LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hoge jaar premie auto verzekering, hoe zeg ik deze op

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
mkorhorn
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 feb 2006 00:10

hoge jaar premie auto verzekering, hoe zeg ik deze op

Ongelezen bericht door mkorhorn »

ik heb een vraag.

wie kan mijn helpen.

ik ben te lat met opzegen van mij auto verzekering,
waar door ik nog een jaar aan deze auto verzekering vast zit.

ik dacht dat die in april tot april was.

maar de papieren vertelde mijn van januari tot januari.

wie kan mijn helpen om toch deze verzekering op te zegen.

want deze premie is zeer hoog


groete m.k.

MAXIEM

Re: hoge jaar premie auto verzekering, hoe zeg ik deze op

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag mk,

In de algemene voorwaarden van jouw verzekering staat waarschijnlijk dat je met in achtneming van 1 maand opzegtermijn (dat kan ook 2 maanden zijn) je de verzekering kunt opzeggen. Waarschijnlijk staat er in de voorwaarden ook dat bij tussentijdse premieverhoging en/of bij wijziging van de voorwaarden in het nadeel van de verzekerde je tussentijds (meestal binnen 1 maand vanaf de berichtgevingsdatum) de verzekering kunt opzeggen. De verzekeraars zijn meestal niet zo dom, dat zij dat laatste zullen doen. Rest je de verzekering tijdig op te zeggen op 15 oktober of 15 november middels een aangetekende brief met bewijs van ontvangst.

Een andere mogelijkheid is er gewoon niet (behalve dan dat je ook de auto kunt verkopen).

Vriendelijke groet, Paula.
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 15 apr 2006 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.

rednax
Berichten: 158
Lid geworden op: 11 dec 2005 14:01

Re: hoge jaar premie auto verzekering, hoe zeg ik deze op

Ongelezen bericht door rednax »

Maxiem: het nieuwe verzekeringsrecht heeft de opzegtermijn die een maatschappij mag hanteren op maximaal 2 maanden gesteld.

Je zou de auto kunnen "verkopen" aan ........ (vul zelf in) om zo een vrijwaringsbewijs te kunnen bemachtigen, een kopie van de vrijwaring insturen naar de maatschappij met verzoek de autoverzekering te beeindigen.

MAXIEM

Re: hoge jaar premie auto verzekering, hoe zeg ik deze op

Ongelezen bericht door MAXIEM »

dag rednax,

quote
Maxiem: het nieuwe verzekeringsrecht heeft de opzegtermijn die een maatschappij mag hanteren op maximaal 2 maanden gesteld.
unquote

Met dank voor deze informatie, dit is me even ontgaan. Weer wat geleerd zullen we maar zeggen.

Vriendelijke groet, Paula.

anna100
Berichten: 44
Lid geworden op: 27 okt 2004 16:06

Re: hoge jaar premie auto verzekering, hoe zeg ik deze op

Ongelezen bericht door anna100 »

Verkoop van de auto leidt niet automatisch tot royement hooguit tot opschorting van de dekking. Tot het einde van de looptijd hoef je dan geen b/m verklaring te verwachten. Die zal je wel bij een nieuwe verzekeraar moeten kunnen overleggen.

Overigens zou je dan sinds januari dan toch al de nieuwe premie betaald hebben? Dan zal het wel meevallen als dat nog niet was opgevallen op de afschriften. :wink:

TwinCamDude
Berichten: 107
Lid geworden op: 17 apr 2006 21:58

Re: hoge jaar premie auto verzekering, hoe zeg ik deze op

Ongelezen bericht door TwinCamDude »

Vraag me af bij welke verzekeraar je zit? Anyway, kort gezegd; je hebt pech.

En nu ff tussen neus en lippen door; auto op naam van een vriend zetten, vrijwaring ontvangen, autoverzekering opzeggen, auto op jouw naam zetten, andere autoverzekering afsluiten. Maar dat heb je niet van mij :wink:

--edit--
Ik distangeer mij van deze handeling, maar tis een algemeen bekend iets :roll:

rednax
Berichten: 158
Lid geworden op: 11 dec 2005 14:01

Re: hoge jaar premie auto verzekering, hoe zeg ik deze op

Ongelezen bericht door rednax »

Verkoop van de auto leidt niet automatisch tot royement hooguit tot opschorting van de dekking. Tot het einde van de looptijd hoef je dan geen b/m verklaring te verwachten. Die zal je wel bij een nieuwe verzekeraar moeten kunnen overleggen
"Vroeger" was dat inderdaad het geval. Tegenwoordig wordt de verzekering beeindigd bij verkoop van de auto, zo staat het in de polisvoorwaarden omschreven. Premie zal worden terugbetaald en no-claim verklaring zal direct worden afgegeven.

