LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] CZ misleid klanten

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
bart.jenje
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 jan 2014 17:15

CZ misleid klanten

Ongelezen bericht door bart.jenje »

vandaag op 6-1-2014 ga ik diabetes materialen halen bij mijn Apotheker zoals ik al jaren gewent ben.
Tot mijn schrik geeft de Apotheker aan dat de CZ deze niet meer vergoed aan hem dat ik die op internet moet bestellen. CZ heeft mij dit niet gemeld bij mijn telefoongesprek met CZ wordt aan gegeven dat dat mijn probleem is en dat ik maar op tijd moet bestellen dat er levensbedreigende situaties kunnen ontstaan als ik mijn is niet hun probleem en anders moet ik maar bewijzen dat ik de brief die zij zeggen verstuurt te hebben niet ontvangen heb. Bovendien wordt mij tussen de regels door gezegd dat mijn meter te duur is en ik maar over moet naar een andere meter. ZC misleid hiermee zijn klanten en ik zit nu voor een jaar vast aan CZ echter denk ik dat CZ het contract niet kunnen wijzigen zonder dat mij van te voren te melden ze zeggen wij willen u nu als nog de brief wel sturen maar dat is makkelijk ik kan nu toch niet meer weg. Ik vind dit de arrogantie van de macht. Graag wil ik weten wie er nog meer dit zelfde probleem heeft als ik dit geweten had was ik nu geen klant meer geweest bij CZ.

Webcareteam CZ
Berichten: 28
Lid geworden op: 30 mar 2011 17:29
Contacteer:

Re: CZ misleid klanten

Ongelezen bericht door Webcareteam CZ »

Beste bart.jenje,

Ik zie je bericht en lees dat je contact met ons niet goed is verlopen. Mijn excuses hiervoor.

Als ik iets voor je kan doen, stuur dan een e-mail naar [email protected] met je relatienummer en telefoonnummer. Dan bel ik je. Kijk in ieder geval voor meer informatie alvast op http://www.cz.nl/gezondheid/aandoeninge ... tmateriaal.

Met vriendelijke groeten,

Anke
medewerker Webcareteam CZ

bart.jenje
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 jan 2014 17:15

Re: CZ misleid klanten

Ongelezen bericht door bart.jenje »

Beste CZ,

Excuses lossen het probleem niet op u mag het contract wat wij hebben niet wijzigen zonder dit duidelijk van te voren aan mij te melden en ik zal moeten aan geven of ik hiermee akkoord ga. Dit is geen van beiden gebeurd dus wat mij betreft geld het oude contract van 2013. Door uw handelen of het gebrek daaraan heb ik geen actie kunnen ondernemen op uw voornemen het contract te wijzigen. Nu na 1 januari kan ik niet meer over stappen naar een andere zorg verzekering. Ik verwacht dat de CZ minimaal de wet in acht neemt en mij dus op de zelfde manier vergoed zoals dat in ons contract van 2013 staat.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: CZ misleid klanten

Ongelezen bericht door ciske »

Webcareteam CZ schreef:Beste bart.jenje,

Ik zie je bericht en lees dat je contact met ons niet goed is verlopen. Mijn excuses hiervoor.

Als ik iets voor je kan doen, stuur dan een e-mail naar [email protected] met je relatienummer en telefoonnummer. Dan bel ik je. Kijk in ieder geval voor meer informatie alvast op http://www.cz.nl/gezondheid/aandoeninge ... tmateriaal.

Met vriendelijke groeten,

Anke
medewerker Webcareteam CZ
TS, waarom geef je hier geen gehoor aan? Wie weet wat ze voor jou kunnen betekenen.

bart.jenje
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 jan 2014 17:15

Re: CZ misleid klanten

Ongelezen bericht door bart.jenje »

Een contract loopt niet automatisch af en wijzigingen in een contract dienen door de verzekering doorgegeven te worden ik heb niets ontvangen van de CZ dit is de fout van de CZ en niet mijn fout ik kan iets wat ik niet heb niet door lezen. beste Anke ik heb diverse mails gestuurd naar [email protected] maar krijg geen reactie van jullie houdt dan toch op met die loze beloftes.

