LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verplicht om eigen risico zorg van UNIVE te betalen voor ex?

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
studiemiep
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 nov 2013 22:13

Verplicht om eigen risico zorg van UNIVE te betalen voor ex?

Ongelezen bericht door studiemiep »

Probleem, ex en ik zijn Jan 2013 uit elkaar te gaan. Verzoek is op 24 Jan 2013 ingediend bij de rechtbank.

Echter nu moet ik volgens de zorgverzekering het opgebruikte eigen risico a 350 van ex betalen. Klopt dit? en kan ik hier iets tegen doen. (ex betaald nu al amper wat..dus 350 terug krijgen zal nooit lukken en ik kom zelf in de financiele problemen)

Onze gezamelijke polis bij Unive is pas per 1-3-2013 gesplitst (dus haar zorgverzekering betaald ze nu zelf), echter volgens unive ben ik nog steeds verplicht om die 350 euro te betalen.................

(de zorg waarvoor de 350 euro betaald moet worden, is psychische hulp, dit is volgens de verzekering op 17 Jan 2013 gestart en loopt tot op heden nog steeds...rekening is >7000 euro inmiddels).

Kan ik hier nog iets tegen doen? (kan de verzekering deze 350 euro niet halen bij ex partner?). Wij betalen immers zelf ieder apart de zorgverzekering (daarnaast ontvangt ze ook gewoon zelf zorg toeslag).

Ik vind het iig tot op heden erg klant onvriendelijk, ex maakt gebruikt van zorg en ik moet volgens unive betalen....

witte angora
Berichten: 30744
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Verplicht om eigen risico zorg van UNIVE te betalen voor ex?

Ongelezen bericht door witte angora »

Beetje lastig. Het lijkt er op dat er in de eerste twee maanden al zoveel is gedeclareerd dat die 350 euro toen al op was. En dan zijn beiden hoofdelijk aansprakelijk voor de schuld, bovendien is de polis pas op 1 maart gesplitst.

Vanuit dat oogpunt bezien zou dat wel eens het probleem kunnen zijn.

Wanneer heb je de aanvraag ingediend om de polis te splitsen? Je zou kunnen proberen een klacht/bezwaar in te dienen, waarbij je aangeeft dat het verzoek tot de scheiding op 24 jan is ingediend, en dat beiden vanaf dat moment, en anders vanaf het moment van het indienen van de aanvraag voor splitsing, voor eigen rekening en risico verzekerd zouden moeten zijn, of in ieder geval, dat jij niet aansprakelijk bent, of gesteld kunt worden, voor kosten die vanaf dat moment gemaakt zijn.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Verplicht om eigen risico zorg van UNIVE te betalen voor ex?

Ongelezen bericht door ciske »

Misschien eens langs een bijkantoor van Univé gaan , het uitleggen in de hoop dat het naar je ex gaat?

Persoonlijk praat makkelijker dan via mail of telefoon.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Verplicht om eigen risico zorg van UNIVE te betalen voor ex?

Ongelezen bericht door Guardian72 »

ciske schreef:Misschien eens langs een bijkantoor van Univé gaan , het uitleggen in de hoop dat het naar je ex gaat?

Persoonlijk praat makkelijker dan via mail of telefoon.
Zou prima kunnen werken - neem dan wel alle relevante papieren en zo mee om aan te tonen hoe het zit.

Lumith
Berichten: 37
Lid geworden op: 27 mar 2013 10:20

Re: Verplicht om eigen risico zorg van UNIVE te betalen voor ex?

Ongelezen bericht door Lumith »

Als u samen op een polis heeft gestaan, is de hoofdverzekerde op dát moment verantwoordelijk voor de kosten.
Dus stel dat zij inderdaad per 1-3-2014 de polissplitsing hebben doorgezet en er komt een rekening binnen met januari of februari als ingangsdatum/behandeldatum, dan krijgt u inderdaad deze rekening; uw ex-partner was namelijk onder uw hoede verzekerd.

Maar ik hoop dat u iets kunt regelen met uw verzekeraar.

appels
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 mar 2014 22:00

Re: Verplicht om eigen risico zorg van UNIVE te betalen voor ex?

Ongelezen bericht door appels »

bijna precies het zelfde heb ik meegemaaktmet unive. mijn ex en ik zijn vanaf mei 2013 uit elkaar en ik moet zijn eigenrisico van 206 eur betalen omdat ik hoofdverzekerde was. dit hadden ze mij noot verteld dat ik daarvoor zou moeten opdraaien. is tog zijn naam geboorteddatum soffienr ect. ach dat is unive me 2 e nare ervaring in helaas een korte periode. alleen mag je niet uit deze verzekering stappen neeee hier verdienen ze op
Laatst gewijzigd door Radar op 18 mar 2014 11:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: grof taalgebruik

Webcare Unive
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 nov 2012 17:24

Re: Verplicht om eigen risico zorg van UNIVE te betalen voor ex?

Ongelezen bericht door Webcare Unive »

Beste Appels en Studiemiep,

De reactie van Lumith is correct. Wij raden u dan ook aan om contact op te nemen met uw echtscheidingsadvocaat. Dit valt onder uw gezamenlijke vermogen. De Verzekeringnemer was ook verantwoordelijk voor de betaling van de premie.

Met vriendelijke groet,

Melvin
Webcare Univé

appels
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 mar 2014 22:00

Re: Verplicht om eigen risico zorg van UNIVE te betalen voor ex?

Ongelezen bericht door appels »

contact opnemen met een echtscheidingsadvocaat. ik was geen eens getrouwd? unive had het moeten melden dat jij als hoofdverzekerde verantwoordelijk bent als je uit elkaar bent voor zijn betalingen. dat heeft unive nooit gedaan.

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: Verplicht om eigen risico zorg van UNIVE te betalen voor ex?

Ongelezen bericht door gilas »

appels schreef:contact opnemen met een echtscheidingsadvocaat. ik was geen eens getrouwd? unive had het moeten melden dat jij als hoofdverzekerde verantwoordelijk bent als je uit elkaar bent voor zijn betalingen. dat heeft unive nooit gedaan.
Dat heet logisch nadenken,misschien heb je er ooit weleens van gehoord en anders moet je er eens over lezen.

Gesloten