LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ZF Premie

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Simon
Berichten: 412
Lid geworden op: 05 aug 2003 10:05

Re: ZF Premie

Ongelezen bericht door Simon »

Juist, de werkgever betaald ook een deel. En aangezien ik niet mijn eigen werkgever ben, betaal ik het niet zelf. IK betaal maar 1,25% (gast veronderstelde dat het 4% was, nogal een verschil).

Van salarisadministratie heb ik inderdaad geen kaas gegeten. Ik heb voor een ander vak geleerd. Maar ik weet nog wel dat het nogal belachelijk is om te veronderstellen dat je 4% werknemersdeel betaald.

Simon
Berichten: 412
Lid geworden op: 05 aug 2003 10:05

Re: ZF Premie

Ongelezen bericht door Simon »

hoi EchteMeisje,
het is echt erg hoe mensen op dit forum kunnen zieken. Burdie helemaal vergeten lijkt me een goed idee. Heb je wel eens gezocht naar alle berichten van Burdie? Echt heel triest. Allemaal korte loze nietszeggende inhoudsloze reacties vol met vette teksten en emoticons. Ik ben wel heel erg benieuwd wat Burdie zoals doet in het vak. Even overschakelen naar zijn niveau:

:twisted: :!: ! Birdie toch!
:oops: je lijkt nogal veel verstand te hebben van verzekeringen :?: :?:
:shock: maar wat doe je dan zoal in het vak? :idea:
:?: :!: :?: :mrgreen:

burtie
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 mar 2004 14:53

Re: ZF Premie

Ongelezen bericht door burtie »

Als je het wil weten of beter wie het wil weten !!

Heb m'n eigen gebit nog
Weeg 71 Kg
1,72 mtr. lang
Heb 7 kinderen( 11-13-18-20-21-22-24 jaar)
Particulier verzekerd bij zilveren kruis
Rij BMW
Lid VVD

Kan nog ff doorgaan maar vind het niet nodig. Hoort op een chat

Mijn punt is: heb regelmatig met personen en gezinnen te maken die moeilijk rond kunnen komen en vind dat uitgaven tov alleenstaanden( vrijgezellen) en meerpersoons huishoudens niet evenredig verdeeld zijn.

Ben goed op de hoogte van sociale verzekerings wetten maar ben van buitenlands afkomst vandaar soms geen corecte gebruik van de nederlandse taal. Hebben meer hoger opgeleiden last van. Heb ik ook niet altijd nodig. Het uitvoeren van regelgeving ben ik beter in.

Ik probeer het ook eenvoudig te houden maar er zijn altijd mensen die zich geroepen voelen om daarover te muggenziften.

Overguns mogen mijn nog thuis wonende kinderen ook meedoen.

Dit versta ik ook onder gelijkheidsbeginsel.

Als er onzin geschreven wordt doe ik het ook.

Gast

Re: ZF Premie

Ongelezen bericht door Gast »

Burtie als je 7 kinderen hebt dan ontvang je een hoop kinderbijslag. En dan hoef je geen ziekenfondspremie te betalen, die betalen wij wel voor je.

Gast

Re: ZF Premie

Ongelezen bericht door Gast »

Beste Simon,

Tel jij eens op:
1. werknemersdeel ZFW
2. loonbelasting over werkgeversdeel ZFW

En je zult zien dat je aan de 4% (van je loon) komt wat ziekenfondsverzekering je kost.

