LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Uitvaartverzekering kost een vermogen

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Uitvaartverzekering kost een vermogen

Ongelezen bericht door kweenie »

Bovendien gaat het dus blijkbaar om een 'dubbele' uitvaartverzekering, waarbij het deel van de man inmiddels tot uitkering is gekomen. 35 keer 350 betaald, dus 12.250, waarbij voor meneer al zo'n 4700 zal zijn uitgekeerd en voor mevrouw nu nog 4700 is verzekerd, bij elkaar 9.400. Natuurlijk betaal je bij lang overleven meer dan wat sparen had opgeleverd, maar als beiden in de jaren '80 waren overleden, dan had de verzekeraar ook moeten uitkeren. Lijkt mij niet zo heel dramatisch.
Laatst gewijzigd door kweenie op 07 aug 2019 17:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Uitvaartverzekering kost een vermogen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Volgens de Ts betaalt moeder nog steeds dat ongeloofwaardige bedrag en vader is al twee jaar geleden overleden.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Uitvaartverzekering kost een vermogen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Doodgaan is een luxe geworden.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Uitvaartverzekering kost een vermogen

Ongelezen bericht door witte angora »

Overveld schreef:
07 aug 2019 12:54
Mijn ouders hebben in 1984 voor beide een uitvaartverzekering afgesloten. In 2017 is mijn vader overleden
..................
35 jaar lang betaald iemand € 350,00 per jaar en nu zij 85 jaar oud is geworden heeft ze en minimale bedrag gespaard van € 3750,00 als we nu alles bevriezen.
Toch een paar vragen. Die 350 euro per jaar, is dat het bedrag van beide verzekeringen, of van alleen je moeder? En hoe hoog was de premie (in guldens) toen de verzekering werd afgesloten? Ik zit al vele jaren bij de Dela, maar ieder jaar gaat de premie toch echt een paar dubbeltjes omhoog.

Peter1950
Berichten: 19
Lid geworden op: 03 feb 2016 13:08

Re: Uitvaartverzekering kost een vermogen

Ongelezen bericht door Peter1950 »

Een uitvaartmaatschappij verzekeraar moet ook verdienen kosten personeel opbrengst rente over uw inleg etc.natuurlijk is het voordeliger om zelf te sparen voor een uitvaart MAAR dan moet je wel de discipline hebben om elke maand automatisch te sparen,het geld of een gedeelte hiervan niet op te nemen als je eens krap zit en het risico nemen dat als je plotseling overlijd niet genoeg geld hebt gespaard voor een crematie of begrafenis.als je dat alles in overweging genomen hebt acceptabel vindt dan ben je het voordeligst uit.

Henk Terpstra
Berichten: 87
Lid geworden op: 28 jan 2010 19:19

Re: Uitvaartverzekering kost een vermogen

Ongelezen bericht door Henk Terpstra »

Het is algemeen bekend, dat een goede verzekering adviseur niet zal adviseren een begrafenis of studie verzekering voor dekinderen af te sluiten. Dat zijn met mijn reken modellen foute verzekeringen. Wel is het raadzaam om als jong gezin dat te doen. Als de kinderen de deur uit zijn, stop dan met dat product. Met betrekking van een studie verzekering, sparen op naam van het kind geeft meer rendement en zekerheid.
Groet,

smb
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 sep 2008 13:00

Re: Uitvaartverzekering kost een vermogen

Ongelezen bericht door smb »

Ach kweenee weet het niet.
Vroeger was het normaal een uitvaartverzekering af te sluiten . Bij je geboorte! Iedere week kwam iemand de premie ophalen.
Mijn ouders hebben 80 jaar betaald, daarna was het premievrij. Mijn moeder overleed vorig jaar op haar 95e, we kregen 1800 euro uitgekeerd. De verzekeringsmij. wilde ons niet vertellen hoeveel premie zij al die jaren betaald hebben.
Mijn ouders hebben voor mij 50 jaar betaald en zijn toen op mijn verzoek gestopt. T.z.t. wordt 500 euro uitgekeerd!
Eigenlijk moet niemand een uitvaartverzekering afsluiten. Ja, zelf sparen of uit de boedel/erfenis laten betalen. In ieder geval, regel zelf iets. In het uiterste geval begraaft de gemeente je heel netjes.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Uitvaartverzekering kost een vermogen

Ongelezen bericht door kweenie »

smb schreef:
09 aug 2019 14:59
Mijn moeder overleed vorig jaar op haar 95e, we kregen 1800 euro uitgekeerd. De verzekeringsmij. wilde ons niet vertellen hoeveel premie zij al die jaren betaald hebben.
Ja, en als zij op haar 15e was overleden, werd er ook uitgekeerd. Maar daarover hoor je niemand klagen. Dat is nu juist het hele eieren eten. En het idee van zulke verzekeringen: je wilt óók (of vooral) het risico afdekken dat je vroeg komt te overlijden en nog lang niet het geld van de uitvaart bij elkaar hebt kunnen sparen. Tegenover de mensen die met 95 overlijden, en dus heel veel premie hebben betaald, staan ook mensen die met 15 overlijden en voor wie er nog nauwelijks premie is betaald.

