Yarden / AVVL natura uitvaartverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Lady1234

Re: Yarden / AVVL natura uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Lady1234 » 16 jul 2019 16:54

Een advocatenkantoor ziet daar best brood in. Tenslotte is dat uurtje factuurtje, maar of de kosten tegen de baten zullen opwegen, betwijfel ik.

Als u in 2007 de situatie van nu al voorzag, zou ik maar gestopt zijn met die polis en verder zelf gereserveerd hebben.

Eres

Ongelezen bericht door Eres » 16 jul 2019 20:28

Lady1234 ik weet niet of je het beseft, maar dit soort naturapolissen zijn meestal geheel betaald dus premie vrij.
Afgesloten met het doel je nabestaanden niet voor onnodige kosten te stellen, door mensen die over dit soort zaken goed nadachten en geen rekening hielden en konden houden, tussentijds met schorem te maken te krijgen die slechts 1 doel hebben.
Dikke winsten binnenhalen over de ruggen van anderen en volop bedriegen
Een crematie in stilte kost gemiddeld 1800,00, dus heerlijk toch de mensen allerlei dingen aanpraten en op kosten jagen.
6000,00 tot 8000,00 wat mij betreft belachelijke bedragen en beslist niet de waarde van de dienst.
Yarden heeft bijna alles in eigen beheer, dus deze winsten dekken ook de inkomsten, dus hoezo zijn ze zo zielig.
Nee de klanten die durven te protesteren en opkomen voor hun belangen in een kwaad daglicht stellen dat is gemakkelijk.
Hoeveel directeuren en gouden handdrukken hebben ze al gebruikt sinds 2007 .
In 2007 net als heden was afkopen door het bedrag geen optie
Als yarden een eerlijke afkoopsom zou bieden, kan je erover nadenken.
De overheid beseft niet eens en neemt hun verantwoordelijkheid niet, dat dit gebeuren in de toekomst veel personen in de problemen kan brengen,
In 2007 heeft het mij advocaatkosten gegeven en nu na 12 jaar is dat voor niets geweest, kan je je een beetje voorstellen hoe kwaad iemand over zulk bedrog kan worden?
Nederland is een totaal onbetrouwbaar land en het beste is er gewoon maar op los te leven, niets te regelen en zie maar wat er gebeurt.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 16 jul 2019 21:10

Maar er zijn ook veel naturapolissen waarvoor premie betaald moet worden tot 65 of zelfs 85 jaar. Dus voor heel veel mensen zijn ze niet premievrij.

Ja, echt vroeger was het haast standaard dat mensen een begrafenispolis afsloten. Ik heb zelf een paar sommen(metjes) polissen, de oudste van 50 gulden. En heel lang geleden heb ik die zelfs nog voor mijn kinderen afgesloten, tot ik mij realiseerde dat je achter de feiten, oftewel de kosten bleef aanhollen. Dus daarna echt niet meer bijverzekerd. Maar dus zelf geregeld.
Maar als u genoegen neemt met een crematie in stilte zal daar in uw polis nog steeds ruimschoots dekking voor aanwezig zijn, maar daar hebt u natuurlijk niet al die jaren premie voor betaald, en dan nog min of meer verplicht zijn van hun diensten gebruik te moeten maken.

In de ons omringende buitenlanden komen zulk soort verzekeringen nauwelijks voor. Daar schijnen, in veel gevallen, familieleden en vrienden een bijdrage te geven voor de uitvaart. Mooie gedachte.

Persoonlijk zie ik voor de overheid hier geen taak weggelegd. Maar procederen tegen Yarden? Ik wens u daarbij succes.

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters » 16 jul 2019 21:23

Eres schreef:
16 jul 2019 20:28
Een crematie in stilte kost gemiddeld 1800,00, dus heerlijk toch de mensen allerlei dingen aanpraten en op kosten jagen.
6000,00 tot 8000,00 wat mij betreft belachelijke bedragen en beslist niet de waarde van de dienst.
Wat zou het dan mogen kosten? En heb je daar een berekening van?

