LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Centraal Beheer Achmea

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Reynierwal
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 feb 2013 16:35

Centraal Beheer Achmea

Ongelezen bericht door Reynierwal »

Onlangs hebben wij een nieuwe auto gekocht, in oktober 2012 om precies te zijn... We hebben onze oude auto weg gedaan. Zo, geregeld dachten wij.... Maar stom!!!! Door onze nieuwe verzekeraar werden wij maanden later op de hoogte gesteld van het feit dat de schade vrije jaren nog niet in Roy-data staan. Toch vreemd... Dan maar eens bij Centraal Beheer informeren. Blijkt dat de verzekering nog doorloopt van onze oude auto. Wij betalen dus voor een verzekering waar we niets maar dan ook niets aan hebben. En dat al maanden! Met Centraal beheer hebben we afgesproken de verzekering toch maar te stoppen. Ook hebben we de vraag gesteld of we ondanks het feit dat we zelf niet hebben opgezegd de maanden die we te veel hebben betaald kunnen terug krijgen. Van Centraal beheer komt het antwoord terug: "Eigen schuld, dikke bult" en... ze zeggen dat ze in die maanden dat wij die auto niet gehad hebben toch risico gelopen hebben. Hoezo? De auto stond toch niet meer op onze naam!!?? Is dat waar, dat Centraal beheer dan nog risico loopt?

Toch vind ik dat Centraal beheer best wat coulanter kan zijn, door ons als langdurig klant (ik heb er een renteniersplan lopen), die paar centen terug te geven. Nee, ze sturen nog een Nota na ook, voor de eerste dagen van februari. Ik ben diep teleurgesteld in de harde opstelling.
Ik voel mij als klant niet gewaardeerd door Centraal Beheer. Is dit een teken van deze tijd? :evil:

Wie heeft een vergelijkbare ervaring?

In elk geval denk ik dat ik mijn renteniersplan maar bij Centraal Beheer ga weg halen. Er zijn vast wel verzekeraars die mij wel als klant waarderen.

R.W en S.J. D

mpr1980
Berichten: 99
Lid geworden op: 30 jul 2010 11:34

Re: Centraal Beheer Achmea

Ongelezen bericht door mpr1980 »

Even kijken of ik het nu goed begrijp.

U bent vergeten om een verzekering te beëindigen en daarom zit de verzekeraar fout? Raar...

Voor uw informatie, voor iedere maand dat u verzekerd bent zet een verzekeraar een bedrag apart voor het geval zij een schade moeten uitkeren aan u. De verzekeraar loopt hier dus een financieel risico over en dat kost geld. Niet raar dus dat een verzekeraar u laat betalen.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Centraal Beheer Achmea

Ongelezen bericht door kokka »

Ja in denk dat centraal beheer inderdaad risico loopt, omdat de auto wel verzekerd is geweest, dus de nieuwe eigenaar had in geval van een ongeval CB voor de schade op kunnen laten draaien
CB kan er weinig aan doen dat jij je polis voorwaarden niet leest.als je een auto verkoopt moet je zelf je verzekering opzeggen, dan krijg je binnen een paar dagen een bevestiging en een royementsverklaring.
denk je dat centraal beheer verkeers-verzekeringen ook maar iets te maken hebben met het bank gedeelte?
Als je iedereen die niet naar jouw pijpen dans meteen de rug toekeert ben je waarschijnlijk vrij snel alleen.

Rim69
Berichten: 565
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:37

Re: Centraal Beheer Achmea

Ongelezen bericht door Rim69 »

Het moet toch niet gekker worden. Jij maakt er een potje van en daar moet de verzekeraar maar begrip voor hebben en even snel het geld terug storten, zo niet dan heb je nog wel een chantagemiddel achter de hand.

