LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aanrijding Duitsland, WA verzekerd bij Zekur, wat te doen?

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
DGNL
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 okt 2014 20:11

Aanrijding Duitsland, WA verzekerd bij Zekur, wat te doen?

Ongelezen bericht door DGNL »

Hallo allen,

Dit weekend een aanrijding in Duitsland gehad. Een Duitse automobiliste stopte niet op tijd en reed achter in mijn auto tijdens filevorming. Gelukkig niemand gewond, enkel schade aan beide auto's. Mijn auto heeft flinke schade achter (o.a. bumper, parkeersensoren), maar ik kon later weer verder rijden. De auto van de Duitse automobiliste had grotere schade aan de voorkant, vloeistoffen lekten uit de auto en deze moest opgehaald worden.
Politie gebeld, deze heeft de situatie besproken en aangegeven dat de Duitse automobiliste aansprakelijk zal worden gesteld voor de schade. Zij hield onvoldoende afstand, remde niet op tijd en knalde daarom in mijn achterkant. Tevens heeft de politie een schadeformulier ingevuld met haar en mijn gegevens. Ik heb hier een kopie van meegekregen en heb daarna mijn weg vervolgd.

Nu in Nederland heb ik contact opgenomen met mijn verzekeraar. Ik heb de auto 2 weken geleden gekocht en heb toen een WA verzekering afgesloten bij Zekur (via Zekur.nl). Een medewerker verklaarde telefonisch dat Zekur mij niet zou helpen met het verhalen van de schade bij de Duitse tegenpartij, omdat ik geen Rechtsbijstandverzekering had afgesloten 2 weken geleden bij het aangaan van de WA verzekering.


Mijn vraag is, wat nu te doen?

- Het klopt dat ik geen Rechtsbijstandverzekering bij Zekur heb afgesloten, omdat ik dacht dat ik deze nog had lopen bij een andere verzekeraar. Dit had ik helaas mis, want na dit te hebben uitgezocht heb ik deze toch niet lopen bij een andere verzekeraar.

- Klopt het trouwens dat mijn verzekeraar Zekur mij echt niet kan helpen? Ik lees op internet voldoende verhalen van mensen die enkel WA verzekerd waren en waarbij de eigen verzekeraar wél hielp om schade bij de tegenpartij te verhalen.

- Moet ik zelf contact opnemen met de Duitse automobiliste? Haar telefoonnummer staat op het schadeformulier en moet ik dan vragen naar haar Duitse verzekeraar en hier zelf contact mee opnemen om de schade te verhalen? Of neemt haar verzekeraar misschien zelf contact met mij op als de Duitse automobiliste de schade meldt aan haar verzekeraar?

- Moet ik de schade aan mijn eigen auto alvast laten taxeren en dit zelf voorschieten? Kan ik ook alvast de schade laten repareren en dit zelf voorschieten (al ben ik hier niet zo happig op, want dit lijkt mij alles behalve verstandig).

- Is er een andere instantie die mij kan bijstaan, zonder dat ik op hoge kosten word gejaagd?

Ik hoor het graag, want op dit moment heb ik het gevoel dat de zaak stilstaat, terwijl ik maar al te graag de schade aan mijn auto gerepareerd zie.
Alle input is welkom, dank alvast voor het meedenken!

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Aanrijding Duitsland, WA verzekerd bij Zekur, wat te doen?

Ongelezen bericht door berndv »

Vervelende situatie, gelukkig bent u er zonder kleerscheuren van afgekomen. Ik heb hieronder mijn antwoorden in het gekote bericht in kleur erbij vermeld
DGNL schreef:Nu in Nederland heb ik contact opgenomen met mijn verzekeraar. Ik heb de auto 2 weken geleden gekocht en heb toen een WA verzekering afgesloten bij Zekur (via Zekur.nl). Een medewerker verklaarde telefonisch dat Zekur mij niet zou helpen met het verhalen van de schade bij de Duitse tegenpartij, omdat ik geen Rechtsbijstandverzekering had afgesloten 2 weken geleden bij het aangaan van de WA verzekering.


Mijn vraag is, wat nu te doen?

