LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hamburg mannheimer

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: hamburg mannheimer

Ongelezen bericht door joopataa »

Ik heb dan iets meer tijd aan de HMI-ers gegeven om te reageren, fa1, Maar tot mijn spijt blijkt er geen eens 1 in staat te zijn op een echte reactie met inhoudelijke argumenten.Het zal wel zo zijn dat de voorstanders hun ,,kostbare tijd,, Niet aan dit spenderen. Dus toch, Veel geschreeuw en weinig wol.


Joopataa

elprimato83
Berichten: 19
Lid geworden op: 23 mei 2006 11:28

Re: hamburg mannheimer

Ongelezen bericht door elprimato83 »

Beste fa1,

Je bent de enige tegenstander die nog enigzins wat argumenten aankaart die zinnig zijn, dus vandaar een reactie op jouw verhaal.
Ik ben een enthousiaste jonge gast die graag kennis vergaart en wat wil bereiken in zijn leven, ABSOLUUT geen gretige verkoper, want ik heb er hard voor moeten werken om enigzins wat te bereiken binnen HMI. Mensen die starten bij HMI, starten altijd in bijberoep en hebben een inkomen in loondienst, als zelfstandig ondernemer of als student. Ik ben dus van de laatste categorie. (studeer aan de universiteit en ga opleiding Assurantie-B volgen)

Je doet in eerste instantie een hoop beweringen en deze worden later feiten (terugblikkend op jouw voorgaande posts). Je beweert bijvoorbeeld in eerste instantie dat mij wordt wijs gemaakt dat er geen enkele andere verzekeraar voorwaarden heeft die HM-producten ook aanbiedt, zoals vaste uitkering bij overlijden, premievrijstelling bij AO etc. -Op wekelijkse cursus krijgen wij ook polisvergelijk en dus wel degelijk verdiepende materie m.b.t. andere maatschappijen, daarnaast leer je ook heel specifiek wat nou precies de eventuele extra dekkingen inhouden die in HM-polissen kunnen worden opgenomen- Meteen daarna zeg je: "Ik vind dit echt jammer, en dat meen ik, dat zulke leugens aan jullie verteld worden. " je bewering wordt een gestaafd feit, terwijl het absoluut onwaar is wat je zegt.

Je komt met een betoog dat betrekking heeft op fiscaliteit en wijt daar vervolgens lang en breed over uit (zelfs in zulke mate dat het totaal geen betrekking meer heeft op de discussie die hier gevoerd wordt). De fiscaliteit is een detail van het adviesgesprek wat wij voeren.

Je zegt dat er niet goed wordt beargumenteerd waarom HMI zo goed zou zijn, Ik denk dat de feiten die ik naar voren heb gebracht in de eerste post op dit forum genoeg zeggen over de zekerheid die deze maatschappij kan bieden aan mensen.

Ik heb zelf al aangegeven dat er vraagtekens te plaatsen zijn bij de werkwijze van de maatschappij (en dan bedoel ik vooral de kwaliteit van enkele medewerkers, want als ik zo terugblik in dit forum, dan kan ik concluderen aan hun taalgebruik en grammatica, dat ze nou niet van een bijster hoog niveau zijn en dat wekt bij mij ook enige discrepantie op, aan mij de taak om geen mensen van dergelijk niveau aan te stellen), maar dit heeft verder niets te maken met de kwaliteit van de producten.

Daarnaast ben je totaal niet op de hoogte van zaken binnen HMI, want er wordt tegenwoordig wel degelijk een klantprofiel besproken aan de hand van een checklist. (sterker nog een klantprofiel, productspecificatie en evaluatieformulier zijn alle drie opgemaakt/doorlopen bij elke persoon die een advies gekregen heeft, ongeacht of deze wel of niet klant is geworden) Hieruit volgt of een klant defensief, neutraal of offensief is met betrekking tot spaargedrag en beleggen. Bij een dergelijk gedrag hoort ook een product voor een persoon in de doelgroep 20-35 jaar welke nog niets geregeld heeft m.b.t. pensioen en de lange weg naar het pensioen. Met deze triptiek (van 3 speerproducten binnen HM) wordt iedere GEZONDE klant voorzien van een passend product.

