Tips voor taxiverzekeringen?

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Barry1234
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jan 2020 08:43

Tips voor taxiverzekeringen?

Ongelezen bericht door Barry1234 »

Ik ben een taxi bedrijfje begonnen als zzp-er, nu zoek ik een taxi verzekering maar die zijn bijna niet te vingen of vanaf 200 euro per maand, moet goedkoper kunnen lijkt mij heeft iemand tips ?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10
Beste antwoord
Gekozen door Barry1234

Re: Tips voor taxiverzekeringen?

door berndv » 23 jan 2020 10:44

Zakelijke verzekeringen zijn vaak duurder dan een particuliere verzekering. De dekking en het doel is ook behoorlijk anders. Als dit 200 euro kost, dan zijn dat de zakelijke kosten die je daarvoor zou moeten maken. Kosten die je meerekent in je tarief.

Of het goedkoper kan? Misschien wel, geen idee, heb me er nooit in verdiept. Maar een goed assurantiekantoor zou je met deze vraag zeker verder kunnen helpen. Die kunnen je wellicht ook helpen met de verdere verzekeringen die je misschien nog nodig zult hebben, zoals een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering, arbeidsongeschiktheidsverzekering en wat er verder nog aan te raden is voor de uitvoering van je werk en de eventuele risico's die je daarmee loopt.
Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Tips voor taxiverzekeringen?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Taxi? geen idee, wel dat een busje voor ZZPer betaalbaar is mits het geen koerierswerk is.

Ook de Pizza bezorgers op Scooters is extreem duur wegens de vele schades.
Daarom nu vele E bike's daar.

Een Taxi staat bekend om vele schade en een tussenpersoon die voor meerdere maatschappijen werkte vragen.
Vaak is een opgebouwde No Claim op eigen auto een reden voor flinke korting.

Verder is een nieuwe Auto dure AR verzekering.
Een mooie en nog goede Young Timer WA verzekerd is wel betaalbaarder!
Helaas heeft de London Taxi vrijwel altijd een Diesel... maar in buitengebieden is dat een prima internationaal zeer herkenbare!
Een USA bak kan ook, LPG erin en iedereen zal jou Taxi herkennen.

Verder zijn er nog regionale of plaatselijke Collectieven waar eigen rijders via hun een voertuig en verzekering voordeliger kunnen regelen... zij doen jou administratie en verdelen ritten....

Goed vooraf kijken voor je start, zomaar beginnen kan erg dure fout zijn.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Tips voor taxiverzekeringen?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Kijk eens op higher level. Daar vind je meer ondernemers en ZZP ers.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Tips voor taxiverzekeringen?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Met alle respect, maar dat zijn toch vragen die je vooral vooraf stelt bij het opstellen van je bedrijfsplan? Of ben je op de gok begonnen?

Heb je geen financieel adviseur/ assurantiemakelaar/ administrateur die dergelijke zaken voor je regelt?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Tips voor taxiverzekeringen?

Ongelezen bericht door berndv »

Zakelijke verzekeringen zijn vaak duurder dan een particuliere verzekering. De dekking en het doel is ook behoorlijk anders. Als dit 200 euro kost, dan zijn dat de zakelijke kosten die je daarvoor zou moeten maken. Kosten die je meerekent in je tarief.

Of het goedkoper kan? Misschien wel, geen idee, heb me er nooit in verdiept. Maar een goed assurantiekantoor zou je met deze vraag zeker verder kunnen helpen. Die kunnen je wellicht ook helpen met de verdere verzekeringen die je misschien nog nodig zult hebben, zoals een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering, arbeidsongeschiktheidsverzekering en wat er verder nog aan te raden is voor de uitvoering van je werk en de eventuele risico's die je daarmee loopt.

taxikemperman
Berichten: 632
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Tips voor taxiverzekeringen?

Ongelezen bericht door taxikemperman »

@berndv. Overheid maakt maximumtarieven.
Met alle kosten heb je die al nodig

@barry1234
De hoge kosten voor de verzekering heb je aan de Uberchauffeurs te danken
Door hun rijgedrag wil geen een verzekeraar nog taxis hebben. Ook niet met een hoge trede
Blijft helaas alleen de De Vereende over

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: Tips voor taxiverzekeringen?

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Het is inderdaad niet makkelijk een taxi te verzekeren, als je niet in de grote steden rijd (Amsterdam, Den Haag, Rotterdam, Utrecht) dan zou een Interpolis bedrijven compact-polis een optie zijn. Verder weet ik het zo ook niet

En geloof me, het zijn ECHT niet alleen de Uber chauffeurs die veel schades melden :wink:

thomascune
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 mei 2020 10:47

Re: Tips voor taxiverzekeringen?

Ongelezen bericht door thomascune »

Ik heb een keer van een taxichauffeur begrepen dat hij alleen een relatief goedkope autoverzekering kon krijgen (dus niet Vereende) door een nieuwe taxi te kopen. Het had te maken met vertrouwen vanuit de verzekeraar dat het wel goed zat met het bedrijf. Misschien heb je hier iets aan.

Hasannrg
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mei 2021 09:06

Re: Tips voor taxiverzekeringen?

Ongelezen bericht door Hasannrg »

Welke verzekering zit je opdit moment dan

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Tips voor taxiverzekeringen?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Hasannrg schreef:
31 mei 2021 09:14
Welke verzekering zit je opdit moment dan
Kijk eens naar de datum van het topic.

Gesloten