Eres schreef:
Yarden heeft bijna alles in eigen beheer, dus deze winsten dekken ook de inkomsten, dus hoezo zijn ze zo zielig.
Dingen in eigen beheer doen kosten ook geld. Maar blijkbaar heb jij een veel beter business model bedacht. Ik zou niet langer wachten en een uitvaartorganisatie beginnen!

Eres schreef:
De overheid beseft niet eens en neemt hun verantwoordelijkheid niet, dat dit gebeuren in de toekomst veel personen in de problemen kan brengen,
Waarom is de overheid verantwoordelijk? We klagen altijd als de overheid zich ergens mee wil bemoeien maar als het fout gaat moet de overheid het oplossen.

Eres schreef:
Nederland is een totaal onbetrouwbaar land en het beste is er gewoon maar op los te leven, niets te regelen en zie maar wat er gebeurt.
Doei. Geef eens een voorbeeld van een land waar het over de hele linie beter is?

redhead55

Ongelezen bericht door redhead55 » 16 jul 2019 23:40

gees.reeuwijk schreef:
16 jul 2019 12:12
Weet iemand of er zich al een groep gedupeerden heeft gevormd, rondom het Yarden pakket polis gebeuren ? En zo ja, hoe en waar ik mij dan kan melden?
Ik ben bezig mij in deze zaak te verdiepen en heb al contact gezocht met Yardenclaim. Dhr Vrij is echter nog t/m 22 juli met vakantie dus we hebben nog niet met elkaar kunnen overleggen. Een collectieve actie zou overwogen kunnen worden.
Belangrijkste vraag is: hoeveel polissen zou het betreffen ? Daarmee kan een indicatie verkregen worden om hoeveel (mogelijke) gedupeerden het zich handelt. Een mailadres waar gedupeerden zich (vrijblijvend) kunnen melden is een fluitje van een cent. Is daar belangstelling voor ?

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 17 jul 2019 00:05

En u hebt al zo’n klus aan die Lotisico affaire.

redhead55

Ongelezen bericht door redhead55 » 17 jul 2019 00:38

Dat klopt. Maar dat hoeft niet te betekenen dat we ons niet (ook) voor deze zaak kunnen/moeten inzetten!
In de Lotisico zaak zijn we bezig met aanpassing van de procedure door het feit dat het vestigingsadres is verplaatst van Nederland
naar het VK. Dat vergt een andere aanpak (nog los van het feit dat een aanstaande Brexit daarbij ook nog een rol kan spelen en misschien zelfs wel de aanleiding is geweest om het vestigingsadres over te brengen naar het VK)

Yarden betreft echter een "gewone" nationale zaak. Er zal eerst onderzoek gedaan moeten worden naar de haalbaarheid, mede doordat
de wetgeving recent is gewijzigd (maar nog niet in werking getreden).

Eres

Ongelezen bericht door Eres » 17 jul 2019 09:34

Lady1234, mijn fout er zijn naturapolissen die niet premie vrij zijn.
Maar een premievrije polis stoppen, is geld weggooien en ik stel mijn wensen bij, maar mijn kinderen krijgen in de toekomst met andere eisen te maken.
Ook die waren bij het aangaan van zo'n polis niet te overzien.
Ik zou nu beslist geen verzekering meer regelen.
Een uitvaart org is denk ik een zeer rendabel bedrijf, met een behoorlijke zekerheids garantie van klanten, dus wanneer je een goede en eerlijke dienst verleent, heb je een leuk inkomen.( info verkregen van iemand uit deze branche)
Redhead55 het is inderdaad mijn doel om een soort contact te organiseren, in 2007 deed yarnik dat en zijn we zo bij Radar in het programma min of meer gekomen.
Helaas kan ik me fysiek nu niet voor dit yarden gebeuren inzetten , maar ik zal wanneer het weer mogelijk is er tegenaan gaan als het niet anders is individueel.

