LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hamburg Mannheimer zekerheidsplan

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
puichi
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 aug 2005 20:15

Hamburg Mannheimer zekerheidsplan

Ongelezen bericht door puichi »

Hallo allemaal,
Ik ben benadert voor het afsluiten van een zogenaamd T70 zekerheidsplan van Hamburg Mannheimer. Nou klonk het allemaal voor mij iets TE aannemelijk en dus vroeg ik me af of er mensen zijn die hiermee al ervaring hebben en of Hamburg Mannheimer wel te vertrouwen is ?
als ik 44 jaar lang elke maand 75 euro zou sparen ontvang ik op pensioen gerechtigde leeftijd een kapitaal van ongeveer 120.000.
Kan dit wel ??? Ze hebben bij deze berekening de laagst haalbare winstprognose toegepast.
Ik hoop dat iemand me hierover kan informeren.

Inge1
Berichten: 89
Lid geworden op: 09 jun 2005 11:25

Re: Hamburg Mannheimer zekerheidsplan

Ongelezen bericht door Inge1 »

Goed dat u de vraag stelt. Kort gezegd: niet doen.
In geval van twijfel:
Vraag eens of u zwart op wit antwoord krijgt op de volgende vraag: u wilt na 4 jaar stoppen met het contract. Wat krijgt u dan gegarandeerd terug van de door u ingelegde bedragen.
Het antwoord (als u dat al krijgt) zal u overtuigen.

MAXIEM

Re: Hamburg Mannheimer zekerheidsplan

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag puichi,
Lees ook even de andere berichten over deze verzekeraar op dit forum. Gebruik de zoekfunktie met Hamburg Mannheimer. Na lezing denk ik (ik weet het wel zeker) dat je beter niet met deze volgens velen weinig bonafide verzekeraar in zee zult gaan, maar dat is natuurlijk je eigen beslissing. Sukses, groeten, Paula.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Hamburg Mannheimer zekerheidsplan

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Puichi: lees eens goed wat je zelf schrijft:


Ze hebben bij deze berekening de laagst haalbare winstprognose toegepast.
Dit KAN dus helemaal niet. Waar halen ze dan vandaan dat er een minimale winst is? Laagst haalbaar, zeggen ze alleen maar om hun toekomstige klanten een rad voor ogen te draaien. Ze doen alsof zij je geen gouden bergen beloven, terwijl hier tussen de regels door wordt gesuggereerd dat andere maatschappijen minder voorzichtig zijn met hun winstprognoses.

Maar niets is minder waar, ze proberen op deze manier slechts je vertrouwen te winnen. NIET mee in zee gaan, niets tekenen, zoek een echte verzekeraar, wanneer je graag je geld ergens onder wil brengen. Of zet die 75 euro per maand op een spaarrekening.

Ik heb meen ik ergens gelezen dat dergelijk lange looptijd niet geoorloofd zijn in ons land, maar ik kan me vergissen.

Wanneer het waar is, zou het een rendement van 252 procent zijn.

Sky is the limit
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 jun 2005 02:54

Re: Hamburg Mannheimer zekerheidsplan

Ongelezen bericht door Sky is the limit »

Hoi,

Val toch weer stijl achterover...................

Wat is er mis met de T70? Ik krijg het idee alsof iedereen weer het hoogste woord heeft, maar niemand eigenlijk weet wat het product inhoud.........

Allereerst de zogenaamde afkoopwaarde....... een afkoopwaarde na 4 jaar is natuurlijk niet bepaald veel. Noem mij 1 verzekeraar waarbij dit niet het geval is. Maar ik mag aannemen dat het niet de bedoeling is om na 4 jaar te stoppen? I.g.v. moeilijkheden om de premie te betalen is er geen verzekeraar zo flexibel als Hamburg Mannheimer. Deels door de dekkingen binnen de T70, maar ook i.g.v. tijdelijke werkeloosheid zijn er volop mogelijkheden.

En vergis je niet............ in de premie van EUR 75,- p/mnd zittten natuurlijk ook de verzekeringsdekkingen zoals BVRI en BVRO.
Het is wel 'iets' breder dan pensioensparen.

De winstdeelname is idd als het goed is berekend met een laag percentage. Dit kan natuurlijk lager of hoger uitvallen. Ook hierbij geldt dat dit hetzelfde werkt als bijvoorbeeld bij een Zwitserleven.

Probeer maar eens een product gelijkwaardig aan de T70 te vinden, ik geef je weinig kans.
En daarbij.......... een lugubere maatschappij krijgt echt geen A+ status toebedeeld van Standard en Poors.

Jammer dat er veel mensen weer een oordeel klaar hebben over iets waarvan ze (sorry dat ik het zo zeg) de ballen verstand van hebben!

