LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Inboedelverzekering wil niet alle waterschade vergoeden

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Inboedelverzekering wil niet alle waterschade vergoeden

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Lekkage kan pas verholpen worden nadat ze is ontstaan.

alfatrion
Berichten: 21885
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Inboedelverzekering wil niet alle waterschade vergoeden

Ongelezen bericht door alfatrion »

Lady1234 schreef:
05 jul 2019 15:33
Dus is een deel van het behang in die kamer beschadigd, zal logisch gesproken, de hele kamer opnieuw behangen moeten worden.
Wat is daar zo logisch aan? Die andere velden behang zijn onbeschadigd en hoeven dus niet vervangen te worden.

Lady1234
Berichten: 26920
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Inboedelverzekering wil niet alle waterschade vergoeden

Ongelezen bericht door Lady1234 »

alfatrion schreef:
05 jul 2019 16:27
Lady1234 schreef:
05 jul 2019 15:33
Dus is een deel van het behang in die kamer beschadigd, zal logisch gesproken, de hele kamer opnieuw behangen moeten worden.
Wat is daar zo logisch aan? Die andere velden behang zijn onbeschadigd en hoeven dus niet vervangen te worden.
U hebt blijkbaar nog nooit een kamer behangen gehad. Of zelf een kamer behangen. Anders zou u die vraag niet stellen.

alfatrion
Berichten: 21885
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Inboedelverzekering wil niet alle waterschade vergoeden

Ongelezen bericht door alfatrion »

Nee, nog nooit gehad. Zou je daarom zo vriendelijk willen zijn om mijn vraag te beantwoorden?

Lady1234
Berichten: 26920
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Inboedelverzekering wil niet alle waterschade vergoeden

Ongelezen bericht door Lady1234 »

alfatrion schreef:
05 jul 2019 16:56
Nee, nog nooit gehad. Zou je daarom zo vriendelijk willen zijn om mijn vraag te beantwoorden?
Dit kunt u niet serieus menen. Je kunt geen nieuwe baan tussen oude banen plakken.

Misschien weet u ook niet dat behang van papier gemaakt is. En dat oud behang eraf gestoomd moet worden. Misschien weet u ook niet dat stoom dat papier nat maakt. En dat gaat naast elkaar dus niet werken.

alfatrion
Berichten: 21885
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Inboedelverzekering wil niet alle waterschade vergoeden

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je haalt er een baan vanaf en plakt daar een andere voor in de plaatst.

Lady1234
Berichten: 26920
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Inboedelverzekering wil niet alle waterschade vergoeden

Ongelezen bericht door Lady1234 »

alfatrion schreef:
05 jul 2019 17:58
Je haalt er een baan vanaf en plakt daar een andere voor in de plaatst.
Uiteraard. :mrgreen: Maar dat is wel heel subjectief bekeken. :lol:

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Inboedelverzekering wil niet alle waterschade vergoeden

Ongelezen bericht door kokka »

@lady.. dat ligt er maar helemaal aan wat voor behang je hebt natuurlijk.
Ik vind stomen overigens onzinnig langzaam gaan, het makkelijkst en snelst is voor mij spuitfles met water en beetje dreft.
heb pas nog baan behang die na het drogen toch de naad iets had opengetrokken er gewoon weer afgehaald ( voorzichtig na twee dagen) en daarna er weer opgeplakt. geen probleem en na het plakken niet zichtbaar meer.
waar iedereen wel aan voorbij gaat is dat je waarschijnlijk best nieuwe planken in twee jaar oud laminaat kan leggen, maar je krijgt na twee jaar nooit meer laminaat met hetzelfde kleurbad. Kleurverschil ga je dan 100% zeker krijgen

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Inboedelverzekering wil niet alle waterschade vergoeden

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
05 jul 2019 17:58
Je haalt er een baan vanaf en plakt daar een andere voor in de plaatst.
En dan maar hopen dat er niet overheen geschilderd is en dat het juiste batchnummer toevallig nog leverbaar is. Oeps, een behangrandje is ook heel populair. Deze kan je gewoon doorknippen en een stukje tussenplakken?

