LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verzekeringstussenpersoon is ineens ASR gevolmachtigde

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
babylon_nl
Berichten: 74
Lid geworden op: 08 jan 2010 10:26

Re: Verzekeringstussenpersoon is ineens ASR gevolmachtigde

Ongelezen bericht door babylon_nl »

witte angora schreef:Het gaat in het topic vooral over het horloge, terwijl de titel van het topic iets heel anders doet vermoeden...

Ik ben daarna overgestapt naar de ANWB. Ook niet de allergoedkoopste, maar in iedere stad zit er wel een kantoor, en online kun je ook heel veel zelf doen. Prima dekking. Maar ik heb dan ook eigenlijk nooit schade.
Dat klopt, wat er gebeurde is dat ik hier de discussie ging voeren, die ik eigenlijk met mijn 'tussenpersoon' had moeten voeren, maar het alles begon wat mij betreft wel met de wissel, die ik nog steeds niet helemaal kan plaatsen. Ze hebben niet zozeer eigenhandig een verzekering aangepast, ik heb best wel toestemming gegeven om naar ASR te gaan, denk ik, in een grijs verleden, wat mij nu bij deze schade afhandeling duidelijk wordt is dat ik blijkbaar een heel andere gesprekspartner heb. Ik ging er van uit dat ik een min of meer onafhankelijke partij inschakelde om mijn belangen als verzekeringsnemer te behartigen, in plaats daarvan blijkt nu de verkoper, de jury, de rechter en beul één en dezelfde persoon te zijn, waar ik wat mij betreft echt geen enkel vertrouwen meer in kán hebben, ik betaal ze notabene dik geld om de voor hún zo goed mogelijke verzekering te kiezen en bij schade bepalen zij dat ik 'het voordeel van de twijfel' krijg' (de twijfel of de schade uberhaubt wel gedekt zou zijn), dat is letterlijk zo uitgesproken. Dat maakt me vrij onzeker over de persoonlijke invloed van die éne persoon achter dat bureau op dat kantoor en is wat mij betreft een heel andere situatie dan wanneer een tussenpersoon zegt ok, ik snap de situatie, dát ga ik bij de maatschappij neerleggen en verzekeren en ik haal daar voor u het best uit, in eerdere reactie werd gevraagd of er een expert is ingeschakeld, nee dus, de expertise is gehaald bij Breitling die gesteld schijnt te hebben dat de levensduur 20 jaar is, ik heb geen enkele verwachting dat er nog ooit iemand op eigen initiatief gaat kijken of dat wel realistisch is, sterker, als ik er zelf om vraag moet ik maar afvragen of het antwoord wel vanuit mijn belang of vanuit dat van de maatschappij wordt gegeven.

Ik ga 's rondneuzen bij de ANWB, nogmaals, ik ben best bereid iets meer te betalen voor wat ik nodig heb, maar dan moet ik ook de meerwaarde zien, of dat nou een horloge is of een verzekeringspakket. Bedankt voor je reactie!

babylon_nl
Berichten: 74
Lid geworden op: 08 jan 2010 10:26

Re: Verzekeringstussenpersoon is ineens ASR gevolmachtigde

Ongelezen bericht door babylon_nl »

Moneyman schreef:
kweenie schreef:(Overigens, misschien wat off topic, maar had dat horloge zomaar vochtschade mogen krijgen? Is het idee niet dat zo'n mooi duur horloge een zulke kwaliteit heeft dat het ook na twintig jaar gebruik nog vochtdicht had moeten zijn? )
Dit is inderdaad een interessante vraag.
Jawel, want er is schade ontstaan aan het horloge en daardoor is de waterschade ontstaan. Breitling heeft bevestigd dat er een beschadiging op de kroon zit, dus waarschijnlijk heb ik het horloge ooit op enig moment gestoten, als daardoor de pakkingen niet meer waterdicht zijn gebleken is het een kwestie van tijd voor vocht de kast binnen kan dringen. Juist omdat mijn vertrouwen in het horloge hoog was, ben ik waarschijnlijk in de loop der tijd wat onvoorzichtiger geworden en ben ik ws van de zomer een keer een zwembad ingedoken zonder het horloge af te doen, dat doe ik al 16 jaar, maar misschien ook was het onder de douche of in bad of zelfs een fatale handenwasbeurt, hier zit ook het 'voordeel van de twijfel', want als ik had GEWETEN dat het in dát specifieke zwembad was gebeurd was het uberhaubt niet verzekerd want schade mag blijkbaar alleen veroorzaakt zijn 'binnenshuis'.