Als ik verzekeraar was zou ik jou en je renteniersplan er gewoon meteen uitschoppen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Centraal Beheer Achmea

Ongelezen bericht door crazyme »

Reynierwal schreef:Onlangs hebben wij een nieuwe auto gekocht, in oktober 2012 om precies te zijn... We hebben onze oude auto weg gedaan. Zo, geregeld dachten wij.... Maar stom!!!! Door onze nieuwe verzekeraar werden wij maanden later op de hoogte gesteld van het feit dat de schade vrije jaren nog niet in Roy-data staan. Toch vreemd... Dan maar eens bij Centraal Beheer informeren. Blijkt dat de verzekering nog doorloopt van onze oude auto. Wij betalen dus voor een verzekering waar we niets maar dan ook niets aan hebben. En dat al maanden! Met Centraal beheer hebben we afgesproken de verzekering toch maar te stoppen. Ook hebben we de vraag gesteld of we ondanks het feit dat we zelf niet hebben opgezegd de maanden die we te veel hebben betaald kunnen terug krijgen. Van Centraal beheer komt het antwoord terug: "Eigen schuld, dikke bult" en... ze zeggen dat ze in die maanden dat wij die auto niet gehad hebben toch risico gelopen hebben. Hoezo? De auto stond toch niet meer op onze naam!!?? Is dat waar, dat Centraal beheer dan nog risico loopt?

Toch vind ik dat Centraal beheer best wat coulanter kan zijn, door ons als langdurig klant (ik heb er een renteniersplan lopen), die paar centen terug te geven. Nee, ze sturen nog een Nota na ook, voor de eerste dagen van februari. Ik ben diep teleurgesteld in de harde opstelling.
Ik voel mij als klant niet gewaardeerd door Centraal Beheer. Is dit een teken van deze tijd? :evil:

Wie heeft een vergelijkbare ervaring?

In elk geval denk ik dat ik mijn renteniersplan maar bij Centraal Beheer ga weg halen. Er zijn vast wel verzekeraars die mij wel als klant waarderen.

R.W en S.J. D
Voor de zekerheid.

Premie terugclaimen omdat er geen risico was :lol:

Mijn auto stond een half jaar in de garage, dus ik wil 50% van de premie terug omdat het risico op schade veel minder was.

Marinho1986
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 feb 2013 18:58

Re: Centraal Beheer Achmea

Ongelezen bericht door Marinho1986 »

Bijna iedere verzekeraar zal bij insturen van het vrijwaringsbewijs de verzekering met terugwerkende kracht royeren. Werk zelf op een assurantiekantoor en maak dit namelijk best vaak mee. Eerlijk gezegd nog nooit problemen mee gehad en zelfs wel eens tot 2 jaar terug een polis geroyeerd met tevens de teveel betaalde premie terug betaald aan klant. Zonder vrijwaringsbewijs zal het inderdaad niet mogelijk zijn.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Centraal Beheer Achmea

Ongelezen bericht door Frantic2 »

volgens mij hoef je niet eens de vrijwaring op te sturen, ze heten toch"even apeldoorn bellen"?

Tja als je zelfs daar te beroert voor bent......Staat vaak gewoon in de voorwaarden dat de verzekering pas stopt als je de verkoop doorgeeft!

Die maatschappij loopt gewoon risico als jij die polis laat doorlopen, een tegenpartij kan naar Centraal beheer stappen met schade.

Marinho1986
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 feb 2013 18:58

Re: Centraal Beheer Achmea

Ongelezen bericht door Marinho1986 »

Dat is nou het voordeel van een tussenpersoon, zo'n direct writer denk namelijk nooit met de klant mee! En met de vrijwaring toon je aan dat de auto verkocht is;-)

Emcede
Berichten: 302
Lid geworden op: 18 dec 2010 23:45

Re: Centraal Beheer Achmea

Ongelezen bericht door Emcede »

Reynierwal schreef:Is dat waar, dat Centraal beheer dan nog risico loopt?
Ja, dat is waar. Zolang zij bij de Rijksdienst voor het Wegverkeer bekend staan als verzekeraar van het kenteken kan een claim bij hun terecht komen. Als de nieuwe eigenaar net zo slordig is als u vergeet hij misschien zijn nieuwe bolide te verzekeren. Dan komt een tegenpartij met schade écht bij CB uit. Of als hij wél een verzekering sluit maar zijn premie niet betaalt, dan zal zijn verzekeraar écht de dekking opzeggen en komt die tegenpartij wéér bij CB uit.
Toch vind ik dat Centraal beheer best wat coulanter kan zijn, door ons als langdurig klant (ik heb er een renteniersplan lopen), die paar centen terug te geven.
Coulant bij een klant die zijn nieuwe auto elders verzekerd heeft en nu zijn verheten autoverzekering bij CB wil opzeggen? Waarom? En als het om een 'paar centen' gaat waar maakt u zich dan druk om?...