- Het klopt dat ik geen Rechtsbijstandverzekering bij Zekur heb afgesloten, omdat ik dacht dat ik deze nog had lopen bij een andere verzekeraar. Dit had ik helaas mis, want na dit te hebben uitgezocht heb ik deze toch niet lopen bij een andere verzekeraar.
Tja, mooie tip voor de toekomst, maar het alsnog afsluiten van deze verzekering zal voor deze schade niet meer gaan helpen, de bekende term "een brandend huis valt niet meer te verzekeren" komt dan meteen naar voren
- Klopt het trouwens dat mijn verzekeraar Zekur mij echt niet kan helpen? Ik lees op internet voldoende verhalen van mensen die enkel WA verzekerd waren en waarbij de eigen verzekeraar wél hielp om schade bij de tegenpartij te verhalen.
tuurlijk kan een verzekeraar bij een WA verzekering schade verhalen. Maar vaak zal daarvoor wel een verhaalservice onderdeel moeten zijn van de verzekering, of er dient een losse (verhaals)rechtsbijstand afgesloten te worden. Er zijn inderdaad verzekeraars die dit wel voor hun klanten doen, maar dat zijn vaak niet de online prijsvechters als zekur. Daar kwam ik vorig jaar achter toen ik een gelijksoortig ongeval meemaakte en bij Ditzo verzekerd was.
- Moet ik zelf contact opnemen met de Duitse automobiliste? Haar telefoonnummer staat op het schadeformulier en moet ik dan vragen naar haar Duitse verzekeraar en hier zelf contact mee opnemen om de schade te verhalen? Of neemt haar verzekeraar misschien zelf contact met mij op als de Duitse automobiliste de schade meldt aan haar verzekeraar?
haar verzekeraar zal niet uit eigen beweging contact opnemen met u. Ik neem aan dat u het schadeformulier heeft opgestuurd naar uw eigen verzekering, dan zullen die onderling contact opnemen over de schade die wel onder de verzekering valt. Maar een verzekeraar waarvan de client aansprakelijk is voor de schade, zal niet uit eigen beweging contact opnemen.
- Moet ik de schade aan mijn eigen auto alvast laten taxeren en dit zelf voorschieten? Kan ik ook alvast de schade laten repareren en dit zelf voorschieten (al ben ik hier niet zo happig op, want dit lijkt mij alles behalve verstandig).
Dat kan. U kunt uw schade zelf laten taxeren door een erkend taxateur, vervolgens de tegenpartij aansprakelijk stellen en die schade claimen.
- Is er een andere instantie die mij kan bijstaan, zonder dat ik op hoge kosten word gejaagd?
ja die zijn er gelukkig wel. zie uw pb.
Ik hoor het graag, want op dit moment heb ik het gevoel dat de zaak stilstaat, terwijl ik maar al te graag de schade aan mijn auto gerepareerd zie.
Alle input is welkom, dank alvast voor het meedenken!

beusen
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 sep 2016 22:55

Re: Aanrijding Duitsland, WA verzekerd bij Zekur, wat te doen?

Ongelezen bericht door beusen »

berndv schreef:Vervelende situatie, gelukkig bent u er zonder kleerscheuren van afgekomen. Ik heb hieronder mijn antwoorden in het gekote bericht in kleur erbij vermeld
DGNL schreef:Nu in Nederland heb ik contact opgenomen met mijn verzekeraar. Ik heb de auto 2 weken geleden gekocht en heb toen een WA verzekering afgesloten bij Zekur (via Zekur.nl). Een medewerker verklaarde telefonisch dat Zekur mij niet zou helpen met het verhalen van de schade bij de Duitse tegenpartij, omdat ik geen Rechtsbijstandverzekering had afgesloten 2 weken geleden bij het aangaan van de WA verzekering.


Mijn vraag is, wat nu te doen?