Ik (en andere correcte en goede medewerkers) bespreek wel degelijk met mensen hoe hun persoonlijke situatie is en ga vervolgens naast deze analyse een product leggen met eventuele bijkomende verzekeringen. Ik kan mensen ook een passende vrijblijvende offerte incl. financ. bijsluiter aanbieden. Je beweert dat er dus genoeg maatschappijen zijn die een soortgelijk product kunnen bieden aan de mensen, maar er is er geen één die zulke lage premies hanteert voor de bijkomende verzekeringen en zoveel zekerheid biedt aan de mensen! (NOG BELANGRIJKER, ER IS GEEN ENKELE MAATSCHAPPIJ DIE VOOR EEN KLANT EN ZIJN/HAAR NABESTAANDEN GEDEELTELIJK DAN WEL VOLLEDIG DOORSPAART ALS DEZE DOOR ZIEKTE, INVALIDITEIT OF OVERLIJDEN GETROFFEN WORDT) Daarnaast kun je deze premies die in de standaardpolissen worden aangeboden ook uitschakelen mocht een dergelijke bijkomende verzekering niet van toepassing zijn op de persoonlijke situatie, zo kun je samen met een (goede en professionele) HM-adviseur geheel naar jouw wensen een polisvoorstel aanvragen dat ook daadwerkelijk bij jou past.

HM heeft een range van circa 30 standaardproducten op het gebied van levensverzekeringen. De beoogde doelgroep is dus in eerste instantie 'mensen van 20-35 jaar met een goede gezondheid', MAAR natuurlijk zijn er polisvormen voor mensen (zieken, ouderen, kinderen, invaliden etc. etc. ) die buiten deze doelgroep vallen. Sterker nog er is voor ieder persoon wel een geschikte polisvorm op te maken.

Dan schets je nog voorbeelden "40 jaar bent (alleenverdiener, koophuis met 2 kinderen) en je raakt arbeidsongeschikt met het nieuwe WIA stelsel dat het dan goed komt met jullie product? Dacht het niet!
Stel dat je zelfstandig werkt? Dan zal het ook niet goedkomen met jullie product!
In beide gevallen zullen beide gezinnen door het voorspiegelen van een fata morgana dakloos zijn."
>>>Er wordt door HM geen arbeidsongeschiktheidsverzekering (deze is een verzekering die betrekking heeft op het INKOMEN en niet het PENSIOEN) aangeboden maar een combinatieverzekering die ter voorziening van het pensioen is en daarnaast een deel van eventuele gebeurtenissen gedurende de loop naar het pensioen grotendeels dekt en zorgt dat de pensioenvoorziening uiteindelijk ook wordt uitgekeerd, ongeacht of iemand wat mankeert of er in het ergste geval niet meer is. Heb je interesse in een dergelijke INKOMENSverzekering dan kun je advies krijgen van één van onze agenten. Wij spiegelen geen fata morgana's voor, maar komen met een unieke oplossing voor een probleem van velen, namelijk het pensioen. Deze oplossing wordt aangeboden door een zeer solide en betrouwbare maatschappij, dat deze maatschappij betrouwbaar is blijkt uit mijn eerste post, want veel meer feiten kan een verzekeringsmaatschappij niet aanhalen om hun status en producten te verantwoorden. Een klant van mij die werkzaam is bij de ING-bank te Amsterdam als directie-secretaresse heeft mijn adviesverhaal mee genomen naar haar werk en ondertekende na drie dagen de polis. Ik vroeg haar wat voor haar de doorslag was om te gaan sparen bij Hamburg-Mannheimer, ze zegt:"Mensen van de adviesafdeling bij mij op het werk en mijn directeur gingen kijken op www.standardandpoors.com en zeggen dat als een financieel bedrijf in het algemeen een AAA-status hebben en op het gebied van levensverzekeringen een AA+ dan heb je met een zeer betrouwbare firma te maken. Standardandpoors is namelijk het meest erkende rating-bureau voor financ. ondernemingen wat actief is op aarde. Ze konden ook geen Nederlands bedrijf vinden en noemen wat een AA+ status had op de tak 'Leven. Ik ben ook onder de indruk van de gegarandeerde kapitalen en de filosofie om niet met maximaal haalbaare rentepercentages te gaan rekenen, maar juist voorrekenen met de absolute bodempercentages".

