LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UNIVE ZORGVERZEKERING

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
monique36
Berichten: 21
Lid geworden op: 10 jan 2006 12:51

UNIVE ZORGVERZEKERING

Ongelezen bericht door monique36 »

Ik wilde mijn zorgverzekering bij de Unive graag per acceptgiro gaan betalen, dat mag maar dan krijg ik een acceptgiro thuisgestuurd en moet ik 3 maanden gaan betalen.
Als ik het automatisch af laat schrijven dan kan het wel gewoon per maand.
Volgens Unive moet ik dan in voren gaan betalen omdat het gebruik van acceptgiro's voor hen te duur zou zijn.

Voor mij word het dan ook wel heel duur als ik 3 maand in voren moet gaan betalen.

Mijn vraag is dan ook of het zomaar kan dat ze je gaan verplichten om in voren te gaan betalen als je liever een acceptgiro thuiskrijgt ipv van een automatische incasso uit laat voeren.

Monique

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: UNIVE ZORGVERZEKERING

Ongelezen bericht door karr-2 »

Ja dat kan. Het gebruik van acceptgiro's is hopeloos ouderwets en brengt inderdaad extra kosten met zich mee voor het bedrijf. Om deze enigszins in de hand te houden zul je 3 maanden tegelijk moeten betalen.

Automatische incasso heeft voor beide partijen voordelen. Jij kunt nooit meer vergeten te betalen en het bedrijf heeft minder kosten zodat jij minder betaald. Wat wil je nog meer?

monique36
Berichten: 21
Lid geworden op: 10 jan 2006 12:51

Re: UNIVE ZORGVERZEKERING

Ongelezen bericht door monique36 »

Ik wil het gewoon betalen wanneer ik dat wil en ik vergeet nooit om mijn rekeningen te betalen, dat heb ik allemaal goed in de gaten.

Waar het mij om gaat is gewoon dat ik verplicht word om in het voren te gaan betalen.

Ik betaal altijd via internet dus in principe hoef ik geen acceptgiro, ik weet wat ik maandelijks moet betalen dus dat zou ik iedere maand via internet over kunnen maken.

Hoeven ze geen acceptgiro te sturen, en ik hoef niet in voren te betalen.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: UNIVE ZORGVERZEKERING

Ongelezen bericht door karr-2 »

Tsja ze hebben 2 keuzes of automatisch betalen of de giro ontvangen. Dat jij daarna de giro wegdoet en per internet betaald doet niet ter zake. De giro is dan al aangemaakt en verstuurd en voor die extra handelingen betaal je meer.

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: UNIVE ZORGVERZEKERING

Ongelezen bericht door Jonjo »

Waarom moet je bij een zorgverzekeraar de premie voor een maand vooruit betalen. Als je het loodje legt voor de maand om is heb je wel teveel bvetaald.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: UNIVE ZORGVERZEKERING

Ongelezen bericht door ronald g »

Drie maanden vooruit betalen bij een zorgverzekering is absurd de premie is al hoog. Kan zelfs jp niet ophoesten lijkt me, een euro extra per acceptgiro kan ik nog begrijpen.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: UNIVE ZORGVERZEKERING

Ongelezen bericht door ronald g »

Toch heeft u gelijk ze doen het, niet te geloven. Als dit een trend gaat worden voor alle zorgverzekeraars en nutsbedrijven hou ik mijn hart vast. Als het nu om kabelaars gaat waar enkel tv afgenomen wordt kan ik het nog wel vatten maar het gaat hier om grote bedragen van toch wel meer dan 100 euro per maand vaak dubbel reken maar uit. wegwezen daar. Iedereen moet baas blijven over zijn of haar betaalwijze.

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: UNIVE ZORGVERZEKERING

Ongelezen bericht door mr T. »

In de productvoorwaarden van Unive staat vermeld dat je alleen per maand automatisch kunt betalen. Bij de aanvraag van de verzekering bent u accoord gegaan met deze voorwaarden.

monique36
Berichten: 21
Lid geworden op: 10 jan 2006 12:51

Re: UNIVE ZORGVERZEKERING

Ongelezen bericht door monique36 »

Als je een verzekering afsluit bij de Unive en je vraagt of je dat per maand kan betalen dan vertellen ze je dat je dat kan doen.
Er wordt je niet verteld dat je dan per automatische incasso moet gaan doen, is wel zo netjes om dat er dan even bij te vermelden.

Het gaat mij er om dat ze mij verplichten om 3 maanden ineens te betalen, waarin ik dus 2 maanden in het voren betaal.
Ik zou best wat meer willen betalen hoor voor het gebruik van acceptgiro's.