- Het klopt dat ik geen Rechtsbijstandverzekering bij Zekur heb afgesloten, omdat ik dacht dat ik deze nog had lopen bij een andere verzekeraar. Dit had ik helaas mis, want na dit te hebben uitgezocht heb ik deze toch niet lopen bij een andere verzekeraar.
Tja, mooie tip voor de toekomst, maar het alsnog afsluiten van deze verzekering zal voor deze schade niet meer gaan helpen, de bekende term "een brandend huis valt niet meer te verzekeren" komt dan meteen naar voren
- Klopt het trouwens dat mijn verzekeraar Zekur mij echt niet kan helpen? Ik lees op internet voldoende verhalen van mensen die enkel WA verzekerd waren en waarbij de eigen verzekeraar wél hielp om schade bij de tegenpartij te verhalen.
tuurlijk kan een verzekeraar bij een WA verzekering schade verhalen. Maar vaak zal daarvoor wel een verhaalservice onderdeel moeten zijn van de verzekering, of er dient een losse (verhaals)rechtsbijstand afgesloten te worden. Er zijn inderdaad verzekeraars die dit wel voor hun klanten doen, maar dat zijn vaak niet de online prijsvechters als zekur. Daar kwam ik vorig jaar achter toen ik een gelijksoortig ongeval meemaakte en bij Ditzo verzekerd was.
- Moet ik zelf contact opnemen met de Duitse automobiliste? Haar telefoonnummer staat op het schadeformulier en moet ik dan vragen naar haar Duitse verzekeraar en hier zelf contact mee opnemen om de schade te verhalen? Of neemt haar verzekeraar misschien zelf contact met mij op als de Duitse automobiliste de schade meldt aan haar verzekeraar?
haar verzekeraar zal niet uit eigen beweging contact opnemen met u. Ik neem aan dat u het schadeformulier heeft opgestuurd naar uw eigen verzekering, dan zullen die onderling contact opnemen over de schade die wel onder de verzekering valt. Maar een verzekeraar waarvan de client aansprakelijk is voor de schade, zal niet uit eigen beweging contact opnemen.
- Moet ik de schade aan mijn eigen auto alvast laten taxeren en dit zelf voorschieten? Kan ik ook alvast de schade laten repareren en dit zelf voorschieten (al ben ik hier niet zo happig op, want dit lijkt mij alles behalve verstandig).
Dat kan. U kunt uw schade zelf laten taxeren door een erkend taxateur, vervolgens de tegenpartij aansprakelijk stellen en die schade claimen.
- Is er een andere instantie die mij kan bijstaan, zonder dat ik op hoge kosten word gejaagd?
ja die zijn er gelukkig wel. zie uw pb.
Ik hoor het graag, want op dit moment heb ik het gevoel dat de zaak stilstaat, terwijl ik maar al te graag de schade aan mijn auto gerepareerd zie.
Alle input is welkom, dank alvast voor het meedenken!

@berndv

Er zijn wel wat kanttekeningen hier te plaatsen.
TS heeft vermeld, dat zijn verzekering niet zal meewerken aan een oplossing.
Dus het opsturen van het schadeformulier is dan overbodig.

Tevens kan TS wel de schade laten taxeren, maar zolang de tegenpartij daarvoor geen Accord gegeven heeft, moet hij dat zelf betalen.

TS, moet gewoon, dat kan hij zelf, zonder tussenkomst van een verzekeraar en rechtsbijstandverzekering, de schade, bij de tegenpartij claimen.

Deze neemt dan het contact op voor verder beslissingen, hoe en waar een expert aan pas komt.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Aanrijding Duitsland, WA verzekerd bij Zekur, wat te doen?

Ongelezen bericht door berndv »

