LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rechtsbijstandverzekering consument

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
MMN16
Berichten: 67
Lid geworden op: 14 nov 2013 10:25

Rechtsbijstandverzekering consument

Ongelezen bericht door MMN16 »

Let op als je een rechtsbijstandverzekering consument van SRK of DAS hebt als het om een auto gaat.

Je krijgt bij een verschil na aankoop geen hulp als de auto niet bij een Bovag of Focwa aangesloten bedrijf is gekocht,het maakt niet uit hoeveel de auto heeft gekost.

Koop je wel een auto bij een Bovag of Focwa bedrijf,let er dan op dat er ook nog garantie op de auto zit want als die er niet bij zit dan heeft het kopen bij een aangesloten bedrijf ook geen zin als er na aankoop iets aan mankeert.Ook in dit geval heb je geen recht op hulp van je rechtsbijstandverzekering.

Krijg je bijv 3 maanden of een half jaar garantie en er gebeurd net na de garantie iets dan heb je pech en ook geen recht op hulp van je verzekering.

Ik heb deze verzekering opgezegd want ik vind het nogal misleidend en er staat ook niets over in de voorwaarden dat je garantie op de auto moet hebben om voor rechtshulp in aanmerking te komen als dit nodig mocht zijn.
Laatst gewijzigd door MMN16 op 10 jul 2016 11:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Rechtsbijstandverzekering consument

Ongelezen bericht door Brainless »

Dan ben ik wel benieuwd om welke maatschappij dat gaat.

Ik heb eenmaal mijn verzekering aangesproken voor een auto zonder garantie en dat is goed verlopen.
Wat wel zo is dat men geen hulp wil/kan verlenen als blijkt dat je niet in je recht staat.

Daarnaast;
Om je rechtsbijstandsverzekering op te zeggen omdat ze niet wilde helpen bij problemen bij een aangeschafte auto is wel .... een aparte.
De verzekering omvat een veel grotere dekking.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Rechtsbijstandverzekering consument

Ongelezen bericht door Moneyman »

MMN16 schreef:Let op als je een rechtsbijstandverzekering consument hebt als het om een auto gaat.

Je krijgt bij een verschil na aankoop geen hulp als de auto niet bij een Bovag of Focwa aangesloten bedrijf is gekocht,het maakt niet uit hoeveel de auto heeft gekost.

Koop je wel een auto bij een Bovag of Focwa bedrijf,let er dan op dat er ook nog garantie op de auto zit want als die er niet bij zit dan heeft het kopen bij een aangesloten bedrijf ook geen zin als er na aankoop iets aan mankeert.Ook in dit geval heb je geen recht op hulp van je rechtsbijstandverzekering.

Krijg je bijv 3 maanden of een half jaar garantie en er gebeurd net na de garantie iets dan heb je pech en ook geen recht op hulp van je verzekering.

Ik heb deze verzekering opgezegd want ik vind het nogal misleidend en er staat ook niets over in de voorwaarden dat je garantie op de auto moet hebben om voor rechtshulp in aanmerking te komen als dit nodig mocht zijn.
Je vertaalt jouw specifieke ervaring/ situatie naar alle verzekeringen. Ten onrechte. Je post is dus niet correct.

MMN16
Berichten: 67
Lid geworden op: 14 nov 2013 10:25

Re: Rechtsbijstandverzekering consument

Ongelezen bericht door MMN16 »

Het gaat hier om SRK en DAS

MMN16
Berichten: 67
Lid geworden op: 14 nov 2013 10:25

Re: Rechtsbijstandverzekering consument

Ongelezen bericht door MMN16 »

Moneyman schreef:
MMN16 schreef:Let op als je een rechtsbijstandverzekering consument hebt als het om een auto gaat.

Je krijgt bij een verschil na aankoop geen hulp als de auto niet bij een Bovag of Focwa aangesloten bedrijf is gekocht,het maakt niet uit hoeveel de auto heeft gekost.

Koop je wel een auto bij een Bovag of Focwa bedrijf,let er dan op dat er ook nog garantie op de auto zit want als die er niet bij zit dan heeft het kopen bij een aangesloten bedrijf ook geen zin als er na aankoop iets aan mankeert.Ook in dit geval heb je geen recht op hulp van je rechtsbijstandverzekering.

Krijg je bijv 3 maanden of een half jaar garantie en er gebeurd net na de garantie iets dan heb je pech en ook geen recht op hulp van je verzekering.

