LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hamburg-Mannheimer Golden 60 volgens Fiscalert WAARDELOOS!

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
santygo
Berichten: 540
Lid geworden op: 01 apr 2004 19:46

Re: Hamburg-Mannheimer Golden 60 volgens Fiscalert WAARDELOOS!

Ongelezen bericht door santygo »

Dat het stil wordt komt door het noemen van de naam Aegon. Iedereen die kan nadenken raakt daardoor spontaan in de stress.
heb onderzoek gedaan naar 1 andere maatschappij ( want ook ik heb het druk ) namelijk Aegon
geprognotiseerd bij 8 % € 250.000,- netto kapitaal.
Met name dat woord geprognitiseerd bezorgt kippenvel!!

Al eens gekeken op www.koersplandewegkwijt.nl ?

Van A tot Z lezen en dan pas reageren.

Mijn eigen geprognotiseerd eindkapitaal was Euro 242.700,-; Halverwege de looptijd moest ik constateren dat de actuele waarde van mijn polis 25% onder de inleg ligt. Oorzaak? Verborgen kosten.

Harderwijk
Berichten: 216
Lid geworden op: 07 jan 2006 13:14

Re: Hamburg-Mannheimer Golden 60 volgens Fiscalert WAARDELOOS!

Ongelezen bericht door Harderwijk »

Punt 1) Koersplan is niet hetzelfde als Levensloop vermogen

Punt 2) Aangezien er gewoon een financiele bijsluiter bij zit zijn de kosten duidelijk en dus niet verborgen. Volgens mij was er ten tijde van het koersplan nog geen financiele bijsluiter verplicht.

Punt 3) De keuzemogelijkheden voor verschillende fondsen is anders dan het koerplan.

Punt 4) het garantiekapitaal gezien bij deze vergelijking met HM

Punt 5) het geprognotiseerde eindkapitaal bij 8 % betreft een BRUTO rendement. Dat was volgens mij bij koerplan anders.

Punt 5) in dit topic vergelijken we HM met andere maatschappijen. Eventuele vervelende ervaringen met andere produkten dan hier genoemd zijn vervelend maar niet relevant voor dit topic.

Punt 6) het feit dat het in dit gaval Aegon is wil niet zeggen dat het koerplan exact hetzelfde is. Als ik namelijk zo op independer kijk zijn er wel degelijk hele goede produkten bij Aegon

En owjah... ik vind schaatsen gewoon leuk :oops:

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Hamburg-Mannheimer Golden 60 volgens Fiscalert WAARDELOOS!

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Dat het stil wordt komt door het noemen van de naam Aegon. Iedereen die kan nadenken raakt daardoor spontaan in de stress.
Dat is geen excuus. Van al die non argumenten van mlm adepten raak ik in de stress. Als hun product/bedrijf echt zo goed zou zijn hadden ze al de vloer aangeveegd met Aegon hier.

Harderwijk
Berichten: 216
Lid geworden op: 07 jan 2006 13:14

Re: Hamburg-Mannheimer Golden 60 volgens Fiscalert WAARDELOOS!

Ongelezen bericht door Harderwijk »

omdat het andere draadje ook weer aktief is zetten we deze ook weer even bovenaan :lol:

frisco
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 sep 2006 13:03

Re: Hamburg-Mannheimer Golden 60 volgens Fiscalert WAARDELOOS!

Ongelezen bericht door frisco »

