LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ouderdomspensioen Levensverzekering Maatschappij Utrecht

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
J.Verhagen
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mei 2018 14:24

Ouderdomspensioen Levensverzekering Maatschappij Utrecht

Ongelezen bericht door J.Verhagen »

Mijn moeder heeft een polis gevonden van een ouderdomspensioen, wat haar overleden moeder voor haar heeft afgesloten bij de N.V. Levensverzekeringen Maatschappij Utrecht.

Deze maatschappij schijnt overgenomen te zijn door ASR. We worden bij ASR echter van het kastje naar de muur gestuurd. De ene keer wordt verteld dat de verzekering niet bij ASR, maar bij de Leidsche verzekeringen hoort (de Leidsche verzekeringen weet echter van niets), dan weer wordt er intern nagezocht en blijkt er niets te worden gevonden. Ook De Nederlandse Bank, waar je de rechtsopvolgers van verzekeringsmaatschappijen kunt terugvinden, kan ons niet verder helpen.

Aangezien we op internet zien dat meerdere mensen met dezelfde zoektocht zijn bezig geweest, vraag ik me af of iemand op dit forum ons verder kan helpen? Bij welke verzekeraar moeten we zijn?

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ouderdomspensioen Levensverzekering Maatschappij Utrecht

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als ik hier kijk, zijn de polissen van de Levensverzekeringsmaatschappij overgenomen door Ardanta/ASR.

https://checkmijnpolis.nl/oude-polissen/ Heel eind naar beneden scrollen.

Maar de benaming van die polis verwondert mij. Een polis voor een ouderdomspensioen die door een ouder voor zijn kind wordt afgesloten? Bent u niet abuis.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Ouderdomspensioen Levensverzekering Maatschappij Utrecht

Ongelezen bericht door kweenie »

De N.V. Levensverzekeringen Maatschappij Utrecht is inderdaad overgegaan in ASR. Het kan zijn dat een deel van de polissen (voor of na die overgang) weer is overgedragen aan Leidsche verzekeringen. Maar ik denk dat het eerder zo is dat ASR die oude polissen zo gauw niet kan terugvinden... Grote kans dat die alleen in het papieren archief zitten en nooit in de computersystemen zijn gezet en daarom ook moeilijk terug te vinden zijn.

Gesloten