Nogmaals, je hebt een bord voor je kop en blijft het verzwijgen, je vergeet de LB over de ZFW.

burtie
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 mar 2004 14:53

Re: ZF Premie

Ongelezen bericht door burtie »

Echt iets voor jouw zo te antwoorden GAST

Studie vanuit Groningen rechtstreeks aan de kinderen vanaf 18e levensjaar. Ik onderhoud ze en ze studeeren. Dus :? :?: [/b]
Laatst gewijzigd door burtie op 06 mar 2004 23:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Sweety

Re: ZF Premie

Ongelezen bericht door Sweety »

Ach Burtie, laat je toch niet gek maken door die wauzen hierboven. Ik snap trouwens toch niet wat die hier op dit forum te zoeken hebben! Dat moet toch beneden hun niveau zijn? Waarom gaan ze niet op een klaagsite van verzekeringmaatschappijen zitten?
Nou Burtie, chapeau voor jou hoor!
Sweety

Gast

Re: ZF Premie

Ongelezen bericht door Gast »

Beste Simon,

Ik heb de berekening uitgevoerd op www.adp.nl, en dan naar e-prepay 2004. Daar kun je loonstrookjes maken.

Stel: iemand verdient eur 2500 per maand (inclusief vakantiegeld).

Als hij ziekenfondsverzekerd is dan kom ik netto uit op 1697,28

Zet je ziekenfondsverzekerd op NEE, dan kom ik netto uit op 1797,36

Verschil is dus 100,08, op een brutoloon van 2500.

Dit is 4,003% !!!!!!!!

En nu hoop ik dat jouw domme gezwets over is.

Ziekenfonds kost zo iemand dus 100,08 per maand PLUS de nominale premie. Dat kan dus duurder zijn dan een particuliere verzekering als je vrijgezel (of tweeverdiener) bent zonder kinderen.

En dan ben ik er nog vanuit gegaan dat de werkgever iemand die niet ziekenfondsverzekerd is GEEN tegemoetkoming geeft. (Vaak doet een werkgever dat wel, want die hoeft geen werkgeverspremie meer te betalen).

Simon
Berichten: 412
Lid geworden op: 05 aug 2003 10:05

Re: ZF Premie

Ongelezen bericht door Simon »

De onderstaande posten kunt u opvoeren als buitengewone lasten. Het is een globaal (en dus onvolledig) overzicht.

Premies voor zorgverzekeringen
Geneeskundige hulp
Geneesmiddelen
Hulpmiddelen
Verblijf in een instelling
Vervoer
Hulp thuis
Dieetkosten
Kleding en beddengoed
Duurdere verzekeringen
Overlijden
Extra aftrek

Premies voor zorgverzekeringen
Niet alleen de premie die u zelf betaalt, ook de premies die voor u betaald worden door uw werkgever of door de uitkeringsinstantie.
• De jaarpremie voor uw zorgverzekering, ziekenfonds of particulier. Zowel het werkgevers- als het werknemersdeel mag u meetellen.
• De nominale premies die uw ziekenfonds rechtstreeks bij u int.
• De jaarpremie voor aanvullende verzekeringen, bijvoorbeeld voor een uitgebreid pakket, een wereldwijde dekking of een tandartsverzekering.
• De kosten van een reisverzekering voor zover het gaat om medische zorg. Bij een gemengde verzekering kunt u 50% van de premie rekenen.

burtie
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 mar 2004 14:53

Re: ZF Premie

Ongelezen bericht door burtie »

Dames en Heren

Daar komt hij weer :D

Als je nu particulier of verplicht verzekerd bent betaal je veel vind ik, en zo ook werkgevers.
Waar het nu om gaat is dat het onevenredig is tussen 1 persoons en meer persoons huishoudens. Kijk ook naar de nominale premie die je zelf rechtstreeks betaald.
Via je inkomsten zit een max. ZF premie en die mogen ze van mij afschaffen. Hoezo progressief belasting stelsel !
Neem een student die betaald al snel 35 euro per maand met stom genoeg een baan van 2 uur per maand ( zwart werken mag toch niet )
Een student moet gewoon bijverdienen om zulke zaken als dit te kunnen betalen.
Een student ( pa die redelijk veel kan betalen ) kan zich particulier verzekeren kost zo'n 25 euro per maand zonder bijbaan en deze terug krijgen van studie financiering. Zo zie je maar nogal veel onderling verschil ( pa hoeft hiervoor ook geen premie te betalen ) en hier maak ik me druk om.