De deelnemer kreeg het voorstel om gedurende 38 jaar een bedrag van €50 per maand te storten. Dat zou moeten leiden tot een eindkapitaal van bijna € 67.000 op de einddatum. De financiele bijsluiter is onthullend: na 5 jaar premie te hebben betaald ( totaal € 3.000) is slechts € 686,21 aan afkoopwaarde opgebouwd. Ondanks dat we best een beetje ervaring hebben als het gaat om analyseren van financiele produkten, moeten we er toch even voor gaan zitten om te achterhalen waar dit nu door komt. Het blijkt dat van iedere maandpremie van € 50 zo'n 13 % wordt ingehouden voor een waardeloze ongevallenverzekering die € 21.000,- uitkeert bij invaliditeit of overlijden als gevolg van een ongeval. Vervolgens wordt nog eens bijna 6 % ingehouden voor het terugstorten van premies mocht de polishouder arbeidsongeschikt worden. Dus resteerd per saldo nog ruim €40,-, en daarmee wordt daadwerkelijk belegt toch? Eh, nee dus. Op dit bedrag wordt namelijk ruim 7 % aan aankoopkosten en ook nog 11 % aan beheerskosten ingehouden. En dus houden we in elk geval nog € 33,12 over om te beleggen? Mis. De verzekeraar berekent namelijk 40% incassotoeslag, ter dekking van de incassokosten. Blijken die aan het einde van het jaar lager te zijn dan de ingehouden 40 %, dan stort de verzekeraar een bedrag voor de deelnemer in een beleggingsfonds in aandelen. Hoe die berekening precies tot stand komt, blijft echter in nevelen gehuld. Wij schatten in dat de kosten afhangen van de provisie die men moet betalen aan die fijne multilevel marketeers. Hopelijk komt u er nooit eentje tegen, maar u bent alvast gewaarschuwd""
na 5 jaar premie te hebben betaald ( totaal € 3.000) is slechts € 686,21 aan afkoopwaarde opgebouwd
men vergeet erbij te zeggen dat de afkoopwaarde moet verhoogd worden met het spaartegoed(40% van de maandelijkse fiscale premie)
wat al een heel ander beeld geeft.
Het blijkt dat van iedere maandpremie van € 50 zo'n 13 % wordt ingehouden voor een waardeloze ongevallenverzekering die € 21.000,- uitkeert bij invaliditeit of overlijden als gevolg van een ongeval
fiscalert gesuggereerd dat 13% van de premie wordt ingehouden
voor een ongevallenverzekering die € 21.000 uitkeert bij volledige (100%) invalideteit of overlijden ten gevolge van een ongeval

niet helemaal correct!

als men zo een ongevallenverzekering wil bij ons bij een spaarplan van maandelijks € 50 gedurende 38j dan wordt er 5,1% ingehouden ipv 13%
voor een ongevallenverzekering die € 24.500 uitkeert bij volledige (100%) invaliditeit of overlijden ten gevolge van een ongeval

naar mijn mening een serieus verschil.

die 13% zoals fiscalert vermeld klopt wel als men zegt dat er bij volledige invaliditeit (100%) en bij overlijden door ongeval bijkomend een kapitaal wordt uitgekeerd van € 21.000, dit is het referentiebedrag. EN indien de invaliditeit lager is dan 100% wordt er uitbetaald in verhouding tot de graad van de invaliditeit.[/u]

deze dekking dekt een pak meer en kost meer omdat er ook bij gedeeltelijke invaliditeit wordt uitgekeerd (waarvan nergens sprake is in de recensie van fiscalert) . en de kans dat dit gebeurt is aanzienlijk groter dan bij 100 % fysiologische invaliditeit.
Dus resteerd per saldo nog ruim €40,-, en daarmee wordt daadwerkelijk belegt toch? Eh, nee dus. Op dit bedrag wordt namelijk ruim 7 % aan aankoopkosten en ook nog 11 % aan beheerskosten ingehouden.

10€ van die 50€ wordt gebruikt om de dekking 'verder sparen bij arbeidsongeschiktheid' , de invaliditeitsdekking en de ongevallenverzekering te financieren. fiscalert zegt dat van die ruime 40€ ruim 7% aankoopkosten en 11% beheerskosten word ingehouden.
dit klopt niet want men 'vergeet' hier plots onze dekking bij natuurlijk overlijden en het verder sparen bij overlijden die bij in het plan zit, totale gegarandeerde uitkering van 15900€ (5300€ bij overlijden, 10600€ op einddatum spaarplan).

