LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hamburg Mannheimer zekerheidsplan

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
sisilvia
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 nov 2005 20:24

Re: Hamburg Mannheimer zekerheidsplan

Ongelezen bericht door sisilvia »

hallo .ik ben pas benaderd door hm voor een t70 plan. het klinkt te mooi om waar te zijn .ik heb al verschillende reakties op dit forum gelezen en word er nog niet veel wijzer van helaas. hetgeen waar ik het meest skeptisch over ben is ..dat er gezegt word dat er 70% gespaard word en 30% belegd. nu was mijn vraag aan die man ...wat nu als de beurs crasht dan kan ik straks geld toegeven (want er word belegd)
nu beweerd die man dus dat je dan op save speeld want je krijgt dan gewoon geen extra winst uitkering...ik zou daar dus niks! van merken.
ik zou dus geen verlies lijden zoals bij een "gewone"belegging. ik vind dit moeilijk te geloven..wie kan mij hier over meer duidelijkheid geven???

Lawman
Berichten: 73
Lid geworden op: 14 nov 2005 16:36

Re: Hamburg Mannheimer zekerheidsplan

Ongelezen bericht door Lawman »

Om je wat verder op weg te kunnen helpen, een aantal vragen:

Wat is je spaardoel, wat is je leeftijd, wil je een kapitaal bij overlijden verzekeren? en wat voor een bedrag wil je maandelijks opzij leggen?

Mk
Berichten: 989
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: Hamburg Mannheimer zekerheidsplan

Ongelezen bericht door Mk »

wat nu als de beurs crasht dan kan ik straks geld toegeven (want er word belegd)
nu beweerd die man dus dat je dan op save speeld want je krijgt dan gewoon geen extra winst uitkering...ik zou daar dus niks! van merken.
Geld toegeven zal niet gebeuren, wat wel kan is dat je je inleg kwijt bent. Tenzij dit product een soort clickmechanisme kent waarmee gerealiseerde rendementen veilig zijn gesteld.

voelspriet
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 nov 2005 13:57

Re: Hamburg Mannheimer zekerheidsplan

Ongelezen bericht door voelspriet »

Wij, mijn vriendin en ik staan in dubio om de T70 af te sluiten. Deze twijfel onstaat voornamelijk door al het negatieve wat er over HM en in mindere mate over het produkt wordt geschreven.

buiten de lichtelijk agressieve methodes en onbekwaamheid van de verkopers vraag ik me af wat er mis is met het produkt T70

Evt. Inleg : 23.400 + 24000 Uitkomst met rendement van 9% in het HM future fonds : 75000 + 81000.

E.e.a. onder de voorwaarden dat je bereid ben wat weg te leggen (voor) op langere termijn.
Je bent verzekerd tegen arbeidsongeschiktheid, invaliditeit en er wordt uitgekeerd bij overlijden. Oke afkopen is bij spaarproducten meestal niet handig, maar je kan het produkt wel premievrij maken terwijl het ingebrachte geld wel door rendeert. Ondanks dat het produkt onder het belgische recht valt kan je bij een groot geschil naar de rechtbank van Amsterdam stappen. Vanaf dag 91 ziek, premie wordt teruggestort m.b.v. alleen een verklaring van de huisarts. Dus er komt geen GAK of UVW arts aan te pas. Het is GEEN aandelenlease, je inleg gaat niet verloren en je kan niet met een schuld blijven zitten. In het slechtse scenario hou je 70% van je inleg over, dit slechtse scenario houdt in dat het aandelenfonds 0€ oplevert en er ook geen dividend op JOU aandelen wordt uitbetaald.

Correct me if I'm wrong.

Graag geen loze kreten, maar met argumentatie a.u.b Bij voorbaat dank.

Of welk (te vertrouwen) produkt komt hierbij in de buurt is beter ?

2 Twijfelaars

Lawman
Berichten: 73
Lid geworden op: 14 nov 2005 16:36

Re: Hamburg Mannheimer zekerheidsplan

Ongelezen bericht door Lawman »

Om een zinnige reactie te kunnen geven:

Wat is jullie leeftijd?
Wat is de gehanteerde looptijd?
Wat is er bij arbeidsongeschiktheid verzekerd? (alleen premievrijstelling?)
Gaat het om een eenmalige inleg of betaal je een bepaalde premie per jaar?
Hebben jullie een aantoonbaar pensioentekort?
Wat is het verzekerd bedrag bij overlijden?

