LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dierenverzekering Pico Bello

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
vaill002
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 apr 2007 15:38

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door vaill002 »

Hallo allemaal,

Na dezelfde ervaringen te hebben als jullie, wil ik nu ook mijn verzekering bij hen per direct stop zetten. echter ik heb enkel een posbus adres, zo kan ik natuurlijk nooit een aangetekende brief op sturen, hoe doen jullie dat? Hebben jullie een adres voor mij?

Alvast bedankt
Antoinette

ellyenrob
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 mar 2007 17:38

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door ellyenrob »

Wij hebben niet aangetekennd verstuurd naar de postbus en dezelfde brief over de mail met ontvangstbevestiging, en de ontvangstbevestiging kregen we een paar dagen later, dus......... ook een bewijs dat het is aangekomen, overigens is het al 10 dagen terug opgezegt en we hebben nog niks vernomen

keja
Berichten: 58
Lid geworden op: 27 mei 2006 20:30

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door keja »

Pico Bello Onderlinge Huisdierenverzekeringmaatschappij B.A. te Losser
Postbus 229 - 7580 AE Losser - Tel.: 065 - 351 82 82 - Fax.: 053 - 538 75 05 [email protected] - www.dierenverzekering.nl

vaill002
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 apr 2007 15:38

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door vaill002 »

Dit is dus het postbus adres dat ik ook heb, ik ben op zoek naar een bezoek/thuis adres! Antwoordnummer geeft mij ook geen garantie.

Zal dit een geldige ontvangstbevestiging zijn, als ik het per e-mail doe?

ellyenrob
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 mar 2007 17:38

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door ellyenrob »

Geldig of niet geldig, ik heb opgezegd en de betalingen worden gestorneerd, zo klaar als een klontje.

vaill002
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 apr 2007 15:38

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door vaill002 »

Okidoki, heb hem zojuist verstuurd per mail!

Ben benieuwd hoe en wat

bedankt

Laantje
Berichten: 81
Lid geworden op: 03 mar 2007 14:07

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door Laantje »

Hallo allemaal,

Na dezelfde ervaringen te hebben als jullie, wil ik nu ook mijn verzekering bij hen per direct stop zetten. echter ik heb enkel een posbus adres, zo kan ik natuurlijk nooit een aangetekende brief op sturen, hoe doen jullie dat? Hebben jullie een adres voor mij?

Alvast bedankt
Antoinette
Ja, hoor; ook aangetekende brieven kunnen naar een Postbusadres gestuurd worden. Wij hebben zelfs een aangetekende brief met onvangstbevestiging naar Pico Bello gestuurd en de ontvangstbevestiging getekend terug gekregen. Ik had dat van te voren nog speciaal nagevraagd bij onze Rechtsbijstandverzekering, maar dat kan dus gewoon.

Laantje
Berichten: 81
Lid geworden op: 03 mar 2007 14:07

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door Laantje »

Wij hebben niet aangetekennd verstuurd naar de postbus en dezelfde brief over de mail met ontvangstbevestiging, en de ontvangstbevestiging kregen we een paar dagen later, dus......... ook een bewijs dat het is aangekomen, overigens is het al 10 dagen terug opgezegt en we hebben nog niks vernomen
Mails en ontvangstbevestigingen via de mail zijn helaas (nog) niet rechtsgeldig.

Laantje
Berichten: 81
Lid geworden op: 03 mar 2007 14:07

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door Laantje »

Dit is dus het postbus adres dat ik ook heb, ik ben op zoek naar een bezoek/thuis adres! Antwoordnummer geeft mij ook geen garantie.

Zal dit een geldige ontvangstbevestiging zijn, als ik het per e-mail doe?
Nee, via de mail is het niet rechtsgeldig, dus ik zou je verzekering zeker niet via de mail opzeggen.
Een bezoek/thuis adres van Pico Bello is niet bekend. Ook niet bij de Kamer van Koophandel (deze heb ik hierover gebeld), maar e kunt je aangetekende brief dus gewoon naar dat Postbusadres sturen.

vaill002
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 apr 2007 15:38

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door vaill002 »

Mijn moeder, ook bij hun afgesloten, zit ook al tijden op geld te wachten. Via deze site heeft ze een tel.nr. gevonden en daarmee nu ook contact gezocht.

Zij vertelde dat als je nu per e-mail opzegt dit mogelijk is doordat zij nu de polissen hebben gewijzigd!

Zij zei "Doordat de polissen nieuw zijn, heb je het recht de verzekering op te zeggen, en dat accepteren we ook per e-mail"

Telefonisch doen zij geen toezeggingen meer vertelde ze mijn moeder. Alles moet dus via e-mail!

Uit de polis zijn verschillende zaken gehaald, zo kan mijn moeder niks meer bij hun verhalen, want bij haar hond is 2 jaar geleden een ruisje in het hart ontdekt waar ze medicijnen voor moet geven. Nu wordt gezegd dat dit chronisch is, en dus niet meer vergoed gaat worden, met andere woorden waarom nog verzekerd zijn na 10 jaar al premie te hebben betaald!

Mensen lees dus ook goed de polisvoorwaarden!

Mijn moeder heeft ook contact opgenomen met de ombudsman, deze heeft contact met haar opgenomen en gaat dit verder uitzoeken want hij vindt dit wel een interessant verhaal en is bang dat veel mensen nu de dupe hiervan gaan worden. Zijn advies is om geen dierenverzekering meer af te sluiten, want ook een Proteq, wist hij te vertellen, gaat zijn polissen aanpassen, En zoals al meer te lezen is, zijn er al vele andere maatschappijen die failliet zijn gegaan. 3 totaal. Zet dan liever dat polis geld op je eigen spaarrekening!