Van alles wat u tot nu toe gezegd hebt is dit toch wel het raarste. Nee, je kan niet even een baan er tussenuit halen en een nieuwe baan ertussen plakken.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Inboedelverzekering wil niet alle waterschade vergoeden

Ongelezen bericht door angel1978 »

Lady1234 schreef:
05 jul 2019 17:05
alfatrion schreef:
05 jul 2019 16:56
Nee, nog nooit gehad. Zou je daarom zo vriendelijk willen zijn om mijn vraag te beantwoorden?
Dit kunt u niet serieus menen. Je kunt geen nieuwe baan tussen oude banen plakken.

Misschien weet u ook niet dat behang van papier gemaakt is. En dat oud behang eraf gestoomd moet worden. Misschien weet u ook niet dat stoom dat papier nat maakt. En dat gaat naast elkaar dus niet werken.
Hier ga je toch niet serieus op antwoorden?

Lady1234
Berichten: 26920
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Inboedelverzekering wil niet alle waterschade vergoeden

Ongelezen bericht door Lady1234 »

kokka schreef:
05 jul 2019 18:12
@lady.. dat ligt er maar helemaal aan wat voor behang je hebt natuurlijk.
Ik vind stomen overigens onzinnig langzaam gaan, het makkelijkst en snelst is voor mij spuitfles met water en beetje dreft.
heb pas nog baan behang die na het drogen toch de naad iets had opengetrokken er gewoon weer afgehaald ( voorzichtig na twee dagen) en daarna er weer opgeplakt. geen probleem en na het plakken niet zichtbaar meer.
waar iedereen wel aan voorbij gaat is dat je waarschijnlijk best nieuwe planken in twee jaar oud laminaat kan leggen, maar je krijgt na twee jaar nooit meer laminaat met hetzelfde kleurbad. Kleurverschil ga je dan 100% zeker krijgen
En na twee jaar krijg je al helemaal niet diezelfde baan behang er weer goed op.

En er wordt helemaal niet aan voorbij gegaan dat wellicht dat laminaat niet meer passend is. En de Ts krijgt al voor de kamer helemaal nieuw. Maar niet voor de rest van het huis natuurlijk. En dat wil hij dus.

Moneyman
Berichten: 29871
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Inboedelverzekering wil niet alle waterschade vergoeden

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
05 jul 2019 18:22
kokka schreef:
05 jul 2019 18:12
waar iedereen wel aan voorbij gaat is dat je waarschijnlijk best nieuwe planken in twee jaar oud laminaat kan leggen, maar je krijgt na twee jaar nooit meer laminaat met hetzelfde kleurbad. Kleurverschil ga je dan 100% zeker krijgen
En er wordt helemaal niet aan voorbij gegaan dat wellicht dat laminaat niet meer passend is. En de Ts krijgt al voor de kamer helemaal nieuw. Maar niet voor de rest van het huis natuurlijk. En dat wil hij dus.
Ik zou dat ook willen - en jij ook, als het jou betreft. En tot nu toe lees ik vooral meningen, maar geen goede argumenten waarom hij dat "natuurlijk" niet zou krijgen.

16again
Berichten: 16031
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Inboedelverzekering wil niet alle waterschade vergoeden

Ongelezen bericht door 16again »

Dit lijkt me het beste argument:
Lady1234 schreef:
05 jul 2019 09:11
Dit staat bijvoorbeeld in de polisvoorwaarden van de inboedelverzekering van ING.

12.2.3 Voorzover de inboedel kan worden hersteld, staat het de maatschappij vrij de herstelkosten te vergoeden, eventueel vermeerderd met een bedrag voor de waardevermindering die door de schade werd veroorzaakt en door de reparatie niet werd opgeheven
.

Lady1234
Berichten: 26920
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Inboedelverzekering wil niet alle waterschade vergoeden

Ongelezen bericht door Lady1234 »

angel1978 schreef:
05 jul 2019 18:20
Lady1234 schreef:
05 jul 2019 17:05
alfatrion schreef:
05 jul 2019 16:56
Nee, nog nooit gehad. Zou je daarom zo vriendelijk willen zijn om mijn vraag te beantwoorden?
Dit kunt u niet serieus menen. Je kunt geen nieuwe baan tussen oude banen plakken.