Hoeveel feiten wil je horen om in te zien dat deze firma gewoon bijzonder en uitblinkend is in haar vakgebied??

rmoella nodigt je uit voor een gesprek, maar je staat tot dusverre niet open voor een gesprek aan tafel, wat voor mij persoonlijk al genoeg zegt! Dus wees correct en ga aan tafel met rmoella of met mij...stuur een mail naar [email protected] voor een afspraak. Ik heb verder van alle negatievelingen hier ook nog nooit een emailadres of telefoonnummer gezien, opvallend...waarom kan men wel een hoop negatieve praat verkopen op een anoniem forum, maar durft men niet in discussie te gaan in real-life? Ik denk in de meeste gevallen vooral, omdat ze weten dat HM een serieuze concurrent is voor de Nederlandse spelers en in andere gevallen vooral, omdat ze slecht onderbouwde vooroordelen hebben m.b.t. HM.

Mocht je mijn uitnodiging accepteren, dan kunnen we dieper in gaan op de producten zelf, lijkt me logisch dat ik dat niet op een zulk soort forum ga doen, waar men veel zaken verkeerd interpreteert en zijn/haar negatieve woordje toch wel klaar heeft staan!

Ironisch voorval is dat HM ooit bij Tros Radar in de uitzending was, toen werd de volgende vraag gesteld aan de negatieve en afkeurende partij (veelal concollega's): "U gaat steeds in op de, volgens U, 'slechte' werkwijze van Hamburg-Mannheimer, maar wat vind U nu van de producten??" en toen werd het stil, de gespreksleider repeteerde de vraag en er werd met zachte toon geantwoord: "De producten zijn goed..." de concurrent maakte reclame voor HM. :?

Aan U de eer...

Met vriendelijke groeten,
R.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: hamburg mannheimer

Ongelezen bericht door Maarschalk »

@elprimato83, ik ga enkele kanttekeningen bij je verhaal plaatsen.
Ironisch voorval is dat HM ooit bij Tros Radar in de uitzending was
Je kan ons nu ongetwijfeld de specifieke datum van de uitzending vertellen zodat we dit kunnen verifieren.
:"Mensen van de adviesafdeling bij mij op het werk en mijn directeur gingen kijken op www.standardandpoors.com en zeggen dat als een financieel bedrijf in het algemeen een AAA-status hebben en op het gebied van levensverzekeringen een AA+ dan heb je met een zeer betrouwbare firma te maken. Standardandpoors is namelijk het meest erkende rating-bureau voor financ. ondernemingen wat actief is op aarde. Ze konden ook geen Nederlands bedrijf vinden en noemen wat een AA+ status had op de tak 'Leven. Ik ben ook onder de indruk van de gegarandeerde kapitalen en de filosofie om niet met maximaal haalbaare rentepercentages te gaan rekenen, maar juist voorrekenen met de absolute bodempercentages".

Hoeveel feiten wil je horen om in te zien dat deze firma gewoon bijzonder en uitblinkend is in haar vakgebied??
Wat heeft dit te maken met de producten, of de werkwijze of de verkopers die hmi gebruikt? Niets maar dan ook helemaal niets.
Waarom haal je dit argument hier aan?

Afgezien daarvan zijn er bijna geen banken met een triple A rating. Rabobank is nagenoeg de enige ter wereld. Onzin dus wat jij aanhaalt.
Standard&Poors doet meer dan alleen financiele instellingen raten. Ze raten alle bedrijven. Dus ook een GE en een Exxon.
Deze ratings worden ook uitgedeeld door Moody's welke van hetzelfde niveau is als S&P.

Als je met dit soort kreten probeert mensen te imponeren, zorg dan eerst dat je je feiten goed hebt. En kom daarna met echte argumenten aanzetten.