Wanneer je deze gegevens verstrekt kunnen we er op een zinnige manier op schieten en jullie wellicht wijzen op betere methoden! Lees de commentaren in dit topic zorgvuldig door!

voelspriet
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 nov 2005 13:57

Re: Hamburg Mannheimer zekerheidsplan

Ongelezen bericht door voelspriet »

@Lawman

bedankt voor je reactie, zal trachten hieronder zo goed mogelijk te antwoorden.

* onze leeftijd is 26 en 25
* looptijd 39+40 jaar
* bij arbeidsongeschiktheid = premievrijstelling + premie retour, de eindsomprognose blijft staan. Het rendement is natuurlijk niet vooraf vastgesteld. bij invaliditeit krijg je de spaarsom uitgekeerd op moment van vaststelling invaliditeit, eindprognose blijft onaangetast.
spaarsom = het gegarandeerde deel van 3% rendement. = 70% van de inleg

* inleg is 50€ per maand p.p

* er is geen aantoonbaar pensioentekort, immers pas net begonnen met pensioensparen via werkgever, echter via de middelloon regeling, met hopelijk grote salarissprongen voor de boeg kom je dus niet meer aan 70% van je gemiddeld verdiende loon.

* bij natuurlijk overlijden wordt er 8.400 uitgekeerd, mocht overlijden het gevolg zijn van een ongeval dan komt hier de spaarsom bij. = 70% van de inleg. De aandelen uit het fonds worden verkocht, dit gaat ook naar de nabestaanden.

Hoop je zo voldoende info gegeven te hebben, vraag anders gerust verder. En schiet maar raak, t is toch een ERG LANGE termijn verbintenis die wij evt. zouden aangaan.

bvd

Theo B
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 nov 2005 23:18

Re: Hamburg Mannheimer zekerheidsplan

Ongelezen bericht door Theo B »

ik ben een meer dan te tevreden klant van hamburg-mannheimer
mensen die negatief reageren kennen punt 1 de maatschappij niet
punt 2 kennen ze ook het product niet,
de moeder maatschappij van hamburg-mannheimer = de muncherruck
de grootste herverzekeraar van de wereld op het gebied van verzekeringen,deze maatschappij keerde voor de twintowers maar liefts,
2 miljard euro uit vertel mij maar eens welke maatschappij dit in nederland kan , veel van de nederlandse maatschappijen zijn herverzekerd bij de muncherruck , maar ik heb mij wel goed laten voorlichten over de T70 voor mijn vrouw & zoon zelf heb ik een
T50 sinds 1999 met zeer positieve ervaring,
de werkwijze is niet verkeerd de mensen van hmi moeten werken voor hun geld, bij een nederlandse maatschappij krijgt een verzekerings,
agent ongeveer tussen de 1000,/1500 euro voor een afgesloten polis
dat is bij hmi niet zo alleen in duitsland al hebben ze 13.000.000 polisen voor een en het zelfde product buiten duitsland onder andere nederland 9.000.000 polissen voor een en het zelfde product dus praat
hier niet over betrouwbaarheid dat is toch wel duidelijk,
de meeste negatieve berichten komen van nederlands verzekerings agenten want die moeten nu ook gaan werken voor hun geld
denk eerst goed na voordat je iemand beticht van piramidespel of
onbetrouwbaar, ik vind dat hier mensen reageren die niet weten
wat ze zeggen kijk eerst maar eens op de site www.hamburg-mannheimer.nl groetjes Theo B

HMI
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 nov 2005 02:58

Re: Hamburg Mannheimer zekerheidsplan

Ongelezen bericht door HMI »

toch maar even reageren...

Aangezien ik in vanaf januari ook in nederland een structuur ga opzetten, zocht ik op google naar wat informatie over HM in Nederland.

