LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ongeluk door andermans schuld kan je duur komen te staan

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Anouk Feld
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 mei 2017 14:06

Re: Ongeluk door andermans schuld kan je duur komen te staan

Ongelezen bericht door Anouk Feld »

Nijogeth schreef:De 60 voor een vrije dag om contact op te nemen met verzekeraar lijkt me nu niet iets wat per se nodig is en lijkt me een keus van de TS. De 80 voor de schadeexpert lijkt me ook overdreven. Over het algemeen hoef je hier niet eens bij te zijn en dan nog duurt dit geen hele dag, meestal nog geen uurtje.
ik kan alleen een dienst werken (5 tot 14 of 14 tot 23), als verteld wordt dat ik de auto langs moet brengen en de expert komt ergens tussen 12 en 5 dan kan ik dus niet werken. De 80 euro voor de schade-expert is niet verzonnen, dat is wat ik moest betalen.
Nijogeth schreef:En dan 145€ omdat je een auto koopt die duurder is. Dit lijkt me ook een keuze, want er zijn zat auto's (en in die prijsklasse zeker vergelijkbaar of beter) die goedkoper zijn. Rest eigenlijk alleen de vraag wat voor auto het is en ik zal een voorbeeld geven.

Dan is er nog 30€ voor benzine, dat is een keuze. Je had ook met de fiets naar Purmerend kunnen gaan en dan had je maar 10€ aan benzine gebruikt. Overigens had je ook in de buurt kunnen kijken voor een auto, dan waren er amper benzinekosten..
zeker waar, gelukkig heb ik nu dus een auto van €6800,- gevonden ietsjes dichterbij, nou is een Hyundai i10 geen auto die een fiets terug zou kunnen vervoeren en weegt de besparing van de prijs ver weg op tegen de reiskosten.
Ik probeer wel zo min mogelijk geld hieraan kwijt te zijn.

alfatrion
Berichten: 21912
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Ongeluk door andermans schuld kan je duur komen te staan

Ongelezen bericht door alfatrion »

Student90 schreef:
Anouk Feld schreef:Het zou toch niet zo moeten zijn dat ik het geluk heb met weinig kosten een vergelijkbare auto te kunnen vinden?
Of zie ik dat zo verkeerd? Ik vind het helemaal niet kunnen als die mensen geen schuld hebben en er enorm op verliezen.
Zaaksbeschadiging wordt in beginsel abstract berekend. Er wordt dus niet gekeken naar de kosten die u daadwerkelijk maakt om de zaak te vervangen/herstellen.
Dat neemt niet weg dat een marktonderzoekje, door TS gedaan, kan dienen als argument voor een hogere vergoeding.
Anouk Feld schreef:Mee eens, deel van de 'kosten' was onnodig te vermelden.. Ik denk dat ik dit niet wilde posten als de conclusie was: 'ik ben een beetje geld kwijt' dus toen heb ik aantal onnodige kosten vermeld om het erger te laten lijken denk ik xD
Je hebt wettelijk gezien wel de verplichting om je schade kleiner te maken, als dat redelijkerwijs kan.

stofzuigertje

Re: Ongeluk door andermans schuld kan je duur komen te staan

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Tegenpartij die na niet goed kijken plotseling optrekt, dan gaat U inderdaad vrijuit en vervalt mijn eerdere opmerking waarin ik dacht dat ze beide reden.
U loopt nu geen risico dat U voorrang genomen heeft dus dat punt vervalt en bij protest hoef je geen risico te verwachten.

Werk, als je nog naar werk kunt rijden mag je ook adres werkgever opgeven.
Dan kan een expert daar komen kijken, dus dag vrij hoeft dan niet.
Wel zijn er schade bedrijven die schade met duidelijke foto en offerte vastleggen waardoor een expert overbodig word.
Als je naar een erkend schade bedrijf langs gaat doen zij voor elke verzekeraar de vaststelling schade en sturen het op.
Alleen als niet totaal loss ben je dan verplicht daar het herstel te doen, dus binnen 30 minuten als U tijd heeft is voldoende.
Daarom is de vrije dag helaas niet te claimen.