En ook zou dan weer een discussie kunnen ontstaan, want wat was in dát geval dan het schademoment, het stoten (dat ook in of buiten m'n huis gebeurd kan zijn) of het daadwerkelijke binnendringen van vocht.. Ik heb liever een tussenpersoon die zegt nou kijk, in geval 1 is het niet verzekerd en in geval 2 wel, wat was het? Het viel me al op in het gesprek met de tussenpersoon dat men min of meer probeerde uit me te trekken dat het maar vooral buitenshuis gebeurd zou zijn, iets wat ik stellig en absoluut NIET weet. Ik verwacht dat iemand die mijn belangen behartigd zal zeggen ok, u weet dat niet, maar het is waarschijnlijk dat het onheil binnenshuis heeft plaats gevonden dus dát gaan we neerleggen bij de maatschappij. Geeft mij een heel ander gevoel over de afhandeling van de zaak.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Verzekeringstussenpersoon is ineens ASR gevolmachtigde

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U hebt een romantisch idee van een tussenpersoon.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Verzekeringstussenpersoon is ineens ASR gevolmachtigde

Ongelezen bericht door Moneyman »

Je hebt (net als ik ooit met mijn fotoapparatuur) de inboedelverzekering overschat. Ook ik werd ooit geconfronteerd met een schadeclaim die coulancehalve wél werd vergoed, maar feitelijk niet vergoed hoefde te worden. Reden om door te denken: mijn apparatuur was ook alleen binnenshuis én tegen dagwaarde (afschrijving: 12,5% per jaar) verzekerd. Toen overgestapt op een verzekering tegen aanschafwaarde.

Ter vergelijk: ook bij fotoapparatuur speelt hetzelfde issue als bij jouw horloge. Een aantal van mijn inmiddels 7 jaar oude (en dus bijna afgeschreven) L-objectieven zijn nu tweedehands bijna net zo duur als ik er ooit nieuw voor betaald heb. Dan schiet een gewone inboedelverzekering dus niet op.

rattaplan
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 aug 2004 09:24

Re: Verzekeringstussenpersoon is ineens ASR gevolmachtigde

Ongelezen bericht door rattaplan »

Tja dure meuk geeft ook vaak dure reparaties. Iedereen kan wel een 2e hands Audi A8 kopen maar als de eerste reparatie zich aandient weten ze niet zo gauw hoe snel ze de auto weer willen verkopen.

Als je zo'n dure Breitling koopt weet je ook dat bij reparatie de kosten hoger zullen zijn dan bij een horloge van 200 euro. Hier moet je dan ook als je zoiets aanschaft rekening mee houden. Daarnaast heb je je ook niet verzekerd voor dit soort zaken. Dat je alsnog een klein bedrag krijgt van de inboedelverzekering mag je nog blij mee zijn.
Goede les voor de toekomst.
Soms is duurkoop ook duurkoop

babylon_nl
Berichten: 74
Lid geworden op: 08 jan 2010 10:26

Re: Verzekeringstussenpersoon is ineens ASR gevolmachtigde

Ongelezen bericht door babylon_nl »

Lady1234 schreef:U hebt een romantisch idee van een tussenpersoon.
Voorheen was deze tussenpersoon zo, trust me, de énige reden waarom mijn vader iemand méér zou betalen dan nodig zou zijn is als hij daar een voordeel in zag.

@Moneyman - Precies, dat zijn dus de dingen die nu ook door m'n hoofd gaan, zulk soort camera's en accessoires heb ik ook en de 'tussenpersoon' weet dat, dat heb ik in een vorig gesprek met hun ook aangegeven, maar ik zie de bui al hangen. Klaar met ze.

@ratteplan - Goed verhaal, maar als ik voor een ton verzekerd ben, ben ik op basis van mogelijke uitkeringen zwaar oververzekerd, misschien dat je kennissenkring er van uitgaat dat een horloge van een paar duizend euro makkelijk in onderdelen te vervangen is voor 12,50, ik heb die illusie niet. Ik heb juist een hoge inboedelverzekering omdat ik wéét dat ik dure dingen heb en mijn doel is die dingen zo lang mogelijk te bewaren, een verzekering er voor afsluiten is naar mijn mening een middel om dat voor elkaar te krijgen, maar hey, blijkbaar is dat dus niet zo, die ook de reactie van Moneyman, je moet blijkbaar niet in de polis kijken naar het mooie voorblad met de gouden bergen, maar je moet kijken naar bladzijde 5 e.v. waar de ballenklemmen vuurkorven staan beschreven, dáár weet je pas waar je eigenlijk voor tekent.. en dáár ligt mijn romantische idee van een tussenpersoon, maar blijkbaar is dat een compleet gestoord verlangen.. ik heb het al verschillende keren gezegd, my bad!

