LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] gestolen velgen en banden uit garage niet vergoed

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
famsmeets
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 mar 2014 16:37

gestolen velgen en banden uit garage niet vergoed

Ongelezen bericht door famsmeets »

Onze velgen + zomerbanden zijn gestolen uit onze garagebox afgelopen weekend.
Nu wordt deze schade niet vergoed door onze inboedelverzekering (Allianz) omdat het om autoaccessoires gaat. Onze autoverzekering (Premio) vergoed deze schade niet omdat de accessoires niet aan de auto zitten. Dat wordt tegenwoordig lastig wanneer je èn winter èn zomerbanden op velgen hebt. Er passen nl geen 8 banden onder een auto en om ze nou continu in de klep van de auto te vervoeren is niet de oplossing lijkt mij.

Ik heb een paar andere verzekeringen gebeld en die zeggen allemaal hetzelfde.
Dat is toch een hele rare situatie??
Schade voor ons 4 nieuwe velgen + banden plm 2400 euro

Zijn daar meer gevallen van bekend?

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: gestolen velgen en banden uit garage niet vergoed

Ongelezen bericht door kokka »

das ook raar.
het is nu ook te laat om nog je verhaal aan te passen. Premio had helemaal niet hoeven te weten dat je nog op je winterbanden reed natuurlijk.

Harrie Kierie
Berichten: 614
Lid geworden op: 29 jul 2013 22:04

Re: gestolen velgen en banden uit garage niet vergoed

Ongelezen bericht door Harrie Kierie »

kokka schreef:das ook raar.
het is nu ook te laat om nog je verhaal aan te passen. Premio had helemaal niet hoeven te weten dat je nog op je winterbanden reed natuurlijk.
Natuurlijk. Laten we de boel maar weer belazeren zodat de premies nog verder omhoog kunnen. Misschien kan hij even tijdelijk wat van zijn inboedel bij de buren zetten en die dan claimen ter compensatie.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: gestolen velgen en banden uit garage niet vergoed

Ongelezen bericht door eleven »

famsmeets schreef:Onze velgen + zomerbanden zijn gestolen uit onze garagebox afgelopen weekend.
Nu wordt deze schade niet vergoed door onze inboedelverzekering (Allianz) omdat het om autoaccessoires gaat. Onze autoverzekering (Premio) vergoed deze schade niet omdat de accessoires niet aan de auto zitten. Dat wordt tegenwoordig lastig wanneer je èn winter èn zomerbanden op velgen hebt. Er passen nl geen 8 banden onder een auto en om ze nou continu in de klep van de auto te vervoeren is niet de oplossing lijkt mij.

Ik heb een paar andere verzekeringen gebeld en die zeggen allemaal hetzelfde.
Dat is toch een hele rare situatie??
Schade voor ons 4 nieuwe velgen + banden plm 2400 euro

Zijn daar meer gevallen van bekend?

Heb net gegoocheld, en inderdaad is het blijkbaar zo, dat deze banden niet verzekerd zijn.
Helaas heb ik ook geen bericht kunnen vinden, waar je de banden dan moet opslaan, om verzekerd te zijn.
Misschien de opslag bij een bandenboer, waar je dan de banden voor een X bedrag kan laten stallen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: gestolen velgen en banden uit garage niet vergoed

Ongelezen bericht door sjohie »

Is die garagebox onderdeel van de woning, of is dat een losse garagebox ergens verderop in de straat?

Harrie Kierie
Berichten: 614
Lid geworden op: 29 jul 2013 22:04

Re: gestolen velgen en banden uit garage niet vergoed

Ongelezen bericht door Harrie Kierie »

eleven schreef:[
Helaas heb ik ook geen bericht kunnen vinden, waar je de banden dan moet opslaan, om verzekerd te zijn.
Misschien de opslag bij een bandenboer, waar je dan de banden voor een X bedrag kan laten stallen.
Daar dus ja. Die zal zelf verzekerd zijn tegen diefstal.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: gestolen velgen en banden uit garage niet vergoed

Ongelezen bericht door eleven »

Harrie Kierie schreef:
eleven schreef:[
Helaas heb ik ook geen bericht kunnen vinden, waar je de banden dan moet opslaan, om verzekerd te zijn.
Misschien de opslag bij een bandenboer, waar je dan de banden voor een X bedrag kan laten stallen.
Daar dus ja. Die zal zelf verzekerd zijn tegen diefstal.
Ik vraag mij wel af, als je een fiets hebt, waar je wedstrijden mee rijd en je hebt reserve wielen opgeslagen, zijn deze dan ook niet verzekerd?

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: gestolen velgen en banden uit garage niet vergoed

Ongelezen bericht door kokka »

Harrie Kierie schreef:
kokka schreef:das ook raar.
het is nu ook te laat om nog je verhaal aan te passen. Premio had helemaal niet hoeven te weten dat je nog op je winterbanden reed natuurlijk.
Natuurlijk. Laten we de boel maar weer belazeren zodat de premies nog verder omhoog kunnen. Misschien kan hij even tijdelijk wat van zijn inboedel bij de buren zetten en die dan claimen ter compensatie.
Ik vind dat geen belazeren. niet uitkeren omdat bepaalde onderdelen van je auto toevallig net even niet gemonteerd zijn, dat vind ik belazeren.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: gestolen velgen en banden uit garage niet vergoed

Ongelezen bericht door eleven »

kokka schreef:
Harrie Kierie schreef:
kokka schreef:das ook raar.
het is nu ook te laat om nog je verhaal aan te passen. Premio had helemaal niet hoeven te weten dat je nog op je winterbanden reed natuurlijk.
Natuurlijk. Laten we de boel maar weer belazeren zodat de premies nog verder omhoog kunnen. Misschien kan hij even tijdelijk wat van zijn inboedel bij de buren zetten en die dan claimen ter compensatie.
Ik vind dat geen belazeren. niet uitkeren omdat bepaalde onderdelen van je auto toevallig net even niet gemonteerd zijn, dat vind ik belazeren.
Ik vind het ook geen belazeren, maar oplichten van de verzekering.
Dat dit niet door ook EEN verzekering gedekt is, maakt het duidelijk, om de voorwaarden toch nog beter te lezen.