Blijkt nu ook dat als je bij de tandarts bent geweest dat de tandarts die rekeningen niet rechtstreeks bij de Unive kan declareren, die rekeningen moet je eerst zelf betalen en dan opsturen naar de Unive.

Dat heb ik dus gedaan, netjes een kopie van die rekening van de tandarts gemaakt en opgestuurd naar de Unive.
Krijg ik een brief terug dat de Unive het alleen uitbetaald als ik de originele rekening opstuur!!!!
Het origineel bewaar ik liever voor mijn eigen administratie maar ook hier word ik in principe gedwongen deze op te sturen anders kan ik naar mijn geld fluiten!

Een kennis van mij heeft dezelfde tandarts maar is verzekerd bij Menzis, die heeft hier totaal geen last van en haar rekeningen gaan gewoon rechtstreeks naar de verzekeraar toe.
Waarom kan zoiets dan niet bij de UNIVE??????????????

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: UNIVE ZORGVERZEKERING

Ongelezen bericht door mr T. »

Krijg ik een brief terug dat de Unive het alleen uitbetaald als ik de originele rekening opstuur!!!!
Het origineel bewaar ik liever voor mijn eigen administratie maar ook hier word ik in principe gedwongen deze op te sturen anders kan ik naar mijn geld fluiten!
Dat is bij alle zorgverzekeringen het geval en was vroeger ook het geval bij particuliere ziektekostenverzekering. Niets bijzonders dus. De reden hiervoor is evident: ter voorkoming van indiening van dubbele facturen.
Een kennis van mij heeft dezelfde tandarts maar is verzekerd bij Menzis, die heeft hier totaal geen last van en haar rekeningen gaan gewoon rechtstreeks naar de verzekeraar toe. Waarom kan zoiets dan niet bij de UNIVE??????????????
Wellicht om dat de tandarts daarover afspraken heeft gemaakt met Menzis en niet met Unive. Overigens: wees blij dat u niet bent verzekerd bij Menzis. De kans dat er iets misloopt met de zorgverzekering bij deze verzekeraar is aanzienlijk groter dan bij Unive.

monique36
Berichten: 21
Lid geworden op: 10 jan 2006 12:51

Re: UNIVE ZORGVERZEKERING

Ongelezen bericht door monique36 »

Waaarom is de kans groter dat er bij Menzis iets verkeerd gaat dan?
De mensen die ik in mijn omgeving over Menzis hoor hebben totaal geen klachten.

En daar kunnen ze iedere maand betalen met een acceptgiro!!!!!

Wat betreft inzenden van dubbele facturen, ik mag toch aannemen dat ze hun administratie wel goed in orde hebben bij de verzekeringsmaatschappijen zodat ze niet twee keer het geld voor dezelfde rekening overmaken.

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: UNIVE ZORGVERZEKERING

Ongelezen bericht door mr T. »

Waaarom is de kans groter dat er bij Menzis iets verkeerd gaat dan?
De mensen die ik in mijn omgeving over Menzis hoor hebben totaal geen klachten.
Wel dat zijn dan de weinigen die geen problemen hebben bij een verzekeringsmaatschappij die er om bekend staat zelfs klachtenbrieven en brieven met mutaties niet meer van het postkantoor te halen, waarvan klanten wel eens de zorg wordt geweigerd omdat de administratie op een ander deelkantoor ligt, die sneller dan andere maatschappijen klanten opzadelt met aanvullende polisvoorwaarden (en bijbehorende premieverhogingen en uitsluitingen) en waarvan de uitbetaling van no claim en facturen veel langer duurt dan bij de meeste andere verzekeringsmaatschappijen. Verder ontstaan er grote problemen bij het opzeggen van een verzekering bij Menzis. Anders gezegd: ze laten de verzekering gewoon doorlopen en doen alsof er nooit een opzegging is geweest. Dat laatste komt zo vaak voor, dat het wel zo moet zijn dat er een soort van intern beleid achter zit. Helaas weet ik dit uit eigen ervaring en van ervaringen uit mijn directe omgeving. Verder valt de naam Menzis onevenredig vaak in negatieve zin op op dit forum. Dergelijke problemen zijn er beduidend minder met Unive of met de maatschappijen van Achmea. Bespaar jezelf een hoop ellende en blijf weg bij Menzis.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: UNIVE ZORGVERZEKERING

Ongelezen bericht door G7 »

Beste Monique36.

Laat je niet bang maken door mr.T. Er zijn zeker mensen die WEL tevreden zijn over Menzis, waaronder wij.