beusen schreef:Er zijn wel wat kanttekeningen hier te plaatsen.
TS heeft vermeld, dat zijn verzekering niet zal meewerken aan een oplossing.
Dus het opsturen van het schadeformulier is dan overbodig.
Dat zal inderdaad overbodig zijn. Ik ging even uit van de aanrijding waar ik zelf bij betrokken was, maar daar lag de situatie net wat anders, aangezien ik stil stond voor het stoplicht en doordat de achteropkomende auto mij even met 70 aanduwde was er ook schade aan de auto voor mij (en die daarvoor en die daarvoor). Dus dat klopt.
beusen schreef:Tevens kan TS wel de schade laten taxeren, maar zolang de tegenpartij daarvoor geen Accord gegeven heeft, moet hij dat zelf betalen.
daar heb je gelijk in. De schade zal toch hoe dan ook gerepareerd moeten worden, dus taxeren is de eerste stap, dan weet je welke schade er daadwerkelijk is, deze schade kan je vervolgens met je schadeclaim indienen bij de tegenpartij. Indien de tegenpartij direct schuld bekent, zullen zij ook overgaan tot het betalen van de schade. Geven ze geen schuld toe, zal ts neem ik aan toch zijn auto willen gebruiken in tussentijd, dan is het wel handig om eventuele schade te laten repareren, ook met het oog op eventuele volgende schadegevallen, waarbij de verzekeraar wellicht moeilijk kan doen als er nog eerdere schade aanwezig is van een eerdere aanrijding, welke nog niet gerepareerd is.
beusen schreef:TS, moet gewoon, dat kan hij zelf, zonder tussenkomst van een verzekeraar en rechtsbijstandverzekering, de schade, bij de tegenpartij claimen.

Deze neemt dan het contact op voor verder beslissingen, hoe en waar een expert aan pas komt.
Tuurlijk kan je een aansprakelijkheidszaak gewoon zelf afhandelen, helemaal als het op zich duidelijk wie de schuldige is. Maar dat betekent dus wel dat ts een duitse verzekeringsmaatschappij moet gaan aanschrijven en aansprakelijk stellen. En ik weet niet of duitse verzekeraars makkelijker zijn met uitbetalen dan nederlandse, maar als de verzekeraar de boel afwijst, kan ts in het duits zijn verweer gaan doen. Vandaar mijn advies om dit wel via een letselschade of verhaalservice te doen. Het kan voor ons allemaal zo klaar als een klontje zijn, we hebben hier niet te maken met nederlands recht, maar duits recht.

Repel-steel
Berichten: 51
Lid geworden op: 03 okt 2016 18:47

Re: Aanrijding Duitsland, WA verzekerd bij Zekur, wat te doen?

Ongelezen bericht door Repel-steel »

Je kan ook het >> Nederlands Bureau Motorrijtuigverzekeraars << (de Nederlandse Vertegenwoordiger van de buitenlandse partij aanschrijven.

beusen
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 sep 2016 22:55

Re: Aanrijding Duitsland, WA verzekerd bij Zekur, wat te doen?

Ongelezen bericht door beusen »

berndv schreef:
beusen schreef:Er zijn wel wat kanttekeningen hier te plaatsen.
TS heeft vermeld, dat zijn verzekering niet zal meewerken aan een oplossing.
Dus het opsturen van het schadeformulier is dan overbodig.
Dat zal inderdaad overbodig zijn. Ik ging even uit van de aanrijding waar ik zelf bij betrokken was, maar daar lag de situatie net wat anders, aangezien ik stil stond voor het stoplicht en doordat de achteropkomende auto mij even met 70 aanduwde was er ook schade aan de auto voor mij (en die daarvoor en die daarvoor). Dus dat klopt.
beusen schreef:Tevens kan TS wel de schade laten taxeren, maar zolang de tegenpartij daarvoor geen Accord gegeven heeft, moet hij dat zelf betalen.
daar heb je gelijk in. De schade zal toch hoe dan ook gerepareerd moeten worden, dus taxeren is de eerste stap, dan weet je welke schade er daadwerkelijk is, deze schade kan je vervolgens met je schadeclaim indienen bij de tegenpartij. Indien de tegenpartij direct schuld bekent, zullen zij ook overgaan tot het betalen van de schade. Geven ze geen schuld toe, zal ts neem ik aan toch zijn auto willen gebruiken in tussentijd, dan is het wel handig om eventuele schade te laten repareren, ook met het oog op eventuele volgende schadegevallen, waarbij de verzekeraar wellicht moeilijk kan doen als er nog eerdere schade aanwezig is van een eerdere aanrijding, welke nog niet gerepareerd is.
beusen schreef:TS, moet gewoon, dat kan hij zelf, zonder tussenkomst van een verzekeraar en rechtsbijstandverzekering, de schade, bij de tegenpartij claimen.

