LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dier en Polis Falliet

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
sintbernard
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 apr 2007 13:02

Re: Dier en Polis Falliet

Ongelezen bericht door sintbernard »

Als je geen brief ontvangt of ontvangen hebt wordt er in de brief van de curator verzocht je te melden, dit omdat een groot deel van de polishouders onvindbaar lijkt te zijn... Dus gewoon contact opnemen met van Veen Advocaten in Ede! Telnr. zie bericht hierboven!
Ik heb inmiddels e.e.a. aangekaart bij Tros Radar met het verzoek dit in een programma te behandelen. Temeer omdat er wellicht mensen zijn die nergens vanaf weten omdat hun gegevens niet in de administratie van Dier en Polis terug te vinden zijn.
Ik heb ook het verzoek gedaan om samen met de gedupeerden te kijken of wij wellicht een schadevergoeding krijgen ( waar de kans erg klein op is, want belastingdienst en andere schuldeisers gaan natuurlijk voor) en gevraagd of zij samen met ons willen kijken of er misschien een andere huisdierenverzekeraar is die de gedupeerden tegemoed willen komen.
Misschien is het verstandig dat als je hier iets voor voelt dit kenbaar te maken. Misschien kan Radar niets voor ons doen dan kunnen we wellicht proberen gezamelijk een verzekeraar te vinden die ons misschien ergens tegemoed zou kunnne komen.
Mensen die hier voor voelen... reageer a.u.b.!!

ben boos
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 apr 2007 14:16

Re: Dier en Polis Falliet

Ongelezen bericht door ben boos »

Dit faillisiment is bewust mensen oplichten.
ik heb mijn volledige premie betaald,en alle kosten voor mijn hond zouden gedekt zijn voor de rest van zijn leven.
ook de crematie was verzekerd(dachten wij tot vandaag)
een verzekering die ingediende declaratie verwerkt,in een lagere maandpremie.
deze mensen moesten ze geen kans meer geven om , noch maar een bedrijf voor oplichtings zaken te beginnen.
oplichters smeerlappen zijn het

ben boos :evil:

eefje63
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 apr 2007 15:27

Re: Dier en Polis Falliet

Ongelezen bericht door eefje63 »

balen,maar wij hebben 2 jaar geleden maar liefs 775,61 euro betaald voor onze hond,omdat het volgens dierenpolis goedkoper was dan maandelijks te betalen,hier zit ook een verwondingen polis en crematie polis bij. Helaas zijn wij er in getrapt,omdat ze zulke mooie verkooppraatjes hielden,in die twee jaar is onze hond regelmatig voor allerlei dingen naar de dierenarts geweest,maar dierenpolis heeft nog nooit iets hier van vergoed omdat onze hond nu net daar niet voor verzekerd was. Jullie snappen wel dat wij hier heel erg van balen. Naar het geld kunnen we fluiten (was ons vakantiegeld van 2005),maar het ergste vind ik dat we onze hond weer op nieuw moeten verzekeren en dat ze op dit moment dus niet meer verzekerd is. Weet iemand welke maatschappij wel te vertrouwen is,wij zijn doodsbang om weer ons geld kwijt te raken (betalen doen we niet meer in een keer,daar hebben we van geleerd)

Merewen
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 feb 2006 20:03

Re: Dier en Polis Falliet

Ongelezen bericht door Merewen »

Eefje, mijn hond moest naar de dierenarts een dag nadat ik de brief had ontvangen dat Dier en Polis failliet was.
Ik heb daar navraag gedaan naar een andere polis, en kreeg te horen dat Proteq wel te vertrouwen is.
Als je echter de polis van Proteq leest dan is er zo weinig dat daadwerkelijk vergoed word, en er zijn zoveel kleine lettertjes, dat je aan het eind van de dag beter zelf elke maand bijvoorbeeld 20 euro kunt sparen die je dan kunt gebruiken voor als je hond ziek is.....