Joop Moleman

Ongelezen bericht door Joop Moleman » 23 jul 2019 09:02

Om een klein Statement te maken stel ik voor dat alle plusminus 60.000 gedupeerden massaal stoppen met het betalen van premie !

Albert58

Ongelezen bericht door Albert58 » 23 jul 2019 09:18

Inmiddels zijn de problemen nog groter geworden vrees ik, twee weken geleden per mail de polis opgezegd, nu bericht gehad dat de reactietermijn verlengd is bij opzegging naar 26 weken, voordat er gereageerd wordt!!
Maar snel de automatische incasso opzeggen!!

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 23 jul 2019 12:39

Joop Moleman schreef:
23 jul 2019 09:02
Om een klein Statement te maken stel ik voor dat alle plusminus 60.000 gedupeerden massaal stoppen met het betalen van premie !
Wat een wonderlijk advies. Dan wordt de polis premievrij gemaakt, met een veel lagere waarde bij overlijden.

Ze zullen ongetwijfeld overspoeld worden door telefoontjes, mails en brieven.

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker » 23 jul 2019 13:01

Stoppen met premiebetaling dan kunnen ze hun lol niet meer op. Dan blijft er niet meer veel over voor later. Erg onverstandig.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 23 jul 2019 18:29

Joop Moleman schreef:
23 jul 2019 09:02
Klein statement met grote, onoverzienbare gevolgen.

Ach, liever dat Yarden failliet gaat en niemand nog iets heeft, dan dat we de situatie accepteren zoals het is, nietwaar.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 23 jul 2019 19:42

Nou, als 60.000 man de premie van hun naturaverzekerjng niet meer betalen, verlicht dat de toekomstige kosten voor Yarden aanzienlijk.

Al die polissen gestopt wegens wanbetaling, dus premievrij gemaakt, met aanzienlijk lagere toekomstige verplichtingen voor Yarden.

16again

Ongelezen bericht door 16again » 23 jul 2019 20:34

witte angora schreef:
23 jul 2019 18:29
Ach, liever dat Yarden failliet gaat en niemand nog iets heeft.....
Waar komt dit hardnekkige misverstand vandaan?

Er is een flink bedrag in kas. Yarden behoort eigenlijk nu failliet verklaard te worden met deze dekkingsgraad
En dan krijgt ieder tenminste nog een gedeelte terug.

Bij doormodderen tot de kas leeg is, zijn het de "survivors" die met lege handen staan.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 23 jul 2019 20:37

Wat denk je zelf, 16, als niemand nog premie betaalt, terwijl de kosten door blijven lopen? Je geeft zelf al aan dat Yarden eigenlijk nu al failliet verklaard zou moeten worden. Laat staan als er geen premie meer betaalt wordt.

Tietsdb

Ongelezen bericht door Tietsdb » 23 jul 2019 21:30

Ik ben zeker voor een collectief protest. Als iemand de kar wil trekken dan melden mijn broer, zussen en ikzelf ons aan. Onze ouders hebben de polissen afgesloten toen wij 1 jaar oud waren. Tot die tijd waren wij verzekerd op de polis van onze ouders. De verzekering had een looptijd van 20 jaar. Wij kregen de aanbetaalde polis dan voor ons 21e verjaardag met de melding dat dit een heel duur geschenk was en we ons geen zorgen meer hoefden te naken voor de toekomst. Vonden wij altijd grappig om te zeggen als men vroeg wat wij voor onze verjaardag hadden gekregen. Daarna moesten wij dan zelf elk jaar 10 euro aan AVVL betalen en dan bleef de polis waardevast. Later werd dat 4,50 euro en nog wat later bij Yarden meen ik 9 euro. In 2007 dankzij Tros Radar en Kifid is door Yarden bevestigd dat de polis waardevast bleef. We hoefden vanaf die tijd ook het jaarlijkse bedrag niet meer te betalen.
Ik ben van mening dat een grote groep meer bereikt. En in de tussentijd heeft iemsnd nog tips wat we nav de brief kunnen/moeten doen. Ik las dat sommige een brief naar Yarden hebben gestuurd met bezwaar. Ik ziy het fijn vinden als daar een voorbeeldbrief can is. Alvast dank.

