LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Inboedelverzekering wil niet alle waterschade vergoeden

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Willy4all
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 aug 2018 07:42
Contacteer:

Re: Inboedelverzekering wil niet alle waterschade vergoeden

Ongelezen bericht door Willy4all »

De titel klopt al niet: de verzekering wil juist wél alle waterschade vergoeden, maar u wilt ook onbeschadigde vloeren op kosten dan de verzekering vervangen hebben. Dat gaat nooit gebeuren. Voorbeeld autoschade: als een bumper beschadigd is, kunt u niet de hele auto op kosten van de verzekering over laten spuiten.

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: Inboedelverzekering wil niet alle waterschade vergoeden

Ongelezen bericht door Mark1992 »

Ik heb het meeste gelezen van dit topic gezien de meningen over dat alleen de kamer + drempel moet worden vergoed of ook het doorlegde wanneer er sprake zou kunnen zijn van kleurverschil, wat zou kunnen leiden tot waardevermindering.

Iemand ook aandacht geschonken aan het feit dat meneer in een huurhuis van de woningbouwvereniging zit? Hierbij geldt voornamelijk een kale woning, waarbij de oude en nieuwe huurder zelf kunnen aangeven of de vloer wel/niet kan blijven liggen. Hierbij zou mogelijk een een x bedrag voor kunnen worden betaald door de nieuwe huurder, waardoor hij/zij geen nieuwe vloer hoeft aan te schaffen. Hoe bepaal je hierbij een daadwerkelijk geleden bedrag? Toen wij in onze huurwoning trokken wilde de oude huurster het liefst de vloer achterlaten, ze zou het toch niet meenemen naar haar volgende woning en alles eruit halen c.q. naar de sloop brengen zat ze ook niet op te wachten (moest uiteindelijk wel, want ze had meerdere katten, maakte niet goed schoon waardoor overal langs de naden haren zaten en mijn vriendin is nogal allergisch).

Desondanks verwacht ik met laminaat niet zozeer een verlaging van de waarde, al helemaal niet in een huurwoning. Wanneer er sprake zou zijn van een stenen vloer met natuursteen/marmer etc. dan zou ik wel verwachten dat het doorlopen moet kloppen, in een koopwoning althans. Dit geldt ook voornamelijk persoonlijk hoor, ik kan mij er namelijk niet druk om maken wanneer ik een verschil in kleur zou hebben (als we over laminaat spreken) in één kamer omdat daar nieuw is gelegd, in een huurwoning. In een koopwoning zou ik het anders vinden, aangezien dat daadwerkelijk een waardevermindering kan brengen op het verkopen van de woning, maar zelfs dan, wat kost laminaat nou daadwerkelijk? Wij hebben ook goede kwaliteit gekocht en ik vond het wel meevallen.

schadeoplossing
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 okt 2015 11:35
Locatie: Almelo
Contacteer:

Re: Inboedelverzekering wil niet alle waterschade vergoeden

Ongelezen bericht door schadeoplossing »

Zoveel raad maar niet heel veel daad. Misschien moet je gewoon een contra expert inschakelen. Je hebt áltijd recht op een eigen expert. Wettelijk zo vastgesteld en het kost je niets omdat de kosten voor contra expertise op je verzekering wordt gedeclareerd. Een contra expert is iemand die bij je langs komt om de situatie te bekijken en vervolgens met de schade expert van de verzekeraar om tafel gaat. Een contra expert kan je helpen met raad en daad.

Bekijk altijd de reviews van contra expertise bureaus!

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Inboedelverzekering wil niet alle waterschade vergoeden

Ongelezen bericht door gosewijn »

schadeoplossing schreef:
21 aug 2019 10:28
Zoveel raad maar niet heel veel daad. Misschien moet je gewoon een contra expert inschakelen. Je hebt áltijd recht op een eigen expert. Wettelijk zo vastgesteld en het kost je niets omdat de kosten voor contra expertise op je verzekering wordt gedeclareerd. Een contra expert is iemand die bij je langs komt om de situatie te bekijken en vervolgens met de schade expert van de verzekeraar om tafel gaat. Een contra expert kan je helpen met raad en daad.

Bekijk altijd de reviews van contra expertise bureaus
Waarom , probleem is toch opgelost .

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Inboedelverzekering wil niet alle waterschade vergoeden

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Misschien heeft schadeoplossing de schadeoplossing nog niet gelezen.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Inboedelverzekering wil niet alle waterschade vergoeden

Ongelezen bericht door Lady1234 »

‘Zoveel raad maar niet heel veel daad’

Verwacht Schadeoplossing dat wij het laminaat komen herstellen?

Erthanax
Berichten: 9677
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Inboedelverzekering wil niet alle waterschade vergoeden

Ongelezen bericht door Erthanax »

TS heeft hier gemeld dat het probleem is opgelost, dus er hoeft geen antwoord meer gegeven te worden.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Inboedelverzekering wil niet alle waterschade vergoeden

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Wat verwacht hij dan als de schade al opgelost is.?

Gesloten