LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Collectieve verzekering Zilveren Kruis

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Collectieve verzekering Zilveren Kruis

Ongelezen bericht door karr-2 »

Ik ben sinds 1 januari via mijn werkgever collectief verzekerd bij Zilveren Kruis. Aantrekkelijke aanbieding, goed pakket en acceptabele kosten.

Wat zijn de ervaringen met Zilveren Kruis qua declaratie enzo?

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: Collectieve verzekering Zilveren Kruis

Ongelezen bericht door Jonjo »

Wat wil je nu weten of ze dubbel uitbetalen ofzo?

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: Collectieve verzekering Zilveren Kruis

Ongelezen bericht door Jonjo »

Je gaat ons toch niet wijs maken dat je nu al last hebt van je rug i.v.m. je nieuwe bed?

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Collectieve verzekering Zilveren Kruis

Ongelezen bericht door G7 »

Ik dacht Karr2, dat je ooit hier ergens eens verteld had , dat je een eigen bedrijf had !!!!!! Niet meer dus? :)

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Collectieve verzekering Zilveren Kruis

Ongelezen bericht door G7 »

Dat is ook geen probleem Venantius. Meer een vraag! Maar je hebt gelijk als je zegt, in loondienst en een eigen bedrijf(je). Dat kan! :!:

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Collectieve verzekering Zilveren Kruis

Ongelezen bericht door karr-2 »

Nee ik heb geen last van mijn rug en nee ik heb geen eigen bedrijf, nooit gehad ook. Het was gewoon een algemene vraag naar aanleiding van het beleid van mijn werkgever.

De enige zinnige reactie was van Venantius waarin hij vertelde dat ze een a-sociaal incassobeleid hebben. Nog meer mensen?

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Collectieve verzekering Zilveren Kruis

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Ik wil even serieus zijn. Ik ben nooit verzekerd geweest bij Zilveren Kruis. Wel weet ik dat hun particuliere ziektekostenverzekering nogal prijzig was. Verder was (een aantal jaren geleden) hun klantenservice naar mijn mening niet goed. Nu heb ik onderzocht of ik ZK telefonisch kon bereiken. Tot mijn stomme verbazing was dat het geval. Het meisje was erg behulpzaam, naar mijn mening TE behulpzaam, want ze ging me alle gecontracteerde fysiotherapeuten in mijn woonplaats stuk voor stuk opnoemen. Verder is het voordeel van ZK, dat ZK relatief vrij veel korting geeft als je een eigen risico kiest. De collectieve premie (met 10% korting) is ook aantrekkelijk (79,20 euro ipv 88 euro en 15% leeftijdsonafhankelijke korting op de Aanvullende Verzekeringen. Dit laatste betekent wel dat de Aanvullende Verzekeringen voor de jongere leden van het collectief HOGER is dan de normale premei)

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Collectieve verzekering Zilveren Kruis

Ongelezen bericht door karr-2 »

Dank je wel Mathilde daar heb ik iets aan. Ik heb Zilveren Kruis nog niet telefonisch gesproken, maar in ieder geval wel een bevestiging gehad van mijn aanmelding.

Ik heb geen eigen risico genomen, maar de collectieve premie van 79.20 is inderdaad aantrekkelijk. In totaal ben ik voor zo'n 97 euro per maand klaar. En ik ontvang geen zorgtoeslag, dus daar zal ik het mee moeten doen.

pinky
Berichten: 73
Lid geworden op: 04 aug 2005 02:05

Re: Collectieve verzekering Zilveren Kruis

Ongelezen bericht door pinky »

hoe komen jullie dan aan de collectiviteits korting van 10 en 15% ????

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Collectieve verzekering Zilveren Kruis

Ongelezen bericht door karr-2 »

Ik krijg de korting omdat mijn werkgever een contract heeft gesloten met Zilveren Kruis. Hoe de regeling precies in elkaar zit weet ik niet uit mijn hoofd, maar de voorwaarden zijn in ieder geval erg gunstig.

Zou kunnen
Berichten: 75
Lid geworden op: 07 dec 2005 14:21

Re: Collectieve verzekering Zilveren Kruis

Ongelezen bericht door Zou kunnen »

Zelf ben ik al jaren via Zilveren Kruis verzkekerd en ik heb besloten om over te stappen naar een collectief van Menzis.

Via Menzis kan ik me voor netto € 81,- verzkeren en via Zilvere Kruis niet dus dan neig je al snel naar een overstap. De uiteindelijke reden dat ik definitief over ga stappen is dat met name in de aanvullende verzekeringen te veel (prijs)verschillen zitten.