Inruil met schade, als je ergens een I 10 vind in juiste kleur en uitvoering daar inruilen en die kan na uitbetaling schade plaats vinden.
Zij brengen wrak naar sloperij en U kunt wegrijden met garantie in je nieuwe auto.
Zij bepalen dan de waarde voor het ongeval, en de normale inruil als je daar eerder zou zijn geweest.
Het verschil met restwaarde en inruil word dan door verzekeraar betaald.
Je krijgt dan meestal iets meer dan normaal omdat ze dan met garage onderhandelen.
Meestal krijg je een iets hogere waarde voor Wrak als je iets nieuwere en duurdere uitzoekt.

Helaas is dit achteraf maar U weet nu hoe U het makkelijker en voordeliger kunt oplossen

De strepen, ik kocht ooit een auto die beplakt was, ruim 40 jaren terug en na 10 jaren was deze gekrompen en zag ik lijm vlekken onder en boven de streep, verder nog na verwijderen moest ik cleaner gebruiken , Commandant 4 om kleurverschil weg te halen want de lak verkleurde behalve onder.....
Ja, die strepen waren moeilijk weg te krijgen maar toen mode helaas.
Dit waren door importeur geplakte toen mode, maar niet meer leverbaar enkele jaren later en nooit meer......

Vergoeding tijd?
Iedereen vroeg hoeveel ik in Duitsland tegen de Zwitserse grens aan betaalde.....
Het ophalen, 1950 Km en de import kosten, RDW keuring €105,- en BPM berekenen en betalen.... niemand houd hier rekening mee en iedereen maar
denken dat ik zoveel verdiende!
Ook de Foute auto in Hamburg, veel KM andere kant op die ik niet wilde hebben, die kosten krijg ik ook nergens terug.
Ja, het zoeken, dat kost ook geld maar is nergens te claimen maar mijn risico dat ik neem omdat ik bepaalde zeldzame wil in bepaalde uitvoering die weinig voorkomt.

Verder veel succes en ja, U is helaas slachtoffer van veel regel werk wat moeilijk te claimen is wegens iemand die niet goed oplet.

j.zetten
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jan 2016 12:29

Re: Ongeluk door andermans schuld kan je duur komen te staan

Ongelezen bericht door j.zetten »

Geachte Hr/Mevr: Mijn vraag is, bij welke verzekeringsmaatschappij was U verzekerd.
Dan kan ik U een antwoord hierover geven.
Groetjes.

methanol
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 nov 2015 11:36

Re: Ongeluk door andermans schuld kan je duur komen te staan

Ongelezen bericht door methanol »

ik spreek uitervaring en weet dat u ook de tegen partij buiten de verzekering om aansprakelijk kunt stellen zo staat het in de wet maar dit houden ze voor zich

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Ongeluk door andermans schuld kan je duur komen te staan

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik ben het dit keer helemaal eens met alfatrion. Jouw schade kan uit veel meer bestaan dan alleen de waarde van een vergelijkbare auto. Maar je zult dan wel door extra kosten goed en realistisch moeten verklaren. Daarbij zul je dus de tegenpartij voor die kosten verantwoordelijk moeten stellen onafhankelijk van hoe jouw verzekering of die van de tegenpartij is.

En houd daarbij in het achterhoofd dat sommige zaken voor de één heel belangrijk zijn terwijl de ander er niets om geeft. Bijvoorbeeld die stickers, dat is iets wat veel mensen niets interesseert en wat dan ook in eerste instantie niet in de schade wordt meegenomen. Als jij aannemelijk kunt maken dat het voor jou wel heel belangrijk is, dan zul je daar alsnog wel een vergoeding voor kunnen krijgen. Maar dat vergt dus wel wat (goede) actie van jou.

Gesloten