Ik heb deze verzekering opgezegd want ik vind het nogal misleidend en er staat ook niets over in de voorwaarden dat je garantie op de auto moet hebben om voor rechtshulp in aanmerking te komen als dit nodig mocht zijn.
Je vertaalt jouw specifieke ervaring/ situatie naar alle verzekeringen. Ten onrechte. Je post is dus niet correct.
Was vergeten de namen erbij te plaatsen dus bij deze alsnog gedaan.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Rechtsbijstandverzekering consument

Ongelezen bericht door Moneyman »

MMN16 schreef:
Moneyman schreef:
MMN16 schreef:Let op als je een rechtsbijstandverzekering consument hebt als het om een auto gaat.
Je vertaalt jouw specifieke ervaring/ situatie naar alle verzekeringen. Ten onrechte. Je post is dus niet correct.
Was vergeten de namen erbij te plaatsen dus bij deze alsnog gedaan.
Top. Maar dat was mijn punt niet.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Rechtsbijstandverzekering consument

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik denk dat het punt is die gekochte Clio van Jaspers uit Oud Beijerland , waardoor TS zich bekocht voelt.
Deze louche Jaspers is daar dus niet bij aangesloten en ik ben bang dat dit een zure dure les is .
Maar om daar nu de verzekering voor op te zeggen? Tja..... :(

MMN16
Berichten: 67
Lid geworden op: 14 nov 2013 10:25

Re: Rechtsbijstandverzekering consument

Ongelezen bericht door MMN16 »

moederslink schreef:Ik denk dat het punt is die gekochte Clio van Jaspers uit Oud Beijerland , waardoor TS zich bekocht voelt.
Deze louche Jaspers is daar dus niet bij aangesloten en ik ben bang dat dit een zure dure les is .
Maar om daar nu de verzekering voor op te zeggen? Tja..... :(
Maar om nu te suggereren dat het daar om gaat,nee dus je vermoeden is onjuist want ik had deze verzekering al eerder opgezegd.

Waarom snapt niemand hier mijn punt en wordt er van mijn mededeling afgeweken?

Ik zou zeggen,bel zelf morgen deze twee rechtsbijstandverzekeringen en vraag of het waar is dat als je een auto bij een Bovag of Focwa bedrijf hebt gekocht waar het bedrijf geen garantie op heeft gegeven je dan kunt fluiten naar rechtsbijstandhulp als er achteraf toch iets aan de hand is met de auto en daar is mijn hele mededeling op gebaseerd.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Rechtsbijstandverzekering consument

Ongelezen bericht door chrisd1 »

MMN16 schreef:Ik zou zeggen,bel zelf morgen deze twee rechtsbijstandverzekeringen en vraag of het waar is dat als je een auto bij een Bovag of Focwa bedrijf hebt gekocht waar het bedrijf geen garantie op heeft gegeven je dan kunt fluiten naar rechtsbijstandhulp als er achteraf toch iets aan de hand is met de auto en daar is mijn hele mededeling op gebaseerd.
Daar hoef je niet tot morgen mee te wachten; je kunt immers vandaag al b.v. de Polisvoorwaarden van Achmea bekijken:

30. Wie verleent de rechtsbijstand?
Deskundigen van de onafhankelijke Stichting Achmea Rechtsbijstand.
 Juristen van Achmea Rechtsbijstand behandelen uw zaak van A tot Z.
 Externe deskundigen die Achmea Rechtsbijstand inschakelt.
- Bijvoorbeeld advocaten, juristen en mediators.

...

34. Wat doet een verzekerde bij een geschil altijd?
 De verzekerde werkt mee om het geschil te regelen.
 De verzekerde geeft alle informatie over de gebeurtenis die de oorzaak is van het geschil.
 De verzekerde volgt de aanwijzingen van Achmea Rechtsbijstand op.
 De verzekerde doet niets wat voor Achmea Rechtsbijstand nadelig is.

Althans volgens mij: Polisuitgever doet en polishouder werkt zo goed mogelijk mee.
Maw: polishouder is sowieso aan de genade van polisgever overgeleverd.

Als eea hem niet bevalt, kan hij natuurlijk altijd, zelf, naar de rechter.
Zie ook viewtopic.php?f=151&t=167617&p=2328767& ... s#p2328767 en
viewtopic.php?f=31&t=175011&p=2426443#p2426443 , volgens welke een mede-forumlid destijds al 1,5 jaar procedeerde tegen haar z.g. rechtsbijstandverzekeraar.
Laatst gewijzigd door chrisd1 op 31 dec 2017 15:36, 4 keer totaal gewijzigd.

MMN16
Berichten: 67
Lid geworden op: 14 nov 2013 10:25

Re: Rechtsbijstandverzekering consument

Ongelezen bericht door MMN16 »

Kan ook chrisd1,het gaat mij hier om er op te letten als je een auto koopt bij een Bovag of Focwa aangesloten bedrijf en je hebt rechtsbijstand consument bij SRK of DAS.
Geeft het bedrijf geen garantie op de auto,dan heb je niets aan je rechtsbijstandverzekering en dit staat niet in de polisvoorwaarden.