Misschien had ik wel bij Zilveren Kruis gebleven als ik in een collectief in had kunnen stromen maar dat zit er voor mij niet in. Verder is Zilveren Kruis voor mij zeg maar het zelfde als UPC, als je ze niet nodig hebt is er niks aan de hand. Is er een probleem dan ga je in de molen van callcenter naar callcenter, helaas zijn mijn ervaringen met wachttijd telefoon erg slecht. Anderzijds had ik via mail al snel een bevredigende reactie.

Off topic @ venantius
bij dat deurwaarderskantoor zitten de medewerkers achter kogelvrij glas, en dat lijkt mij, gezien hun wijze van klant-benadering, ook een juiste beslissing.
Toch niet dat incassobureau dat (jaren terug in ieder geval) op de 'sGravendijkwal zat 8) Die lui ken ik uit een vaag verleden, wat een horken zeg...... :twisted:

Zou kunnen
Berichten: 75
Lid geworden op: 07 dec 2005 14:21

Re: Collectieve verzekering Zilveren Kruis

Ongelezen bericht door Zou kunnen »

als ik je goed begrijp, hoef ik mij toch niet ongelukkig te voelen dat ik bij menzis 83 euro basis moet betalen ipv de 'geluksvogels' 79,20 bij zilverenkruis
Ik ben er ook nog niet voor 100% uit maar ik merk dat er wel verschillen zijn tussen beide aanvullende paketten. Cosmetische chirurgie als oogliften etc schijnt bij Zilveren Kruis beter te zijn (Menzis doet daar niet aan maar is voor mij pewrsoonlijk geen probleem) echter lees ik dat bij Menzis weer (voor mij) betere vergoedingen zijn wat betreft de tandarts. Doe oude dame met het kunstgebit en hangende ogen zou dan misschien beter bij Zilveren kruis kunnen blijven zitten. Ik met misschien wel een paar dure kronen in mijn mond en strakke ogen ga dan toch liever naar Menzis omdfat zij voor mij betere vergoedingen en goedkopere premies hebben.

Ik kan het mis hebben maar Zilveren Kruis werkt (dacht ik) met een premie opslag voor bepaalde aanvullende paketten wat zou betekenen dat de premie voor iemand van 30 jaar veel lager is dan iemand van 50 jaar. Op zich logisch maar bij Menzis zijn alle premies weer gelijk en wat mij betreft aanvullend gezien goedkoper.

Het zal voor iedereen anders uitpakken want het komt er gewoon op neer dat je zelf kiest voor een pakket dat het beste bij je wensen aansluit. Ik moet er van de week echt eens voor gaan zitten zodat ik alles 100% zeker heb.

Voor een paar euro zou ik waarschijnlijk niet snel over stappen maar ja, het zijn nu juist die aanvullende paketten waar je eventueel je voordeel mee zou kunnen doen. Het blijft lastig maar uiteindelijk denk ik wel dat men veel bewuster wordt van alle kosten, hoe vervelend dat ook eigenlijk kan zijn.

Als laatste vraag ik mij eigenlijk af waarom Menzis mij wel collectief wil verzekeren maar Zilveren kruis niet :?:

s i m o n e
Berichten: 112
Lid geworden op: 07 jun 2005 15:55

Re: Collectieve verzekering Zilveren Kruis

Ongelezen bericht door s i m o n e »

Ik was ziekenfonds + tandarts verzekerd bij ZK. Het nodige moeten declareren maar nooit geen problemen met de afhandeling. Normaal stond het geld binnen een maand op mijn rekening (dus binnen betalingstermijn factuur).

Nu een aanbod gekregen via mijn werkgever, ook bij zk: basisverzekering EUR 79,20, aanvulling (Beter af plus ***) EUR 10,= en tandarts (**) EUR 12,74. Kinderen hebben gratis dezelfde basis en aanvullende verzekering als de ouder. Dit aanbod ga ik dus accepteren want goedkoper tegen dezelfde vergoedingsregeling kan ik niet vinden.

Zou kunnen
Berichten: 75
Lid geworden op: 07 dec 2005 14:21

Re: Collectieve verzekering Zilveren Kruis

Ongelezen bericht door Zou kunnen »

ZK Tandarts ** is in mijn ogen (voor wat ik wil) erg beperkt vegeleken met Menzis (collectief) Tandverzorgd3 en zelfs Tandverzorgd2...... Het zal wel per persoon verschillen natuurlijk afhankelijk van vergoedingswensen en aanspraken.

Mag ik vragen of bij het collectief ook de partner in mag stromen en via welk soort collectief het is?