redhead55

Ongelezen bericht door redhead55 » 23 jul 2019 22:59

(bericht 1 van 2)

Vandaag onving ik de volgende email van Yardenclaim.nl

Beste mensen,

Sinds de lancering van mijn website Yardenclaim.nl, in juni 2014, heb ik een kleine 200 hulpverzoeken ontvangen, waarvan ik er inmiddels 161 heb afgehandeld. Zeven dossiers lopen nog en de overige dertig staan (noodgedwongen) op een wachtlijst. De wachttijd (voor niet-urgente dossiers; spoedeisende dossiers - zoals reeds uitgevoerde maar nog niet betaalde uitvaarten, en verzekerden die vermoedelijk nog maar kort te leven hebben - gaan uiteraard te allen tijde voor) bedraagt momenteel zeven maanden. Gemiddeld ben ik een kleine drie maanden met een dossier bezig.

Meteen na de Yardenbrief van 1 juli 2019 ontving ik in de eerste twee dagen al meer dan 100 nieuwe hulpverzoeken en de teller loopt nog steeds op. U zult begrijpen dat het voor mij absoluut ondoenlijk is om iedereen persoonlijk te antwoorden; de wachtlijst zou dan al snel oplopen tot enige járen, mede ook omdat ik het allemaal in mijn eentje doe, tussen al mijn andere zakelijke en sociale verplichtingen door, en ik dan ook nog eens regelmatig gedurende langere tijd voor werk of privé in het buitenland verblijf.

Om die reden heb ik er dan ook voor gekozen om u periodiek op de hoogte te houden van de 'ontwikkelingen' (in de breedste zin des woords) door middel van een e-mailbericht. Even heb ik overwogen om u te informeren via mijn website, maar omdat ik weet dat ook Yarden zélf mijn website nauwgezet volgt en ik Yarden in dit stadium niet wijzer wil maken dan strikt noodzakelijk, wordt het dus een e-mailbericht. Terwijl een website eenrichtingsverkeer is - ik publiceer, u leest - nodigt een e-mailbericht uit tot respons. Toch zal het u duidelijk zijn dat ik in dit stadium absoluut geen mogelijkheid zie om in te gaan op persoonlijke vragen ("Ik ben die en die en mijn polisnummer is zus en zo; hoeveel moet ik straks bijbetalen?"), en dat ik slechts zeer sporadisch - en dan ook nog eens alleen via een algemeen en aan u allen gericht mailbericht - kan ingaan op algemene vragen.

Verreweg de meesten van u zullen zijn overvallen door de recente Yardenbrief. Feit is - en dat zal u niet zijn ontgaan; diverse media hebben er in de voorbije maanden over gepubliceerd - dat Yarden financieel gezien in zwaar weer verkeert. Met de liquiditeit (populair gezegd: voldoende geld in kas om de komende jaren de uitvaarten van verzekerden te kunnen bekostigen) zit het wel snor, maar de solvabiliteit (populair gezegd: voldoende geld in kas om ook op de langere termijn de uitvaarten van verzekerden te kunnen bekostigen) laat veel te wensen over. In cijfers: voor iedere euro die Yarden te zijner tijd verwacht te moeten uitgeven, heeft Yarden momenteel maar 26 cent in kas. Het is juist daarom dat Yarden in 2007 al geprobeerd heeft om onder de dure naturapolissen uit te komen - een poging die werd gedwarsboomd door de tegen mij aangespannen en door Yarden verloren rechtszaak in 2014 - en ook daarom heeft De Nederlandsche Bank (DNB) Yarden begin dit jaar opgedragen om uiterlijk op 1 juli van dit jaar met een herstelplan te komen. Wat dat herstelplan precies inhoudt, wist ik niet (en weet ik op dit moment nog steeds niet: precies op 1 juli begon mijn vakantie; ik ben nu net één dag terug) en ook ontving ik van Yarden niet de brief zoals u die allemaal heeft ontvangen, simpelweg omdat ik - in tegenstelling tot mijn beide inmiddels overleden ouders - geen uitvaartverzekering bij Yarden heb lopen en dus ook geen 'klant' van Yarden ben.

