LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Menzis incasseert veel te vroeg!

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Gezondverstand
Berichten: 57
Lid geworden op: 25 jun 2005 23:54

Re: Menzis incasseert veel te vroeg!

Ongelezen bericht door Gezondverstand »

Bailey, het is het salaris van de maand ervoor.
Karr-2, automatische incasso is er niet ter meerdere glorie van de crediteur. Dat iets gebruikelijk (de 10 dagen maximum in de energiewereld) is wil niet zeggen dat het goed is. Het blijft te vroeg betalen. Als ik mijn energienota van oktober op 29 september betaal dan ben ik meer dan op tijd met betalen.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Menzis incasseert veel te vroeg!

Ongelezen bericht door Bailey »

Dus eigenlijk een week te laat. Je hoort het precies op de 1e van de maand te krijgen.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Menzis incasseert veel te vroeg!

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Karr zegt dat het bij energienota's gebruikelijk is dat je vooraf betaalt. Nou, dat is het dus pas sinds kort. Dat is ook weer zo'n typische karr-uitspraak: zoals het bij hem gaat, wordt door hem beschouwd als de maatstaf voor de rest van het land.

Ik heb tot begin dit jaar (mijn energieleverancier is een tijd geleden overgenomen door Essent), altijd de voorschotnota aan het eind van betreffende maand betaald.De term ''voorschot'' doet zijn naam nu dan ook eer aan.

Er ontstonden overigens grote problemen bij de overschakeling. Mensen die jarenlang gewend waren om achteraf (en dan ook nog eens standaard een maand te laat) te betalen, kregen nu ineens 3 maanden ineens voor hun kiezen. Essent wilde schoon schip maken, en niet met de betalingsachterstanden van hun voorganger geconfronteerd worden. In de praktijk betekende dat dus dat mensen die hun ''voorschot'' van bijvoorbeeld februari pas eind maart betaalden, ergens eind maart dus februari, maart EN april moesten betalen.

Leuk, als je voorschot 200 euro bedraagt, kun je nu ineens 600 euro ophoesten. Maar wanneer je dat eenmalig doet, zit er ook weer een voordeel aan: je loopt immers vanaf dat moment mooi in de pas.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Menzis incasseert veel te vroeg!

Ongelezen bericht door karr-2 »

Tsja bodejosm43 je blijft maar zeggen dat alles wat ik zeg automatisch door mij op iedereen van toepassing geacht wordt en dat is gewoon echt niet waar. Er zijn meerdere bedrijven overgeschakeld van achteraf naar vooraf betalen zoals bv KPN en diverse energiebedrijven. Daar kan ik niets aan doen, dat is gewoon een feit.

Hiermee zijn er ook nieuwe afschrijfmomenten gekomen die inderdaad voor de eerste van de komende maand liggen. Hoever van tevoren er afgeschreven wordt daar heb ik of wie dan ook geen invloed op, dat is aan het bedrijf zelf dat zoiets regelt. Je zou ze hooguit kunnen verzoeken om het later te doen, maar ik weet niet of dat succes zal hebben.

Als alle automatische afschrijvingen van alle 16miljoen Nederlanders allemaal op dezelfde dag en tijdstip plaats zouden vinden, denk ik persoonlijk dat je chaos krijgt.

Wat bodejosm43 vergeet in zijn redenatie over mijn mening is dat ik praat vanuit mijn eigen situatie en mijn eigen mening. Die hoeft absoluut niet op anderen van toepassing te zijn, niemand is gelijk in deze wereld,

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Menzis incasseert veel te vroeg!

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Nee, maar dan moet je niet net doen alsof het wel zo is.

Inhoudelijk zie ik je zelden reageren. Wanneer het alleen mij opvalt, geef ik je gelijk, maar dit soort opmerkingen komt ook van anderen, Karr.

Je proberen in te leven in een situatie van een ander is echt helemaal niet verkeerd. Je hoeft het niet overal mee eens te zijn, maar het gros van je reacties komt erop neer dat iets niet bestaat omdat jij het niet kent. En dat is dus een verkeerde manier van discussieren. Ik zeg ook helemaal niet dat IK de wijsheid in pacht heb, ik zal zeker ook de plank vaker misslaan, maar if geef bij mijn berichten dus wel aan waar ik mijn mening op baseer, en dat zie ik jou zelden of nooit doen.

