LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schadevrije jaren vervallen door verblijf in het buitenland

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Wietske1972
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 okt 2016 13:17

Schadevrije jaren vervallen door verblijf in het buitenland

Ongelezen bericht door Wietske1972 »

Ik rijd al 25 jaar schadevrij en moet sowieso verschrikkelijk mijn best doen om al de betreffende royementsverklaringen te achterhalen, daar ik voornamelijk in lease auto's heb gereden. Mijn man heeft 6 jaar schadevrij gereden voordat hij 1,5 jaar naar Qatar ging.
Waar we overigens ook beiden schadevrij gereden hebben (en dat is pas echt knap). Omdat wij meer dan een jaar niet in Nederland verzekerd zijn geweest, vervallen nu AL onze schadevrije jaren. Dit geldt bij meerdere verzekeraars. Ik wil dit graag aan de kaak stellen.
Laatst gewijzigd door Radar op 24 okt 2016 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking onderwerp

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Schadevrije jaren vervallen door verblijf in het buitenland

Ongelezen bericht door kokka »

tja.. elk voordeel heeft zijn nadeel dus.
je zou eens kunnen bellen met de maatschappij waar je al die tijd verzekerd ben geweest, misschien dat ze iets voor je willen doen.

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Schadevrije jaren vervallen door verblijf in het buitenland

Ongelezen bericht door Brainless »

Dat heeft niets te maken dat u naar het buitenland bent geweest.
Ook voor iedere Nederlander geldt dat je opgebouwde schadevrije jaren maar 1 jaar geldig zijn.
Als je dus 1 jaar geen autoverzekering hebt, dan sta je weer op 0.
Schadevrije jaren niet onbeperkt geldig

Schadevrije jaren zijn maar beperkt geldig. Als je je autoverzekering opzegt, blijven je opgebouwde schadevrije jaren nog één jaar staan. Sluit je binnen dat jaar geen nieuwe autoverzekering af? Dan verlies je je schadevrije jaren.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Schadevrije jaren vervallen door verblijf in het buitenland

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Niks aan de hand.... gewoon een schadevrij rijden verklaring opvragen bij je maatschappij in Qatar. Die wordt iig bij Centraal Beheer geaccepteerd.... Daar blijven je oude jaren trouwens 3 jaar staan.... ( bij de meeste eigenlijk)

aanvulling: die 3 jaar alleen als je daarvoor ook bij CB zat natuurlijk

witte angora
Berichten: 30768
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Schadevrije jaren vervallen door verblijf in het buitenland

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar ja... wordt in Nederland die verklaring uit Quatar geaccepteerd? En zo ja, werden in Quatar de schadevrije jaren uit Nederland geaccepteerd? Dát is dus het punt waar het om draait denk ik.

Eerlijk gezegd heb ik nog nooit iets gehoord hoe dit soort dingen wel of niet geregeld zijn. Ook niet hoe het zit als meerdere jaren binnen de EU in een ander land woont. Ook op emigratiefora ben ik dit item nooit tegen gekomen, of het nu om de VS gaat, Canada, Australië, Nieuw-Zeeland. Dus ik denk dat het sowieso wel goed is dat er eens aandacht aan besteed wordt.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Schadevrije jaren vervallen door verblijf in het buitenland

Ongelezen bericht door Frantic2 »

je moet die verklaringen zien als een C.V. en er moeten geen gaten inzitten.... Binnen NL maatschappijen worden alle schades uitgewisseld, maar vanuit het buitenland moet je het zelf verantwoorden. Ik kan alleen voor CB spreken.... Maar volgens mij is het regel bij bijna alle maatschappijen.

Red_
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 okt 2016 12:28

Re: Schadevrije jaren vervallen door verblijf in het buitenland

Ongelezen bericht door Red_ »

Een beetje goede verzekeringsadviseur kan je daar makkelijk mee helpen, waarbij je gewoon op je 'oude' schadevrije jaren kunt terugvallen.
Ken er persoonlijk wel enkele, maar mag hier denk geen namen neerzetten.

Engelengeduld
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 nov 2014 11:48

Re: Schadevrije jaren vervallen door verblijf in het buitenland

Ongelezen bericht door Engelengeduld »

Ik heb 8 jaar in de USA en daarna 3 jaar in Nederland met een US militair rijbewijs schadevrij gereden. Daarna op normaal NL rijbewijs overgegaan en meteen volledige korting gekregen bij de verzekering.

Gesloten