LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Interpolis verhoogt met terugwerkende kracht mijn autoverzekering, mag dat?

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Interpolis verhoogt met terugwerkende kracht mijn autoverzekering, mag dat?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Wat is de reden van de verhoging? Kloppen de gegevens die u doorgegeven heeft? Als u bv te veel schadevrije jaren hebt doorgegeven en dat komt er nu bij controle uit, dan wordt de prijs verhoogd.
Er moet een reden zijn, maar dat kan alleen de verzekeraar maar uitleggen aan u.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Interpolis verhoogt met terugwerkende kracht mijn autoverzekering, mag dat?

Ongelezen bericht door berndv »

R.C.B. schreef:
31 jan 2019 12:17
Ik heb zojuist een verhoging van mijn autoverzekering gehad van Interpolis van 33,87 euro per maand naar 100,29 euro per maand. Bovendien is deze verhoging met terugwerkende kracht verwerkt. Ik heb deze polis in november afgesloten en moest drie keer bij betalen. Kan dit zo maar ? Ik had deze polis nooit afgesloten voor het nieuwe maandbedrag en heb inmiddels twee maanden verhoging terug gekregen, maar heb toch ergens het gevoel dat dit niet correct is ! Graag uw mening hierover.
Ik vermoed dat ze de premie verhogen op basis van verkregen informatie die niet bekend was op het moment van afsluiten van de verzekering, meestal in verband met het aantal schadevrije jaren. U zult niet zomaar uit het niets een hoger incasso krijgen, ik neem aan dat u een brief heeft ontvangen waarin dit aangekondigd werd, en ik neem ook aan dat ze in die brief ook aangeven op grond waarvan zij menen dat de premie verhoogd mag worden. Dus zo lang u hier niet alle informatie geeft, kan er hier alleen maar gegist worden naar de oorzaak. Maar sec het antwoord op uw vraag, ja, in sommige gevallen is het mogelijk en toegestaan dat een verzekeraar de premie met terugwerkende kracht verhoogd.

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Interpolis verhoogt met terugwerkende kracht mijn autoverzekering, mag dat?

Ongelezen bericht door henk51 »

Misschien vorige verzekering met de beruchte no-claim beschermer zolang u daar bleef kreeg u de no-claim welke gold voor een schademelding.
Maar zoals al eerder vermeld deze vraag stellen aan Interpolis en niet hier pas als het antwoord u bevalt kunt u de vraag hier weer stellen

groeten Henk

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Interpolis verhoogt met terugwerkende kracht mijn autoverzekering, mag dat?

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

R.C.B. schreef:
31 jan 2019 12:17
Ik heb zojuist een verhoging van mijn autoverzekering gehad van Interpolis van 33,87 euro per maand naar 100,29 euro per maand. Bovendien is deze verhoging met terugwerkende kracht verwerkt. Ik heb deze polis in november afgesloten en moest drie keer bij betalen. Kan dit zo maar ? Ik had deze polis nooit afgesloten voor het nieuwe maandbedrag en heb inmiddels twee maanden verhoging terug gekregen, maar heb toch ergens het gevoel dat dit niet correct is ! Graag uw mening hierover.

Bij Interpolis moet je gewoon geen enkele verzekering willen hebben. Z.s.m. opdoeken en naar een ander overstappen.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Interpolis verhoogt met terugwerkende kracht mijn autoverzekering, mag dat?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U hebt de verhoging weer teruggekregen? En wat was de verklaring voor die verhoging?

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Interpolis verhoogt met terugwerkende kracht mijn autoverzekering, mag dat?

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

betekent dat u per direct op kan zeggen, informeer bij anderen of u daar goedkoper bent...

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Interpolis verhoogt met terugwerkende kracht mijn autoverzekering, mag dat?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Er zitten zeker grote verschillen tussen de premies voor autoverzekeringen, maar bij de ëén € 1.200 en bij de ander € 400 met ook nog een uitgebreidere dekking? Hebt u alles wel zorgvuldig gecontroleerd?

piet987654
Berichten: 258
Lid geworden op: 11 dec 2017 17:16

Re: Interpolis verhoogt met terugwerkende kracht mijn autoverzekering, mag dat?

Ongelezen bericht door piet987654 »

Op mijn telefoon staat al jaren lang dat een KIA wordt afgeraden. Er staat met grote letters op: "NO KIA" :lol:

Holy53
Berichten: 222
Lid geworden op: 28 feb 2010 13:15

Re: Interpolis verhoogt met terugwerkende kracht mijn autoverzekering, mag dat?

Ongelezen bericht door Holy53 »

piet987654 schreef:
27 feb 2019 12:48
Op mijn telefoon staat al jaren lang dat een KIA wordt afgeraden. Er staat met grote letters op: "NO KIA" :lol: :lol:
Tijd voor een andere telefoon? :D

Gesloten