LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Belegginsverzekering beëindigen Nationale Nederlanden

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Michel72
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mar 2018 15:08

Belegginsverzekering beëindigen Nationale Nederlanden

Ongelezen bericht door Michel72 »

Ik probeer al vanaf 16-02 de beleggingsverzekering voor mijn hypotheek te beëindigen bij Nat.Ned.
Het ingevulde formulier op 16-02 opgestuurd is kwijtgeraakt, 2 emails naar [e-mailadres verwijderd] verstuurd.
Van allebei netjes een ontvangst bevestigen gekregen maar ze zijn beiden na telefonisch contact nergens meer terug te vinden.
Volgens de medewerker is er geen sprake van vertragingstactiek. Na de tweede keer bellen is de foto van het formulier naar het persoonlijke adres van een medewerkster gestuurd en ontvangen. Het moet nu alsnog weer langs de beleggingsadviseur. Heeft iemand hier ervaring mee?
Laatst gewijzigd door Radar op 23 mar 2018 16:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: E-mailadres verwijderd

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Belegginsverzekering beëindigen Nationale Nederlanden

Ongelezen bericht door arvandongen »

Jawel. Ook. Maar wat wil je met die informatie?

Ik kan je wel een paar tips geven, die je misschien ook al bedacht hebt:

1) Verzend alle opzeggingen per aangetekende brief.
2) Vermeld duidelijk de gewenste (geëiste) opzegdatum in de brieven.
3) Zorg ervoor dat de opzegdata in overeenstemming zijn met de polisvoorwaarden. (Moet je even doorlezen dus, niet te vroeg opzeggen)
4) Reken alle premies (en voorgestelde premie-teruggaven) goed na. (2x fout gegaan bij mij destijds)
5) Reken de aflosnota van de hypotheek goed na. (4x fout gegaan in mijn nadeel destijds)
6) Op de dag van oversluiten van de hypotheek (bij de notaris), let goed op dat dat er niet alsnog 1 dag teveel dagrente berekend wordt. (NN gebeld met de notaris erbij en de voorwaarden in de hand. Oeps...5e aflossingsfoutje. Maar echt niet expres, hoor)

Het verbaast mij niets dat ze bij jou de opzeggingsbrieven (ook) kwijtraakten.

Michel72
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mar 2018 15:08

Re: Belegginsverzekering beëindigen Nationale Nederlanden

Ongelezen bericht door Michel72 »

Je verhaal is wel echt heftig zeg, NN moet zich echt schamen. Ik heb nog niet alles van je rijtje gedaan. Ik ga het zeker doen, bedankt!

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Belegginsverzekering beëindigen Nationale Nederlanden

Ongelezen bericht door arvandongen »

N.B. : Het was inmiddels wel ca. 12 jaar geleden, Op de top van de woekerpolis-misstanden. Hopelijk hebben ze iets geleerd en zijn ze iets klantvriendelijker geworden.

Succes!

Gesloten