Deze neemt dan het contact op voor verder beslissingen, hoe en waar een expert aan pas komt.
Tuurlijk kan je een aansprakelijkheidszaak gewoon zelf afhandelen, helemaal als het op zich duidelijk wie de schuldige is. Maar dat betekent dus wel dat ts een duitse verzekeringsmaatschappij moet gaan aanschrijven en aansprakelijk stellen. En ik weet niet of duitse verzekeraars makkelijker zijn met uitbetalen dan nederlandse, maar als de verzekeraar de boel afwijst, kan ts in het duits zijn verweer gaan doen. Vandaar mijn advies om dit wel via een letselschade of verhaalservice te doen. Het kan voor ons allemaal zo klaar als een klontje zijn, we hebben hier niet te maken met nederlands recht, maar duits recht.
Helaas is taxeren niet de eerste stap, maar de tegenpartij (Verzekering) aansprakelijk stellen met de gegevens van de tegenpartij en de politie.
De volgende stap zou dan zijn, dat de verzekering van de tegenpartij een expert kiest, die de schade vaststelt.

De volgorde in Duitsland is niet anders dan hier, ook hier moet je het antwoord van de verzekering afwachten.

Een brief naar de verzekering met de bescheiden, is voor het eerst voldoende, TS hoort dan wel hoe het verder geregeld wordt.

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Aanrijding Duitsland, WA verzekerd bij Zekur, wat te doen?

Ongelezen bericht door john18 »

Binnen de EU is er een wettelijke regeling (4de WAM-richtlijn) die bepaalt dat elke verzekeringsmaatschappij in de EU, IJsland, Noorwegen en Liechtenstein een vertegenwoordiger in een ander land moet aanwijzen. Via zo'n vertegenwoordiger kun je de schade in Nederland afwikkelen.
Via de website van het Nederlands Bureau Motorrijtuigverzekeraars kun je achterhalen wie de Nederlandse vertegenwoordiger is van de EU verzekeringsmaatschappij. Deze vertegenwoordiger kun je vervolgens aanschrijven om de schade af te handelen. Dit gaat op dezelfde manier als bij een aanrijding in Nederland. Voor meer informatie: Stappenplan verhalen van schade na een aanrijding.
bron: http://www.anwb.nl/juridisch-advies/op- ... buitenland

Op de site staat een stappenplan gr John

beusen
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 sep 2016 22:55

Re: Aanrijding Duitsland, WA verzekerd bij Zekur, wat te doen?

Ongelezen bericht door beusen »

john18 schreef:
Binnen de EU is er een wettelijke regeling (4de WAM-richtlijn) die bepaalt dat elke verzekeringsmaatschappij in de EU, IJsland, Noorwegen en Liechtenstein een vertegenwoordiger in een ander land moet aanwijzen. Via zo'n vertegenwoordiger kun je de schade in Nederland afwikkelen.
Via de website van het Nederlands Bureau Motorrijtuigverzekeraars kun je achterhalen wie de Nederlandse vertegenwoordiger is van de EU verzekeringsmaatschappij. Deze vertegenwoordiger kun je vervolgens aanschrijven om de schade af te handelen. Dit gaat op dezelfde manier als bij een aanrijding in Nederland. Voor meer informatie: Stappenplan verhalen van schade na een aanrijding.
bron: http://www.anwb.nl/juridisch-advies/op- ... buitenland

Op de site staat een stappenplan gr John
Deze stappenplan is voor een aanrijding in NEDERLAND1

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Aanrijding Duitsland, WA verzekerd bij Zekur, wat te doen?

Ongelezen bericht door john18 »

beusen schreef: Deze stappenplan is voor een aanrijding in NEDERLAND1
Deze vertegenwoordiger kun je vervolgens aanschrijven om de schade af te handelen. Dit gaat op dezelfde manier als bij een aanrijding in Nederland
Wel lezen

beusen
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 sep 2016 22:55

Re: Aanrijding Duitsland, WA verzekerd bij Zekur, wat te doen?