Vanaf januari wordt het hele Nederlandse aangepast en zal net als het Belgische systeem zijn. Wat dus inhoudt dat alleen mensen die hun "verzekeraarsdiploma :wink: " hebben, de mensen mogen adviseren.De zogenaamde servicepacks worden niet meer aangeboden. Nieuwe medewerkers mogen ook niet alleen naar mensen gaan. Dat is punt1. Ten tweede hebben de mensen het enkel over de zogenaamd "slechte reputatie".Elk bedrijf heeft zn slechte werknemers, dit wil niet zeggen dat het bedrijf zelf slecht is.

Wat de producten betreft, het staat al vermeldt in dit topic: beste van de 2werelden. Groot gedeelte gegarandeerd en een klein deel in acties en obligaties. Dus een vast eindbedrag en potentieel hoog rendement.

Wat betreft commissie in Nederland, dat wordt nu net zo als in Belgie. Dus geen 68euro meer per servipack, maarveel meer :wink:

Mochten er vragen zijn, mail gerust....

A très bientôt mes amis Hollandais

HMI
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 nov 2005 02:58

Re: Hamburg Mannheimer zekerheidsplan

Ongelezen bericht door HMI »

ahja nog even een kleine quizzzzz: wie is de officiele verzekeraar van het WK 2006? Denk dat Nederland als voetballand dat toch moet weten :roll:

Lawman
Berichten: 73
Lid geworden op: 14 nov 2005 16:36

Re: Hamburg Mannheimer zekerheidsplan

Ongelezen bericht door Lawman »

Voelspriet:

Om je enig inzicht te geven het volgende.
Je wilt gaan sparen voor de lange termijn. Bij HMI gaan ze uit van een rendement van 9% met daarbij behoorlijk wat toeters en bellen. Daarnaast bieden ze een garantie van 3% op de NETTO premie. Over de hoogte van de in te houden kosten wordt nergens gesproken dus is deze garantie lastig te bepalen. Doordat HM gevestigd is in Luxemburg en via België ons land bewerkt vallen zij niet onder de code rendement en risico waardoor het lastig is om het produktrendement te bepalen. Dat de netto premie laag is blijkt uit onderstaande berekening.

Wanneer je (voor de lange termijn) € 50,00 per maand op een beleggingsrekening stopt dan heb je na 39 jaar bij een rendement van 9% een bedrag van € 158.784,00! Bij HM "krijg" je € 75.000,00. Het verschil van € 83.784,00 ben je dus kwijt aan kosten en ingebouwde verzekeringspremies waarvan je kunt afvragen of het allemaal wel zo zinvol is.

Wanneer je € 50,00 per maand op een beleggingsrekening stort dan heb je na 40 jaar een bedrag van € 172.560,00. Bij HM "krijg" je € 81.000,00. Het verschil van € 91.560,00 ben je wederom kwijt aan kosten en geweldige verzekeringsdekkingen.

Bij bovenstaande berekeningen ben ik uitgegaan van 1% aankoopkosten, 1% jaarlijkse beheerskosten en 1% verkoopkosten. Daarnaast heb ik eventuele dividendopbrengsten buiten beschouwing gelaten. Bij een beleggingsrekening kun je (gezien de lange termjin) kiezen uit diverse fondsen waaronder ook veilige fondsen. Garanties zijn lastig te krijgen en buiten dat, elke garantie kost geld.

Bij elkaar opgeteld betalen jullie dus verschrikkelijk veel centjes voor de summiere dekkingen die worden geboden. Wanneer beiden een rendement van 9% behalen scheelt het jullie € 175.344,00 aan opbrengst. Lijkt me een hele dure oplossing om jullie gezin volgens het HM concept te beschermen.

Om deze reden ben ik fel tegenstander van het sparen middels een levensverzekering. Wil je additionele verzekeringsdekkingen ga dan naar een assurantieadviseur en laat je eens goed voorlichten over een losse overlijdensrisico- en/of ongevallenverzekering.

En ja, je kunt geen appels met peren vergelijken, maar ik tracht alleen maar aan te tonen dat wanneer je wilt sparen voor de lange termijn je dit zeker niet middels een spaarverzekering moet doen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Groet,
Lawman


Theo B,

Het feit dat HM onderdeel zou zijn van Munchener Ruck heeft voor mij geen enkele toegevoegde waarde. Alleen dat zou vertrouwd over moeten komen? En alleen daardoor heeft HM geweldige producten?
Laat me niet lachen. Je wordt gefopt waar je bijstaat. En laat ik vooral voorop stellen dat ik geen verzekeringsagent ben.