Lawman
Berichten: 73
Lid geworden op: 14 nov 2005 16:36

Re: hamburg mannheimer

Ongelezen bericht door Lawman »

Schijnbaar lees je de diverse topics betreffende HMI niet goed. In het verleden heb ik meerdere keren aangehaald geen voorstander te zijn van het sparen voor de toekomst middels een levenpolis. De additionele dekkingen die worden geboden kun je beter los van het sparen afdekken want die drukken aanzienlijk op het rendement en dus de beoogde eindkapitalen. Daarnaast heb ik een voorbeeldberekening geplaatst waardoor het effect enigzins zichtbaar wordt indien men middels een HMI polis spaart voor de toekomst of wanneer men op de door mij aangegeven alternatieve wijze spaart. Als iets ondoorzichtelijk is dan zijn het wel de kostenstructuren van gecombineerde polissen. (en niet alleen bij HMI)
Vergeet niet dat elke maatschappij zoveel mogelijk winst wil behalen en zo ook HMI! Zelfs al laat je alle additionele dekkingen vallen dan nog zit er een verzekeringselement in waarvoor je (indirect) kosten voor betaald. (premierestitutie bij ovl, uitkering van 90% of 110% v/d beleggingswaarde bij ovl e.t.c. zijn ook risicodekkingen) Om je blik wat verder te verruimen: elk garantiekapitaal danwel -rendement wat wordt afgegeven kost daarnaast of geld of rendement.
(NOG BELANGRIJKER, ER IS GEEN ENKELE MAATSCHAPPIJ DIE VOOR EEN KLANT EN ZIJN/HAAR NABESTAANDEN GEDEELTELIJK DAN WEL VOLLEDIG DOORSPAART ALS DEZE DOOR ZIEKTE, INVALIDITEIT OF OVERLIJDEN GETROFFEN WORDT)
Wat je hier zegt is grote onzin. Ooit gehoord van PVA? (premievrijstelling bij arbeidsongeschiktheid) Ooit gehoord van verzorgingsclausules? Ooit gehoord van anw-rentedekkingen? Ik zal er een paar noemen; Fortis ASR, Delta-LIoyd, Aegon, NN, en nog veel meer....... Dit is louter een kwestie van kapitaliseren en actuariëel rekenen wat heel veel maatschappijen goed beheersen.
Je komt met een betoog dat betrekking heeft op fiscaliteit en wijt daar vervolgens lang en breed over uit (zelfs in zulke mate dat het totaal geen betrekking meer heeft op de discussie die hier gevoerd wordt). De fiscaliteit is een detail van het adviesgesprek wat wij voeren.
En terecht dat daar uitvoerig bij stil gestaan wordt. Vaak wordt dit ook namelijk als voordeel ingezet om prospects over de streep te trekken. Dat de fiscale kennis van een aantal "HMI-adviseurs" bedroevend is blijkt uit de posts (in diversen HMI topics) hier op het forum.

Het verhaal over je klant bij ING maakt op mij geen indruk. Eenieder kan dit soort verhaaltjes vertellen. Ik noem dit verkooppraat.
Ze konden ook geen Nederlands bedrijf vinden en noemen wat een AA+ status had op de tak 'Leven.
Zo uit het bolletje,

Delta Lloyd leven NV; Rating: AA
Aegon Levensverzekering NV; Rating: AA
AIG Europe (Netherlands) NV; Ratng: AA+
Mocht je mijn uitnodiging accepteren, dan kunnen we dieper in gaan op de producten zelf, lijkt me logisch dat ik dat niet op een zulk soort forum ga doen, waar men veel zaken verkeerd interpreteert en zijn/haar negatieve woordje toch wel klaar heeft staan!
Wat dacht je van deze, zet eens een offerte op het forum voor een man (30 jaar en alleenstaand) die wil sparen voor de toekomst waarbij bij zijn overlijden alleen zijn inleg wordt geretourneerd aan zijn nabestaanden. Ben errug benieuwd.......

elprimato83
Berichten: 19
Lid geworden op: 23 mei 2006 11:28

Re: hamburg mannheimer

Ongelezen bericht door elprimato83 »

2 lawman & maarschalk:

Rectificatie: De ERGO-groep heeft een AA+ status. Hamburg-Mannheimer Vers.-AG en Hamburg-Mannheimer Sachvers.-AG hebben een AAA-status evenals inderdaad de Rabobank.