Maar ik ben het met je eens, voor heel veel mensen is zo'n uitvaartverzekering overbodig.

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Uitvaartverzekering kost een vermogen

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Henk Terpstra schreef:
09 aug 2019 13:34
Het is algemeen bekend, dat een goede verzekering adviseur niet zal adviseren een begrafenis of studie verzekering voor dekinderen af te sluiten. Dat zijn met mijn reken modellen foute verzekeringen.

Hoe tonen jouw rekenmodellen dat aan?

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Uitvaartverzekering kost een vermogen

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

smb schreef:
09 aug 2019 14:59
Ach kweenee weet het niet.
Vroeger was het normaal een uitvaartverzekering af te sluiten . Bij je geboorte! Iedere week kwam iemand de premie ophalen.
Mijn ouders hebben 80 jaar betaald, daarna was het premievrij. Mijn moeder overleed vorig jaar op haar 95e, we kregen 1800 euro uitgekeerd. De verzekeringsmij. wilde ons niet vertellen hoeveel premie zij al die jaren betaald hebben.
Mijn ouders hebben voor mij 50 jaar betaald en zijn toen op mijn verzoek gestopt. T.z.t. wordt 500 euro uitgekeerd!

Da's toch om woest van te worden!!

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Uitvaartverzekering kost een vermogen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Fiesiekus schreef:
09 aug 2019 21:36
smb schreef:
09 aug 2019 14:59
Ach kweenee weet het niet.
Vroeger was het normaal een uitvaartverzekering af te sluiten . Bij je geboorte! Iedere week kwam iemand de premie ophalen.
Mijn ouders hebben 80 jaar betaald, daarna was het premievrij. Mijn moeder overleed vorig jaar op haar 95e, we kregen 1800 euro uitgekeerd. De verzekeringsmij. wilde ons niet vertellen hoeveel premie zij al die jaren betaald hebben.
Mijn ouders hebben voor mij 50 jaar betaald en zijn toen op mijn verzoek gestopt. T.z.t. wordt 500 euro uitgekeerd!
,

Da's toch om woest van te worden!!

Dat ligt er maar helemaal aan welk bedrag er verzekerd was. En een paar dubbeltjes premie per week, geeft geen fortuin aan het eind.

En die ouders hebben echt geen 80 jaar betaald. Die sommen verzekeringen kenden een premiebetaling van 20 of 30 jaar

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Uitvaartverzekering kost een vermogen

Ongelezen bericht door renewouters »

16again schreef:
07 aug 2019 15:08
Lady1234 schreef:
07 aug 2019 15:02
reggie2 schreef:
07 aug 2019 14:59
Het is algemeen bekend dat deze verzekeringen niet de friste verzekeringen zijn en dat ze altijd een poot uitdraaien
Wat een onzin.
Yarden komt nu toch, zacht gezegd, niet echt positief in het nieuws.
Dus omdat 1 partij slecht in het nieuws komt deugt het hele systeem niet? Dus als een collega van jouw de boel bedonderd ben jij ook onbetrouwbaar?

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Uitvaartverzekering kost een vermogen

Ongelezen bericht door renewouters »

Peter1950 schreef:
09 aug 2019 13:00
Een uitvaartmaatschappij verzekeraar moet ook verdienen kosten personeel opbrengst rente over uw inleg etc.natuurlijk is het voordeliger om zelf te sparen voor een uitvaart MAAR dan moet je wel de discipline hebben om elke maand automatisch te sparen,
En hopen dat je oud genoeg wordt....

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Uitvaartverzekering kost een vermogen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

gertvdwe schreef:
16 aug 2019 23:04
Rene wouters is zeker een verzekerings agent? Werkzaam bij Yarden?
We werken hier allemaal bij Yarden. En u bent gediskwalificeerd.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Uitvaartverzekering kost een vermogen

Ongelezen bericht door witte angora »

Nee hoor, ik zag de bui al hangen vanwege voorkennis. Dus ik was hem op tijd gesmeerd.

Uiteraard wil ik nog wel even de koers van mijn aandelen in Yarden, en met name het zeer riante dividend, veiligstellen.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Uitvaartverzekering kost een vermogen

Ongelezen bericht door sylvesterb »

gertvdwe schreef:
16 aug 2019 23:04
Rene wouters is zeker een verzekerings agent? Werkzaam bij Yarden?
Omdat hij u wijst op het principe van een verzekering? Over Yarden is al reeds een topic en u besluit een bestaat topic over een ander onderwerp te kapen met uw verhaal over Yarden dan kun je dit soort reacties verwachten. Rene is maandag pas weer op kantoor dus hij zal dan wel reageren.

Gesloten