HMI,

Laat ik je uitleggen dat wanneer je een vergunning wilt aanvragen je de nodige papieren zult moeten hebben. Waaronder het onderdeel beleggen. En mocht je serieus een beleggingscursus gaan volgen dan zul jij je daarna ook achter je oren krabben of het wel zo eerlijk is om mensen spaarpolissen door de maag te splitsen.

HMI
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 nov 2005 02:58

Re: Hamburg Mannheimer zekerheidsplan

Ongelezen bericht door HMI »

Beste Lawman,

ik heb alle benodigde papieren om in heel Europa dat soort producten aan te bieden. En ik geef mensen enkel de informatie, ze zijn vrij om te doen en laten wat ze willen

Zjeflegrande
Berichten: 172
Lid geworden op: 28 mei 2004 13:03

Re: Hamburg Mannheimer zekerheidsplan

Ongelezen bericht door Zjeflegrande »

Wanneer je € 50,00 per maand op een beleggingsrekening stort dan heb je na 40 jaar een bedrag van € 172.560,00. Bij HM "krijg" je € 81.000,00. Het verschil van € 91.560,00 ben je wederom kwijt aan kosten en geweldige verzekeringsdekkingen.
En die € 172.560,00. wordt natuurlijk ook 100% gegarandeerd door jou !!
Dat is nou precies wat er mis is, mensen worden met dit soort fabeltjes
opgelicht.

Bij HM krijg je gegarandeerd minimaal € 81.000,00., dat kunnen er net zo goed € 172.560,00. zijn, maar dat zou alleen maar misleidend zijn/

Dus met jouw super beleggingsrekening krijg je dus het bedrag uitgekeerd van iets tussen de € 0 en de € 172.560,00.

Met de T50 of T70 krijg je dus het bedrag uitgekeerd van iets tussen de € 81.000,00 en de € 172.560,00.

Nogal makkelijke keuze voor een ontzettend tevreden T50 HM klant
sinds 4 jaar.

Lawman
Berichten: 73
Lid geworden op: 14 nov 2005 16:36

Re: Hamburg Mannheimer zekerheidsplan

Ongelezen bericht door Lawman »

En als jij nu eens goed de post van Voelspriet doorleest dan zie je dat het kapitaal wat HM uitkeert niet het garantiekapitaal is maar het bedrag wat in de pot zit bij een rendement van 9%. Ofwel, die € 81.000,00 is NIET het garantiekapitaal bij 3% zoals jij aangeeft. Lezen schijnt een vak apart te zijn.

En wie wordt er hier nu opgelicht? Join the club.

Lawman
Berichten: 73
Lid geworden op: 14 nov 2005 16:36

Re: Hamburg Mannheimer zekerheidsplan

Ongelezen bericht door Lawman »

Even wat financiële rekenkunde.

Wanneer je € 50 oprent tegen 3% rente dan bedraagt de "Garantie" bij een looptijd van 39 jaar: € 44.456,70 en bij een looptijd van 40 jaar: € 46.418,73. Let wel, hierbij ga ik uit van € 50 per maand en niet de nettopremie waar HM vanuit gaat. Deze ligt uiteraard onder de € 50,00.

Keep on believing!

Teddy
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 dec 2005 15:50

Re: Hamburg Mannheimer zekerheidsplan

Ongelezen bericht door Teddy »

Hallo,

Wellicht is deze forum niet echt meer in leven, maar ik spuw toch mijn gal maar even.

Ik wil waarschuwen voor het feit dat het bedrijf NCFSA uit Geldermalsen mensen het land instuurt met de opdracht om een zgn. "Overeenkomst aankoop Servicepakket" te verkopen aan met name vrouwelijke slachtoffers.

Hiervoor wordt een bedrag van € 162,00 geincasseerd en kun jezelf voor iedere afgesloten levensverzekering van Hamburg-Mannheimer een bedrag tegemoet zien.

NCFSA is een dochteronderneming van Hamburg-Mannheimer dat weer een van oorsprong Duitse verzekeraar is maar gevestigd is in Belgie en derhalve onder de Belgische wetgeving valt.