Zoals Gast het zegt kan toch eigenlijk niet. Inderdaad een deel wordt door werkgever betaald waardoor werknemer voordeel heeft "netto meer"
Nogmaals hoezo progressief belasting stelsel.

Zoals ik het van jullie lees van jullie heeft iemand die net onder ZF grens zit een nadeel Kan en mag dit zomaar. Er zitten eenmaal meer mensen onder grens dan er boven!!!

Note: Er zijn 300.000 onverzekerd doordat ook nominale premie te hoog is.

Kunnen we hier wat aan doen ??? Hier komt hij weer :?:

burtie
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 mar 2004 14:53

Re: ZF Premie

Ongelezen bericht door burtie »

Lees net de krant : Rel over ziekenhuis Maastricht
Grote sommen geld worden verkwanseld aan prestigieuze conflicten, gouden handdrukken en inrichting van directiekamers aldus bestuurslid stichting Nederlandse Hartstichting.

Kunnen ze zeggen : met 200.000 Euro salaris

Zou het hier aan liggen hoge premies :!:

boebo

Re: ZF Premie

Ongelezen bericht door boebo »

:twisted: Wat is die simon toch een kwal zeg reageerd naar z'n verstand zou ik zeggen.

we zijn met z'n 4 en thuis moet er niet aan denken dat we meer moeten betalen zeg. Kom zeg hou ik nog minder over.

Simon
Berichten: 412
Lid geworden op: 05 aug 2003 10:05

Re: ZF Premie

Ongelezen bericht door Simon »

Boebo,

zou je me uit kunnen leggen waarom je mij zo'n kwal vindt?
en wat is de relevantie tussen jouw gezin en mijn reacties?

Gast

Re: ZF Premie

Ongelezen bericht door Gast »

Goed Simon, ik zal uitleggen waarom je dom bent.

Ik schrijf:
Hij bespaart dan ongeveer 4% (werknemersdeel Zfw plus loonbelasting over werkgeversdeel zfw)
.

Dus: ik zeg niet dat het werkNEMERSdeel zfw 4% is, maar dat dat de optelsom is van werknemersdeel en loonbelasting over werkgeversdeel (kennelijk weet je niet dat loonbelasting voor rekening van de werknemer komt).

Jij schrijft vervolgens:
Maar ik weet nog wel dat het nogal belachelijk is om te veronderstellen dat je 4% werknemersdeel betaald.
.

Als ik zou schrijven: Een briefje van 5 euro en een briefje van 10 euro zijn samen 15 euro waard, dan zou jij reageren met: "ik weet nog wel dat het nogal belachelijk is om te veronderstellen dat een 5 eurobriefje in werkelijkheid 15 euro waard is."

Blaf...

Re: ZF Premie

Ongelezen bericht door Blaf... »

:lol: Zeg gast waar haal jij al die wijsheid vandaan :!:

Volgens mij heeft burtie :wink: gelijk ik woon ook alleen en betaal net zoveel nomi????premie als m'n buurvrouw in Apeldoorn met haar man en kinderen en hij werkt niet eens :!:

Hoe kan dat nu ??????

Blaf...

Re: ZF Premie

Ongelezen bericht door Blaf... »

Vergeten te vertellen dat die man Huisman is en zij werkt

Simon
Berichten: 412
Lid geworden op: 05 aug 2003 10:05

Re: ZF Premie

Ongelezen bericht door Simon »