Een AA status is dus geen AA+ of AAA en AIG Europe biedt niet dezelfde producten die HM biedt. Hamburg-Mannheimer is namelijk geen gewone verzekeringsmaatschappij, maar een kapitaalverzekeringsmaatschappij.

Over standardandpoors: Standard & Poor's Equity Research Services is the #1 ranked independent research firm according to The Wall Street Journal's "Best on the Street" 2006 survey?

http://www2.standardandpoors.com/servle ... g&r=1&l=EN[/url]

Mijn uitspraak m.b.t. doorsparen had genuanceerder gemogen, maar de veelvuldige garantie die Hamburg-Mannheimer biedt aan mensen m.b.t. doorsparen biedt geen enkele maatschappij. Helemaal niet tegen zulke lage premiekosten.

M.b.t. fiscaliteit vind ik het nog steeds onzinnig dat er zo over wordt uitgewijd. Een HM-adviseur weet wettelijk gezien genoeg m.b.t. fiscaliteit (na het behalen van gecertificeerde opleidingen) om een klant goed in te lichten, mocht hij geen fatsoenlijk antwoord kunnen geven op specifieke vragen, dan kan hij zich altijd wenden tot een agent.

M.b.t. het ING-klant verhaal. Voor mij was dit wederom een bevestiging van de kwaliteit en betrouwbaarheid van Hamburg-Mannheimer! en dus absoluut geen verkooppraatje!
Wat dacht je van deze, zet eens een offerte op het forum voor een man (30 jaar en alleenstaand) die wil sparen voor de toekomst waarbij bij zijn overlijden alleen zijn inleg wordt geretourneerd aan zijn nabestaanden. Ben errug benieuwd...
Volgens mij ben ik duidelijk genoeg geweest als ik zeg dat ik geen productinhoudelijke informatie op een onbeduidend forum ga zetten! Ik heb U uitgenodigd voor een gesprek aan tafel. Laat eens contactgegevens achter, dan kom je oprecht en eerlijk over!

Overigens, bij een persoon in desbetreffende situatie zou ik een UKTV60 met BVRI adviseren. Ingelegde premie komt vrij voor nabestaanden bij overlijden en er is een premievrijstelling bij arbeidsongeschiktheid. Daarnaast zou ik een aparte Allonge-verzekering van HM aankaarten, zodat de persoon ook is gedekt bij bestendige invaliditeit bij een ongeval.

Ik vertrouw het niet wanneer mensen zich achter een nickname verschuilen en dan negatief praten, wie zegt dat er geen team van mensen achter een naam zit, die een concurrent onderuit wil halen???

Voor de mensen die hier voor het eerst zijn, hecht vooral geen waarde aan dit kwakkelende forum met zijn vele misvattingen en onwaarheden, maar ga zelf eens vergelijken van maatschappijen en polissen. U zult zelf ontdekken dat er geen maatschappij is, die biedt, wat Hamburg-Mannheimer te bieden heeft.

Gelukkig zijn er ruim 9000000 tevreden mensen die dat al lang gedaan hebben en dat worden er elke dag meer!
[/quote]

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: hamburg mannheimer

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Dit haal ik van de S&P website af:

Hamburg International Reinsurance Co. U.S. (P/C Branch) NR/--/-- FSR

Hamburg-Mannheimer Sachversicherungs-AG A+/Stable/-- ICR

Hamburg-Mannheimer Sachversicherungs-AG A+/Stable/-- FSR

Hamburg-Mannheimer Versicherungs-AG A+/Stable/-- FSR

Hamburg-Mannheimer Versicherungs-AG A+/Stable/-- ICR

Hamburg-Stark Mutual Insurance Co. NR/--/--

Kan je dit uitleggen elprimato83?

elprimato83
Berichten: 19
Lid geworden op: 23 mei 2006 11:28

Re: hamburg mannheimer

Ongelezen bericht door elprimato83 »

Ja, dat kan ik...