Ik weet nog niet precies wat zo'n Servicepakket inhoudt, maar volgens mij krijgt de eigenaar van zo'n Servicepakket voor iedere afgesloten verzekering bij Hamburg een bedrag van maximaal € 158,82 overgemaakt indien er door de hem of haar aangebrachte verzekeringnemer een waarde is opgebouwd vanaf € 12.433.-. E.e.a. is afhankelijk van de leeftijd en sexe van de verzekeringnemer.

Uiteraard kan de eigenaar van zo'n contract niet zelf polissen verkopen maar schakelt daarvoor een erkende en "onafhankelijke" tussenpersoon in.

De persoon, die zo'n overeenkomst heeft getekend, heeft mij verzekerd dat deze € 162,- bedoeld waren voor de eerste drie termijnen a € 50,- van de levenpolis die zij nog zou gaan afsluiten. De overige € 12,- waren administratiekosten.

Ik ben hier nog volop mee bezig.
Zodra ik meer weet laat ik dat via deze forum weten.

Als iemand anders ook ervaringen heeft met deze NCFSA hoor ik dat graag.

Tim Klein
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 dec 2005 21:58

Re: Hamburg Mannheimer zekerheidsplan

Ongelezen bericht door Tim Klein »

beste mensen,

Ik vindt het triest dat mensen al een oordeel klaar hebben terwijl ze niet weten waar ze het over hebben. Hmi is een hele goede maatschappij. waar we iedere week opleidingen MOETEN volgen om de mensen alles tot in detail uit te leggen zal dat bij een andere maatschappij ook zijn. Al die mensen die niet bij HM zijn moeten hun eigen polis plus de KLEINE LETTERTJES eens lezen, en als ik spaar bij Aegon en ik wil na 4 jaar stoppen Wat krijg je dan EN DE T70 is dus echt geen lijfrente je krijgt op je 65 kapitaal. BIJ LIJFRENTE NIET krijg je vanaf 55 ieder jaar wat dan heb je toch een leuke cent op je 65 he. en daarbij, zou je bij Aegon of wie dan ook voor min (bedrag bij HM is dat 35 euro) ook dekking hebben voor A.o en invaliditeit en overlijden bij ziekte of ongeval en krijgen de nabestaande dan ook nog wat om alles te regelen bij een lijfrente niet he geen lijf geen rente mensen luister of verdiep je in zaken waar je geen verstand van hebt ik wordt een beetje moe daar van omdat het een onbekende naam is gaan er zo over praten Bij Hm denken ze aan mensen en ja waar maakt het bedrijf waar jullie werkzaam zijn dan winst van. willen jullie meer weten maak eens een afspraak met me. kom ik jullie dat eens Haar fijn uitleggen en wil je geen afspraak kap dan met dat geleuter over HM en ga iets verstanigs doen Met Vriendelijke groet Tim KLEIN

Tim Klein
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 dec 2005 21:58

Re: Hamburg Mannheimer zekerheidsplan

Ongelezen bericht door Tim Klein »

beste teddy,

ik denk dat je het verkeerd hebt begrepen

die 162 euro voor het service pakket zijn de eerste maand premie`s het ligt er natuurlijk aan hoeveel je spaart spaar je met 50 euro dan heb je de eerste 3 maanden en de 4 de maand een beetje al betaald de 4de maand betaal je plus minus dan 42 euro in het service pakket zitten zoal belasting service ze vullen b.papieren in hypotheek service service voor verzekering op elk front en nee het wordt niet aan ALLEEN MAAR vrouwen aangeboden maar aan iedereen die geintreseerd is dus.
heb je meer vragen dan kun je een e mail sturen([email protected]) succes

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Hamburg Mannheimer zekerheidsplan

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Heerlijk toch als elke keer voor mij wordt bepaald waarop ik kritiek mag leveren en dat ik er geen verstand van kan hebben als ik vraagtekens zet bij hmi.
Ongeacht de kwaliteit van de producten stuit dit me al zo tegen de borst dat hmi mij nooit als klant zal mogen verwelkomen.

Teddy
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 dec 2005 15:50

Re: Hamburg Mannheimer zekerheidsplan

Ongelezen bericht door Teddy »

Hallo Tim,

Bedankt voor je reactie, maar neem de volgende keer even de moeite om op je taalgebruik te letten. Sommige zinnen kan ik niet eens begrijpen.
Het zou je alleen maar betrouwbaarder maken.