16again
Berichten: 16030
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Rechtsbijstandverzekering consument

Ongelezen bericht door 16again »

MMN16 schreef:Je krijgt bij een verschil na aankoop geen hulp als de auto niet bij een Bovag of Focwa aangesloten bedrijf is gekocht,het maakt niet uit hoeveel de auto heeft gekost.
Dat is uit oogpunt van verzekeringmaatschappij ergens begrijpelijk. De consument dient zelf risicos zoveel mogelijk te beperken. In dit geval kan dat door te kopen bij erkende vakhandel. Keus genoeg.
Bedenk , dit betreft de aanschaf van 2e hands auto, een reeds gebruikt product dus, in een markt die berucht is vanwege de louche handelaren....


Anderzijds, dit behoort wel duidelijk in de voorwaarden te staan, in de link van chrisd1 kan ik dat niet vinden.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Rechtsbijstandverzekering consument

Ongelezen bericht door chrisd1 »

MMN16 schreef:Geeft het bedrijf geen garantie op de auto,dan heb je niets aan je rechtsbijstandverzekering en dit staat niet in de polisvoorwaarden.
Als het bedrijf wel garantie geeft, heb je het ook nog af wachten.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Rechtsbijstandverzekering consument

Ongelezen bericht door moederslink »

16again schreef: In dit geval kan dat door te kopen bij erkende vakhandel. Keus genoeg.
Bedenk , dit betreft de aanschaf van 2e hands auto, een reeds gebruikt product dus, in een markt die berucht is vanwege de .
Volgens TS ging het niet om deze 2e hands auto :wink:
MMN16 schreef:
moederslink schreef:Ik denk dat het punt is die gekochte Clio van Jaspers uit Oud Beijerland , waardoor TS zich bekocht voelt.
Deze louche Jaspers is daar dus niet bij aangesloten en ik ben bang dat dit een zure dure les is .
Maar om daar nu de verzekering voor op te zeggen? Tja..... :(
Maar om nu te suggereren dat het daar om gaat,nee dus je vermoeden is onjuist want ik had deze verzekering al eerder opgezegd........

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Rechtsbijstandverzekering consument

Ongelezen bericht door GJvdZ »

MMN16 schreef:Let op als je een rechtsbijstandverzekering consument van SRK of DAS hebt als het om een auto gaat.

Je krijgt bij een verschil na aankoop geen hulp als de auto niet bij een Bovag of Focwa aangesloten bedrijf is gekocht,het maakt niet uit hoeveel de auto heeft gekost.

Koop je wel een auto bij een Bovag of Focwa bedrijf,let er dan op dat er ook nog garantie op de auto zit want als die er niet bij zit dan heeft het kopen bij een aangesloten bedrijf ook geen zin als er na aankoop iets aan mankeert.Ook in dit geval heb je geen recht op hulp van je rechtsbijstandverzekering.

Krijg je bijv 3 maanden of een half jaar garantie en er gebeurd net na de garantie iets dan heb je pech en ook geen recht op hulp van je verzekering.

Ik heb deze verzekering opgezegd want ik vind het nogal misleidend en er staat ook niets over in de voorwaarden dat je garantie op de auto moet hebben om voor rechtshulp in aanmerking te komen als dit nodig mocht zijn.
Je hebt 2 rechtsbijstandsverzekeringen gehad en 2 keer een probleem met de aankoop van een auto gehad?

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Rechtsbijstandverzekering consument

Ongelezen bericht door chrisd1 »

GJvdZ schreef:Je hebt 2 rechtsbijstandsverzekeringen gehad en 2 keer een probleem met de aankoop van een auto gehad?
Een z.g. rechtsbijstandsverzekering is niet een eenvoudig product; zie b.v. dit oude, maar daarom nog niet minder actuele topic: Wie heeft er ervaring met Nostimos.

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Rechtsbijstandverzekering consument

Ongelezen bericht door Brainless »

MMN16 schreef:Kan ook chrisd1,het gaat mij hier om er op te letten als je een auto koopt bij een Bovag of Focwa aangesloten bedrijf en je hebt rechtsbijstand consument bij SRK of DAS.
Geeft het bedrijf geen garantie op de auto,dan heb je niets aan je rechtsbijstandverzekering en dit staat niet in de polisvoorwaarden.
Ik had geen garantie op mijn 2dehands auto en toch had ik wat aan mijn rechtsbijstandsverzekering.
Want een auto moet wel aan een bepaalde geschetste verwachting voldoen.
Focwa is alleen voor autoschadebedrijven (voor reparaties aan schade) en heeft niets met verkoop te maken.