Reden dat ik het zou willen weten is omdat ik in principe niks tegen ZK heb maar ik de individuele premies echt te absurd hoog vind vergeleken met wat ik wel collectief bij Menzis kan doen.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Collectieve verzekering Zilveren Kruis

Ongelezen bericht door karr-2 »

Mijn partner mag ook instromen tegen hetzelfde tarief (97 euro) en het is een collectief van de HBO raad.

geldweg
Berichten: 171
Lid geworden op: 23 jul 2004 12:41

Re: Collectieve verzekering Zilveren Kruis

Ongelezen bericht door geldweg »

ZK aanbieding direct de prullenbak in gesmeten. Fysio alleen bij chronische aandoening. Dus die paar behandelingen per jaar vergoeden ze niet. Geen chronische klachten, maar je hebt wel eens iets in een jaar

Maand wachten op geld is veel te traag. Er zijn verzekeraars die binnen 3 dagen betalen. Ik belde over huisarts fysio regeling. Ik kon niet bij mijn huisarts blijven in een ander dorp. Deze zat volgens hun te ver weg bij spoedgevallen. Mijn huisarts heeft het contract geweigerd te tekenen en daarom wil ZK me daar niet hebben, dat kost ze meer.
Zelfde met mij fysio ( die mij 5 jaar geleden anderhalf jaar heeft geholpen met revalidatie na zwaar ongeluk) die ook geen contract heeft.

Zij bepalen waar je heen moet en dat weiger ik.

Broodje aap
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jan 2006 14:02

Re: Collectieve verzekering Zilveren Kruis

Ongelezen bericht door Broodje aap »

Ik ben al enige tijd bij Menzis verzekerd en mijn vrouw al jarenlang. Prima verzekering, snel uitbetalen, soms onlogische formulieren (zoals voor meeverzekeren bij partner) en enorme tegensprekers bij de klantenservice maar goed, die zitten overal. We hadden het Amicon zorgplan wat echt een superpakket is m.i. alleen dit is nu niet meer te betalen in het nieuwe systeem. Nu hebben we hier een aanbieding voor een collectieve verzekering bij zilverenkruis liggen,..en ja, die is wel goedkoop.

Wat me opvalt is dat niemand over het dekkingsverschil voor de tandartskosten praat. De aanvullende pakketten van ZK vergoeden de gewone behandelingen (mondhygiene, tanden/kiezen trekken, vullingen) 100% tot een maximumbedrag afhankelijk van je pakket, rest 75%. Menzis vergoed alles 75% zonder maximum bedrag. Alleen als je het top tandartspakket neemt krijg je 100%. Voor mensen die regelmatig bij de tandarts komen is dit dus wel belangrijk denk ik.

Door het verschil in prijs zal het waarschijnlijk ZK worden maar ik ben wel bang voor administratieve rompslomp...

Broodje aap
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jan 2006 14:02

Re: Collectieve verzekering Zilveren Kruis

Ongelezen bericht door Broodje aap »

O ja, ook Menzis eiste bij mijn vrouw dat de huisarts binnen 10min. bij je moet kunnen zijn, dus dat men hier bij ZK moeilijk over deed is blijkbaar normaal.

DS
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jan 2006 17:24

Re: Collectieve verzekering Zilveren Kruis

Ongelezen bericht door DS »

Even als reactie op het berichtje van geldweg, dat fysio bij zilveren kruis alleen voor chronische behandelingen vergoed wordt. Hoe kom je daarbij? Was je niet of niet uitgebreid aanvullend verzekerd, heb je niet goed gelezen of ben je via de telefoon verkeerd geinformeerd?
Mijn vriend heeft afgelopen jaar nog gebruik gemaakt van de fysio (niet-chronisch) en was toen nog bij zilveren kruis verzekerd maar kreeg het wel vergoed. Ik weet wel dat je het moet voorschieten als ze geen contract met jouw fysio hebben, maar achteraf kun je dit dan declareren (let wel op dat hieraan een maximum vergoeding zou kunnen gelden en niet het volledige bedrag vergoed wordt). Dit jaar stappen wij vanwege een collectief over maar hij heeft nooit problemen gehad met deze verzekeraar. Overigens, uit het aanbod dat hij van zilveren kruis voor 2006 had gekregen blijkt dat de fysio ook in 2006 zowel voor chronisch als niet chronisch vergoed wordt afhankelijk van de gekozen pakketten.

edn1983
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 jan 2006 18:24

Re: Collectieve verzekering Zilveren Kruis

Ongelezen bericht door edn1983 »

Ik heb ook een colectief aanbod gehad van me werk van zilveren kruis achmea! maar ik vind het totaal niet intressant of aantrekkelijk.
Er staan veel onduidelijkheden in,en je moet nog een hoop bij betalen.
Daarin tegen heeft achmea avero een beter aanbod, dan wel niet colectief, maar wel aantrekkelijker.met een hoop voledige vergoedingen.
dus voor mij is het echt avero!

Gesloten