LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Auto gehackt, verzekering keert niet uit

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
madfred
Berichten: 332
Lid geworden op: 13 mei 2011 21:48

Re: Auto gehackt, verzekering keert niet uit

Ongelezen bericht door madfred »

Bij mijn Audi heb ik een afneembare trekhaak. Het gedeelte wat ik afkoppel komt in de kofferbak te liggen. Daar heb ik een schakelaar geplaatst welke de CAN bus naar de trekhaak onderbreekt. Trouwens, deze (dubbele) schakelaar onderbreekt ook de CAN bus aansluiting van de OBD stekker. De sleutel ligt binnen in een metalen kastje dus kan niet worden uitgelezen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Auto gehackt, verzekering keert niet uit

Ongelezen bericht door bprosman »

De module op de foto is een module om met een "Arduino" op de CAN-BUS te komen, dit om te laten zien dat je voor CAN-BUS manipulatie geen dure/ingewikkelde apparatuur nodig hebt. De aanhanger module is wat groter.
Zou het dan niet beter zijn die module binnen in het interieur te verstoppen in plaats van in een lasdoos die van buitenaf te benaderen is door onder de auto te kruipen?
Klopt, maar qua montage moet het tegenwoordig ook snel en mag het niets kosten.
Wanneer de module binnenin de auto zit, kun je er niet bij zonder iets te forceren. Misschien dat de inbouwer aansprakelijk gesteld kan worden, als tenminste aangetoond kan worden dat de lasdoos opengebroken is?
Even aannemende dat het zo gebeurt is , zou dat ook mijn route zijn.
Bij mijn Audi heb ik een afneembare trekhaak. Het gedeelte wat ik afkoppel komt in de kofferbak te liggen.
//Offtopic , deed ik vroeger ook , omdat dat er gewoon mooier uit ziet maar sinds het me twee keer voor schade behoedt heeft, (niet al te hard van achter aangereden) laat ik m maar zitten :)

Gesloten