Yarden / AVVL natura uitvaartverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Yarden / AVVL natura uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Het klinkt alsof ze er asociale gouden handgrepen aan willen zetten.

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Yarden / AVVL natura uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door witte angora »

Het verhaal van sociaal verhaal klinkt sowieso een beetje raar. Volgens hen kost een uitvaart inderdaad tussen de 10.000 en 15.000 euro, terwijl mensen in een voorbeeld een verzekerde waarde hebben van 3201 euro. En dat levert een afkoopbedrag op van € 2.576,91

Dan vraag ik me toch af hoe het verschil tussen die 10.000-15.000 en die 3201 gedekt is.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Yarden / AVVL natura uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Dat is nu dat sociaal verhaal!

Willemkalian
Berichten: 24
Lid geworden op: 31 jul 2019 08:54

Re: Yarden / AVVL natura uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Willemkalian »

Theotrucker schreef:
25 aug 2019 15:44
Dat is nu dat sociaal verhaal!
Met het commentaar op het sociaal verhaal ben ik het eens .
Maar laten we nu eens een uitgebreide prijsberekening doen op de site van Yarden.
Dit met de wensen die wij hebben maar gedekt worden door onze natura polis toen toen deze werd afgesloten.
Volgens mij komt dit duidelijk niet overeen met het bedrag van € 3200 die we nu kunnen besteden als we het door yarden laten doen.
Denk dat de meeste mensen nu uitkomen met hun wensen volgens de natura polis omtrent €7000 euro of daarboven.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Yarden / AVVL natura uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Moneyman »

Theotrucker schreef:
25 aug 2019 15:44
Dat is nu dat sociaal verhaal!
Sociaal verhaal staat bekend om zijn onjuiste en tendentieuze berichten.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Yarden / AVVL natura uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik weet dat een Budget uitvaart voor €1350,- mogelijk is maar Pim Fortuin, dat koste echt een Fortuin, en niemand weet hoeveel deze boven de €15.000.- uit kwamen.

Verder zijn er nu zoveel Crematoria en concurreren dat ik twijfel of het allemaal wel zal overleven!
En naast de grote aanbieders zijn er vooral in kleinere dorpen en steden nog plaatselijke verenigingen die betaalbaar werken,
dus wat het kost, is mede afhankelijk waar je woonde en zijn de dragers van jou kist buren tegen vergoeding of betaalde mensen met salaris dus met belastingen?
Een beetje drager in loondienst koste €50,- of meer, en je hebt er 4 nodig.
De €15,- per uitvaart als vrijwilligers vergoeding heb je dan geen €200,- maar €60,- nodig... en iets meer tijd word dan niet berekend, anders kom je op €400,- als het ietsje langer duurde!

Wik+Weeg
Berichten: 24
Lid geworden op: 27 jul 2019 10:52

Re: Yarden / AVVL natura uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Wik+Weeg »

gertvdwe schreef:
27 aug 2019 00:19
volgens de laatste brief van Yarden wordt de solvabiliteit met deze maatregen 147% In het telefonisch onderhoud wat volgde gevraagd waarom niet naar 100% en vervolgens een herstelplan Ik heb geen antwoord gekregen. Als het zo slecht is gesteld met Yarden waarom alleen de natura polishouders opdraaien van de verbeteringen. De sommen polishouders hebben ook niets meer bij een faillisement
Helaas is het herstelplan niet openbaar, dus we moeten gissen welke maatregelen Yarden neemt buiten de Natura polishouders.
Het is wel duidelijk dat er meer maatregelen overwogen zijn en dat DNB heeft ingestemd met het uiteindelijke herstelplan.

Ook is duidelijk dat het Hoofdbestuur, dat namens alle leden/polishouders de Vereniging vertegenwoordigt als aandeelhouder, in de Algemene Vergadering van Aandeelhouders heeft ingestemd met het herstelplan.
Vereniging, Ledenraad en Hoofdbestuur vertegenwoordigen het polishouderbelang en zijn aanspreekbaar als Yarden zelf onbevredigend handelt of reageert.