En voor de zekerheid nog eens: meelezers, wees gewaarschuwd.. u telt dan voor 2 en dat kan wel 's van pas komen als u God behoede het gebruik wilt maken van de dienst die u dacht te hebben gekocht.

stofzuigertje

Re: Verzekeringstussenpersoon is ineens ASR gevolmachtigde

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ga naar een niet Breitling verkoper die zelf reparaties doet!
Een inmiddels 55 jaar oude Palerma werkt nog steeds als Compressor kast, dus automatisch opwinden maar na herstel van versleten knopje en nieuwe rubbers en goed schoonmaken en glas vervangen is deze weer als nieuwe!
Voor minder dan €100,- weer jarenlang plezier.

Een Breitling of welk duur merk ook is herstelbaar, opsturen hoeft niet, en de onderdelen zullen iets duurder zijn maar voor minder dan €500,- komen ze al erg ver.
Nee, ik zal niet een nieuwe Seiko of zo adviseren maar ook die gaan probleemloos een jaar of 30 mee.
Een bouwvakker heeft versleten kale kast en nieuwe glaasje!
Gewoon de automatic van 1988 en die werken beide dagelijks, baasje en Seiko!

De maar 20 jaren, geloof ik niets van, want mijn 55 jaren jonge werkte nog redelijk nauwkeurig en 2x per jaar zomer/winter instellen en dan maar enkele minuten verschil.....
Niet naar verkoper / dealer van dit merk gaan maar elders even vragen of ze iets kunnen doen!

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Verzekeringstussenpersoon is ineens ASR gevolmachtigde

Ongelezen bericht door chrisd1 »

babylon_nl schreef:...in plaats daarvan blijkt nu de verkoper, de jury, de rechter en beul....
én z,g. onafhankelijke expert; zie hiervoor b.v. deze video vanaf 18:50/33:33 min inkl verderop de relatie tussen z.g. expert en z.g. verzekeraar.

babylon_nl
Berichten: 74
Lid geworden op: 08 jan 2010 10:26

Re: Verzekeringstussenpersoon is ineens ASR gevolmachtigde

Ongelezen bericht door babylon_nl »

@stofzuigertje - Dat is een goede tip, ga 's proberen of iemand daar iets mee kan, het is ook een beetje apart dat een heel binnenwerk vervangen moet worden en niet meer te repareren zou zijn, maar goed, je denkt goed verzekerd te zijn, dus ontzorgd.. niet dus..

En in dat kader @chrisd1 precies dát dus.. Boeven.. stuk voor stuk :(

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Verzekeringstussenpersoon is ineens ASR gevolmachtigde

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nou maar hopen dat u geen brand krijgt en al uw spullen van 10 jaar of ouder verbranden. Kijkt u lelijk op uw neus bij de schadeuitkering.

Zult u echt naar Ikea moeten voor een nieuw boeltje.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Verzekeringstussenpersoon is ineens ASR gevolmachtigde

Ongelezen bericht door chrisd1 »

babylon_nl schreef:@stofzuigertje - Dat is een goede tip, ga 's proberen of iemand daar iets mee kan, het is ook een beetje apart dat een heel binnenwerk vervangen moet worden en niet meer te repareren zou zijn, maar goed, je denkt goed verzekerd te zijn, dus ontzorgd.. niet dus..

En in dat kader @chrisd1 precies dát dus.. Boeven.. stuk voor stuk :(
Maar; let op! die verzekerden waren er zelf bij!!; is geen verwijt!; maar met die z.g. verzekeraars moet je gewoon niks geloven/voor zoete koek slikken; en heel erg opletten!!

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Verzekeringstussenpersoon is ineens ASR gevolmachtigde

Ongelezen bericht door kweenie »

je moet blijkbaar niet in de polis kijken naar het mooie voorblad met de gouden bergen, maar je moet kijken naar bladzijde 5 e.v. waar de ballenklemmen vuurkorven staan beschreven, dáár weet je pas waar je eigenlijk voor tekent..
Dat is in elk geval wel verstandig, en eigenlijk ook wel een beetje logisch, als je inboedel op bepaalde punten niet echt een standaard inboedel is. Want juist op die afwijkende zaken kunnen ook de verzekeraars nogal onderling verschillen.

babylon_nl
Berichten: 74
Lid geworden op: 08 jan 2010 10:26

Re: Verzekeringstussenpersoon is ineens ASR gevolmachtigde

Ongelezen bericht door babylon_nl »

Van de week heb ik nog even naar de tussenpersoon/gevolmachtigde gebeld om te vragen hoe het stond met de overzichten van mijn verzekeringen. Ik sprak iemand die ik nog niet eerder had gesproken en had de overzichten binnen een half uur in m'n mailbox. Ik schrok eigenlijk van het feit dat er een glasverzekering met 500,- premie per jaar bij zat, los van de opstal verzekering en de inboedel van wijlen mijn vader in het huis dat inmiddels al 2 jaar verhuurt wordt was ook nog meeverzekerd.. Tijd voor een discussie, maar hey, druk druk druk.