Misschien weet u ook niet dat behang van papier gemaakt is. En dat oud behang eraf gestoomd moet worden. Misschien weet u ook niet dat stoom dat papier nat maakt. En dat gaat naast elkaar dus niet werken.
Hier ga je toch niet serieus op antwoorden?
Ik ben altijd bereid iemand wat uit te keggen. Misschien is Alfatrion wel gewend aan vertrekken met met zijde bespannen wandpanelen, of voorzien van steentjes in de volgorde van zijn DNA en heeft hij geen idee van behang, :lol:

v.d.Heyden
Berichten: 737
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: Inboedelverzekering wil niet alle waterschade vergoeden

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

alfatrion schreef:
05 jul 2019 17:58
Je haalt er een baan vanaf en plakt daar een andere voor in de plaatst.
Dit staat toch echt haaks op het gisteren door u gegeven voorbeeld (en inmiddels weer verwijderde) over de door u gereinigde twee banken, omdat het schoonmaken van 1 bank door u niet werd geaccepteerd.....

v.d.Heyden

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Inboedelverzekering wil niet alle waterschade vergoeden

Ongelezen bericht door Erthanax »

Of een enkele strip van het laminaat. Vaak kan ik een strikt juridisch argument nog wel begrijpen (al vind ik de consequenties soms onredelijk), maar nu ben ik toch echt de draad kwijt.
Misschien was het ironisch bedoeld: bij laminaat, waarom dan niet bij behang?

Het o.a. door 16again aangehaalde artikel uit de voorwaarden lijkt me inderdaad het beste argument.

Moneyman
Berichten: 29871
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Inboedelverzekering wil niet alle waterschade vergoeden

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
05 jul 2019 18:35
Dit lijkt me het beste argument:
Lady1234 schreef:
05 jul 2019 09:11
Dit staat bijvoorbeeld in de polisvoorwaarden van de inboedelverzekering van ING.

12.2.3 Voorzover de inboedel kan worden hersteld, staat het de maatschappij vrij de herstelkosten te vergoeden, eventueel vermeerderd met een bedrag voor de waardevermindering die door de schade werd veroorzaakt en door de reparatie niet werd opgeheven
.
Erthanax schreef:
05 jul 2019 19:34
Het o.a. door 16again aangehaalde artikel uit de voorwaarden lijkt me inderdaad het beste argument.
Als dat het beste argument is, is de casus niet sterk... want:
* dit zijn willekeurige voorwaarden, terwijl we geen idee hebben wat er in de voorwaarden van TS staat;
* dit artikel geeft de verzekeraar geen vrijbrief om maar tot bepaalde hoogte te vergoeden, maar bepaalt slechts dat de waardevermindering die los van de herstelkosten optreedt, aanvullend ook vergoed kan worden. Oftewel: éérst herstellen, dan pas schadevergoeding. Je moet hierbij denken aan zaken die wel hersteld kunnen worden, maar daarna minder waard zijn. Denk aan een kunstwerk, wat wel gerepareerd kan worden, maar daarna voorgoed minder waard is.

Kortom, niet van toepassing op de casus van TS.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Inboedelverzekering wil niet alle waterschade vergoeden

Ongelezen bericht door moederslink »

Waarom niet iets creatiefs bedenken?
Je haalt uit 1 en/of 2 vd slaapkamers datzelfde laminaat en laat dat naadloos leggen en aansluiten in de ruimte vd waterschade.
De nieuwe laminaatdelen leg je dan in die slaapkamer.
Zo gek veel verschil hoeft dat niet te zijn en drempels hoeven ook niet te worden gelegd natuurlijk.
Een beetje woningstoffeerder zou dat prima kunnen oplossen.

Ditzelfde gedoe heb je ook met een verhuizing....je neemt het laminaat mee en laat het in het nieuwe huis weer leggen ....dan kom je misschien tekort en moet dan ook misschien iets daarop lijkend laminaat laten leggen.

Of zelf doen natuurlijk ... :D
Laatst gewijzigd door moederslink op 05 jul 2019 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Inboedelverzekering wil niet alle waterschade vergoeden

Ongelezen bericht door Frantic2 »

laminaat is juist niet een geheel... het zijn losse planken....

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Inboedelverzekering wil niet alle waterschade vergoeden

Ongelezen bericht door moederslink »

Weet ik . Nog makkelijker immers?

Gesloten