Eyndthoven
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 aug 2019 17:25

Re: Yarden / AVVL natura uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Eyndthoven »

Yarden,
Meer dan 40 jaar geleden een CONTRACT afgesloten met AVVL. Yarden heeft de verzekering overgenomen, ook met de afgesproken verplichtingen.Keurig al mijn premies 30 jaar betaald, en nu wordt door YARDEN het contract eenzijdig verbroken, en moet ik na dertig jaar weer bijsparen , om u uitvaart mogelijk te maken.Hoe durven ze het te zeggen. En
dan nog te wijzen op polisvoorwaarden terwijl zij zich er zelf niet aan houden. Kan je in nederland zomaar eenzijdig een contract veranderen? Waaroom doen ze het dan nooit bij dure contracten met grootverdieners, want dan zeggen zij altijd dat het niet kan. CONTRACT IS CONTRACT.nietwaar,ik kan ook zo maar niet een contract opgeven of wijzigen zonder een boeterente of iets dergelijks te moeten betalen. Wet is wet, voor iedere Nederlander gelijk, of geldt dit alleen maar voor mensen van het grote geld.

gerard1938
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 jan 2016 11:09

Re: Yarden / AVVL natura uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door gerard1938 »

Zojuist antwoordbrief van hr/mw (?) Collé - directeur/trice (?) - binnen gekregen. Het liefst ging ik procederen, maar
met m'n 80 lentes ben ik dan meer kwijt dan ik ooit aan premie + bijbetaling zal moeten opbrengen ;-)
Nou hoop ik stiekem dat Antoinette de zaak zal gaan bundelen.
Misschien dat ik daaraan wel een €utopees steentje zal kunnen bijdragen. Please ?
Groeten, Gerard

gerard1938
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 jan 2016 11:09

Re: Yarden / AVVL natura uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door gerard1938 »

L.s.
In aansluiting op de zojuist geplaatste melding van de brief van Yarden's directeur wil ik proberen deze (pdf) hierbij te uploaden.
Dat mislukte dus vanwege de bestandsgrootte (pdf of doc), maar via een blog krijg je 'm dan toch onder de mensen.
Hoop ik.

De brief

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Yarden / AVVL natura uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door witte angora »

Dan zou ik toch de persoonlijke gegevens in die brief even zwart maken of op een andere manier verwijderen.

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Yarden / AVVL natura uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door 16again »

Solvabiliteit van 21% dient opgepoetst te worden……. Ik kan me niet voorstellen dat dit goed gaat aflopen
Lijkt me eerlijker voor betrokkenen als zo snel mogelijk een curator wordt ingeschakeld

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Yarden / AVVL natura uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En hebt u dan sinds 2007 geen premieverhoging gehad?

Ook maar de polis van AVVL met de diensten van het pakket zorgvuldig bewaren.

Eres
Berichten: 296
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:31

Re: Yarden / AVVL natura uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Eres »

Een citaatje naam staat er onder.
Voor TPG, ASR en Dela vormde deze portefeuille het belangrijkste obstakel om Yarden over te nemen. Worden de gesprekken weer hervat nu deze horde is genomen?

“Er zijn in het verleden met verschillende partijen gesprekken gevoerd om te kijken hoe het probleem opgelost kon worden. Wij zijn nu weer solvabel, dat betekent dat we zelfstandig door kunnen. Maar het valt niet uit te sluiten dat we met partijen praten, dat klopt. Maar dat gebeurt regelmatig in deze branche.”
Eerste publicatie door Bart van de Laak op 4 jul 2019
Laatste update: 5 jul 2019

Hoe toevallig zo'n bericht kort na 2 juli.
Is dit nu waar het omgaat, Yarden moet duur verkocht kunnen worden en de aandeelhouders kunnen cashen.
Het probleem is niet solvabiliteit of oude naturapolissen, het is goochelen met getallen om de dikke goudvis binnen te halen.
In het stuk verweert Collé zich, dat er klanteninterviews zijn gehouden, welke geselecteerden waren dat, nooit iets van gemerkt.

Wie het stuk wil lezen.
https://www.amweb.nl/schade/nieuws/2019 ... -101117895

sjxsmit
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 aug 2019 11:17

Re: Yarden / AVVL natura uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door sjxsmit »

Ook ik heb weer een brief van Yarden ontvangen. Er wordt geruststellend uitgelegd dat de polis niet omgezet wordt naar een sommenpolis maar naar een waardepolis. Dit is in de praktijk natuurlijk precies hetzelfde en niet waarvoor we verzekerd zijn. De, oorspronkelijke AVVL verzekering van mij en mijn vrouw zijn al jaren geheel voldaan en dus premie vrij. Dan denk je ik heb het goed geregeld voor de nabestaanden.
Een natura verzekering moet een natura verzekering blijven en daar zit dan geen waarde aan vast.
Ik hoop ook dat er collectieve actie komt want daar zou ik me zeker bij aansluiten.

