LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sleutel kwijt, wordt dit vergoed door verzekering?

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
art1
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 dec 2016 08:45

Sleutel kwijt, wordt dit vergoed door verzekering?

Ongelezen bericht door art1 »

Hallo!

Ik ben de sleutel van het gezamenlijke binnenterrein kwijt. Dat is eigenlijk een binnenterrein voor de autos met zo een electronische sleutel ding. Ik wil weten of de woon/inboedelverzekeraar dat vergoed... Dank u wel voor ur antwoorden.
Groetjes,
Art
Laatst gewijzigd door Radar op 29 dec 2016 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast om onderwerp te verduidelijken

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Sleutel kwijt, wordt dit vergoed door verzekering?

Ongelezen bericht door thecure »

Gaat het om een zogenaamde 'tag', een plat schijfje met een chip erin?
die kosten een paar euro... om daarvoor de verzekering in te schakelen.

deze moet wel ingeleerd worden in het systeem. de manier verschilt per systeem.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Sleutel kwijt, wordt dit vergoed door verzekering?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Waarom vraag je het de verzekeraar niet?

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Sleutel kwijt, wordt dit vergoed door verzekering?

Ongelezen bericht door Frantic2 »

of vraag je eerst een andere aan en weet je wat de kosten zijn?

meelaansyl
Berichten: 54
Lid geworden op: 05 dec 2006 14:22

Re: Sleutel kwijt, wordt dit vergoed door verzekering?

Ongelezen bericht door meelaansyl »

Voor zover ik weet valt dat nooit onder de verzekering maar ik zou dat zelf even navragenda. Elke verzekering heeft andere voorwaarden en niemand hier jente de voorwaarden van uw verzekering.

BL2
Berichten: 4833
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Sleutel kwijt, wordt dit vergoed door verzekering?

Ongelezen bericht door BL2 »

art1 schreef:Hallo!

Ik ben de sleutel van het gezamenlijke binnenterrein kwijt. Dat is eigenlijk een binnenterrein voor de autos met zo een electronische sleutel ding. Ik wil weten of de woon/inboedelverzekeraar dat vergoed... Dank u wel voor ur antwoorden.
Groetjes,
Art
Als je de sleutel binnenshuis bent kwijt geraakt, moet ie terug te vinden zijn toch ?
Een inboedelverzekering geld niet buitenshuis, zou het uberhaupt vreemd vinden dat je dit soort verloren spulletjes via die verzekering vergoed zou krijgen, nog buiten het feit van het evt eigen risicobedrag.
En waar ben je verzekerd ?

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Sleutel kwijt, wordt dit vergoed door verzekering?

Ongelezen bericht door vroem »

als medegebruiker zou ik willen dat de zaak zo aangepakt wordt dat de verloren sleutel echt onbruikbaar is. Kan eenvoudig zijn met 1 andere code, kan ook zijn dat bij iedereen andere code erin moet.

art1
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 dec 2016 08:45

Re: Sleutel kwijt, wordt dit vergoed door verzekering?

Ongelezen bericht door art1 »

Dank u wel voor al uw reacties.

Ja, het is een plat schijfje, eigenlijk een remote om de poort open te maken. Ik heb gebeld met mijn woon en inboedel verzekeraar en de mevrouw zei dat sleutels van gezamenlijke terreinen niet vergoed zullen worden want er is geen sprake van verlies vanuit eigen terrein! Het bleek wat raar, want eerst was ze optimistisch, maar na een paar minuten overleg, zei de mevrouw dat het valt onder een "coulance" regeling of zoiets en geen enkel verzekering vergoedt verloren sleutels van carpoort/gezamenlijke terrein. Van het huis zelfs wel, maar niet van andere ruimtes. Ik zei dat we hebben een van de parkeerplaatsen in dit terrein wel gekocht, en dat dat is een deel van de woning (woning + parkeerruimte). Maar ze zei, nee, geen vergoeding. Dus vraag ik - is dat echt zo?

Ik weet niet waar de sleutel ligt - zeker niet in huis, we hebben overal gekeken.

Ik heb met het onderhoudsbedrijf gebeld over de verloren sleutel; ze kunnen onmiddelijk geen prijsbedrag geven voor een nieuwe sleutel; ik moet wel een keer langs.

Dank u wel nogmaals vor uw antwoorden.

art1
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 dec 2016 08:45

Re: Sleutel kwijt, wordt dit vergoed door verzekering?

Ongelezen bericht door art1 »

Hallo!

Heeft iemand een idee over de coulanceregeling? Wat is dat eigenlijk? En wat heeft dat te doen met vergoeding van de verloren sleutel van parkeerruimte?

Dank u wel.

BL2
Berichten: 4833
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Sleutel kwijt, wordt dit vergoed door verzekering?

Ongelezen bericht door BL2 »

Bij een coulance regeling zou je juist verwachten dat er wel vergoed wordt, terwijl de verzekering het niet verplicht is.

Het probleem met je sleutel is inderdaad dat deze niet van de woning zelf is.

Enige info is ook hier te vinden: https://www.consumentenbond.nl/inboedel ... nieuw-slot

Maar ik denk zo dat de sleutel dusdanig weinig kost, dat zelfbetalen het minst stressvol is.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Sleutel kwijt, wordt dit vergoed door verzekering?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Over hoeveel geld gaat het eigenlijk? Zo duur zijn die dingen toch niet?

Gesloten