Bart Jenje

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: CZ misleid klanten

Ongelezen bericht door eleven »

bart.jenje schreef:Een contract loopt niet automatisch af en wijzigingen in een contract dienen door de verzekering doorgegeven te worden ik heb niets ontvangen van de CZ dit is de fout van de CZ en niet mijn fout ik kan iets wat ik niet heb niet door lezen. beste Anke ik heb diverse mails gestuurd naar [email protected] maar krijg geen reactie van jullie houdt dan toch op met die loze beloftes.

Bart Jenje
Je hebt toch zeker een nieuw polisblad gekregen voor 2014, hoeveel de zorgkosten voor dit jaar zijn.
Tevens een overzichtskaart over de vergoedingen voor het jaar 2014.
Via "mijn CZ" kan je de voorwaarden en vergoedingen ook nog nalezen.

Dus denk ik, dat iedereen die 2013 Ziggo had, geïnformeerd is.

Als je niet van deze mogelijkheden gebruik gemaakt hebt, dan sta je natuurlijk voor een verrassing.

bart.jenje
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 jan 2014 17:15

Re: CZ misleid klanten

Ongelezen bericht door bart.jenje »

Oplossing van de CZ voor mijn probleem ga toch naar een andere zorg verzekeraar die dit wel vergoed dit terwijl zij weten dat dit praktisch niet mogelijk is. Beste Evelien ik heb het recht en de CZ de plicht mij op de hoogte te stellen van wijzigingen in de voorwaarden en ik ben niet verplicht om op welke website dan ook te gaan zoeken of zij iets veranderen zij dienen mij op de hoogte te stellen van de veranderingen en officieel moet ik zelfs akkoord gaan met de veranderingen en met iets wat mij niet verteld is in een brief of anderzijds kan ik niet akkoord gaan of overstappen van verzekering in de reacties ga je ervan uit dat ik iets moet dat is fout de verzekering moet mij informeren. Het is niet dat ik zit te suffen ik heb geen plicht om steeds te onderzoeken of er iets veranderd de verzekering in dit geval CZ is verplicht door de wet om mij te informeren.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: CZ misleid klanten

Ongelezen bericht door Chocomelk »

bart.jenje schreef:Oplossing van de CZ voor mijn probleem ga toch naar een andere zorg verzekeraar die dit wel vergoed dit terwijl zij weten dat dit praktisch niet mogelijk is. Beste Evelien ik heb het recht en de CZ de plicht mij op de hoogte te stellen van wijzigingen in de voorwaarden en ik ben niet verplicht om op welke website dan ook te gaan zoeken of zij iets veranderen zij dienen mij op de hoogte te stellen van de veranderingen en officieel moet ik zelfs akkoord gaan met de veranderingen en met iets wat mij niet verteld is in een brief of anderzijds kan ik niet akkoord gaan of overstappen van verzekering in de reacties ga je ervan uit dat ik iets moet dat is fout de verzekering moet mij informeren. Het is niet dat ik zit te suffen ik heb geen plicht om steeds te onderzoeken of er iets veranderd de verzekering in dit geval CZ is verplicht door de wet om mij te informeren.

Ieder jaar heb je wel wijzigingen van wat wel vergoed word of wat niet, je hebt zelf ook je plicht om te onderzoeken of deze zorgverzekeraar nog wel bij je past of niet.
Je contract bij CZ word gewoon stilzwijgend verlengd als je niet opzegt.