gerard1938
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 jan 2016 11:09

Re: Yarden / AVVL natura uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door gerard1938 »

sjxsmit schreef:
29 aug 2019 11:35
Ook ik heb weer een brief van Yarden ontvangen. Er wordt geruststellend uitgelegd dat de polis niet omgezet wordt naar een sommenpolis maar naar een waardepolis. Dit is in de praktijk natuurlijk precies hetzelfde en niet waarvoor we verzekerd zijn. De, oorspronkelijke AVVL verzekering van mij en mijn vrouw zijn al jaren geheel voldaan en dus premie vrij. Dan denk je ik heb het goed geregeld voor de nabestaanden.
Een natura verzekering moet een natura verzekering blijven en daar zit dan geen waarde aan vast.
Ik hoop ook dat er collectieve actie komt want daar zou ik me zeker bij aansluiten.
Ja, nu u 't zegt herinner ik me inderdaad ook ooit premievrij verklaard te zijn. Toen ik echter eens naging in hoeverre de verzekering waarde vast zou zijn bleek het uit te keren bedrag bij verre niet toereikend te zijn voor zelfs een crematie in de open lucht, dus heb ik me bij moeten verzekeren en zit nu al een tijdje op € 7.34 mnd. Voorlopig hoop ik dat we gezamenlijk - via Radar ? - die 3 mille grens zullen kunnen aanvechten.

Wik+Weeg
Berichten: 24
Lid geworden op: 27 jul 2019 10:52

Re: Yarden / AVVL natura uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Wik+Weeg »

Op mij komt e.e.a. over als een DNB excuus om de polissen integraal te moeten korten.

De Natura polissen zijn de basis van Yarden en niet de enige dobber waarop Yarden drijft.
Sinds 2007 heeft Yarden 11 jaar lang gedaan alsof er geen vuiltje aan de lucht was.
Voorlopig is het een raadsel welk inzicht er dan plots op 23 aug 2018 doorbrak
Yarden heeft zelf de directie beslissing genomen die acute insolvabiliteit met DNB ingrijpen opleverde.
Yarden geeft het herstelplan en jaarverslag 2018 (nog) niet prijs en kan ons dus vanalles op de mouw spelden.

Het voortbestaan van Yarden is nu kennelijk wel weer glorieus op orde (door onze rechten te korten).

Vragen:
Was het voortbestaan echt in gevaar?
Dat bleek niet uit de extern goedgekeurde jaarverslagen t/m 2017.
Waar komen die plotselinge extra verplichtingen SFCR dan opeens vandaan?
Waren de jaarverslagen tot nu toe vertekend? Dan is dat een vorm van fraude.
Of is het aangedikt om te doen wat in 2007 al de bedoeling was?

dieren
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 sep 2004 18:53

Re: Yarden / AVVL natura uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door dieren »

Wij hebben een polis ontvangen waar de honden gaan brood van lusten. Wij hebben toen de polis afgekocht maar dat was toen heel gunstig maar wat blijft er nu over zij halen er zomaar even 836 euro ervan af. Ook mag je zelf niet beslissen waar je opgebaard wil liggen. Dat word je toe gewezen en dat is een eind uit de buurt. Ook word er beslist dat je rouwkaarten moet nemen dat willen wij niet maar je betaald er wel voor. Een kist mag je ook zelf niet uitzoeken als je dat doet moet je bij betalen terwijl de kist in de polis zit je mag het niet veranderen. Zo werkt Yarden alles naar zich toe zodat je moet bijbetalen. Nu is mijn vraag kan je hier wat aan doen want dit is geld klopperij ik vraag mij af of dat zo maar kan wie heeft hier een antwoord op ik hoor het graag

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Yarden / AVVL natura uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar als u de polis afgekocht hebt, hebt u toch niets meer met Yarden te maken?

Wik+Weeg
Berichten: 24
Lid geworden op: 27 jul 2019 10:52

Re: Yarden / AVVL natura uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Wik+Weeg »

Wie kan mij helpen aan de jaarverslagen Yarden 2001, 2006, 2007, 2008 en 2014?
Yarden wil ze mij niet ter inzage geven en verwijst voor jaarverslagen naar de website....

Gesloten