Helaas vindt u hier niet de antwoorden die u gehoopt had maar het is niet anders.

Centraal Beheer
Berichten: 78
Lid geworden op: 02 feb 2011 12:02
Locatie: Nederland

Re: Centraal Beheer Achmea

Ongelezen bericht door Centraal Beheer »

Reynierwal schreef:Onlangs hebben wij een nieuwe auto gekocht, in oktober 2012 om precies te zijn... We hebben onze oude auto weg gedaan. Zo, geregeld dachten wij.... Maar stom!!!! Door onze nieuwe verzekeraar werden wij maanden later op de hoogte gesteld van het feit dat de schade vrije jaren nog niet in Roy-data staan. Toch vreemd... Dan maar eens bij Centraal Beheer informeren. Blijkt dat de verzekering nog doorloopt van onze oude auto. Wij betalen dus voor een verzekering waar we niets maar dan ook niets aan hebben. En dat al maanden! Met Centraal beheer hebben we afgesproken de verzekering toch maar te stoppen. Ook hebben we de vraag gesteld of we ondanks het feit dat we zelf niet hebben opgezegd de maanden die we te veel hebben betaald kunnen terug krijgen. Van Centraal beheer komt het antwoord terug: "Eigen schuld, dikke bult" en... ze zeggen dat ze in die maanden dat wij die auto niet gehad hebben toch risico gelopen hebben. Hoezo? De auto stond toch niet meer op onze naam!!?? Is dat waar, dat Centraal beheer dan nog risico loopt?

Toch vind ik dat Centraal beheer best wat coulanter kan zijn, door ons als langdurig klant (ik heb er een renteniersplan lopen), die paar centen terug te geven. Nee, ze sturen nog een Nota na ook, voor de eerste dagen van februari. Ik ben diep teleurgesteld in de harde opstelling.
Ik voel mij als klant niet gewaardeerd door Centraal Beheer. Is dit een teken van deze tijd? :evil:

Wie heeft een vergelijkbare ervaring?

In elk geval denk ik dat ik mijn renteniersplan maar bij Centraal Beheer ga weg halen. Er zijn vast wel verzekeraars die mij wel als klant waarderen.

R.W en S.J. D
Beste reynierwal,

Als je de auto verkoopt en van naam schrijft, ben je als verzekeringsnemer zelf verantwoordelijk om de verzekering bij te ons beëindigen. Helaas gebeurt dit niet automatisch. Het komt vaak voor dat men in de veronderstelling is dat dit wel het geval is.

Je hebt bij ons verschillende manieren om aan te geven dat de auto niet meer in bezit is. Dit kan door ons het vrijwaringsbewijs te mailen, posten, faxen of als u het telefonisch doorgeeft

De verzekering beëindigen wij altijd per meldingsdatum bij verkoop, sloop of inruil van een andere auto.
Wij begrijpen dat je teleurgesteld bent over het feit dat wij jouw auto niet met terugwerkende kracht kunnen beëindigen. Dit komt, omdat wij nog steeds risico hebben gelopen gedurende de periode dat de verzekering bij ons is ondergebracht.

In antwoord op je andere vraag of wij nog steeds “risico” lopen wil ik u het volgende vertellen.

Als wij bij het RDW nog geregistreerd staan als verzekeraar van het voertuig zijn wij verplicht om de schade in behandeling te nemen, ondanks dat de auto niet meer in je bezit is.

Bijvoorbeeld: De huidige eigenaar sluit geen verzekering af en maakt een schade aan een voertuig. De eigenaar rijdt weg en een getuige noteert het kenteken. De politie zal aan de hand van de RDW gegevens controleren waar de auto is verzekerd. In dit geval loopt de verzekering bij Centraal Beheer. De tegenpartij zal de schade dus verhalen bij ons. Wij moeten dan uitkeren, omdat de verzekering nog steeds bij ons is ondergebracht. Dit is het risico dat wij lopen, als je de verzekering niet bij ons beëindigd.

Als je vragen hebt dan help ik je graag.

Natasja van het Centraal Beheer Webcareteam
https://www.centraalbeheer.nl
webcare[@]centraalbeheer.nl

Gesloten