Verdiep je nu eens serieus in iets, voordat je met een oordeel komt. Ik heb alle topics gelezen over Hamburg Mannheimer en 90% hiervan komt van mensen af die echt geen moer er van af weten. Jammer!

Mk
Berichten: 986
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: Hamburg Mannheimer zekerheidsplan

Ongelezen bericht door Mk »

Hopla, even in Excel en dan blijkt dat de verzekeraar dus minimaal 4,4% rendement per jaar moet halen om aan die 120.000 euro te komen en dan hebben we het nog niet gehad over de kosten voor de genoemde verzekeringen en de winst die er voor de verzekeraar nog over moet blijven. Het lijkt mij vrij gewaagd om dat als minimum te hanteren. Garandeert de verzekeraar dit rendement? Ik denk het niet.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Hamburg Mannheimer zekerheidsplan

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Waarom hoor ik bij hmi toch steeds hetzelfde riedeltje?

"T70 is nergens mee vergelijkbaar"
"mensen die hier posten kennen hmi niet"
"verdiep je er nu eens serieus in"

Schijnbaar willen deze hmi adepten roepen om het roepen, maar laten ze nooit zien wat en waar die T70 nu verschillend in is. En erger nog, de mensen die kritische vragen stellen worden niet serieus genomen, "want die hebben zich er nooit in verdiept".
Als dit de manier is waarop ze je tegemoet treden, moet ik me dan nog verder verdiepen in die maatschappij?

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Hamburg Mannheimer zekerheidsplan

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

@sky is the limit:

hetzelfde bezwaar als ik tegen MLM heb, heb ik tegen HMI, en dat gaat verder dan de idioot hoge inleg en de idioot lange looptijd van je maandelijkse bijdrage.

Ik haak af, wanneer iemand mij sprookjes gaat vertellen: ik wil niet eens weten wat die afkortingen allemaal betekenen. Uit het legio-lease/dexiaverhaal hebben we lering kunnen trekken hoe verkeerd het kan gaan, als je met rooskleurige prognoses, het beloven van gouden bergen, mensen probeert over te halen in een beleggings-avontuur te stappen.

Wanneer iemand mij belt, met het verhaal, dat hij een en ander alleen uit de doeken wil doen, wanneer hij op huisbezoek komt, en pertinent weigert om aan telefoon al te vertellen namens welke firma hij belt (ik kwam er via kennissen achter dat meneer Willems namens hmi belde), ook dan hoeft het voor mij niet.

Wanneer het een eerlijk produkt is dat je mij wil verkopen, kan het ook op een andere manier. Dan zeg je meteen, wanneer je de mensen belt, dat je uit naam van hmi belt, en dat je een verzekeringsprodukt probeert te slijten. Wanneer je dat niet doet, heb je in mijn ogen iets te verbergen, en met zulke lieden wil ik geen zaken doen.

Ik hoef dan verder niet eens meer te weten wat je mooie t70-verhaal betekent. De term t70 noem jij, ik heb het er in mijn eerdere berichtje helemaal niet over gehad.

pjva
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 sep 2005 20:23

Re: Hamburg Mannheimer zekerheidsplan

Ongelezen bericht door pjva »

Vorig weekend had ik iemand van hamburgmannheim over de vloer. Op mijn 65e zou ik 150 duizend euro ontvangen. Bij invaliditeit een kapitaal uitkeren en hamburgmannheim spaart voor mij tot mijn 65. Bij overlijden ook een kapitaal en hamburgmannheim spaart verder voor mijn vrouw tot de 65. Ook nog gratis belasting invullen. Dit lijkt mij te mooi om waar te zijn!
Kent iemand dit en is dit betrouwbaar???

Inge1
Berichten: 89
Lid geworden op: 09 jun 2005 11:25

Re: Hamburg Mannheimer zekerheidsplan

Ongelezen bericht door Inge1 »

te mooi om waar te zijn. Uw indruk klopt.
Vraag of u van deze club zwart op wit krijgt wat u terug krijgt als u onverhoopt zou besluiten na vier jaar te stoppen met sparen.
(Zij zullen u gaan uitleggen dat het daar niet voor bedoeld is. Dan moet u weer zeggen dat je nooit weet hoe het leven loopt en u zou zelf moeten kunnen beslissen wat er met uw spaargeld gebeurt.)
Wat dus niet er bij verteld wordt: de voorwaarden maken het uiterst duur om tussentijds te stoppen en de invaliditeitsdekking mag vooral niet verward worden met wat u en ik in het dagelijks leven onder ziek of arbeidsongeschikt verstaan.

pjva
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 sep 2005 20:23

Re: Hamburg Mannheimer zekerheidsplan

Ongelezen bericht door pjva »

@ Inge1,

Vanavond komt deze zelfde meneer nog eens langs. Ik zal hem deze vragen en opmerkingen onder zijn neus duwen.