Aan je reactie te zien neem ik aan dat jezelf ook werkzaam bent voor de NCSFA. Als dat niet zo is heb ik het onderstaande niet zozeer aan jou gericht maar aan alle mensen die meewerken aan de praktijken van de NCFSA.

Ik ben er later inderdaad achtergekomen dat die € 162,- een eerste betaling betrof voor een verzekering die nog afgesloten moest worden.
Ik ben benieuwd of jullie in het bezit zijn van de benodigde papieren en ingeschreven staan bij de AFM, SER of KvK. Zo niet, dan kan deze constructie, die hier gehanteerd wordt, alleen bestaan door het ontbreken van de nodige wetgeving. En omdat de wetgeving niet voldoende is zijn jullie eerlijk bezig !

Ik ga me niet mengen in de discussie of de T70 nu wel of geen goed product is. Dat zal de toekomst moeten uitmaken.
Het gaat mij om de manier waarop deze producten aan de man (meestal vrouw) worden gebracht.

Jullie zorgen er slechts voor dat er een "onafhankelijke verzekeringsagent" wordt afgestuurd op een al door jullie voorbewerkte kandidaat-verzekerde.
Tijdens het gesprek dat de persoon in kwestie heeft gehad met de tussenpersoon is uiteindelijk een T70 polis verkocht en tevens, op dringend aanraden van die zelfde tussenpersoon, een al ruim een jaar lopende lijfrente verzekering premievrij gemaakt met alle financiële gevolgen van dien.
Daarvoor had hij al een standaardbrief in zijn tas zitten die die persoon alleen maar hoefde te ondertekenen. Jullie werken dus wel degelijk mee aan deze praktijken.

En het is niet per toeval dat de persoon waar het omgaat in contact is gekomen met HMI door middel van een "vriendin".
Dat is namelijk de filosofie achter de verkoop van deze T70 polissen.
Bij de Tupperware- en lingerieparty's is het ook een enorm succes gebleken.
Maar helaas kan ik een verzekeringsproduct niet vergelijken met een zwart kanten lingeriesetje.

Feit blijft dat de NCFSA een dochteronderneming is van HMI. De HMI is een verzekeringsmaatschappij en geen belastingconsulent. Jullie verdienen geld met het verkopen van verzekeringsproducten aan, en ik citeer mijn eigen opmerking: "met name vrouwelijke slachtoffers".

Ik weet nu al wat jij als reactie gaat geven: wij verkopen geen verzekeringen maar een servicepakket en in dat pakket zitten allemaal producten die niets met verzekeringen te maken hebben.
Maar van die € 162,- worden 3 termijnen a € 50,- betaald voor een kapitaalverzekering (en de resterende € 12,- trouwens als zgn. administratiekosten !).

Stel, ik verkoop jou een servicepakket voor een bedrag van € 500,- en voor dat bedrag kom ik bij jou eens per jaar de tuin aanschoffelen en ik zeg erbij dat er volgende week een autoverkoper op de stoep staat die jou een auto gaat verkopen en waarbij die € 500,- gebruikt zal worden als aanbetaling op die auto. Ben ik nu een tuinman of een autoverkoper?

Ik heb begrepen van onze Belgische vriend “HMI” dat de servicepakketten vanaf 1 januari as. niet meer verkocht (mogen) worden. Dat zal wel te maken hebben met de nieuwe wetgeving (WFD). Welke trukendoos zal er nu weer opengetrokken worden?

Theo B
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 nov 2005 23:18

Re: Hamburg Mannheimer zekerheidsplan

Ongelezen bericht door Theo B »

beste tim
ik vind je mening niet bepaalt terecht heb je zelf wel eens een adviseur,
van hmi gesproken zo ja dan is hij niet duidelijk geweest, zoniet
waar oordeel je dan over wat je niet kent,ik wil het je wel uit komen leggen , en wat betreft het wfd daar moet iedere verzekerings adviseur,
in 2006 aan voldoen niet alleen hmi
wat betreft de T70 ja dat is een goed product want het bied zekerheid
heb je eventuelen vragen stel ze gerust en ik zal ze beantwoorden

m.v.gr. Theo

Gesloten