LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] discriminatie nederlands vs buitenlanders

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
solleila
Berichten: 361
Lid geworden op: 07 sep 2005 21:26

discriminatie nederlands vs buitenlanders

Ongelezen bericht door solleila »

Als dit echt waar is worden Nederlanders gediscrimineerd

http://www.vergelijken-zorgverzekering. ... gen-risico

harley68
Berichten: 263
Lid geworden op: 16 dec 2010 12:56

Re: discriminatie nederlands vs buitenlanders

Ongelezen bericht door harley68 »

Dit is legaal, net zoals veel geld geven aan de EU, aan omvallende landen, aan uitkeringen in het buitenland en ga zo maar door. Gelukkig kunnen wij het missen nu het gemiddelde kind vanaf 12 jaar met een telefoon van honderden euro's loopt, wij voor miljoenen aan vuurwerk afsteken en de meeste huizen een aanbouw hebben om de gigantische LEDschermen aan de muur te hangen. En natuurlijk boeken we massaal onze vakanties deze maanden.

Dus ja, we worden gediscrimineerd, maar de meesten van ons kunnen het wel lijden :-)

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: discriminatie nederlands vs buitenlanders

Ongelezen bericht door puma73 »

Deze discussie hoort hier niet thuis.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: discriminatie nederlands vs buitenlanders

Ongelezen bericht door ciske »

Ik vind dat TS wel een punt heeft. gelijke rechten, gelijke plichten.

@harley, denk dat de mensen die bij de voedselbank lopen , anders denken dan jou.

Willemsreturns
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jan 2014 13:29
Locatie: Antwerpen

Re: discriminatie nederlands vs buitenlanders

Ongelezen bericht door Willemsreturns »

Ik zou niet weten waarom deze kwestie hier niet aangekaart zou mogen worden. Het is zuivere discriminatie en bagatelliseren omdat sommigen in deze maatschappij hun geld weggooien slaat nergens op. Goed item van TS.

16again
Berichten: 16103
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: discriminatie nederlands vs buitenlanders

Ongelezen bericht door 16again »

De truc is dat een aanvullende verzekering geboden wordt, die het eigen risico van basisverzekering dekt.
Deze aanvullende verzekering wordt zeer goedkoop/gratis weggeven aan bepaalde groepen.

Dit lijkt mij niet het idee achter aanvullende verzekering. Het idee is dat de zorg wordt aangevuld (dekking fysio tandarts...etc), maar niet het wettelijk verplicht gestelde basisproduct aangepast

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: discriminatie nederlands vs buitenlanders

Ongelezen bericht door puma73 »

Dit is een politieke discussie die hier niet thuis hoort.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: discriminatie nederlands vs buitenlanders

Ongelezen bericht door sjohie »

Is dit niet een beetje appels met peren vergelijken? Het gaat zo te lezen over buitenlandse werknemers, en die hebben dan misschien wel dit "voordeel", maar bouwen volgens mij geen AOW of WW op, wat je er als "nadelen" tegenover kan zetten?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: discriminatie nederlands vs buitenlanders

Ongelezen bericht door Chocomelk »

puma73 schreef:Dit is een politieke discussie die hier niet thuis hoort.
Daarin ben ik het niet met je in eens, kan ook he. :wink:
Wij zijn klanten/consumenten van zorgverzekeringen en wij hebben daar allen mee
te maken.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: discriminatie nederlands vs buitenlanders

Ongelezen bericht door Chocomelk »

sjohie schreef:Is dit niet een beetje appels met peren vergelijken? Het gaat zo te lezen over buitenlandse werknemers, en die hebben dan misschien wel dit "voordeel", maar bouwen volgens mij geen AOW of WW op, wat je er als "nadelen" tegenover kan zetten?
De Poolse mensen die ik ken die hier werken in Nederland (tijdelijk voor een aantal x jaren) die bouwen gewoon AOW op en ook zeer zeker WW.

harley68
Berichten: 263
Lid geworden op: 16 dec 2010 12:56

Re: discriminatie nederlands vs buitenlanders

Ongelezen bericht door harley68 »

ciske schreef:@harley, denk dat de mensen die bij de voedselbank lopen , anders denken dan jou.
@ Ciske, ja de mensen die ik daar spreek denken er ook anders over. Ik ook, probeerde ook te typen met een ondertoon.

Gesloten