LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziektkosten buitenland

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
edwardy
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 sep 2005 15:32

Ziektkosten buitenland

Ongelezen bericht door edwardy »

Ik woon in Nederland en heb een partime baan in België.Ik ben dus in belgië ziekenfonds verzekerd. Nu is de vraag is deze verzekering toereikend? Als ik bijvoorbeeld in het buitenland in het ziekenhuis terecht kom. Moet ik een aan vullende verzekering in Nederland erbij nemen of een hospitalisatieverzekering in België? Kan iemand mij daar antwoord op geven.

Bedankt Edward.

maybe
Berichten: 439
Lid geworden op: 26 nov 2004 14:43

Re: Ziektkosten buitenland

Ongelezen bericht door maybe »

ik zou zeggen bel je huidige ziekenfondsverzekering op en zijn kunnen je het precies uitleggen.

corin
Berichten: 17
Lid geworden op: 19 jan 2005 15:00

Re: Ziektkosten buitenland

Ongelezen bericht door corin »

hallo om eerlijk te zijn hoef je geen aan vullend te nemen om dat de belgie verzekering al meer als genoeg is.
ik weet namelijk wat je bedoel omdat ik in bels woond en werkt in nederland
dus is het alleen verstandig dat je bassis neemt meer heb je echt niet nodig
en een verzekeraar zal ter allen tijden zeggen dat je aan vullend moet nemen maar ik durf te zeggen dat dat niet zo is
dus niet aan vullend doen echt niet hoor

groetjes corin

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Ziektkosten buitenland

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Corin,
weet jij misschien hoeveel het remgeld is als je in het ziekenhuis ligt? En als een Aanvullende verzekering in Belgie heel goedkoop is, dan kun je het toch wel doen? Hoeveel kost een hospitalisatieverzekering?

corin
Berichten: 17
Lid geworden op: 19 jan 2005 15:00

Re: Ziektkosten buitenland

Ongelezen bericht door corin »

die verzekering hebben wij niet dus ik weet niet hoeveel het kost maar hier ben je dat nameljk niet verplicht.
en wat bedoel je op die rem snap het even niet
en aan vullend verzekeren is hier niet nogid hier heeft iedereen heb zelfde pakket.
en als je het toch doet is het alleen geld weg gegooid want je heb er niets aan
groetjes mij

Gesloten