Ongelezen bericht door beusen »

john18 schreef:
beusen schreef: Deze stappenplan is voor een aanrijding in NEDERLAND1
Deze vertegenwoordiger kun je vervolgens aanschrijven om de schade af te handelen. Dit gaat op dezelfde manier als bij een aanrijding in Nederland
Wel lezen
Als er een aanrijding in Duitsland is, werkt de waarborgfonds niet!

Verder lezen, dan een regel!

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Aanrijding Duitsland, WA verzekerd bij Zekur, wat te doen?

Ongelezen bericht door john18 »

beusen schreef:
john18 schreef:
beusen schreef: Deze stappenplan is voor een aanrijding in NEDERLAND1
Deze vertegenwoordiger kun je vervolgens aanschrijven om de schade af te handelen. Dit gaat op dezelfde manier als bij een aanrijding in Nederland
Wel lezen
Als er een aanrijding in Duitsland is, werkt de waarborgfonds niet!

Verder lezen, dan een regel!

Via de website van het Nederlands Bureau Motorrijtuigverzekeraars kun je achterhalen wie de Nederlandse vertegenwoordiger is van de EU verzekeringsmaatschappij. Deze vertegenwoordiger kun je vervolgens aanschrijven om de schade af te handelen
Nederlands Waarborgfonds Motorverkeer
Zonder gegevens van de tegenpartij is het moeilijk om je schade te verhalen
bron: http://www.anwb.nl/juridisch-advies/op- ... buitenland

Ts heeft gegevens dus waarborgfonds??? hoe kom je daar bij? Zit jij te trollen???? Lees even goed aub.

Even een qoute waar ik ts naar verwijs.
Binnen de EU is er een wettelijke regeling (4de WAM-richtlijn) die bepaalt dat elke verzekeringsmaatschappij in de EU, IJsland, Noorwegen en Liechtenstein een vertegenwoordiger in een ander land moet aanwijzen. Via zo'n vertegenwoordiger kun je de schade in Nederland afwikkelen.

Via de website van het Nederlands Bureau Motorrijtuigverzekeraars kun je achterhalen wie de Nederlandse vertegenwoordiger is van de EU verzekeringsmaatschappij. Deze vertegenwoordiger kun je vervolgens aanschrijven om de schade af te handelen. Dit gaat op dezelfde manier als bij een aanrijding in Nederland. Voor meer informatie: Stappenplan verhalen van schade na een aanrijding.

Het Waarborgfonds Motorverkeer behandelt klachten als de afwikkeling via de vertegenwoordiger van de buitenlandse verzekering niet goed verloopt of als er geen vertegenwoordiger is aangewezen.
Dus waarschijnlijk zit er een vertegenwoordiger van de tegenpartij in Nederland zodat ze daar alles mee kan afhandelen en niet in het Duitsland.
Laatst gewijzigd door john18 op 12 dec 2016 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Repel-steel
Berichten: 51
Lid geworden op: 03 okt 2016 18:47

Re: Aanrijding Duitsland, WA verzekerd bij Zekur, wat te doen?

Ongelezen bericht door Repel-steel »

Kennelijk leest Beusen in het geheel niet.

van de site van : de vereende / het Nederlands Bureau:

Om de schade te melden en af te handelen moet u de vertegenwoordiger van een buitenlandse verzekeraar opzoeken.

Wat te doen bij een aanrijding in het buitenland? De stappen:

De aanrijding heeft plaatsgevonden in een land van de EU, Noorwegen, IJsland of Liechtenstein.
Elke verzekeraar in de EU, Noorwegen, IJsland en Liechtenstein heeft in alle andere EU-landen, in Noorwegen, IJsland en Liechtenstein een vertegenwoordiger aangewezen.
De aanrijding meld je bij de vertegenwoordiger.
De vertegenwoordiger vraagt de buitenlandse verzekeringsmaatschappij om dekkingsgegevens, schadeaangifte en eventueel het politierapport.
De vertegenwoordiger onderhoudt de contacten met de buitenlandse verzekeringsmaatschappij.

beusen
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 sep 2016 22:55

Re: Aanrijding Duitsland, WA verzekerd bij Zekur, wat te doen?