Zijn afgelopen jaar overgestapt en heb tot nu toe ( bijna) geen enkele klacht gehad. En de klacht die ik had, is snel en goed opgelost. Hoeven ook nergens voor, iets voor te schieten.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: UNIVE ZORGVERZEKERING

Ongelezen bericht door Walter van V »

Blijkt nu ook dat als je bij de tandarts bent geweest dat de tandarts die rekeningen niet rechtstreeks bij de Unive kan declareren, die rekeningen moet je eerst zelf betalen en dan opsturen naar de Unive.
dit klopt niet, tandartsen kunnen regelrecht bij unive declareren!

Alleen de tandarts kan pas einde van de maand de nota indienen bij unive, en die betalen een maand later pas. Dus er gaat in sommige gevallen bijna 2 maanden voorbij voordat de nota betaald wordt. Het rentevoordeel ervan heeft Unive, het nadeel de tandarts.

Het is wel gemakkelijk, maar het hangt ervan af hoe de tandarts zijn betalingsverkeer geregeld heeft of ie eraan meedoet of niet.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: UNIVE ZORGVERZEKERING

Ongelezen bericht door ronald g »

Hoi Monique, het is waar dat de zorgverzekeraar het orinele declaratie factuur wil hebben, mijn zorgverzekeraar wil dat echter ook, zeggen ze er wel bij een kopie te maken voor de eigen administratie. In mijn geval had de tandarts geen zogenaamde natura contract afgesloten dus kwam het er op neer dat ik het zelf eerst moest betalen. Toen ik de factuur binnen kreeg met een maand tijd om te voldoen, heb ik deze direct gedeclareerd en nog voor de betalingstermijn verstreken was stond het geld al op mijn rekening bij geschreven. Geen enkel probleem dus. Wel staat erbij dat als er een betalingsachterstand is deze verrekend wordt.

Toch blijf ik het raar vinden en daar ging het om dat unive drie maanden tegelijk wil innen als je de betalingen in eigen hand wil houden, acceptgiro dus.

monique36
Berichten: 21
Lid geworden op: 10 jan 2006 12:51

Re: UNIVE ZORGVERZEKERING

Ongelezen bericht door monique36 »

De mensen in mijn omgeving hebben totaal geen gedoe met Menzis, en als ik zo op dit forum kijk dan heeft iedere verzekeraar wel iets en niet alleen Menzis lijkt mij!

Waar het mij om ging en nog steeds om gaat is het in voren moeten betalen van mijn premie bij gebruik van acceptgiro's.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: UNIVE ZORGVERZEKERING

Ongelezen bericht door ronald g »

Unive zal de voorwaarden niet veranderen. Tot december dan toch maar automatisch doen. En nu al op zoek gaan naar een andere verzekering.
Wees wel snel want met de opzeg termijn van drie maanden zit u er zo weer een jaar aan vast. Dus nog maar vier dagen.
Succes Ronald.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: UNIVE ZORGVERZEKERING

Ongelezen bericht door Walter van V »

iedereen kan wanneer er sprake is van een premieverhoging de verzekering opzeggen met 1 of 2 maanden opzegtermijn. (dus gelegenheid tot overstappen tot 1 febr!)

En het ziet er nu naar uit dat de premies in ieder geval omhoog gaan...(wat ook de verwachting was.)

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: UNIVE ZORGVERZEKERING

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Beste Monique,

(bijna?) alle zorgverzekeraars werken op dezelfde manier als Unive: verplicht per automatische incasso bij maandbetaling, acceptgiro's alleen mogelijk bij kwartaal- of jaarbetaling. Howel je aangeeft dat je het bedrag te veel vindt bij kwartaalbetaling, raad ik je aan om voor JAAR-betaling te kiezen. Bij de meeste verzekeraars levert dit namelijk een korting van 2 of 3 procent op (Bij Fortis zelffs 5 %).

monique36
Berichten: 21
Lid geworden op: 10 jan 2006 12:51

Re: UNIVE ZORGVERZEKERING

Ongelezen bericht door monique36 »

Ik geef aan dat ik het belachelijk vind dat ik in voren moet betalen als ik kies voor acceptgiro's, dan ga ik toch zeker niet het hele jaar vooruit betalen?!
En die korting die je dan eventueel krijgt dat is toch ook niet veel,dan kan ik mijn geld beter op mijn spaar rekening laten staan dan krijg ik er ook rente over en kan er over beschikken wanneer ik dat wil.

Ik maak de keuze om te betalen via een acceptgiro, als dat dan zo duur is voor de Unive dan gooien ze die kosten toch bij mijn premie op.
Ik zou het niet erg vinden om er dan iets meer voor te betalen hoor.

Gesloten