Persoonlijk zou ik met geen elke dierenverzekeraar meer in zee gaan. Het geld dat ik kwijt ben geraakt is voor mij een fiks bedrag, als ik het toch moest verliezen had ik het liever aan een goed doel gedoneerd dan dat ik het zoals nu aan een crimineel kwijt ben (want dat is de eigenaar van Dier en Polis voor mij)

Sterkte met je hond !!

minsi
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 apr 2007 13:11

Re: Dier en Polis Falliet

Ongelezen bericht door minsi »

Ook ik ben gedupeerd door het failliet gaan van dier en polis. In juli 2006 heb ik voor mijn 3 katten een ziektekostenpolis afgesloten en deze ik een keer afgekocht. Ik heb ruim € 900,-- betaald. Afgelopen vrijdag (13 april) heb ik bericht ontvangen van de curator, ik heb de gevraagde documenten aan heb opgestuurd en nu maar afwachten.

Ik durf geen verzekering af te sluiten bij een andere maatschappij. Ik ga inderdaad zelf maar een potje maken voor reseveringen van dierenarts kosten. Daar heb ik op dit moment alleen maar vertrouwen in.

mr Floppy
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 jan 2006 13:49

Re: Dier en Polis Falliet

Ongelezen bericht door mr Floppy »

Een verzekering waar een bedrag ineens betaald kan worden, en het dier voor zijn leven verzekerd is :?: :?:

Is er bij niemand een lampje gaan branden, dat dit eigenlijk niet kan, en een ontoelaatbaar bedrijfsrisico met zich meebrengt? (om nog maar niet te spreken van fraudegevoeligheid door met opzet een falliesement te bewerkstelligen als er genoeg geld verdoezeld is)

Op deze manier heeft de verzekeraar nooit meer de kans om bij te sturen dmv premieverhoging (of verlaging :wink: ).
Behandelingskosten kunnen immers door diverse zaken beinvloed worden in de toekomst, en ook is de economie (beursklimaat) een onzekere factor.

3210
Berichten: 87
Lid geworden op: 09 sep 2004 14:21

Re: Dier en Polis Falliet

Ongelezen bericht door 3210 »

Ook mijn mensenouders zijn zwaar gedupeerd :evil: , zij hadden ook meerdere verzekeringen voor mij afgesloten en in 1 keer betaald en ze hebben vandaag bericht gehad van de advocaat dat Dier en Polis failliet is en net als jullie allemaal zijn ze daar niet blij mee.

Ze hadden het toen der tijd juist afgekocht zodat ze er niet meer aan hoefden te denken en ik, Golden Retriever van bijna 2 jaar, de rest van mijn hopelijke gezonde leven verzekerd zou zijn. Mijn baasje en vrouwtje voelen zich net als jullie zwaar genaaid, ze hebben ook niets gemerkt van betalingsproblemen bij Dier en Polis, want ze hebben altijd netjes of geld of antwoord gehad

Dus als Radar of iemand anders er iets mee gaat doen, zijn zij ook van de party.

Pootje van BB, :cry: die nu niet meer verzekerd is.

casje
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 mar 2007 19:58

Re: Dier en Polis Falliet

Ongelezen bericht door casje »

Mr. Floppy schrijft

"" om nog maar niet te spreken van fraudegevoeligheid door met opzet een falliesement te bewerkstelligen als er genoeg geld verdoezeld is)

Hiermee wordt de suggestie gewekt dat mr. Floppy meer weet.
Als dat zo is kan deze kennis dan gebruikt worden om Radar te bewegen iets voor de gedupeerde te doen.

mr Floppy
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 jan 2006 13:49

Re: Dier en Polis Falliet

Ongelezen bericht door mr Floppy »

Nee weet helaas niets van deze zaak.
Maar dat is iets waaraan je meteen denkt, als je iets wordt voorgeschoteld wat eigenlijk niet kan. (1 malig bedrag en dan voor het leven verzekerd)

3210
Berichten: 87
Lid geworden op: 09 sep 2004 14:21

Re: Dier en Polis Falliet

Ongelezen bericht door 3210 »

mr Floppy

Even een korte reactie op uw postings op dit forum:

Het 'afkopen' van een polis is in verzekeringsland géén onbekend verschijnsel, denk indeze b.v. eens aan de vele zgn. begrafenispolissen.