De ratings variëren op termijn. Hamburg-Mannheimer Vers.-AG en Hamburg-Mannheimer Sachvers.-AG schommelen tussen A+ en AA+ en hebben de AAA status afgelopen jaren behaald. Doch sinds de terroristische dreigingen kan een verzekeringsmaatschappij geen AAA-status verkrijgen. Maar er is nog geen verzekeringsmaatschappij geweest die een AAA status heeft behaald op HM na.

elprimato83
Berichten: 19
Lid geworden op: 23 mei 2006 11:28

Re: hamburg mannheimer

Ongelezen bericht door elprimato83 »

Ik had dus iets genuanceerder mogen zijn in vorige posts m.b.t. StandardandPoors verhaal. Neemt niet weg dat Hamburg-Mannheimer altijd zeer goede rankings heeft verkregen.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: hamburg mannheimer

Ongelezen bericht door Maarschalk »

De ratings variëren op termijn. Hamburg-Mannheimer Vers.-AG en Hamburg-Mannheimer Sachvers.-AG schommelen tussen A+ en AA+ en hebben de AAA status afgelopen jaren behaald. Doch sinds de terroristische dreigingen kan een verzekeringsmaatschappij geen AAA-status verkrijgen. Maar er is nog geen verzekeringsmaatschappij geweest die een AAA status heeft behaald op HM na.
Als je dit nu eens aantoont.

Helaas voor jou zegt het nog steeds helemaal niets over de kwaliteiten van de medewerkers of de producten.

Harderwijk
Berichten: 216
Lid geworden op: 07 jan 2006 13:14

Re: hamburg mannheimer

Ongelezen bericht door Harderwijk »

uhmz.. jongens! Kijk even iets verder in de rubriek verzekeraars. Ik heb daar een posting gedaan over het produkt Golden 60 :lol: Hier gaan we inhoudelijk in op het produkt!

Ben benieuwd of er daar dan ook nog voorstanders te vinden zijn hahaha voor dit " geweldige produkt "

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: hamburg mannheimer

Ongelezen bericht door joopataa »

De deelnemer kreeg het voorstel om gedurende 38 jaar een bedrag van €50 per maand te storten. Dat zou moeten leiden tot een eindkapitaal van bijna € 67.000 op de einddatum. De financiele bijsluiter is onthullend: na 5 jaar premie te hebben betaald ( totaal € 3.000) is slechts € 686,21 aan afkoopwaarde opgebouwd. Ondanks dat we best een beetje ervaring hebben als het gaat om analyseren van financiele produkten, moeten we er toch even voor gaan zitten om te achterhalen waar dit nu door komt. Het blijkt dat van iedere maandpremie van € 50 zo'n 13 % wordt ingehouden voor een waardeloze ongevallenverzekering die € 21.000,- uitkeert bij invaliditeit of overlijden als gevolg van een ongeval. Vervolgens wordt nog eens bijna 6 % ingehouden voor het terugstorten van premies mocht de polishouder arbeidsongeschikt worden. Dus resteerd per saldo nog ruim €40,-, en daarmee wordt daadwerkelijk belegt toch? Eh, nee dus. Op dit bedrag wordt namelijk ruim 7 % aan aankoopkosten en ook nog 11 % aan beheerskosten ingehouden. En dus houden we in elk geval nog € 33,12 over om te beleggen? Mis. De verzekeraar berekent namelijk 40% incassotoeslag, ter dekking van de incassokosten. Blijken die aan het einde van het jaar lager te zijn dan de ingehouden 40 %, dan stort de verzekeraar een bedrag voor de deelnemer in een beleggingsfonds in aandelen. Hoe die berekening precies tot stand komt, blijft echter in nevelen gehuld. Wij schatten in dat de kosten afhangen van de provisie die men moet betalen aan die fijne multilevel marketeers. Hopelijk komt u er nooit eentje tegen, maar u bent alvast gewaarschuwd""
----------------------------------------------------------Quote van Harderwijk..-----------------
Eens kijken hoe ,,elprimato83 zich hier weer onderuit praat. En graag met cijfers en niet op de man spelen.
Joopataa
Laatst gewijzigd door joopataa op 16 jun 2006 15:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Harderwijk
Berichten: 216
Lid geworden op: 07 jan 2006 13:14