Btw, toen ik gebeld werd stelde hij zich netjes voor met naam en bedrijfsnaam. Ik had helemaal geen negatieve indruk tijdens het telefoongesprek en ook niet tijdens het gesprek bij mij thuis. Ik wil gewoon nadenken over wat ik wel of niet afsluit.

Inge1
Berichten: 89
Lid geworden op: 09 jun 2005 11:25

Re: Hamburg Mannheimer zekerheidsplan

Ongelezen bericht door Inge1 »

ok.
Voor de goede orde: het is geen oplichtersclub, voorzover ik weet. Wat ik wel weet, is dat de meeste mensen na enkele jaren besluiten dat zij bij nader inzien iets anders met hun geld willen doen. En dan blijkt dat het geen gewoon sparen was, waarbij je in beginsel elke dag je geld op kunt vragen. Dan blijkt dat je bijna alles kwijt bent bij tussentijds stoppen (aan kosten en aan provisie die ongetwijfeld heel nette mijnheer).

pjva
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 sep 2005 20:23

Re: Hamburg Mannheimer zekerheidsplan

Ongelezen bericht door pjva »

Inge1,

Ik heb goed geluisterd en driftig genoteerd. Eens kijken of ik alle notities die ik gemaakt heb netjes op een rijtje krijg.

Het spaarplan heet t70.
Mijn premie 100 euro p mnd.
70% wordt veilig belegd. Gegarandeerde opbrengst op mijn 65ste jaar: 68000 euro.
30% wordt belegd in het Osiris fonds. 7% prognose geeft 86000 euro. Als blijkt dat dit 0% wordt, heb ik wel mijn inleg terug.
Er wordt uitbetaald bij invaliditeit of overlijden, vervolgens gaat hmi verder sparen voor mij/mijn gezin.

Binnenkort komt de contactpersoon langs om de polis in orde te maken. Ik krijg alles zwart op wit. Elk jaar een overzicht hoeveel ik tot dan gespaard heb.

Als ik tussentijds zou willen stoppen, dan kan dat. Natuurlijk heb ik geen langetermijn spaarplan afgesloten om over 5 jaar te stoppen. Ik mag mijn tot dan gespaarde bedrag opnemen met 1 nadeel: Als ik dat doe binnen 12 jaar na aanvang moet ik er (volgens de ned. wet) belasting over betalen.

Zoals je ziet heb ik zo'n spaarplan genomen, ondanks dat de naam Hamburg-Mannheimer mij in eerste instantie helemaal niets zei. Het ziet er allemaal degelijk en betrouwbaar uit, en als ik lees wat hier allemaal geschreven wordt over de 'bekende' maatschappijen, denk ik dat ik geen slechte beslissing genomen heb.

Mvrgr, Paul

Inge1
Berichten: 89
Lid geworden op: 09 jun 2005 11:25

Re: Hamburg Mannheimer zekerheidsplan

Ongelezen bericht door Inge1 »

uw keuze natuurlijk.

Voor wat het waard is: als u na 5 jaar stopt krijgt u uw spaargeld terug. Vast en zeker. Maar wat is uw spaargeld? Dat is niet 5 jaar keer 12 maanden keer EUR 100 inleg is EUR 6.000. Want u bent wel 5 jaar verzekerd geweest (hoeveel premie is dat) en de kosten (afsluitkosten, beheersprovisie) gaan er ook nog af. Belastbaar inkomen? Dat is alleen het geval als u de premies als lijfrente van uw inkomen gaat aftrekken. in dat geval is ook de einduitkering bij 65 jaar belastbaar inkomen.
Er zit een niet onbelangrijk juridisch verschil tussen wat u 'op enig moment gespaard hebt' en datgene wat u 'zonder kosten ook op kunt nemen'. Het ene zwart op wit is het andere zwart op wit niet. Als u zekerheid wilt hebben wat u werkelijk na 5 jaar terug kunt krijgen, moet u niet vragen om een opgave over het gespaarde, maar een opgave over de op te nemen waarde (afkoopwaarde).

In alle gevallen: succes.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Hamburg Mannheimer zekerheidsplan

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Hmm, toch ook nog enkele kritische noten:
Veilig belegd
Wat is veilig?
Gegarandeerd
Besef wel dit is bruto, dus voor belastingen.
binnen 12 jaar
Bij mijn weten geldt dat altijd, dus ook na die 12 jaar.

En nog een laatste: spaarplan? Zo te zien koop je een soort lijfrente, dat is een verzekering, niet sparen. Alleen dan kan het (eventueel) belastingvrij dat storten.

