LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Welke verzekering?

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Cornelis7
Berichten: 435
Lid geworden op: 02 nov 2008 14:56

Re: Welke verzekering?

Ongelezen bericht door Cornelis7 »

Lady1234 schreef:
27 nov 2019 16:40
Maar als men te vaak gebruik maakt van die all-risk dekking, wordt die geschrapt of je krijgt een hoger eigen risico.
Daarom is het niet fatsoenlijk om de zwager te vragen om zelf deze schade te claimen. Na 3 claims kan je al uit de verzekering worden gegooid, dus voor zo'n klein bedrag gaat die niet claimen.
Het beste is als TS zelf de schade betaalt. Verzekeringen zijn alleen nuttig voor grote bedragen gezien het feit dat je uit verzekeringen kan worden gegooid als je "vaak" claimt.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Welke verzekering?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

De veroorzaken moet betalen.

Omdat de eigenaar telefoon alleen maar ergens toestel neergelegd had gaat die vrijuit dus ook deze verzekeraar.

Ridder 777 heeft toegegeven, hij raakte en veroorzaakte de schade dus moet zijn verzekeraar voor dit door hem veroorzaakte vergoeden.

Mijn inboedel: 't Mobieltje valt alleen onder diefstal of brand in huis, bij gewoon vallen moet ik zelf betalen of daar een verzekering voor hebben!
Ook zou als het toestel in brand gaat, dan krijg ik tafeltje waar deze op gelegd is wel vergoed maar toestel niet.
Een TV die valt is meestal wel gedekt, mobiel of laptop zelden, afhankelijk voorwaarden en daarmee de prijs voor de inboedel verzekering!

Een verzekeraar die dit wel dekt is zoveel duurder dat ik liever na enkele jaren het toestel gewoon liever nieuw ga kopen.
Vooral omdat een mobiel vaak in 2 jaren is afgeschreven maar vele een Furby van Apple kopen die tot 6 jaren mee kan!
Dan betaalde je veel voor iets wat nauwelijks dagwaarde heeft!

Ook gaf het verhoogde eigen risico een lagere premie, scheelde heel veel administratie en mijn een leuk jaarlijks voordeel.

16again
Berichten: 16036
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Welke verzekering?

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
10 dec 2019 10:11
Dat is een standaardbeding in polisvoorwaarden en bedoeld om dubbele uitkeringen te voorkomen.
Ik snap dat dit dubbele uitkering voorkomt. Maar aan wie is de keuze om de verzekeraar aan te wijzen die wel betaalt?

En zoals het beding geformuleerd is, kunnen beide verzekeraars afschuiven, de consument met lege handen achter latend. Dat stuit me tegen de borst.

Lady1234
Berichten: 26930
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Welke verzekering?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De oudste verzekering gaat voor. En een verzekering die speciaal gericht is op het beschadigde goed gaat voor.

En slechts als voorbeeld.

Als een kind ergens logeert en hij brengt aan iemand schade toe, niet aan het logeeradres, dekt ook de AVP van het logeeradres die schade, vooropgesteld dat het kind aansprakelijk is. Maar als de ouders van dat kind een AVP hebben, gaat die verzekering voor wat betreft het moeten betalen van de schade.

Lady1234
Berichten: 26930
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Welke verzekering?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@komkommertijd

Als uw mobieltje verbrandt, is dat gewoon op de gewone inboedelverzekering gedekt.

16again
Berichten: 16036
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Welke verzekering?

Ongelezen bericht door 16again »

Lady1234 schreef:
10 dec 2019 11:45
De oudste verzekering gaat voor. En een verzekering die speciaal gericht is op het beschadigde goed gaat voor.
Waarom gaat de keuze van de verzekerde(n) niet voor?
Nu zorgt de onhandigheid van TS ervoor, dat zijn zwager zaken moet gaan claimen, met alle gevolgen van dien (eigen risico , aantal claims erc)

Lady1234
Berichten: 26930
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Welke verzekering?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@16again

In het geval van Ridder777 is het heel simpel. Hij veroorzaakt schade en is daarvoor aansprakelijk en moet dus betalen. Sec.

Dat Ridder een AVP heeft is fijn, want dan kan hij dat claimen bij ZIJN verzekeraar.

De verzekeraar van zwager heeft er helemaal niets mee van doen, als hij die al heeft.

Het zou kunnen zijn dat een veroorzaker niet wenst te betalen of dat niet wenst te claimen, dan kan je, als dat voorval gedekt is natuurlijk, ook bij je eigen verzekeraar terecht. Of gaan procederen, maar dat doe je normaal gesproken niet voor € 200. En soms verhalen ze dat op de veroorzaker, maar soms ook niet.

En in mijn voorbeeld is dat kind subsidiair gedekt op de AVP van het logeeradres, dus dan gaat de eigen, eerste, verzekering voor wat betreft betalen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Welke verzekering?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Lady1234 schreef:
10 dec 2019 11:48
@komkommertijd

Als uw mobieltje verbrandt, is dat gewoon op de gewone inboedelverzekering gedekt.
Ik twijfel, heb laders van 700, 1000 , 1500 en 2000 mAh, en die laatste is voor Tablet.
De 1000 mAh is bijgeleverd en de 1500 is sneller met risico op BBQ!
Een kleinere lader kan en mag altijd, zwaardere is vragen om problemen.

Bovendien, ik heb inboedel met €300,- eigen risico dus de meeste telefoons zijn na 1 jaar minder dagwaarde.
En zelf koop ik liever er 1 die niet eens €100,- nieuw was, dus geen claim mogelijk.