Wie schetst mijn verbazing als de tussenpersoon/gevolmachtigde afgelopen vrijdag ineens belt met de mededeling, ja ik zou nog eens kritisch kijken naar uw schadegeval. Mijn antwoord was nou, nee u zou een overzicht van mijn verzekeringen maken, maar die heb ik inmiddels van uw collega? Ja dat was bekend, maar interessanter vond hij mijn schadegeval, want ze hadden het nog 's bij ASR neergelegd en laat die zou zomaar ineens een Breitling anders willen behandelen dan een HEMA horloge? Hekel punt, zo moest vermeld worden, was dat zij het nog niet bewezen achten dat de schade in huis (blijkbaar belangrijk voor de factor in-boedel) had plaats gevonden maar het werd pijnlijk duidelijk dat de tussenpersoonsfunctie hier duidelijk naar voren kwam, want zij hadden immers al toegezegd dat ik 'het voordeel van de twijfel ' had gekregen.

Het bedrag kon vrijdag nog niet worden overgemaakt dus dat werd, excuses excuses, pas aankomende week, maar de volledige schade van 1200,- zou uitbetaald worden. Nou zat ik op dat moment in de auto dus ik heb uiteraard heel blij gereageerd, maar waar die 1200,-, (als ik het goed verstaan heb) vandaan komt kan ik nog niet helemaal plaatsen, dit lijkt de prijs van het kale binnenwerk te zijn, excl. de geadviseerde vernieuwing van het glas (waar een aanslag op zou zitten) en een losgelaten 'face plate', dingen die in het Breitling rapport als 'extra' stonden vermeld.

Maar ook exclusief BTW, en daar ben ik 's op gaan googlen maar kom er niet echt uit, ik begrijp dat schade aan verzekerd materiaal incl. is en arbeid excl. btw wordt vergoed? Heeft iemand hier ervaring mee?

Nogmaals iedereen bedankt voor de input en het meedenken, blijkbaar helpt piepen in geval van een tussenpersoon/gevolmachtigde, ik ben alweer een heel stuk blijer en heb hier weer héél veel geleerd, ik zie de beslissing op mail/papier nog even tegemoet, maar het gaat zeker de goede kant op!

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Verzekeringstussenpersoon is ineens ASR gevolmachtigde

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik krijg de indruk dat u flink kunt besparen door uw verzekeringen nog eens goed onder de loep te nemen. Hoogste tijd voor een andere maatschappij.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Verzekeringstussenpersoon is ineens ASR gevolmachtigde

Ongelezen bericht door chrisd1 »

babylon_nl schreef:... als de tussenpersoon/gevolmachtigde afgelopen vrijdag ineens belt met de mededeling...
Snapte al niet, dat ze de kip met de gouden eieren niet gewoon lieten doorslapen.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Verzekeringstussenpersoon is ineens ASR gevolmachtigde

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Uiteraard moet de btw ook vergoed worden.

Als ik u was zou ik toch maar even wat tijd vrij maken, hoe druk u het ook hebt, om uw verzekeringen te bekijken. De overbodige lozen en van degene die u aanhoudt de polisvoorwaarden lezen. Zodat u weet waarvoor en in welke gevallen u verzekerd bent.

Verzekeringen zijn in principe een noodzakelijk kwaad en het is verstandiger alleen die risico’s te dekken die u zelf niet kunt of wilt dragen.

En nog belangrijker is het in ogenschouw te nemen dat normaal gesproken niets verzekerd is tegen de aanschafwaarde. In ieder geval niet nadat u de spullen een paar jaar in uw bezit hebt. Hoe hoog het verzekerdebedrag ook is. Hoewel u wel tegen de aanschafprijs dient te dekken, anders volgt er bij schade nog een aftrek wegens onderverzekering.

babylon_nl
Berichten: 74
Lid geworden op: 08 jan 2010 10:26

Re: Verzekeringstussenpersoon is ineens ASR gevolmachtigde

Ongelezen bericht door babylon_nl »

Lady1234 schreef:Uiteraard moet de btw ook vergoed worden.

