LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lijfrente komt vrij

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
frvr54
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jan 2018 08:56

Lijfrente komt vrij

Ongelezen bericht door frvr54 »

mijn lijfrente polis is per 31 dec vrij en zou dus op 1-01-2018 moeten uitkeren, heb aangegeven dit per maand te laten uitkeren duur van vijf jaar dit kan via de site van de verzekeraar in dit geval REAAL, kreeg in de laatste week van december telefoon dat dit niet mogelijk is omdat ik in de nieuwe regeling val en moet dit via een adviseur regelen, adviseur belde gisteravond dat de kosten 800 euro zou zijn omdat ik weet wat ik wil dacht hij dat ik dit bedrag niet zou betalen en hij had gelijk , hij zou het doorsturen naar een tavas team deze zou dan contact met mij opnemen en zou aanmerkelijk goedkoper zijn namelijk 250 euro. is dit de normale gang van zaken , ik wil gewoon en maandelijks bedrag ontvangen en niet ineens aan regels en kosten gebonden zijn.
wie heeft hier ervaring mee en wat is het beste te doen zonder kosten en regels.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Lijfrente komt vrij

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Ja helaas zijn er weer nieuwe regeltjes verzonnen waardoor mensen aan u verdienen. Wij zagen hetzelfde probleem aankomen (lijfrente per 1 april) en zijn gewoon naar onze bank gestapt. Kosten: NIKS. Dus ga naar uw bank en leg het uit.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Lijfrente komt vrij

Ongelezen bericht door mahadma »

Veel mensen weten niet hoe "de regels" en "de gevolgen" zijn bij dit soort zaken. Daarom is vakkundig advies en dat kàn uiteindelijk veel schelen.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Lijfrente komt vrij

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Daarom zeg ik ook: ga naar uw bank. Die mensen hebben er verstand van. En u hoeft geen 800 euro op te hoesten.
Nu moet ik wel zeggen dat wij al een jaar geleden begonnen zijn met uitzoeken hoe het allemaal ook alweer zat. In 30 jaar zijn álle regels veranderd. Het heeft best moeite gekocht een beetje zicht te krijgen op de gevolgen. Wij zijn overigens ook door iemand op het forum hier heel goed geholpen ;-)

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Lijfrente komt vrij

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Er zijn internetsites van bedrijven die het voordelig voor u kunnen regelen. Ook voor minder dan 250 euro. En daar kunt u ook eens na laten kijken of u bij een andere bank/verzekeraar een hogere uitkering zou kunnen krijgen. U zit niet vast aan uw huidige verzekeraar namelijk. Informeer eens bij moneywise, 123 lijfrente en meer van dit soort bedrijven.

Wouter Kalden
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 jul 2017 16:00

Re: Lijfrente komt vrij

Ongelezen bericht door Wouter Kalden »

Vervelende recente wetgeving. Je hoeft geen adviseur in te schakelen als je voldoende kennis hebt over dit onderwerp. Dat kan je bewijzen door een examen af te keggen. Sommige banken rekenen voor dat examen € 250. Ik zelf heb wel redelijk wat kennis op dit gebied. Voor mezelf moest ik in 2017 een gespaard bedrag omzetten naar een uitkering. Gelukkig vond ik een adviseur die het voor € 250 incl. eventuele BTW wilde regelen. Heeft zijn voor- en nadelen. De coördinatie en doorlooptijd waren een ramp. Het voordeel is dat je je eigen inzicht kan “sparren” met een professioneel financieel adviseur.

frvr54
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jan 2018 08:56

Re: Lijfrente komt vrij

Ongelezen bericht door frvr54 »

Hallo iedereen die heeft gereageerd, bedankt voor jullie info alle beetjes helpen en ben met dank aan jullie allen tot een goeie oplossing gekomen,
bedankt iedereen ,met vriendelijke groet, FrVr54.

