brengen.
Dan gaat het pas echt verkeerd want onderweg naar de garage valt de motor om op de wagen .
en de motor beschadigd dermate dat volgens het motorbedrijf in Alicante, welke ik zelf gebeld had , het niet meer verantwoord was om met deze motor naar Nederland te rijden .er werd een ( Spaans )formulier ingevuld met daarop de geleden schade en plaats van gebeuren en ik ging er vanuit dat de ANWB waar ik al van af 1986 lid ben wel zou bemiddelen bij het verhalen van de schade. Ik kreeg een auto om onze vakantie verder te vervolgen en zo hebben we de vakantie af gemaakt met een auto i.p.v. de motor ,vervelend maar niet onoverkomelijk natuurlijk .alles leek goed geregeld ,waren het niet dat bij thuiskomst toen ik bij de ANWB aanklopte voor hulp bij het verhalen van de schade ik doodleuk te horen kreeg : "De ANWB is niet verantwoordelijk voor schade die door ( welliswaar door de ANWB ingeschakelde ) sleepbedrijven in het buitenland veroorzaakt worden. Ik kreeg het telefoon nummer en de naam van de (Spaanse) verzekeringsagent en de mededeling dat ik het zelf kon oplossen. Nu is mijn Spaans zeer beperkt dus dit wordt vast een vreselijk getouwtrek over de schadeafhandeling ik heb zojuist mijn motor opgehaald bij de Nederlandse garage waar ik hem heb naartoe laten brengen.Van Harten Amersfoort waar tegen een gereduceerd bedrag een taxatie rapport wordt gemaakt .En als ik het Rapport heb zal ik aan de slag moeten zonder de hulp van de ANWB want ik voel me door deze organisatie lelijk in de kou gezet :shock:

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: Klacht ANWB

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Hoe verveled ook voor u het klopt dat de ANWB niet voor u kan bemiddelen in deze schade, ze zijn namelijk geen partij in deze....U kunt de schade verhalen ofwel door uw Motorverzekeraar maar alleen als u all risk verzekerd bent, of door uw rechtsbijstandverzekering.

Hebt u die beide niet , dan hebt u zelf ooit bij het aangaan van de polis zelf de beslissing gemaakt dat als u schade heeft door een ander dan u die dan zelf dient te verhalen....

Een voordeel omdat het binnen europa is, in NL zit gewoon een spaanse vertegenwoordiger van alle verz maatschapijene samen en daar kunt u in het NL of engels mee comuniceren, ik hoop wel dat u met de spaanse sleepmaatschappij een europesche schadeformulier hebt ingevuld.

Gesloten