MMN16
Berichten: 67
Lid geworden op: 14 nov 2013 10:25

Re: Rechtsbijstandverzekering consument

Ongelezen bericht door MMN16 »

GJvdZ schreef:
MMN16 schreef:Let op als je een rechtsbijstandverzekering consument van SRK of DAS hebt als het om een auto gaat.

Je krijgt bij een verschil na aankoop geen hulp als de auto niet bij een Bovag of Focwa aangesloten bedrijf is gekocht,het maakt niet uit hoeveel de auto heeft gekost.

Koop je wel een auto bij een Bovag of Focwa bedrijf,let er dan op dat er ook nog garantie op de auto zit want als die er niet bij zit dan heeft het kopen bij een aangesloten bedrijf ook geen zin als er na aankoop iets aan mankeert.Ook in dit geval heb je geen recht op hulp van je rechtsbijstandverzekering.

Krijg je bijv 3 maanden of een half jaar garantie en er gebeurd net na de garantie iets dan heb je pech en ook geen recht op hulp van je verzekering.

Ik heb deze verzekering opgezegd want ik vind het nogal misleidend en er staat ook niets over in de voorwaarden dat je garantie op de auto moet hebben om voor rechtshulp in aanmerking te komen als dit nodig mocht zijn.
Je hebt 2 rechtsbijstandsverzekeringen gehad en 2 keer een probleem met de aankoop van een auto gehad?
Nee één keer in het verleden,toen werd mij verteld dat ik geen hulp kreeg omdat de auto niet bij een Bovag aangesloten bedrijf is gekocht.

Ik wist dit niet en dacht toen.....oke dus als ik weer eens een occasion auto aan wil schaffen en enige zekerheid wil hebben dat moet ik naar een Bovag bedrijf.

En daar komt het probleem waar deze topic over gaat,koop je een occasion bij een Bovag bedrijf en er zit GEEN garantie bij dan heb je als er na aankoop iets mis mee is geen recht op hulp van SRK of DAS,de rechtsbijstand geldt alleen tijdens garantie.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Rechtsbijstandverzekering consument

Ongelezen bericht door Moneyman »

MMN16 schreef:Waarom snapt niemand hier mijn punt en wordt er van mijn mededeling afgeweken?

Ik zou zeggen,bel zelf morgen deze twee rechtsbijstandverzekeringen en vraag of het waar is dat als je een auto bij een Bovag of Focwa bedrijf hebt gekocht waar het bedrijf geen garantie op heeft gegeven je dan kunt fluiten naar rechtsbijstandhulp als er achteraf toch iets aan de hand is met de auto en daar is mijn hele mededeling op gebaseerd.
JIj bent degene die het punt niet snapt ;) want het punt is juist dat jij een beperkte ervaring hebt (twee verzekeringen bij twee bedrijven), terwijl het stomweg afhankelijk is van wat je verzekerd hebt of het geschil waar jij het over hebt onder de dekking valt of niet.

Je waarschuwing is gewoon veel te generiek, je bent te snel met je conclusies.

MMN16
Berichten: 67
Lid geworden op: 14 nov 2013 10:25

Re: Rechtsbijstandverzekering consument

Ongelezen bericht door MMN16 »

Moneyman schreef:
MMN16 schreef:Waarom snapt niemand hier mijn punt en wordt er van mijn mededeling afgeweken?

Ik zou zeggen,bel zelf morgen deze twee rechtsbijstandverzekeringen en vraag of het waar is dat als je een auto bij een Bovag of Focwa bedrijf hebt gekocht waar het bedrijf geen garantie op heeft gegeven je dan kunt fluiten naar rechtsbijstandhulp als er achteraf toch iets aan de hand is met de auto en daar is mijn hele mededeling op gebaseerd.
JIj bent degene die het punt niet snapt ;) want het punt is juist dat jij een beperkte ervaring hebt (twee verzekeringen bij twee bedrijven), terwijl het stomweg afhankelijk is van wat je verzekerd hebt of het geschil waar jij het over hebt onder de dekking valt of niet.

Je waarschuwing is gewoon veel te generiek, je bent te snel met je conclusies.
Nee niet te snel,er wordt zoals zo vaak afgeweken waar de topic over gaat en helaas ben jij er één van,je komt jou overal tegen waar je mensen afzeikt,zeker niets beters te doen?
Verder ga ik met jou niet meer in discussie,ik heb wel wat beters te doen.
Laatst gewijzigd door MMN16 op 10 jul 2016 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Rechtsbijstandverzekering consument

Ongelezen bericht door john18 »

Ik weet niet of het een stomme vraag is maar ik vraag het toch. Over welke rechtsbijstand heb je het? De rechtsbijstand voor particulieren of rechtsbijstand van je auto?

Gesloten