Verder is bij misbruik van foute laders elke toestel uitgesloten.
Ik weet hoe je een toestel kunt laten branden, een budget telefoon van €9,99 met oude accu op 2000 mAh lader gezet in plaats van de 700 mAh en dat gaf leuk effect!
Gewoon op de metalen aanrecht gedaan.. en na stekker eruit bleef deze door roken, wasemkap maar aan... en dan in pannetje water gedaan, niet te blussen.. bruist leuk.

Mijn Polis is erg voordelig, en met €300,- eigen risico krijg ik pas iets vergoed als de kast eronder + telefoon meer dan €300,- dagwaarde hebben, bij €301,- dagwaarde word alles uitbetaald.

Zo besparen ze op de vaker voorkomende kleine schades!
Lees dus goed de voorwaarden, vooral bij verdacht goedkope aanbieders, het moet wel ergens vandaan komen, die lage prijs.

16again
Berichten: 16036
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Welke verzekering?

Ongelezen bericht door 16again »

Lady1234 schreef:
10 dec 2019 12:37
@16again

In het geval van Ridder777 is het heel simpel. Hij veroorzaakt schade en is daarvoor aansprakelijk en moet dus betalen. Sec.

Dat Ridder een AVP heeft is fijn, want dan kan hij dat claimen bij ZIJN verzekeraar.

De verzekeraar van zwager heeft er helemaal niets mee van doen, als hij die al heeft.
Het is toch de verzekeraar van TS die zegt: "Verhaal het op inboedel verzekering zwager"

Lady1234
Berichten: 26930
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Welke verzekering?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Inderdaad, dat zegt Ridder dat zijn verzekeraar dat gezegd heeft. En dat is niets nieuws, maar standaard praktijk. Afschuiven dus. En waar een verzekerde, Ridder dus, noch zijn zwager mee akkoord hoeven te gaan.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Welke verzekering?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als zijn Zwager niet verzekerd is of ook een Budget Polis heeft en dat verklaard moet de verzekeraar van Ridder wel uitbetalen!

Een Budget polis kan ik nog bewijzen maar mijn zoon had geen inboedel verzekering, hoe bewijs je dat?
Het mag, maar de veroorzaker moet betalen als er niet verzekerd is of een polis met hoog eigen risico zoals ik heb.
Tot €300,- krijg ik niets, daarboven het volle bedrag maar Telefoons zijn tegen dagwaarde en meestal onder de €300 helaas!

Ze proberen het altijd op deze manier, maar een verklaring van Zwager dat hij niet hiervoor verzekerd is zou voldoende moeten zijn.

Lady1234
Berichten: 26930
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Welke verzekering?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Zwager hoeft niets te verklaren.

Ridder777

Re: Welke verzekering?

Ongelezen bericht door Ridder777 »

De offerte is geregeld
Ik moest 15 E betalen ervoor en als mijn zwager hem laat maken bij hem krijg ik die 15 E weer terug.
Echt apart hoe telefoonwinkels ervoor kiezen om een offerte te maken.
1= geen tijd kom volgende week maar terug
2= doen we niet.
3= ok 15 E als je hem laat maken bij ons krijg je die 15 E terug.
4= Ok 30E als je hem laat maken bij ons krijg je die 30 E terug.
5= we geven pas een offerte als je eerst de telefoon hier achterlaat.

Lady1234
Berichten: 26930
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Welke verzekering?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Zi apart is dat niet.

Ridder777

Re: Welke verzekering?

Ongelezen bericht door Ridder777 »

Ik vind het apart, dat de een zegt ik heb geen tijd terwijl het 3 minuten duurt en er waren geen andere klanten in de zaak.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Welke verzekering?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Samsung S10?

Ik zie daar ook diverse variaties en voor een betrouwbare offerte met juiste onderdelen moet je precies de letters erachter weten!
Verder voeren ze vaak IMEI nummer in, moet van verzekeraars wegens de gestolen/doorverkochte toestellen.

En is het een NL toestel of grijze import? Zo kom je op iets meer dan paar minuten helaas.
Invoeren in systeem en wachten op antwoord.
Het repareren van gestolen goederen is strafbaar, ze hebben controle plicht zelfde geld nu voor gebruikte fietsen, mits er een frame nummer te vinden is.. dus geen Budget Oma van de Bouwmarkt....

Na het zoeken willen ze ook graag herstellen, alleen zoeken en niets meer horen is voor hun onbetaald werk.
En als jou verzekeraar betaalde maakt die €15,- of €30,- borg niets meer uit, je mag dus willekeurige kiezen!

Ridder777

Re: Welke verzekering?

Ongelezen bericht door Ridder777 »

Het is een toestel van abonnement van Vodafone.
S10 128 GB NFC Black
Ik hoop dat ik heb goed heb opgeschreven?
2 jarig abonnement
Gekocht bij de Vodafone winkel in Vlaardingen

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Welke verzekering?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Sorry, ben geen deskundige op Samsung gebied, witgoed redelijk maar mobieltjes loop ik zwaar op achter!

Wel zag ik bij S10 invoeren dat er vele types waren, 32, 64 en 128 kwam ik tegen... maar weet niet of scherm anders kan zijn.
Zag wel diverse prijzen voor vervangen bij 1 aanbieder, maar ik ga jou echt niet naar Zwolle sturen.. Verzekeraar betaalde reparatie, niet de reiskosten bij voordeliger adres!

Wel zou ik adviseren, vraag je Zwager of hij extra sterk Gorilla glas erop wide of rubber stootrand om de onderzijde.
Kosten niet zoveel en ik weet dat je bij geen Samsung maar merkloze monteren en Samsung prijs rekenen dit wel eens ..... maar dat hangt van winkel af!

Gesloten