Re: hamburg mannheimer

Ongelezen bericht door Harderwijk »

op de tekst van joopataa rust wel mijn copyright :lol:

Dat we het even weten :P

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: hamburg mannheimer

Ongelezen bericht door joopataa »

Zeker weten! Excuus. Ik kon het niet op de juiste manier Quoten.Het is dus van Harderwijk. En nog bedankt voor de cijfers.
Joopataa

elprimato83
Berichten: 19
Lid geworden op: 23 mei 2006 11:28

Re: hamburg mannheimer

Ongelezen bericht door elprimato83 »

Hamburg-Mannheimer staat een incasso af aan BankDeGroof, waarmee zij samen in het Osiris-fonds zit...BankDeGroof bepaalt wat er met het incasso gebeurt en of het verstandig is, om weer in het Osiris-fonds te gaan beleggen (dit op een jaarlijkse basis)...dit geldt voor de gehele 40%!!! (bij de G60 is 40% belegd in aandelen van mixfondsen) Dat dit fictieve beleggingskosten zijn en dat Dhr. Breukelaar dit niet meerekent in zijn relaas is ronduit slecht en kort door de bocht...Inderdaad worden er al naar gelang van de wensen van de klant premiekosten ingehouden, mochten er dekkingen van toepassing zijn in een product.

De 40% zit overigens niet geheel in het Osiris-fonds, er is ook klein gedeelte wat gaat naar het JPM Euroland Eq A (D)-EUR...Deze 2 zijn best presterende fondsen op de AandelenTop 25 van Europa (Bron: Trends & Figures, INFinance 27-02-06)

JAMMER EN ZWAK, DAT ER GEEN VAN JULLIE NEGATIEVELINGEN REAGEERT OP MIJN VOORGAAND VERZOEK TOT EEN EERLIJKE DISCUSSIE IN REAL LIFE I.P.V. EEN ANONIEM FORUM WAT JAREN GELEDEN IS OPGESTART EN WAAR NOG STEEDS OP WORDT GETEERD...VOOR DE EERLIJKE VRIENDEN, LEES EVEN TERUG VOOR MIJN EMAILADRES...IK ZIE JE GRAAG TEGEMOET!!

MET DOMHEID EN CONCURRENTIE VALT NIET TE DISCUSSIËREN...

vriendelijke groeten...

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: hamburg mannheimer

Ongelezen bericht door joopataa »

Voor 1 keer heb je gelijk. Met domheid valt niet te praten en daarom negeren jou dan ook maar.

Joopataa

jan janssen
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 jun 2006 19:32

Re: hamburg mannheimer

Ongelezen bericht door jan janssen »

Ik denk dat er mensen hier op het forum voor Hamburg Mannheimer hebben gewerkt en daar niet te vrede mee waren omdat misschien de werkdruk te hoog was.
Wat doe je dan als ontevreden medewerker.
Je gaat je ex-werkgever zwart maken.

Beetje triest want als je jezelf een beetje verdiept dan kom je tot de conclusie dat dit een van de meest betrouwbare maatschappij is en dat je hiermee perfect je pensioenprobleem kan oplossen. Maar natuurlijk kan je een verhaal zo lang mogelijk maken met allemaal onzin waardoor het lijkt alsof de maatschappij niet klopt.
De maatschappijn heeft niet voorniks

-9 Miljoen klanten

-AA-status ( Dat zegt iets over de maatschappij, net zoiets als een hotel sterren krijgt) in dit geval het hoogst, de Rabobank heeft een A-status)

-Is een van de hoofd sponsoren van het WK 2006 ( rechts van het doel aan de rechte kant van het veld naast Adidas hangt het reclamebord )

-Bestaat meer dan 100 jaar (vanaf 1899)

-Een van de grootste herverzekeraars als moederondernemer De Münchener Rück

Dit alles zegt iets over de Maatschappij, zo’n succesvolle maatschappij kun je niet zijn wanneer de valse beschuldigen van sommige mensen hier op het forum waar zijn.