Maar je kan het toch via internet bestellen, wat is daar het probleem mee ?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: CZ misleid klanten

Ongelezen bericht door Chocomelk »

vogels schreef:
en ik ben niet verplicht om op welke website dan ook te gaan zoeken of zij iets veranderen
Nee, niet verplicht, maar daarom wordt je nu ook met wijzigingen geconfronteerd waar je niks van af weet. Je kan hoog of laag springen: de voorwaarden uit 2013 zijn NIET meer van toepassing.
Die voorwaarden van 2013 zijn zeer zeker niet meer geldig maar begrijp niets van TS, TS wil zelf niets nakijken en verwacht dat hij/zij persoonlijk op de hoogte wordt gesteld van een bepaalde wijziging.
Komt ieder jaar volop in de media dat er wijzigingen aankomen/zijn dus ieder kan het nakijken.

bart.jenje
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 jan 2014 17:15

Re: CZ misleid klanten

Ongelezen bericht door bart.jenje »

het internet bedrijf levert af tussen 8:00 en 17:00 uur van maandag t/m vrijdag en dan werk ik en er is geen verzekering die mij kan verplichten om vrije dagen op te offeren om medicijnen te ontvangen. CZ heeft geen interesse ik kreeg zelfs de opmerking dat dat mijn probleem zou zijn voor mij zijn deze medicijnen van levens belang en CZ vind dat maar onzin. Het is werkelijk schokkend om te lezen hoe de zorg verzekeraars de mensen indoctrineren dat met het normaal vind dat de zorg verzekeraar maar mag doen wat hen goed lijkt. Het geeft maar weer eens aan dat bedrijven die het niet zo nauw nemen met der regels en wetten als normaal worden beschouwt. Ik heb als klant het recht en de leverancier de plicht om de klant tijdig en op de juiste manier te informeren over wijzigingen in het product als het hier om een auto ging zou iedereen het met mij eens zijn.

bart.jenje
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 jan 2014 17:15

Re: CZ misleid klanten

Ongelezen bericht door bart.jenje »

Beste Choocomell,

Het issue is hier niet veranderen het issue is hier dat de verzekeringen hun klanten eens serieus moeten nemen en niet zichzelf boven de wet moeten stellen. Had de CZ het fatsoen gehad mij tijdig te informeren dan had ik een andere verzekering afgesloten en was ik nu geen klant meer bij de CZ. Het lijkt wel of je bij de CZ werkt Ik vind het overigens vreemd dat je hier gewoon achter schuilnamen kunt opereren ben een vent en zet je eigen naam hier neer.

Met vriendelijke groet

Bart Jenje

choocomell
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 aug 2013 17:21

Re: CZ misleid klanten

Ongelezen bericht door choocomell »

laat het afleveren op je werk dan of bij de buren, ik zie de probleem niet. nu wordt het tot je deur gebracht hoef je het zelf niet meer op te halen. daarnaast is dit de openstelling van de meeste apotheken dus wat nou vorige eeuw.. mijn apotheek is om vijf dicht.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: CZ misleid klanten

Ongelezen bericht door eleven »

bart.jenje schreef:Beste Choocomell,

Het issue is hier niet veranderen het issue is hier dat de verzekeringen hun klanten eens serieus moeten nemen en niet zichzelf boven de wet moeten stellen. Had de CZ het fatsoen gehad mij tijdig te informeren dan had ik een andere verzekering afgesloten en was ik nu geen klant meer bij de CZ. Het lijkt wel of je bij de CZ werkt Ik vind het overigens vreemd dat je hier gewoon achter schuilnamen kunt opereren ben een vent en zet je eigen naam hier neer.

Met vriendelijke groet

Bart Jenje
Het CZ heeft het fatsoen gehad om alle leden te informeren, als jij niet aan de digitale informatie wilt deelnemen, had je het fatsoen moeten hebben, begin 2013, dit aan CZ moeten laten weten, dan hadden zij er rekening mee kunnen houden. :wink:

bart.jenje
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 jan 2014 17:15

Re: CZ misleid klanten

Ongelezen bericht door bart.jenje »

Dank je Vogels,

Als je afhankelijk bent van medicijnen en je wordt zo door je zorg verzekering in een onmogelijke hoek gedwongen dan gaat het wel er sterk op kartelvorming lijken ik mag mijn insuline naalden wel bij mijn apotheek halen waar ik 24 uur per dag 368 dagen per jaar mijn medicijnen kan afhalen. de test strips en de naalden voor het testen van het bloed moet ik elders bestellen. Dan moet ik gelijk over naar een andere meter dit terwijl mijn meter nog perfect is.