Jij zegt vaak: het is nou eenmaal gebruikelijk, en in de meeste gevallen gaat het zo. Maar enig argument voor die stellingen ontbreekt vervolgens. Wanneer een leverancier of een incassobureau zo maar uit de losse pols een bedrag bovenop een rekening zet van 100 euro (zie het syntus-topic), vind jij dat normaal, terwijl in zo'n geval 35 euro gebruikelijk is. Jij zegt gewoon: Nou, ze zullen het wel mogen, en leg je er maar bij neer, terwijl ze volledig de plank misslaan. Op basis waarvan zeg jij dan dat ze een boete van een dergelijk boete mogen berekenen, argumenten tonen het tegendeel aan.
Als alle automatische afschrijvingen van alle 16miljoen Nederlanders allemaal op dezelfde dag en tijdstip plaats zouden vinden, denk ik persoonlijk dat je chaos krijgt.
Dit denk JIJ niet, dit is een uitspraak van iemand anders die jij hebt overgenomen.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Menzis incasseert veel te vroeg!

Ongelezen bericht door karr-2 »

Als ik van mening ben dat een bedrijf mag doen wat het doet en ik ben bereid om daarvoor te betalen, is dat mijn eigen goed recht lijkt mij. Wat een ander doet, daar heb ik niets over te zeggen.

Overigens is het pertinent niet waar dat iets niet bestaat als ik het niet ken. Dat heb ik nooit beweerd en zal ik ook nooit beweren, simpelweg omdat in dat geval de halve wereld niet zou bestaan voor mij. En zo naief ben ik zelfs niet.

yeldud
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mei 2013 16:21

Re: Menzis incasseert veel te vroeg!

Ongelezen bericht door yeldud »

ik heb een vraag. en dat is of het wettelijk is dat bedrijven maandpremi kan incasseren voordat de maand zelf voorbij is.hier denk ik aan ik werk en daarna krijg ik mijn salaris.maar enkele bedrijven wil geld zien voordat je je salarsi binnen heeft,nu of het wettelijk is?????

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Menzis incasseert veel te vroeg!

Ongelezen bericht door manondoris »

yeldud schreef:ik heb een vraag. en dat is of het wettelijk is dat bedrijven maandpremi kan incasseren voordat de maand zelf voorbij is.hier denk ik aan ik werk en daarna krijg ik mijn salaris.maar enkele bedrijven wil geld zien voordat je je salarsi binnen heeft,nu of het wettelijk is?????
mijn dochter heeft nog weleens dat vodafone afschrijft voor dat er salaris is ! ze mag alleen niet rood staan dus boekt de bank het terug en vodafone probeerd het dan een paar dagen later weer. dit doen de meeste bedrijven wel waarmee je een automatische afschrijving hebt !

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Menzis incasseert veel te vroeg!

Ongelezen bericht door thecure »

manondoris schreef:
yeldud schreef:ik heb een vraag. en dat is of het wettelijk is dat bedrijven maandpremi kan incasseren voordat de maand zelf voorbij is.hier denk ik aan ik werk en daarna krijg ik mijn salaris.maar enkele bedrijven wil geld zien voordat je je salarsi binnen heeft,nu of het wettelijk is?????
mijn dochter heeft nog weleens dat vodafone afschrijft voor dat er salaris is ! ze mag alleen niet rood staan dus boekt de bank het terug en vodafone probeerd het dan een paar dagen later weer. dit doen de meeste bedrijven wel waarmee je een automatische afschrijving hebt !
is het geld dan altijd schoon op aan het eind van de maand? misschien handig om te zorgen voor een buffer...

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Menzis incasseert veel te vroeg!

Ongelezen bericht door manondoris »

ja hahahaha meisjes van 19 moeten dat allemaal nog leren ! maar we zitten er boven op thecure ! :D

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Menzis incasseert veel te vroeg!

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Inbreken in een topic uit 2006... Tja, geen wonder dat je dan vragen krijgt als 'bedrijven willen geld zien voor je je salaris hebt'.
Ik heb járenlang op het bestaansminimum geleefd. Maar ik zorgde er wel voor dat ik netjes in de pas liep met mijn betalingen. Dus één maand buffer voor de vaste lasten. Hoe moeilijk kan het zijn? Als bedrijven rekening moisten houden met het salaris/de uitkering van elke individuele klant, werd het pas echt chaos. Gaan we het nog niet hebben over de mensen die wél geld hebben voor hun peperdure telefoonabonnement maar gaan klagen als ze ziektekosten of energie moeten betalen...

Gesloten