Mk
Berichten: 986
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: Hamburg Mannheimer zekerheidsplan

Ongelezen bericht door Mk »

www.Hamburg-Mannheimer.nl

Het is dus inderdaad een levensverzekering. Van de site:
De netto-premies worden belegd aan een gegarandeerde rentevoet van 3% en dit zowel voor de huidige als toekomstige stortingen!
De vraag is dus wat de netto-premie is (die 3% zal vermoedelijk wel per jaar zijn :lol: )
Naast de standaard winstdeelname ontvangt u jaarlijks een extra winstdeelname. Deze extra winstdeelname wordt belegd in het beleggingsfonds ‘HM Golden Future’ waardoor een extra spaartegoed wordt opgebouwd.
Geen idee wat hiermee bedoeld wordt. Winstdeelname?
Werkwijze
Hamburg-Mannheimer werkt volgens de principes van multilevel marketing.
Hmmm. En dat voor een dochteronderneming van de 'grootste verzekeraar van Duitsland'. Ik vraag me ook af wat dat betekent voor het niveau van de adviseurs.
In de voorbije jaren is duidelijk geworden dat beleggers ondanks hun wens een zo groot mogelijk rendement te behalen, vooral zekerheid zoeken.
En nu gaat het opeens weer over beleggen, wat (denk ik) betrekking heeft op het Osiris Eq Belgian High Yield Fund dat inderdaad zeer goede resultaten heeft gehaald in de afgelopen periode. De vraag is: blijft de Belgische beurs het zo goed doen? Plus heel apart dat dat via het beleggingsfonds 'HM Golden Future' gaat dat weer in dat Osiris fonds belegt. Concreet betekent dat dat er dus ook twee keer fondskosten betaald zullen worden.

Al met al niet een heel erg duidelijk product. Mijn advies: laat de adviseur maar eens voorrekenen hoe de ontwikkeling van het 'spaargeld' is over de komende jaren, hoeveel van het 'spaarbedrag' opgaat aan premies en provisie en dat allemaal bij verschillende prognoserendementen.

Sab
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 mei 2005 15:05

Re: Hamburg Mannheimer zekerheidsplan

Ongelezen bericht door Sab »

Harmburg-Manheimer een betrouwbare maatschappij.

Ik heb zelf ook zo'n plan en mijn vader en moeder ook. Wij
krijgen ieder jaar een overzicht met daarin de opgebouwde winst.

Doordat wij dit plan hebben afgesloten zijn wij terecht gekomen bij
een assurantie-kantoor. Ieder jaar maken wij zelf de belastingaangifte,
maar laten wij nakijken door een adviseur van het assurantie-kantoor.

Ik heb het plan nu 2 jaar, maar ben er tevreden over en zie niet in waarom ik het plan binnen 4 jaar zou beëindigen.

Geen een verzekeraar geeft een hoge waarde bij een levensverzekering die binnen 5 jaar afgekocht wordt. De eerste 5 jaar is het investeren en daarna gaat je verzekering pas waarde opbouwen. Dat is bij iedere soort levensverzekering.

Mk
Berichten: 986
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: Hamburg Mannheimer zekerheidsplan

Ongelezen bericht door Mk »

Sab,

Kan je misschien een tipje van de sluier oplichten en wat getallen laten zien? Ik bedoel dan wat is je maandelijkse inleg, hoeveel daarvan wordt daadwerkelijk 'gespaard', hoeveel maanden heb je al 'gespaard' en wat is je huidige 'spaarsaldo'?

Verder vraag ik me af hoe het zit met de aftrekbaarheid van de premie. Is dat niet alleen toegestaan als je een pensioengat hebt?

The World is not enough
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 sep 2005 11:17

Re: Hamburg Mannheimer zekerheidsplan

Ongelezen bericht door The World is not enough »

Beste MK,

30% van je inleg gaat naar een aandelenfonds,
60% gaat direct naar je polis (sparen)
10% gaat naar de dekkingen in je polis

Trouwens, voor iedereen kunnen deze getallen verschillen, omdat voor ieder een andere oplossing misschien nodig is.

Mijn advies is dan ook, stop met vragen stellen en nodig zelf een keer iemand bij je uit voor een gesprek, daarin word namelijk alles behandeld.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Hamburg Mannheimer zekerheidsplan

Ongelezen bericht door Maarschalk »

@The world..., ook jij maakt je weer schuldig aan het feit van mensen dom behandelen als ze vragen stellen over hmi. Daar hebben we alle recht en zullen we ook blijven doen.

Die 10%, geldt dat voor ieder jaar? Of is dat het gemiddelde over de gehele looptijd? Maw wordt er ieder jaar 10% ingehouden en 90% gebruikt om op te bouwen?
Als dit zo is dan zijn ze de eerste die niet de 5 aanvangsjaren gebruiken om alle kosten te laten dekken en daarna pas echt gaan opbouwen.

Gesloten