LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] IAK - terugvordering 'eigen risico' na 2 jaar!

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Hansaplast26
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 nov 2006 22:09

IAK - terugvordering 'eigen risico' na 2 jaar!

Ongelezen bericht door Hansaplast26 »

Bij mijn vorige werkgever was ik particulier verzekerd bij IAK verzekeringen. Vandaag (11NOV2006) krijg ik een rekening van 182,40 euro. Aanleiding is een terugvordering van het eigen risico van een rekening van JAN2005.
Dat is dus bijna 2 jaar na dato! Ik heb IAK gebeld en de reden dat ik de acceptgiro nu pas krijg is dat het volgens hun eigen zeggen een puinhoop is geweest in hun eigen administratie!

Op de acceptgiro staat ironisch 'betaling binnen 30 dagen', maar mag de IAK dit wel doen? komen ze over 5 jaar met nog een andere rekening? moet ik dit wel pikken en moet ik dit wel betalen?

Ik vind dit eigenlijk dus onacceptabel. Gezien de zorg die de IAK naar eigen zeggen aan haar administratie besteedt, denk ik er nu sterk over mijn auto verzekering over te hevelen naar een andere verzekering.

gerda1956
Berichten: 225
Lid geworden op: 28 sep 2005 21:22

Re: IAK - terugvordering 'eigen risico' na 2 jaar!

Ongelezen bericht door gerda1956 »

Hallo, het jaar 2005 zal eerst om moeten zijn wil de verzekeraar het eigen risico kunnen berekenen. Die 2 jaar waar u het over heeft worden dus 11 maanden. Ja, dat is inderdaad een beetje laat in het jaar, maar u heeft nu eenmaal zelf gekozen voor een polis met een eigen risico. Niet zeuren maar betalen dus. Sorry, geen beter nieuws te melden.

mr Floppy
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 jan 2006 13:49

Re: IAK - terugvordering 'eigen risico' na 2 jaar!

Ongelezen bericht door mr Floppy »

Correctie:
Het heeft dus 23 maanden geduurd voordat de nota verwerkt was! (maar het kan natuurlijk ook zijn dat die nota-datum de behandelingsdatum betreft, en dat ze die nota pas een tijd later hebben ontvangen van de behandelaar)
Maar het doet volgens mij inderdaad weinig ter zake, want de verjaringstermijn is volgens mij 5 jaar.

FlipKaneel
Berichten: 276
Lid geworden op: 24 sep 2005 23:47

Re: IAK - terugvordering 'eigen risico' na 2 jaar!

Ongelezen bericht door FlipKaneel »

En IAK is een tussenpersoon en geen verzekeraar. Maar dat terzijde.

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: IAK - terugvordering 'eigen risico' na 2 jaar!

Ongelezen bericht door Jonjo »

EN je wist toch dat je gebruik had gemaakt van de gezondheidszorg?? Heel erg flauw om hier te gaan zeven.!!!!

Hansaplast26
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 nov 2006 22:09

Re: IAK - terugvordering 'eigen risico' na 2 jaar!

Ongelezen bericht door Hansaplast26 »

Ik weet niet of het er toe doet , maar IAK is geen tussenpersoon maar wel degelijk een verzekerings maatschappij.

Het was een doorverwijzing van de tandarts naar de kaakchirurg, en die valt blijkbaar niet onder de tandarts verzekering zonder eigen risico (ook al doet die dus werk aan de tanden). Tja je zult het maar weten!!

Desalniettemin, ik blijf het vreemd en slordig vinden. ik heb destijds de rekening gedeclareert bij IAK, ze hebben de rekening betaald en komen er nu achter dat dat niet juist was.
Is het dan niet slimmer om meteen te zeggen dat ze dat niet betalen.........

FlipKaneel
Berichten: 276
Lid geworden op: 24 sep 2005 23:47

Re: IAK - terugvordering 'eigen risico' na 2 jaar!

Ongelezen bericht door FlipKaneel »

IAK is een tussenpersoon!!!! en geen verzekeringsmij.

Waarschijnlijk loopt uw polis in een volmacht waardoor het net lijkt alsof iak de verzekeringsmij is maar IAK is een TUSSENPERSOON!!

mr Floppy
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 jan 2006 13:49

Re: IAK - terugvordering 'eigen risico' na 2 jaar!

Ongelezen bericht door mr Floppy »

Hansaplast26 schreef:
ik heb destijds de rekening gedeclareert bij IAK, ze hebben de rekening betaald en komen er nu achter dat dat niet juist was.
Dit had je natuurlijk in het begin duidelijk moeten uitleggen.
Ze hadden de nota dus wel verwerkt, maar verkeerd verwerkt! (doet overigens niets af aan de betalingsverplichting)

Gesloten