Dat e.e.a. fraude gevoelig zou zijn is m.i.z. 'onzin', gelijk óók de bewering dat de verzekeraar niet meer zou kunnen 'inspringen' op eventuele prijsstijgingen van behandelingen e.d.

Ingelegde gelden worden, als het goed is, door een verzekeraar gebruikt om mee te 'werken', lees hiervoor b.v., deze te belegen.

Met het belegen van de gelden van 'eenmalige premies', afgekochte polissen dus, kan hij b.v. op de beurs zijn vermogen vergroten.

Daarnaast zou een goed verzekeraar er goed aan doen zijn risico's te spreiden en af te dekken.

Dit alles is klaarblijkelijk niet gebeurt bij Dier en Polis waardoor deze in de problemen is geraakt, misschien zijn er met de ingelegde gelden ook wel andere dingen gebeurt, dit laatste mag 'n ieder voorzich invullen en kunnen we enkel speculeren.

Het is te hopen dat de 'collega' verzekeringsbedrijven zich geroepen voelen om de thans huidige gedupeerde groep mensen die door Dier en Polis in de kou gezet zijn, 'de hand te reiken'.......

"3210"

sintbernard
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 apr 2007 13:02

Re: Dier en Polis Falliet

Ongelezen bericht door sintbernard »

Enig idee hoe je "collega verzekeraars" voor een overname zou kunnen benaderen? Heeft iemand een idee hoe je dit aan zou moeten pakken? Ooit hebben wij te maken gehad met een aannemer die failliet ging, de curator heeft toen bemiddeld zodat een andere aannemer de bouw over heeft genomen. Moet je daar als gedupeerden zelf achteraan of zou dit via de curator lopen?
Iemand een idee :?: :?: :?:

mr Floppy
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 jan 2006 13:49

Re: Dier en Polis Falliet

Ongelezen bericht door mr Floppy »

3210,

Het is wel fraudegevoelig.
Leg eens uit waarom jij vind dat dat niet is dan?

Als men namelijk snel heel veel geld binnenkrijgt, en er in het begin bijna geen uitgaven tegenover staan, dan wordt het erg verleidelijk om het geld weg te sluizen en daarna bewust een falliesement te creeren.

En bijsturen lukt dus niet, want dat heb ik al uitgelegd:
Beleggen is immers een onzekere factor (dat is vooral de laatste jaren wel gebleken)

Afkopen van premies is dus altijd verdacht, want dat kan gewoon niet werken. (veel te veel risico)

Jou voorbeeld van het afkopen van begrafenisverzekering is helemaal niet te vergelijken. Een begrafenisverzekering is immers eigenlijk geen verzekering, aangezien het zeker is dat iedereen dood gaat, en daar dus maar 1 keer vooraf bekende kosten van komen. (in tegenstelling tot schadeverzekeringen dus)
Maar zelfs bij begrafenisverzekeringen kunnen er problemen ontstaan. (kijk b.v. naar de topics over de noodgrepen van "Yarden" hier op het Radar-forum)

sintbernard
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 apr 2007 13:02

Re: Dier en Polis Falliet

Ongelezen bericht door sintbernard »

mr. Floppy,
Ja, ja, met het vingertje wijzen in Nederland zijn we toch zo goed in! En als je een fout maakt dan ben je achteraf gewoon stom! Ik dacht dat deze topic geopend was voor gedupeerden van Dier en Polis zodat we elkaar op deze manier zouden kunnen helpen.. Ik geloof dat niemand hier zit te wachten om nog eens de les gelezen te worden over welke stommiteit je wel niet uitgehaald hebt om z'n polis af te sluiten.
Help liever een oplossing te vinden in plaats van alle polishouders te vertellen hoe stom ze wel niet geweest zijn. Ben je zelf zo perfect dat je nooit geen fouten hebt gemaakt in je leven? Zeker meer verstand van verzekeren... :twisted:

marjan34
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 apr 2007 11:25

Re: Dier en Polis Falliet

Ongelezen bericht door marjan34 »

Ik vind het erg vervelend wat er nu gebeurt. Ik heb 2 katten verzekerd dacht ik. Ik heb 1360 euro betaald en nu heb ik niets meer!!!!!!!!