die 7% aankoopkosten en 11% beheerskosten kloppen niet. in werkelijkheid zijn de kosten lager. een bepaald percentage van die 40 € word gebruikt ter financiering van de dekking natuurlijk overlijden en verder sparen bij overlijden en gaat dus niet naar aankoop en beheerkosten zoals fiscalert hier stelt.
En dus houden we in elk geval nog € 33,12 over om te beleggen? Mis. De verzekeraar berekent namelijk 40% incassotoeslag, ter dekking van de incassokosten. Blijken die aan het einde van het jaar lager te zijn dan de ingehouden 40 %, dan stort de verzekeraar een bedrag voor de deelnemer in een beleggingsfonds in aandelen.
een deel van de berekening van fiscalert klopt niet. het spaartegoed(deel afkomsting uit het HM golden future fonds) van het berekeningsvoorbeeld(50€,38j) is 52700 € (prognose 9%) wat zou betekenen dat er NETTO iets van een 15€/maand in het HM golden future fonds zou moeten worden belegd.
volgens mijn berekening is 40% van € 33,12 nog altijd 13,2€ en daar gaan dan volgens fiscalert nog eens incassokosten af wat het bedrag nog lager zou maken.

samengevat word volgens de berekening van fiscalert minder dan 13 € netto in het fonds belegt. als we gaan terugrekenen met het eindkapitaal afkomsting van het fonds (52700€) blijkt dat er 15€ NETTO maandelijks zou moeten worden gespaard.

dit bewijst dat de berekening en redenering van fiscalert niet volledig klopt.


uit de commentaar, cafépraat en de veronderstellingen van de auteur blijkt duidelijk dat de persoon in kwestie niet objectief is bij het schrijven van de recensie. volgens mij heeft Kape Breukelaar eens een slechte adviseur over de vloer gehad ofzo. fiscalert beweert onafhankelijk te zijn maar als ik de recensie lees met al zijn veronderstellingen, commentaren en onvolmaaktheden twijfel ik daar zeer sterk aan.

elprimato83
Berichten: 19
Lid geworden op: 23 mei 2006 11:28

Re: Hamburg-Mannheimer Golden 60 volgens Fiscalert WAARDELOOS!

Ongelezen bericht door elprimato83 »

Frisco bedankt voor deze serieuze onderbouwing!

De meningen zullen nog steeds verdeeld zijn, maar er is wel een goede uitleg gegeven en benadrukt dat Hamburg-Mannheimer een degelijke maatschappij is met prima producten.

rosas
Berichten: 46
Lid geworden op: 09 jul 2006 00:12

Re: Hamburg-Mannheimer Golden 60 volgens Fiscalert WAARDELOOS!

Ongelezen bericht door rosas »

Om nu een berekening af te kraken omdat de inleg niet € 13,22 maar € 15 per maand zou moeten zijn, gaat mij te ver. Bovendien is de berekening gemaakt op basis van de financiële bijsluiter als ik het stuk nog eens nalees. Breukelaar heeft zijn huiswerk gewoon goed gedaan en niet alleen de offerte maar ook de bijsluiter gelezen. Wellicht dat HM de eigen bijsluiters nog eens moet nakijken. De afkoopwaarde is immers gewoon een aanfluiting:

De financiele bijsluiter is onthullend: na 5 jaar premie te hebben betaald ( totaal € 3.000) is slechts € 686,21 aan afkoopwaarde opgebouwd.

Als Frisco stelt dat bij de afkoopwaarde nog iets opgeteld moet worden, dan klopt de bijsluiter van HM niet, of Frisco heeft het fout. Ik neig naar het laatste aangezien Frisco niet gewend zal zijn aan onze bijsluiters.

Wat mij echter vooral opvalt is dat een Belgische HM'er de antwoorden moet geven waar alle Nederlandse HM'ers dat schuldig moeten blijven. Die komen slechts met het feit dat HM het WK Voetbal sponsort en dat het dan wel goed is. Kennelijk kijken die nog steeds naar de Fabeltjeskrant. Werk aan de winkel dus voor HM Nederland of zoeken ze bewust naar niet al te slimme verkopers?