De komende tijd zal voor mij dan ook in het teken staan van het inwinnen van informatie. Bij Yarden of bij DNB zal ik moeten proberen om een kopie van dat herstelplan los te peuteren. Zonder dat plan begin ik niet veel, omdat ik dan niet weet of de recente Yardenbrief letterlijk zo is opgedragen door DNB of dat het een eigen initiatief van Yarden betreft. (Ik hoop op dat tweede, want van Yarden valt te winnen, van DNB - lees: de Overheid - overduidelijk niet.)

redhead55

Ongelezen bericht door redhead55 » 23 jul 2019 23:01

(vervolg van bericht 1)
Op dit moment is er nog geen enkele reden tot haast. Sowieso tot 1 januari 2020 blijft alles bij het oude. Al met al heb ik dus nog een slordige vijf maanden om er met DNB en/of Yarden uit te komen. Blijkt de brief als zodanig een Yardeninitiatief te zijn - anders geformuleerd: heeft DNB in algemene bewoordingen tegen Yarden gezegd "zorg dat de solvabiliteit wordt hersteld" en heeft Yarden vervolgens gemeend dat te moeten doen door de rekening bij de verzekerden neer te leggen - dan zie ik wel kansen om Yarden tot op zekere hoogte tot inkeer te brengen. Mocht me dat niet, of althans niet vóór 1 januari 2020 lukken, dan betekent dat dat spoedig na die datum de eerste verzekerde een 'verzoek tot bijbetaling' van Yarden zal ontvangen. In dat geval zal ik de betreffende verzekerde adviseren om niet te betalen, maar om het te laten aankomen op een rechtszaak (waarbij ik dan uiteraard de verdediging op mij zal nemen en waarbij eventuele gerechtelijke kosten voor mijn rekening zullen zijn). En dan zal de rechter - in déze rechtszaak, maar dus automatisch óók voor toekomstige min of meer gelijkwaardige geschillen ('jurisprudentie') - zich moeten uitspreken over de rechtsgeldigheid van Yardens handelwijze.

Met vriendelijke groet,

Hulde voor iemand die zich in zijn vrije tijd zo inzet voor Yarden gedupeerden
En als wij ondersteuning kunnen bieden, op welke wijze dan ook, dan zullen we dat graag doen!

Willy36

Ongelezen bericht door Willy36 » 26 jul 2019 12:17

Beste mensen,
Net klaar met mijn bezwaarschrift tegen het wijzigen van de voorwaarden van mijn Natura uitvaartverzekering van Yarden, en nu vind ik hier een aantal handige mails, en het collectief waar ik op hoopte, maar niet eerder vond. Zelf vanaf 1967 deze verzekering, mijn 3 kinderen ook verzekerd. In 2007 heeft mijn vader bezwaar aangetekend tegen de eerdere poging van Yarden de voorwaarden te wijzigen, met succes. Nu wil ik daar ook weer graag aan meedoen, voor mijn kinderen en mij. Complimenten voor Yarden-claim.nl. Mijn vraag is nu: is het verstandig om mijn bezwaarschrift nu te versturen? Of moeten we gezamenlijk zorgen dat we sterker staan?

Plaats reactie