Waar je wel rekening mee moet houden dat er kans bestaat dat de maatschappij administratiekosten in rekening brengt van bijv. 25 euro.

anna100
Berichten: 44
Lid geworden op: 27 okt 2004 16:06

Re: hoge jaar premie auto verzekering, hoe zeg ik deze op

Ongelezen bericht door anna100 »

Quote:

Verkoop van de auto leidt niet automatisch tot royement hooguit tot opschorting van de dekking. Tot het einde van de looptijd hoef je dan geen b/m verklaring te verwachten. Die zal je wel bij een nieuwe verzekeraar moeten kunnen overleggen


"Vroeger" was dat inderdaad het geval. Tegenwoordig wordt de verzekering beeindigd bij verkoop van de auto, zo staat het in de polisvoorwaarden omschreven. Premie zal worden terugbetaald en no-claim verklaring zal direct worden afgegeven.

Waar je wel rekening mee moet houden dat er kans bestaat dat de maatschappij administratiekosten in rekening brengt van bijv. 25 euro.
Nou dat verschilt nogal per maatschappij. Ik heb eens even zitten kijken in wat polisvoorwaarden op http://www.polisvoorwaardenonline.nl/.
Bij Bovemij beeindigen ze wel bij tussentijdse verkoop, maar verrekening van de reeds betaalde premie geldt alleen als er een ander voertuig voor in de plaats komt. Dure truc wordt dat dan.
Bij Centraal beheer schorsen ze alleen bij verkoop zoals ik al eerder meldde.

(Ik heb ze natuurlijk niet allemaal doorgenomen. Ik heb wel wat beters te doen. :wink: Wellicht, dat mkorhorn zelf kan aangeven waar hij verzekerd is?)

TwinCamDude
Berichten: 107
Lid geworden op: 17 apr 2006 21:58

Re: hoge jaar premie auto verzekering, hoe zeg ik deze op

Ongelezen bericht door TwinCamDude »

Het is per verzekeraar anders. Als je meldt dat je auto is verkocht wordt in de meeste gevallen de dekking opgeschort. Echter, als je aangeeft dat je geen auto meer koopt kun je gewoon van de verzekering af. Wat voor zin heeft het om de dekking op te schorten als er toch geen andere auto meer voor in de plaats komt?

Daarnaast kun je ook gewoon van je verzekering af als je er echt af van wilt. Let wel, bij de meeste verzekeraars dan. Er zullen altijd een paar zijn, die moeilijk doen.

Tip: voordat je een autoverzekering afsluit eerst ff de voorwaarden er op nazien. Maar ja, hoeveel mensen doen dat?

linda1
Berichten: 12
Lid geworden op: 26 apr 2006 21:08

Re: hoge jaar premie auto verzekering, hoe zeg ik deze op

Ongelezen bericht door linda1 »

:? best leuk om de tips te lezen zoals verkopen om van je polis af te komen???
Let wel dat een hoop verzekeraars en tussenpersonen een check doen voordat ze je auto verzekeren, zoals de zwarte lijst maar soms ook bij de vorige verzekeraar en dan blijkt dat jij de auto hebt verkocht om onder je polis vandaan te komen en daar zal de nwe verzekeraar niet al te blij mee zijn.
Het is tenslotte fraudeleus handelen en dat is gewoon strafbaar.
Lijkt mij niet echt een goede oplossing, gewoon tijdig opzeggen en volgend jaar meer geluk.

rednax
Berichten: 158
Lid geworden op: 11 dec 2005 14:01

Re: hoge jaar premie auto verzekering, hoe zeg ik deze op

Ongelezen bericht door rednax »

Let wel dat een hoop verzekeraars en tussenpersonen een check doen voordat ze je auto verzekeren, zoals de zwarte lijst maar soms ook bij de vorige verzekeraar en dan blijkt dat jij de auto hebt verkocht om onder je polis vandaan te komen en daar zal de nwe verzekeraar niet al te blij mee zijn.
Het feit dat iemand zijn auto verkoopt zal nooit op de zgn. zwarte lijst komen.

Ik denk dat de nieuwe verzekeraar heel blij zal zijn dat ie weer een nieuwe klant binnen heeft.
Het is tenslotte fraudeleus handelen en dat is gewoon strafbaar.
Is dat niet een beetje overdreven ? Niet netjes is een betere benaming en strafbaar is het al helemaal niet.

Er zijn zelfs collega "tussenpersonen" die adviseren de auto even over te schrijven op naam van partner om zo een vrijwaring te bemachtigen.

Deze conculega's schaar ik onder de categorie zielig. Ze kunnen die paar maanden dat de autoverzekering nog loopt niet even afwachten.

Gesloten