Ik kreeg een brief van de advocaat van veen en die schreef dat er ruim 3000 klanten zijn. Ik heb een formulier verstuurd en ik heb de polis van mijn katten naar de advocaat verstuurd.

Er werd vermeld in de brief dat ik mijn huisdieren moet overbrengen naar een andere verzekering. DIT KAN TOCH NIET.

Ik hoop dat radar het eea kan uitzoeken en er een uitzending over kan maken. Het zou wel zo eerlijk zijn als wij met z'n allen voor een klein bedrag terecht kunnen bij een andere dieren verzekering!

sintbernard
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 apr 2007 13:02

Re: Dier en Polis Falliet

Ongelezen bericht door sintbernard »

Dit artikel vond ik zojuist op de site van faillisementen.com.Wordt er in ieder geval iets gedaan..


Huisdierenverzekeraar Dier en Polis failliet
Gepubliceerd op 19-04-2007 - Bron: De ombudsman

Stichting De Ombudsman start een onderzoek naar de praktijk van de huisdierenverzekeringen en roept mensen op hun ervaringen te melden. Dat kan via de website deombudsman.nl of 0900-6 722 722. Aanleiding is het recente faillissement van huisdierenverzekeraar Dier en Polis.


De afgelopen maanden kwamen er al klachten over Dier en Polis binnen bij De Ombudsman. Toegewezen claims werden niet meer uitbetaald, telefoontjes werden niet beantwoord, er was kortom reden voor ongerustheid. De Ombudsman heeft nog geprobeerd tekst en uitleg te krijgen, maar de verzekeraar bleek volledig onbereikbaar. En nu is Dier en Polis dus failliet.

Vorig jaar ging huisdierenverzekeraar NHZ Animas failliet. Daaraan waren jaren van aanhoudende klachten voorafgegaan. Met succes heeft De Ombudsman actie gevoerd tegen deze verzekeraar. Een tweede faillissement in korte tijd roept vragen op naar de betrouwbaarheid van andere huisdierenverzekeraars. Hiervan bestaat op dit moment nog geen goed beeld.

Over het faillissement van Dier en Polis is nog niets bekend. Het is daarom nog te vroeg om te kunnen zeggen of de naar schatting 3000 klanten van Dier en Polis moeten omzien naar een andere huisdierenverzekeraar. Binnen enkele weken is hierover naar verwachting meer duidelijk. Op dit moment adviseert De Ombudsman verzekeringnemers zich schriftelijk te melden bij de curator. Verzekeringnemers die nog ziektekosten willen claimen bij Dier en Polis, doen er bovendien verstandig aan om hun nota's meteen mee te sturen. De gegevens van de curator zijn:

Van Veen Advocaten
t.a.v. mevrouw mr. M.W. Riezebosch, curator
Postbus 442
6710 BK Ede (Gld)

Zabu
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 apr 2007 12:28

Re: Dier en Polis Falliet

Ongelezen bericht door Zabu »

In augustus 2006 heb ik mijn 2 honden verzekerd bij dier en polis. Ik heb ze voor hun leven verzekerd en in één keer alles betaald. Nog geen declaratie uitgeschreven en van de week een brief gekregen van Van Veen advocaten met de mededeling dier en polis is failliet. Hoe is het mogelijk dat dit op zo'n korte termijn kan, waarschijnlijk hadden ze al problemen toen ik mijn polissen afsloot.
Als er actie ondernomen wordt, hoe of waar dan ook, wil ik hier graag bij aanwezig zijn.
groetjes Nicoline

Klompie77
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 jul 2007 11:33

Re: Dier en Polis Falliet

Ongelezen bericht door Klompie77 »

Je hebt weinig kans je geld terug te krijgen. Om je dier ergens goed te verzekeren, enige tips. Zie onderstaande link.

http://www.deombudsman.nl/site/content/ ... tentID=622

Gesloten