LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klacht Avéro Achmea Zorgverz - vergoeding kosten alternatief

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
volledig
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jun 2006 20:12

Klacht Avéro Achmea Zorgverz - vergoeding kosten alternatief

Ongelezen bericht door volledig »

Ik ben bij Avéro Excellent aanvullend verzekerd. Volgens art. 2-lid 3 worden de kosten van een arts natuurgeneeskunde vergoed tegen de in de beroepsgroep gebruikelijke tarieven. Blijkt Avéro slechts Euro 100 per consult te vergoeden. Nadat ik verwezen had naar hun polisvoorwaarden, reageerden ze met: "(...) wij hebben een gemiddelde genomen van bedragen die de laatste jaren zijn binnengekomen en bovendien zijn er wettelijk geen voorgeschreven bedragen die wij moeten vergoeden".

In de polisvoorwaarden staat geen maximum genoemd. Mijn arts is een oud huisarts. Deze rekent huisartsentarief van Euro 26 per 10 minuten.

Ik ga officiëel een klacht indienen bij Avéro en indien men op hetzelfde standpunt blijft staan, ga ik naar de ombudsman van verzekeringen.

Lieske1958
Berichten: 430
Lid geworden op: 14 jun 2005 18:12

Re: Klacht Avéro Achmea Zorgverz - vergoeding kosten alternatief

Ongelezen bericht door Lieske1958 »

Hoi,

Ik ben even gaan neuzen op de site van Avero.

Als je in het gedeelte Zorgverzekering bent staat er aan de rechterzijde van de pagina de kolom: Meer informatie.

Klik daar op Vergoedingen/Dekkingen

Scrol ongeveer halverwege de pagina, en dan staat aan de rechterzijde onder Excellent dat ze voor alternatieve geneeswijzen 100 % vergoeden.
Dus niks 100€ maar 100%.

Staat dus op hun eigen site.

En dat ze dan gaan schermen met gemiddelden ....
Wat moet je daar nou mee ...
Zij stellen toch zelf dat vergoedingenpakket samen ...
Laat ze daar dan duidelijk bij zetten dat er een maximale vergoeding is.

Kun je met je arts niet afspreken dat een consult voortaan 40 min. duurt ? Dan hoef je maar € 4 per keer zelf bij te leggen.
Of 35 min. dan hoef je niks bij te leggen.

Succes, Lieske

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Klacht Avéro Achmea Zorgverz - vergoeding kosten alternatief

Ongelezen bericht door SJZ »

Scrol ongeveer halverwege de pagina, en dan staat aan de rechterzijde onder Excellent dat ze voor alternatieve geneeswijzen 100 % vergoeden.
Dus niks 100€ maar 100%.
Aha, dus als ik mijzelf morgen uitroep tot ongediplomeerd alternatief piskijker waar de consulten € 2.000 kosten voor een kwartier, dan moet de verzekeraar dat maar allemaal gaan betalen?

Lieske1958
Berichten: 430
Lid geworden op: 14 jun 2005 18:12

Re: Klacht Avéro Achmea Zorgverz - vergoeding kosten alternatief

Ongelezen bericht door Lieske1958 »

SJZ,

Avero stelt toch zelf zijn vergoedings-schema vast ?
Als je tot een maximum wil vergoeden zul je dat duidelijk kenbaar moeten maken aan je klanten. Vooraf, niet achteraf.

Dat ze tot een X-bedrag willen vergoeden is hun goed recht en begrijpelijk, maar doe dan niet alsof je 100% vergoed (staat zwart op wit), want dat betekend in gewoon Nederlands: ALLES, zonder maximum.

Trouwens, als jij € 2000 per 15 min vraagt kun je lang wachten op je 1e klant :wink:
Alle gekheid op een stokje ...
Je snapt best wel wat de strekking van hun eigen voorwaarde is.

Lieske

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Klacht Avéro Achmea Zorgverz - vergoeding kosten alternatief

Ongelezen bericht door SJZ »

Trouwens, als jij € 2000 per 15 min vraagt kun je lang wachten op je 1e klant
Nee hoor, ik vind wel een vriend die bij Avero verzekerd is en die 100% van de kosten van de verzekeraar vergoed krijgt (onder de tafel krijgt de klant natuurlijk een paar honderd euro retour).
Alle gekheid op een stokje ...
Je snapt best wel wat de strekking van hun eigen voorwaarde is.
Precies, en jij snapt dat natuurlijk ook wel.

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Klacht Avéro Achmea Zorgverz - vergoeding kosten alternatief

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Geplaatst op 07 Jun 2006 20:29 door volledig  
------------------------------------------------------------------------
Ik ben bij Avéro Excellent aanvullend verzekerd. Volgens art. 2-lid 3 worden de kosten van een arts natuurgeneeskunde vergoed tegen de in de beroepsgroep gebruikelijke tarieven. Blijkt Avéro slechts Euro 100 per consult te vergoeden. Nadat ik verwezen had naar hun polisvoorwaarden, reageerden ze met: "(...) wij hebben een gemiddelde genomen van bedragen die de laatste jaren zijn binnengekomen en bovendien zijn er wettelijk geen voorgeschreven bedragen die wij moeten vergoeden".

In de polisvoorwaarden staat geen maximum genoemd. Mijn arts is een oud huisarts. Deze rekent huisartsentarief van Euro 26 per 10 minuten.

Ik ga officiëel een klacht indienen bij Avéro en indien men op hetzelfde standpunt blijft staan, ga ik naar de ombudsman van verzekeringen.
Ik vind dat Avero gelijk heeft. Immers er staat in de officiele polisvoorwaarden NIET dat er 100% vergoed wordt en ook staat niet een bepaald bedrag genoemd. En als 100 euro echt het gemiddelde is van het in de beroepsgroep gebruikelijke tarief, dan heb je geen poot om op te staan. Mij lijkt de vergoeding zelfs heel royaal, en als je het zelf moest betalen zou je dan bereid zijn om voor 1 consult 6x26 euro neer te tellen? Daarmee rekent deze arts natuurgeneeskunde zich echt rijk. Het niet redelijk dat hij zo'n hoog tarief vraagt. Een huisarts krijgt echt niet een gemiddeld tarief van 6x26 euro per uur, zeker niet met de huidige tarieven.
Advies: betaal het meerdere zelf (eenmalig) of ga in onderhandeling met deze arts of kies een concurrent. Tenslotte moet er marktwerking komen en dat kan het beste door verschillende aanbieders op prijs te vergelijken.

L1la
Berichten: 55
Lid geworden op: 23 jan 2006 10:06

Re: Klacht Avéro Achmea Zorgverz - vergoeding kosten alternatief

Ongelezen bericht door L1la »

De vergoeding hangt af van de soort hulpverlener, een therapeut wordt b.v niet volledig vergoed. Maar ook bij mij klopt het niet, dit jaar heb ik 3 keer geclaimt voor alternatief. Alle 3 de keren ben ik bij dezelfde arts geweest de eerste keer kreeg ik €25 terug de tweede keer 100% en de laatste keer niets!!?? Ben benieuwd want ik wacht nog op de vierde

Gesloten