Het blijft een waardeloos product aangezien het altijd slechter is dan beleggen via de bank. Ook als ik daarbij een polisje sluit tegen arbeidsongeschikt. Dan bouw ik heel wat meer waarde op. De uitleg is dus duidelijk en de conclusie ook: ga niet met HM in zee.

HMI NL
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 okt 2006 14:21

Re: Hamburg-Mannheimer Golden 60 volgens Fiscalert WAARDELOOS!

Ongelezen bericht door HMI NL »

Als Frisco stelt dat bij de afkoopwaarde nog iets opgeteld moet worden, dan klopt de bijsluiter van HM niet, of Frisco heeft het fout. Ik neig naar het laatste aangezien Frisco niet gewend zal zijn aan onze bijsluiters.
@rosas,
In de bijsluiter staat:"Afkoopwaarde op basis van 0% winstdeling".

Verder staat er nog eens in de polis voordat er van jaar tot jaar de afkoopwaarde wordt gegeven:"Deze TAW* bedragen worden nog verhoogd met de winstdeelname en het spaartegoed van het beleggingsfonds HM Golden Future".

Ik ga ervan uit dat een ieder begrijpt dat niemand kan voorspellen hoe hoog die bedragen van jaar tot jaar zijn en derhalve ze ook niet concreet staan vermeld in de bijsluiter dan wel polis.

HMI NL
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 okt 2006 14:21

Re: Hamburg-Mannheimer Golden 60 volgens Fiscalert WAARDELOOS!

Ongelezen bericht door HMI NL »

In de bijsluiter staat:"Afkoopwaarde op basis van 0% winstdeling".
Winstdeling:

In een G60 wordt een deel van de netto-premie (60%) weggezet tegen een vaste rentevoet. Die rentevoet bedraagt 2,5% gedurende de gehele looptijd. Het batig saldo tussen de behaalde rente en de gegeven rente is winst voor de maatschappij. Winst die ze deelt met haar klanten.
het beleggingsfonds HM Golden Future".
HM Golden Future:

Het Osiris Equities Belgian High Yield noemen wij het HM Golden Future fonds. Aangaande de kwaliteit en risico's kunt u zelf uw conclusie trekken via de volgende link.
http://www.morningstar.nl/funds/overvie ... mit1=Tonen

Als u hier geen goed gevoel bij krijgt kunt u kiezen voor het HM Secure Future, ook wel PAM Bonds Universalis (obligaties).
http://www.petercam.be/nl/private/inves ... efault.cfm
Toevoeging 17 nov 2006:
De Petercam website werd vernieuwd. Hierdoor is de link die u zoekt, niet meer beschikbaar. Nieuwe link:
http://www.petercam.be/indexnl.cfm?act= ... 0138643068

Verder kunt u ervoor kiezen meer te sparen en minder te beleggen. Of u kunt in elke gewenste verhouding beleggen in beide fondsen.
Laatst gewijzigd door HMI NL op 17 nov 2006 15:50, 1 keer totaal gewijzigd.

santygo
Berichten: 540
Lid geworden op: 01 apr 2004 19:46

Re: Hamburg-Mannheimer Golden 60 volgens Fiscalert WAARDELOOS!

Ongelezen bericht door santygo »

Ooit gehoord van tinyurl?

In plaats van 443 karakters kan het ook zo:

http://tinyurl.com/yh4e66

Als iedereen bij HMI zo bij de tijd is dan weet ik het wel......

HMI NL
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 okt 2006 14:21

Re: Hamburg-Mannheimer Golden 60 volgens Fiscalert WAARDELOOS!

Ongelezen bericht door HMI NL »

Wat weet je dan wel?

santygo
Berichten: 540
Lid geworden op: 01 apr 2004 19:46

Re: Hamburg-Mannheimer Golden 60 volgens Fiscalert WAARDELOOS!

Ongelezen bericht door santygo »

In ieder geval weet ik hoe je een uiterst lange url kunt inkorten zodat je het forum niet verkracht.
Verder commentaar lijkt me overbodig.

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: Hamburg-Mannheimer Golden 60 volgens Fiscalert WAARDELOOS!