Ongelezen bericht door beusen »

Ts heeft gegevens dus waarborgfonds??? hoe kom je daar bij? Zit jij te trollen???? Lees even goed aub.
Fijn, dat je alles zo goed kan quoten, alleen zo is het niet, maar dit terzijde, ik stop dan de discussie, want met mensen, die geen ervaring hebben, is moeilijk te discuteren.

@repelsteeltje


Beusen hoef het niet te lezen, weet het. :mrgreen:
Al een aanrijding in Duitsland afgerekend! Pfff

Prettige avond verder.

DGNL
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 okt 2014 20:11

Re: Aanrijding Duitsland, WA verzekerd bij Zekur, wat te doen?

Ongelezen bericht door DGNL »

Beste Berndv, Beusen, Repel-steel en John18,

Bedankt voor het meedenken, de reacties, tips en pm's die ik van jullie heb mogen ontvangen. Ik keek toch tegen een enorme 'berg' aan om zelf mijn schade te verhalen bij de Duitse tegenpartij, zeker omdat ik totaal geen kaas heb gegeten van Duits recht. Daarnaast kwam ik er ook nog eens achter dat ik enkel het Duitse aanrijdingsformulier van de politie had (dit zou voldoende moeten zijn voor de verzekering, werd mij verteld). Echter hier staan enkel de details op van de Duitse automobiliste en niets van haar verzekeringsmaatschappij, dus ik zou eerst nog navraag bij de Duitse automobiliste moeten doen.

Ik heb daarom besloten, op aanraden van Berndv, om een Verhaalservice-partij in te schakelen (in mijn geval 112schade.nl) en zij zullen kosteloos mijn schade gaan verhalen bij de tegenpartij in Duitsland. De communicatie verloopt tot nu toe goed met deze partij en zij zullen het Nederlands Bureau Motorrijtuigverzekeraars aanschrijven om te achterhalen welke verzekeraar de Duitse automobiliste heeft (op basis van kenteken).
Ik wacht het voorlopig dus allemaal af, maar ben erg blij dat mijn zaak ergens in behandeling is en dat ik niet zelf het wiel opnieuw moet uitvinden om mijn schade vergoed te krijgen. Door eigen verzekeraar Zekur voelde ik mij toch een beetje in de steek gelaten, hoewel ik er zelf voor gekozen had om geen Rechtbijstandsverzekering af te sluiten. Dus grote dank voor jullie reacties en het meedenken!

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Aanrijding Duitsland, WA verzekerd bij Zekur, wat te doen?

Ongelezen bericht door berndv »

DGNL schreef:Door eigen verzekeraar Zekur voelde ik mij toch een beetje in de steek gelaten, hoewel ik er zelf voor gekozen had om geen Rechtbijstandsverzekering af te sluiten.
datzelfde kwam ik vorig jaar ook achter bij mijn verzekering. Beetje een extra domper na een dergelijk geval, maar een goede les geweest.

succes en sterkte met de afhandeling

beusen
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 sep 2016 22:55

Re: Aanrijding Duitsland, WA verzekerd bij Zekur, wat te doen?

Ongelezen bericht door beusen »

Daarnaast kwam ik er ook nog eens achter dat ik enkel het Duitse aanrijdingsformulier van de politie had (dit zou voldoende moeten zijn voor de verzekering, werd mij verteld). Echter hier staan enkel de details op van de Duitse automobiliste en niets van haar verzekeringsmaatschappij, dus ik zou eerst nog navraag bij de Duitse automobiliste moeten doen.
Ik vraag mij dan bij deze woorden af, hoe je een aanrijding hier in Nederland documenteerd?

Al iets van een Europees schadeformulier gehoord, waar de toedracht , tekening van de situatie, en vooral de naam,adres enz.van de bestuurder, naam van de verzekering met verzekeringsnemer, uit de groene kaart te halen, en tenslotte nog door beide wordt ondertekend, dat dit de toedracht is.

Hopend, dat het niet een buitenlandse Duitser is!

Toch suc6
PS

Was aardig geweest op mijn PB te aantwoorden.

Gesloten