Hij houdt contact met haar.

Wordt vervolgd!

IrisVermeulen
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 feb 2007 12:03

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door IrisVermeulen »

In plaats van een aangetekende brief, kun je ook een fax versturen, als je maar zorgt dat je de ontvangstbevestiging krijgt! bewaar deze goed.
scheelt je in ieder geval weer de kosten voor een aangetekende brief.

IrisVermeulen
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 feb 2007 12:03

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door IrisVermeulen »

Een email is niet rechtsgeldig.
Alleen een fax (met ontvangstbevestiging) of een aangetekende brief.
Maak altijd een kopietje van wat je verstuurd.
Het beste kun je naar het juridisch loket gaan om daar advies in te winnen.
dat heb ik ook gedaan en ik ben nu gelukkig geen verzekeringsnemer meer van Pico belo.



Succes

ellyenrob
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 mar 2007 17:38

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door ellyenrob »

Heeft iemand al iets vernomen van de kant van Pico Bello nadat er is opgezegd!
Wij nl. nog helemaal niets en we hebben eind maart opgezegd.

Elly

Laantje
Berichten: 81
Lid geworden op: 03 mar 2007 14:07

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door Laantje »

Hoi Elly,

Nee, wij hebben ook geen bevestiging van onze opzegging gekregen. Wel is er begin april weer gewoon het (vernieuwde) kwartaalbedrag afgeschreven, maar dat hebben we direct weer teruggeboekt.
Ook hebben we half april eindelijk onze uitbetaling van de laatst ingediende declaratie gekregen! Welliswaar een stuk minder dan het gedeclareerde bedrag, maar we hebben nu in elk iets binnen!

ellyenrob
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 mar 2007 17:38

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door ellyenrob »

Ja wij hebben ons maandbedrag ook gestorneerd, ben ook heel benieuwd hoe het 1 mei gaat anders maar weer gewoon storneren.

Dus toch nog een uitbetaling, wel minder dan gedeclareerd, maar binnen is binnen toch?

Wordt verolgt!

Elly

vaill002
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 apr 2007 15:38

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door vaill002 »

Ik heb pas 2 weken geleden de boel opgezegd, met verzoek binnen 2 weken dit schriftelijk te bevestigen, helaas nog niks vernomen, dus heb vandaag weer een mail gestuurd wat de status is. Heb intussen ook kwartaal bedrag gestorneerd!

jannekedegraaf
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 mei 2007 19:28

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door jannekedegraaf »

In 2005 hebben wij onze 2 honden Zoe en Djacky verzekerd bij Pico Bello. Tot ongeveer 6 weken hebben wij nooit problemen gehad met hun. 6 weken geleden kregen wij een nieuwe polis voor Djacky, maar Zoe bestond niet meer, maar de premie kunnen ze wel voor 2 honden aftrekken! Mijn vader heeft een tiental keer gebeld, maar ook geen contact kunnen krijgen, waarop hij een brief en een mail heeft gestuurd dat de polissen niet klopten. Tot op heden nog niks vernomen van Pico Bello! Ik ben dus gaan zoeken op google en kwam op dit forum terrecht. En dus onze vermoedens beginnen te kloppen. Pico Bello zijn niet goed bezig.
Ook heb ik gelezen dat als Pico Bello failliet gaat dat de verzekeringnemers ( wij dus ) opdraaien voor HUN failliesement. Dit komt ongeveer op 100 euro per persoon.
Ook wij gaan per direct de verzekering stop zetten en de automatische incasso intrekken. ( vorige maand hebben we het al terug gehaald ) Pico Bello heeft hierop niks laten horen ( hiermee bedoel ik een acceptgiro ).
Bedankt voor alle informatie en de voorbeeld brief!
Ook wij gaan op zoek naar een goede en betere verzekering!!!!!!!

Groeten Janneke

Laantje
Berichten: 81
Lid geworden op: 03 mar 2007 14:07

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door Laantje »

Ook heb ik gelezen dat als Pico Bello failliet gaat dat de verzekeringnemers ( wij dus ) opdraaien voor HUN failliesement. Dit komt ongeveer op 100 euro per persoon.
Hoe kom je hierbij? Volgens mij is het juist andersom. Iedee verzekeringsnemer heeft recht op zijn/haar gedeelte van het overgebleven eigendom (na verkoop van alle spullen) wat overblijft na een faillissement.

Ook_Handelaar
Berichten: 101
Lid geworden op: 09 jul 2004 20:00

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door Ook_Handelaar »

Ook heb ik gelezen dat als Pico Bello failliet gaat dat de verzekeringnemers ( wij dus ) opdraaien voor HUN failliesement. Dit komt ongeveer op 100 euro per persoon.
Gewoon helemaal verkeerd begrepen informatie.

Als de leverancier failliet gaat heb je een vordering, nooit een schuld.

Laantje
Berichten: 81
Lid geworden op: 03 mar 2007 14:07

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door Laantje »


Ook heb ik gelezen dat als Pico Bello failliet gaat dat de verzekeringnemers ( wij dus ) opdraaien voor HUN failliesement. Dit komt ongeveer op 100 euro per persoon.

Gewoon helemaal verkeerd begrepen informatie.

Als de leverancier failliet gaat heb je een vordering, nooit een schuld.
Dat schrijf ik hierboven toch ook...?!

Gesloten