Frits Bband
Berichten: 66
Lid geworden op: 30 dec 2011 07:46

Re: gestolen velgen en banden uit garage niet vergoed

Ongelezen bericht door Frits Bband »

€ 2400,- voor een set velgen met banden? Lijkt me erg veel!

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: gestolen velgen en banden uit garage niet vergoed

Ongelezen bericht door riddert »

Frits Bband schreef:€ 2400,- voor een set velgen met banden? Lijkt me erg veel!
Beter duur dan niet te koop. Maar koop eens een set originele velgen met banden, dan kom je zo aan dit bedrag.

Harrie Kierie
Berichten: 614
Lid geworden op: 29 jul 2013 22:04

Re: gestolen velgen en banden uit garage niet vergoed

Ongelezen bericht door Harrie Kierie »

eleven schreef: Ik vraag mij wel af, als je een fiets hebt, waar je wedstrijden mee rijd en je hebt reserve wielen opgeslagen, zijn deze dan ook niet verzekerd?
Alles is te verzekeren. Je moet het alleen wel op de juiste manier doen.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: gestolen velgen en banden uit garage niet vergoed

Ongelezen bericht door eleven »

Harrie Kierie schreef:
eleven schreef: Ik vraag mij wel af, als je een fiets hebt, waar je wedstrijden mee rijd en je hebt reserve wielen opgeslagen, zijn deze dan ook niet verzekerd?
Alles is te verzekeren. Je moet het alleen wel op de juiste manier doen.
En hoe had TS zijn velgen/banden moeten verzekeren, dat deze vergoed worden?

Harrie Kierie
Berichten: 614
Lid geworden op: 29 jul 2013 22:04

Re: gestolen velgen en banden uit garage niet vergoed

Ongelezen bericht door Harrie Kierie »

eleven schreef:
En hoe had TS zijn velgen/banden moeten verzekeren, dat deze vergoed worden?
BandenShop.nl

5 euro per band per seizoen voor verzekering en opslag.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: gestolen velgen en banden uit garage niet vergoed

Ongelezen bericht door kokka »

het punt is denk de uitleg van wat accessoires zijn: dat zijn spullen die op of in je auto gemonteerd zijn.
Wielen zijn Geen accesoires, het zijn delen van de auto en derhalve vallen ze wel onder de diefstal verzekering van je auto. Je winterbanden die je daarna gekocht hebt zijn wel accessoires.
Ik zou de keuze van de verzekering dus aanvechten.

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: gestolen velgen en banden uit garage niet vergoed

Ongelezen bericht door 16again »

kokka schreef:Wielen zijn Geen accesoires, het zijn delen van de auto
Naar mijn idee behoren alleen de gemonteerde wielen en het reserve wiel tot de auto, het maakt daarbij niet uit welke wielen dat zijn (zomer/winter).
Niet gemonteerde wielen (wiel 6,7,8 en 9) behoren in ongemonteerde staat niet bij de auto.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: gestolen velgen en banden uit garage niet vergoed

Ongelezen bericht door eleven »

Harrie Kierie schreef:
eleven schreef:
En hoe had TS zijn velgen/banden moeten verzekeren, dat deze vergoed worden?
BandenShop.nl

5 euro per band per seizoen voor verzekering en opslag.
Grapjas!
We hebben het over de verzekering, de opslag was al. :lol:

eleven schreef:


Misschien de opslag bij een bandenboer, waar je dan de banden voor een X bedrag kan laten stallen.

famsmeets
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 mar 2014 16:37

Re: gestolen velgen en banden uit garage niet vergoed

Ongelezen bericht door famsmeets »

sjohie schreef:Is die garagebox onderdeel van de woning, of is dat een losse garagebox ergens verderop in de straat?
de garagebox staat los van het huis in een blok boxen.. Er waren er daarvan 12 opengebroken.. :(
Maar dat was het probleem niet.. Er is ook een bbq gestolen maar die wordt gewoon vergoed door Allianz.. (als het goed is)

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: gestolen velgen en banden uit garage niet vergoed

Ongelezen bericht door sjohie »

famsmeets schreef:
sjohie schreef:Is die garagebox onderdeel van de woning, of is dat een losse garagebox ergens verderop in de straat?
de garagebox staat los van het huis in een blok boxen.. Er waren er daarvan 12 opengebroken.. :(
Maar dat was het probleem niet.. Er is ook een bbq gestolen maar die wordt gewoon vergoed door Allianz.. (als het goed is)
Dan kom je daar al relatief goed mee weg volgens mij, enkele van die budget inboedelverzekeringen dekken alleen inboedel als het een garage betreft die áán de woning vast zit. Maar dit valt in een grijs gebied, ik ben benieuwd wat hier uit komt. Misschien kan je iets doen via een geschillencommissie?

harley68
Berichten: 263
Lid geworden op: 16 dec 2010 12:56

Re: gestolen velgen en banden uit garage niet vergoed

Ongelezen bericht door harley68 »

Het is gewoon een hiaat. De meeste polisvoorwaarden komen nog uit de tijd dat de winterbanden nog nauwelijks er waren. Dus je moet nu gaan bedelen bij beiden om wat te krijgen.

Gesloten