choocomell
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 aug 2013 17:21

Re: CZ misleid klanten

Ongelezen bericht door choocomell »

daarom zeg ik ook, laat het bezorgen op je werkadres of af laten afgeven bij de buren.

bart.jenje
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 jan 2014 17:15

Re: CZ misleid klanten

Ongelezen bericht door bart.jenje »

beste eleven,

Of ik aan de digitale wereld wil mee doen is mijn eigen beleefdheid en de digitale wereld is mijn werk ik ben echter niet verplicht om informatie op te sturen als er iets wijzigt in een contract wat ik heb met iemand de contractant die iets wil wijzigen dient de andere partij daarover te informeren en is verplicht zich ervan te overtuigen dat de andere partij deze informatie heeft ontvangen. Dit betekend niet gewoon op de website vermelden ik ben niet verplicht het web te doorzoeken of de andere partij dingen wil veranderen. Dit is nu eenmaal de wet en iedereen ook de CZ dient zich aan de wet te houden.

bart.jenje
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 jan 2014 17:15

Re: CZ misleid klanten

Ongelezen bericht door bart.jenje »

Beste Choocomel,

Wie is de CZ om mij te verlichten anderen lastig te vallen met mijn medicijn gebruik maar ik heb een oplossing geef me jouw adres dan ga jij voor mij toch op de medicijnen zitten wachten Deal?

bart.jenje
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 jan 2014 17:15

Re: CZ misleid klanten

Ongelezen bericht door bart.jenje »

Beste Choocomel,

Wie is de CZ om mij te verlichten anderen lastig te vallen met mijn medicijn gebruik maar ik heb een oplossing geef me jouw adres dan ga jij voor mij toch op de medicijnen zitten wachten Deal?

choocomell
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 aug 2013 17:21

Re: CZ misleid klanten

Ongelezen bericht door choocomell »

Sorry hoor Bart, maar wie ben jij om te bepalen hoe men te werk moet gaan. Je bent gewoon moeilijk aan het doen. Ik zou zeggen pas je aan voor een jaar, ga daarna op zoek naar een ander en ga door met je oude gewoonte door het op te halen.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: CZ misleid klanten

Ongelezen bericht door eleven »

bart.jenje schreef:beste eleven,

Of ik aan de digitale wereld wil mee doen is mijn eigen beleefdheid en de digitale wereld is mijn werk ik ben echter niet verplicht om informatie op te sturen als er iets wijzigt in een contract wat ik heb met iemand de contractant die iets wil wijzigen dient de andere partij daarover te informeren en is verplicht zich ervan te overtuigen dat de andere partij deze informatie heeft ontvangen. Dit betekend niet gewoon op de website vermelden ik ben niet verplicht het web te doorzoeken of de andere partij dingen wil veranderen. Dit is nu eenmaal de wet en iedereen ook de CZ dient zich aan de wet te houden.
Nog een keer.
Dat een zorgverzekering een looptijd van 1 jaar heeft, dat weet je toch zeker.
Na 1 jaar krijg je een nieuwe polis aangeboden, natuurlijk met nieuwe voorwaarden, dit is al jaren zo, dat er steeds minder wordt vergoed.
Ik ben dan altijd huiverig, om te lezen wat nu wel vergoed wordt, anders heb ik de keuze, voor 1 januari een andere zorgverzekeraar te zoeken, welke dan wel in mijn straatje past.
Je wist ook niet, welk bedrag je nu in 2014 betaald moest worden, want je hebt geen berichten gehad, maar toch blijf je dan bij CZ ?
Feit:
Je hebt de vergoedingen niet goed gelezen, en nu zit je met de gebakken peren.
Natuurlijk is altijd iemand anders schuld, behalve jezelf.


Advies:
Hier kan je de klacht tegen CZ indienen, veel succes!

http://www.vindeenombudsman.nl/gezondhe ... 3godu30A_w

Gesloten