Ongelezen bericht door joopataa »

En daar sluit ik me bij aan.

rosas
Berichten: 46
Lid geworden op: 09 jul 2006 00:12

Re: Hamburg-Mannheimer Golden 60 volgens Fiscalert WAARDELOOS!

Ongelezen bericht door rosas »

Voor HMI NL heb ik enkele vragen:

1. Aangezien 60% van de inleg op rente wordt gezet wil ik graag weten wat er met de resterende 40%. Concreet welk deel van de resterende 40% gaat voor mij (man 35 jaar) nu feitelijk in dit fonds als ik kies voor G60?

2. Het Osiris Fonds is indrukwekkend maar wat ik niet begrijp is waarom belegd moet worden in een dergelijk specifiek fonds: alleen high yield aandelen en alleen in België? Dat high yield het de laatste jaren goed deed waas te danken aan het beursklimaat en dan deed Belgie het ook nog eens erg goed. Waarom niet wereldwijd beleggen in plaats van in een eenzijdig en dus risicovol fonds?

Rosas

Gerard en Carolien
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 nov 2006 18:46

Re: Hamburg-Mannheimer Golden 60 volgens Fiscalert WAARDELOOS!

Ongelezen bericht door Gerard en Carolien »

Wie heeft er ervaring met de recrutering van HMI?
En hoe gaat de verkoop van dit soort polissen in zijn werk?

HMI Brabant
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 nov 2006 15:54

Re: Hamburg-Mannheimer Golden 60 volgens Fiscalert WAARDELOOS!

Ongelezen bericht door HMI Brabant »

Wat willen jullie weten over aanstellen (recruteren) van nieuwe medewerkers en verkoop van polissen?

Gerard en Carolien
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 nov 2006 18:46

Re: Hamburg-Mannheimer Golden 60 volgens Fiscalert WAARDELOOS!

Ongelezen bericht door Gerard en Carolien »

We willen alles hierover weten. Van het begin tot het eind. Wat er in het vooruitzicht gesteld wordt, hoe er te werk wordt gegaan enz.

HMI Brabant
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 nov 2006 15:54

Re: Hamburg-Mannheimer Golden 60 volgens Fiscalert WAARDELOOS!

Ongelezen bericht door HMI Brabant »

Hebben jullie al contact gehad met een HMI consulent. Want jullie vragen niet voor niets naar crecruteren? Waarom willen jullie dit weten? Zijn jullie al benaderd? Het beste antwoord wat ik jullie kan geven is: nodig een consulent van HMI uit en vraag alles wat je wilt weten. De vragen die jullie stellen zijn niet te beantwoorden in enkele zinnen. Om een goede uitleg te geven heb je een uur nodig. Neem contact op met het Hoofd kantoor in Geldermalsen en vraag naar een consulent in jullie buurt.

Met Vr.Gr.

HMI Brabant
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 nov 2006 15:54

Re: Hamburg-Mannheimer Golden 60 volgens Fiscalert WAARDELOOS!

Ongelezen bericht door HMI Brabant »

Beste Gerard en Carolien, wat vinden jullie van mijn voorstel. Kunnen jullie een antwoord geven op mijn vragen.

rosas
Berichten: 46
Lid geworden op: 09 jul 2006 00:12

Re: Hamburg-Mannheimer Golden 60 volgens Fiscalert WAARDELOOS!

Ongelezen bericht door rosas »

HMI NL: krijg ik nog antwoord op onderstaande vragen?

1. Aangezien 60% van de inleg op rente wordt gezet wil ik graag weten wat er met de resterende 40%. Concreet welk deel van de resterende 40% gaat voor mij (man 35 jaar) nu feitelijk in dit fonds als ik kies voor G60?

2. Het Osiris Fonds is indrukwekkend maar wat ik niet begrijp is waarom belegd moet worden in een dergelijk specifiek fonds: alleen high yield aandelen en alleen in België? Dat high yield het de laatste jaren goed deed waas te danken aan het beursklimaat en dan deed Belgie het ook nog eens erg goed. Waarom niet wereldwijd beleggen in plaats van in een eenzijdig en dus risicovol fonds?

Gesloten