Als ik u was zou ik toch maar even wat tijd vrij maken, hoe druk u het ook hebt, om uw verzekeringen te bekijken.

...

En nog belangrijker is het in ogenschouw te nemen dat normaal gesproken niets verzekerd is tegen de aanschafwaarde. In ieder geval niet nadat u de spullen een paar jaar in uw bezit hebt. Hoe hoog het verzekerdebedrag ook is. Hoewel u wel tegen de aanschafprijs dient te dekken, anders volgt er bij schade nog een aftrek wegens onderverzekering.
Zojuist een bevestigingsmail gekregen en blijkbaar heb ik het niet goed verstaan, de volledige reparatiekosten excl. eigen risico wordt vergoed, dus in deze ben ik blij.

Het verzekeringspakket gaat zéker op de schop en daar ga ik zéker tijd voor vrijmaken, dit was een ernstige eye-opener.

Tegen nieuwwaarde verzekerd zijn hoeft van mij ook niet, mijn verzekeringswens is, dat ik bij enig onheil op hetzelfde niveau van kwaliteit door kan met mijn leven, ik kan me niet voorstellen dat dat voor een ander anders is. De uitwerking van die wens is simpel, als ik een 20 jaar oud versleten bankstel heb, moet ik voldoende contanten uitgekeerd krijgen om een vergelijkbaar 20 jaar oud bankstel terug te kunnen kopen als dat verloren gaat, een tv van een jaar oud dat onherstelbaar beschadigd raakt moet vervangen kunnen worden voor hetzelfde model/leeftijd wat in de praktijk neerkomt op een nieuw apparaat met dezelfde specificaties dat inmiddels goedkoper is (zo gaat dat met tv's deze dagen). Hoe logisch dit in mijn oren klinkt heb ik daar toch wel wat vragen bij die ik graag door hen beantwoord zie, zo mag het imo nooit zo zijn dat een waarde van een geclaimd product ooit op 0 komt, want 'voor gratis' heb ik nog nooit iets kunnen vervangen. Als zij mij daarin gerust kunnen stellen en de meerprijs van de tussenpersoon blijkt acceptabel mogen ze van mij doorgaan waar ze mee bezig waren..

Wat mij betreft mag dit topic gesloten, ik hoop dat lezers in de toekomst er iets aan hebben en iedereen zéér bedankt voor de tijd en moeite, genomen om te lezen en reageren!

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Verzekeringstussenpersoon is ineens ASR gevolmachtigde

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Mijns inziens hebt u zelf het meest aan dit topic gehad. En nog wel helemaal gratis.

babylon_nl
Berichten: 74
Lid geworden op: 08 jan 2010 10:26

Re: Verzekeringstussenpersoon is ineens ASR gevolmachtigde

Ongelezen bericht door babylon_nl »

Lady1234 schreef:Mijns inziens hebt u zelf het meest aan dit topic gehad. En nog wel helemaal gratis.
Zeker, maar zou ik dit topic in de derde persoon enkelvoud hebben kunnen lezen, was ik hem niet gestart en hoewel ik mij een zeer bijzonder persoon acht, net als iedereen, zie ik mijzelf in deze zaak niet als uniek, vandaar ook mijn woordkeuze 'in de toekomst', moet toch ook voor jou een prachtig gevoel geven dat in de generaties die nog komen wellicht één iemand is die denk oh joh kijk dan, wat een goede informatie staat hier, je moet nadenken over je verzekeringen, je kan voor de prijs van één breitling wel 10 HEMA horloges kopen en bij Ikea kun je gehaktballetjes eten, wat góed dat die mensen dat toen ter tijd hebben besproken!

Maar goed, ik wil niet van het topic afdwalen, dus ik hou het gewoon bij mijn persoonlijke dank aan iedereen die zijn input heeft gegeven, vermeerderd met de onuitgesproken toekomstige dank van een ieder die er iets aan heeft.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Verzekeringstussenpersoon is ineens ASR gevolmachtigde

Ongelezen bericht door Lady1234 »

“, wat een goede informatie staat hier, je moet nadenken over je verzekeringen, je kan voor de prijs van één breitling wel 10 HEMA horloges kopen en bij Ikea kun je gehaktballetjes eten, wat góed dat die mensen dat toen ter tijd hebben besproken!”

Maar nadenken over verzekeringen doet men meestal als het te laat is en de andere twee onderwerpen zijn helemaal niet van belang.

Gesloten