Gast,
ik had inderdaad niet goed gelezen wat je in je eerste bericht schreef. Je had die 4% inderdaad keurig gespecificeerd. Het is in Nederland nogal ongebruikelijk om in dergelijke percentages direct rekening te houden met de belastingen, vandaar dat ik ervan uit ging dat je met die 4% alleen werknemersbijdrage bedoelde. Net zoals het zeer ongebruikelijk is om een hypotheekrente direct incl. fiscaal voordeel te vermelden (behalve bij Frisia en vrienden).
Maar ik ben dus dom doordat ik een paar woorden heb gemist. Ik heb de indruk dat jij een heel bericht van mij hebt gemist. Ik laat het maar in het midden wie er dommer is. Overigens bleek uit dit bericht dat de ziekenfondspremie fiscaal aftrekbaar is.
groeten, Simon

Maarten Banco
Berichten: 202
Lid geworden op: 15 jul 2003 12:31

Re: ZF Premie

Ongelezen bericht door Maarten Banco »

Het is in Nederland nogal ongebruikelijk om in dergelijke percentages direct rekening te houden met de belastingen, vandaar dat ik ervan uit ging dat je met die 4% alleen werknemersbijdrage bedoelde. Net zoals het zeer ongebruikelijk is om een hypotheekrente direct incl. fiscaal voordeel te vermelden (behalve bij Frisia en vrienden).
Het is gewoon een percentage dat de effectieve kosten uitdrukt. Dit is helemaal niet ongebruikelijk maar getuigt zelfs van volledigheid. Al helemaal als het kostenpercentage er, zoals in dit geval, door wordt verhoogd. Tegenover het voorbeeld van Frisia en consorten kun je bijvoorbeeld de vereniging eigen huis zetten. Deze laatsen hanteren immers de netto werkelijke rente, een percentage waarbij onder meer ook rekening wordt gehouden met het fiscaal regime.

Overigens bleek uit dit bericht dat de ziekenfondspremie fiscaal aftrekbaar is.
Ja maar slechts als buitengewone lasten.
Dit betekent dat het slechts voorzover het samen met andere buitengewone uitgaven meer is dan de torenhoge drempel van 11,2% aftrekbaar is:
http://www.belastingdienst.nl/aangifte/5a64e41.htm

Hierdoor komen de meeste mensen dus ueberhaupt niet voor enige aftrek in aanmerking. En als er al aftrek is dan slechts voor een deel van de betaalde kosten.

Dus om nu zo boud te stellen dat de ziekenfondspremie fiscaal aftrekbaar is gaat wat ver.

groet Maarten

boebo

Re: ZF Premie

Ongelezen bericht door boebo »

Simon

Je bent een kwal om het volgende:

Je denkt de wijsheid in pacht te hebben door van alle daken te schreeuwen Burtie dit Burtie dat in het kort gezegd af te zeuren :!:

Dat burtie degene is die begonnen is op deze forum zie je niet eens en lijkt in mijn ogen een heel serieus probleem wat hij heeft neergelegd.
Heb andere forums bekeken met zijn reacties ( heeft tijd gekost ) en kom tot inzicht dat als hij reageerd het in de lijn ligt zoals anderen reageren. Domme opmeking domme reactie.

Zelfs op zijn ( burtie ) vragen en uitingen reageer jij niet, hier kun je je afvragen wie heeft hier niveau. :oops:

Of ben je alleen bezig met SIGHTSEEING

Wees een vent en reageer je eigen emoties niet op een ander :!:

Ik heb geen moeite met mensen die het nederlands niet beheersen

EchteMeisje
Berichten: 442
Lid geworden op: 16 jul 2003 17:28

Re: ZF Premie

Ongelezen bericht door EchteMeisje »

Excuse me?

Niet dat Simon niet voor zichzelf kan opkomen hoor, maar als iemand hier op de man speelt, danwel zichzelf niet kan bedwingen, ben jij het wel.

Ik stoor me daarentegen ook niet aan mensen die niet normaal Nederlands kunnen schrijven.

Maar als zo iemand dan over het intellect van een ander begint te wauwelen (ja ik heb het over jou) in een bericht waar de tik- spel- en grammaticafouten welig tieren, kom je zelf toch echt niet zo slim over.

Gesloten