LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zwartelijst voor verzekering maatschappij

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Roykesad
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 sep 2018 08:49

Zwartelijst voor verzekering maatschappij

Ongelezen bericht door Roykesad »

Hallo,
Ik ben rijinstructeur al ruim 14 jaar.
Ik ben heelveel op de weg, mijn auto is dus verzekert als les auto.
Ik heb div keer schade gehad, meestal van achteren, maar buiten mijn schuld, of de tegen partij zit op de telefoon, of ze hebben ons niet gezien dat we bij de rood verkeerslicht stilstaan.
Hier door div x schade gehad, maar nu zet de verzekeraar mij op de zwatelijst, nu kan ik mij nergens meer een verzekering afsluiten, ik sta op de zwartelijst, terwijl ik niet de schuldig ben, mijn auto is nog wel verzekert, maar ik nergens een inboedel, opstal, en aansprakelijkheid verzekering afsluiten, op 1 verzekeraar na, maar dan moet ik 3xbetalen, ik heb bij mijn oude verzekering paar probleem gehad, was laat met mijn premie te betalen, heb wel betaalt maar iets te laat, dat wel mijn fout, maar ik ben een zzp’er en soms zit je krab, maar betalen doe ik wel, nu hebben ze mij eruit gegooid, dus heb geen inboel, opstal en ook geen aansprakelijkheid verzekering, ik sta op de zwartelijst,
Waarom word er niet op de lijst bij gezet hoe en wie er fout is geweest, nu ben ik de dupe

Gr roy

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Zwartelijst voor verzekering maatschappij

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U wordt niet op de zwarte lijst gezet voor de schades die u met uw auto gehad hebt, maar voor de blijkbaar ontstane wanbetaling bij de andere verzekeringen. En dat moet meer dan “iets te laat” geweest zijn.

Wees dan maar blij dat ze die autoverzekering ook niet opzeggen.

HADES2001
Berichten: 540
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: Zwartelijst voor verzekering maatschappij

Ongelezen bericht door HADES2001 »

Denk ook dat u op de zwarte lijst staat wegens de betalingsproblemen en niet wegens de schades met de auto, als u namelijk de veroorzaker was zat u gewoon zwaar in de negatieve schadevrije jaren en worden ze juist blij van u gezien ze elke maand kunnen cashen.
Maar als u de rekeningen te laat of zelfs niet betaald dan zetten ze u snel op een zwarte lijst.

BL2
Berichten: 4836
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Zwartelijst voor verzekering maatschappij

Ongelezen bericht door BL2 »

Opvallend hoe wat warrige verhaal halverwege een forse wending krijgt, van onschuldige tegenpartij bij wat autoschade naar iemand welke bij herhaling niet op tijd zijn overige verzekeringen betaald.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Zwartelijst voor verzekering maatschappij

Ongelezen bericht door mahadma »

Auto/verkeersschade's hebben betrekking op uw auto/werk.

De andere verzekeringen waarvoor u op de zwarte lijst staat, daar geeft u zelf al het juiste antwoord op: "was laat met mijn premie te betalen, heb wel betaalt maar iets te laat, dat wel mijn fout, ". En dat u dàt ook erkent bij uw vraag.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Zwartelijst voor verzekering maatschappij

Ongelezen bericht door scontra »

U komt niet op en zwart lijst of wordt geroyeerd als u eens een keer toevallig per ongeluk niet tijdig betaald.
Als er structureel niet of te laat wordt betaald dan wordt u, na de zoveelste waarschuwing/herinnering te hebben gekregen, aangemerkt als "wanbetaler" en zover is het nu dus al gekomen.

Niet de verzekeraar de schuld geven, maar naar uw eigen betaalgedrag kijken, want daar zit het probleem.

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Zwartelijst voor verzekering maatschappij

Ongelezen bericht door yan »

was laat met mijn premie te betalen maar ik ben een zzp’er en soms zit je krab
"Maar"kan je weglaten.
Het zzp'er zijn is geen excuus voor het niet betalen van je rekeningen, dat zou erg mooi worden.
Er zijn voldoende voorzieningen/mogelijkheden om een lage liquiditeit op te vangen.

M.a.w. je bent terecht aangemerkt als wanbetaler en daar zitten gevolgen aan vast.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Zwartelijst voor verzekering maatschappij

Ongelezen bericht door kweenie »

ik heb bij mijn oude verzekering paar probleem gehad, was laat met mijn premie te betalen, heb wel betaalt maar iets te laat, dat wel mijn fout, maar ik ben een zzp’er en soms zit je krab, maar betalen doe ik wel
Als je regelmatig krap bij kas zit, dan zou je daar een buffer voor moeten opbouwen. Lukt je dat niet, dan moet je dat een lening voor afsluiten. Maar je moet niet zomaar tekeningen te laat gaan betalen. Dan word je, terecht, als wanbetaler gezien en word je na verloop van tijd uit de verzekering gezet.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Zwartelijst voor verzekering maatschappij

Ongelezen bericht door renewouters »

Het is wel een goede rijschool voor mensen met af en toe een geldprobleempje. Aangezien TS het heel logisch vindt dat hij wel eens te laat betaalt omdat hij krap bij kas zit, zal hij dit voor z'n leerlingen ook wel toepassen. Ideaal lijkt me. Lekker lessen en betalen wanneer het uit komt.

Gesloten