Ook kom je als internationale financiële maatschappij niet uit onder het wettelijke toezicht van de AFM , deze instantie controleert een financiële maatschappij die zijn verplichten tegenover zijn klanten dient na te komen.
Zie: http://www.afm.nl
Ook Hamburg Mannheimer wordt door deze onafhankelijke instantie gecontroleerd


Vriendelijke groeten

Jan Janssen

Lawman
Berichten: 73
Lid geworden op: 14 nov 2005 16:36

Re: hamburg mannheimer

Ongelezen bericht door Lawman »

Pffff, wederom een bekeerde............

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: hamburg mannheimer

Ongelezen bericht door Maarschalk »

-AA-status ( Dat zegt iets over de maatschappij, net zoiets als een hotel sterren krijgt) in dit geval het hoogst, de Rabobank heeft een A-status)
Jan, er valt genoeg over jouw stukje te zeggen, en niet in positieve zin. Je herhaalt dezelfde non argumenten als sommige eerdere posters.
Dit puntje heb ik er even uitgehaald. Je zegt dat Rabobank slechts de A status heeft en hmi de AA status. Als je dit soort simpele feiten al niet eens correct krijgt hoe moet het dan met de ingewikkelde materie die je mensen dient uit te leggen?

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: hamburg mannheimer

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Hallo forumbezoekers,

Hamburg-Mannheimer is gewoon een topmaatschappij in Europa met zeer goede producten.
De dekkingen in hun producten die vaak nog geen 10% van de maandpremie betreffen dekken zeer goed de risico’s af die je in je leven kunt tegenkomen als arbeidsongeschiktheid, invaliditeit en overlijden.
Met andere woorden je verzekert niet alleen je toekomst als je gezond 65 wordt maar ook als er iets tot je 65ste gebeurt.

En of Hamburg-Manheimer nu een AA of AAA status heeft de A is gewoon goed en hoe meer A’s des te beter.

In de polissen staat precies vermeld wat je kan verwachten evenals afkoopwaarden dus zelfs een leek kan redelijk gemakkelijk zien wat hij of zij heeft.
En dat siert de maatschappij en ergert concurrenten als Aegon, RVS, AMEV want die kunnen zo de mensen niet zo snel (meer) om de tuin leiden.
Want mensen vragen tegenwoordig, welke dekkingen heb ik bij u meneer de Aegon/ RVS, AMEV adviseur?

En dan moet meneer de concurrent toch passen end at is toch zonde want een gemiddelde Aegon/ RVS/ AMEV polis leert toch al gauw 1500 euro provisie op.
En op een gemiddelde Hamburg-Mannheimer polis zit maar slechts 800 euro.
Maar voor de adviseur is dit geen probleem, daar je makkelijker 2 Hamburg-mannheimer polis slijt als 1 Aegon/ RVS/ AMEV polissen.
En de klant die heeft bij die lagere provisies ook profijt, want hij betaald namelijk de provisies.

Daarbij is het wel frapant dat de bonus van 5000 euro voor een gelijkwaardig of beter product in de afgelopen 9 jaar nog niet is opgehaald worden door de concurrent(-collega’s).
Misschien omdat de producten van Hamburg-Mannheiemr gewoon “keizerlijk” goed zijn?

m.v.g. een trotste adviseur van HMI!

Harderwijk
Berichten: 216
Lid geworden op: 07 jan 2006 13:14

Re: hamburg mannheimer

Ongelezen bericht door Harderwijk »

En dan moet meneer de concurrent toch passen end at is toch zonde want een gemiddelde Aegon/ RVS/ AMEV polis leert toch al gauw 1500 euro provisie op.
En op een gemiddelde Hamburg-Mannheimer polis zit maar slechts 800 euro.
Maar voor de adviseur is dit geen probleem, daar je makkelijker 2 Hamburg-mannheimer polis slijt als 1 Aegon/ RVS/ AMEV polissen
Hahahahaha. Jeetje zeg, wat een openbaring! HM slijt zijn polissen. Ik hoop echt dat ik er nog eens eentje over de vloer krijg!!! :twisted:

Maargoed, 2 * HM polis slijten = € 1600,- provisie.

1 Aegon/RVS/AMEV = ( volgens justice man 007 ) € 1500,-

Dan zou ik denken, dan is de de provisie bij HM het hoogste en waarschijnlijk dan ook duurder :lol:

Gesloten