Gegrand
Berichten: 139
Lid geworden op: 31 jan 2018 14:29

Re: Lijfrente komt vrij

Ongelezen bericht door Gegrand »

Als je zelf de kennis hebt kan het bijvoorbeeld al voor 89 euro bij centraal beheer met de bankspaarvariant "Extra Pensioen Inkomen".
Keuze is vrij van uitvoerder als je lijfrente vrijkomt , er zijn verschillende manieren om hem uit te laten keren op basis van verzekering of bankspaarformule.
Verzekering geeft vaak een hogere uitkering zonder resterend bedrag bij overlijden voor de erven , banksparen keert wel het resterende bedrag (bruto!!) uit in termijnenaan de erven.

Marthines
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 okt 2017 18:15

Re: Lijfrente komt vrij

Ongelezen bericht door Marthines »

Ook mijn lijfrente kwam onlangs vrij (uitgesteld tot werkelijke pens.datum 65 + 9 mndn).
Bij Centraal Beheer "examen gedaan" online door 10 vragen te beantwoorden en had er 1 fout, dus veel hogere kosten daardoor.
Mijn tussenpersoon van Lijfrenteverz. zou ca. 400€ vragen voor bemiddelingskosten! Het ingelegde bedrag was al niet hoog dus zou de 1e 2 mnd uitkering al kwijt zijn aan tussenpersoon.

Vervolgens via Moneywise en Lijfrente123.nl verder gezocht online en ook telefonisch contact gehad. Voor mij was Lijfrente123.nl het meest gunstige: Banksparen. Ik wilde het 10-jr laten uitkeren en met banksparen is het bedrag ook vererfbaar.
Ik moest online 4 simpele vragen beantwoorden en was "geslaagd" (nog steeds geen diploma ontvangen haha.) Kosten afsluiten/bemiddeling 150€. Ook al had ik die vragen niet correct beantwoord, dan had Lijfrente123 me er wel doorheen gesluisd denk ik. Provisie is provisie toch?
Maar ook de begeleiding met overhevelen van het bedrag en voortgang proces was geweldig.
Bij elke twijfeling of vraag van mijn kant werd er prompt gereageerd via mail of tel..

Een kennis had gelijktijdig dezelfde kwestie en heeft het via andere verz.mij. afgesloten, maar wél voor veel hogere kosten.
Toevallig wilde ik zojuist controleren waar mijn 1e uitkering van Aegon bleef en had al ingelogd, maar het was keurig per 1.2.jl op de bank gestort. Ik noem geen namen van andere mij'en maar ik draag Moneywise ook een warm hart toe, al was Lijfrente123.nl net iets gunstiger voor mij.
Een levensverzekering is in paar min. afgesloten in het verleden, maar heb veel moeite moeten doen om uiteindelijk uit te vogelen om mijn ingelegde geld tot uitkering te laten komen op meest gunstige wijze. Dit is de reden dat ik uitgebreid verslag doe om het een ander makkelijker te maken.
Lijfrente123 en ook Moneywise krijgen van mij de warme douche!

16again
Berichten: 16029
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Lijfrente komt vrij

Ongelezen bericht door 16again »

frvr54 schreef:Hallo iedereen die heeft gereageerd, bedankt voor jullie info alle beetjes helpen en ben met dank aan jullie allen tot een goeie oplossing gekomen,
Wat is die goede oplossing?

bennodev
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 jun 2017 20:15

Re: Lijfrente komt vrij

Ongelezen bericht door bennodev »

U kunt uw geld gewoon naar een andere bank over laten maken en daar de afspraak maken die u wenst

Marthines
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 okt 2017 18:15

Re: Lijfrente komt vrij

Ongelezen bericht door Marthines »

Hierbij correctie op mijn reactie van 2.2.jl. De bemiddelingskosten van Lijfrente123.nl is slechts 118 euro en dus niet 150€.
Sorry voor misverstand.

Marthines
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 okt 2017 18:15

Re: Lijfrente komt vrij

Ongelezen bericht door Marthines »

Alweer correctie. Ik schreef steeds: Lijfrente123.nl, maar het moet zijn: 123lijfrente.nl
Maar voor allen die met bovenstaande te maken krijgen, hoge bemiddelingskosten, online testen; het is zéker de moeite waard om hun site te bezoeken om hoofdpijn te voorkomen door deze ingewikkelde materie.

Gesloten