LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Yarden-uitvaartverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
MAXIEM

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Matthijs_ZH

Helder!

Maxiem.

picobello
Berichten: 64
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:14

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door picobello »

Maxiem heeft mij goed begrepen.
De Yardenselect uitvaartverzekering was een vervolg op de AVVL naturaverzekering. Deze verzekering werd tot eind 2006 verstrekt.
Per 1 januari 2007 kan men alleen nog maar een sommenverzekering aangaan.
De naturaverzekering van Yarden/AVVL is waardevast ongeacht de kosten op het moment van overlijden.
Dit heb ik vaker vermeld.

Matthijs_ZH
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 mei 2011 03:59

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Matthijs_ZH »

OK, de kogel is door de kerk!
De afgelopen avond was de uitzending van Brandpunt - waarin ook ik mijn mening mocht geven - en die ik hier niet eerder kon aankondigen (embargo).
Twee weken geleden had ik een gesprek van anderhalf uur op het hoofdkantoor van Yarden. Daarbij bleek dat de directie van Yarden de hele discussie op dit forum had gevolgd (net als de KRO, vandaar dat ik was uitgenodigd voor deze uitzending).
Yarden wilde Aart Zeeman (Brandpunt) niet te woord staan, maar reageerde per e-mail.

Hier de uitzending van Brandpunt van zondagavond:

http://brandpunt.kro.nl/seizoenen/2011/ ... an_de_dood

Overigens kwam de EO afgelopen donderdag ook al met hetzelfde onderwerp:

http://player.omroep.nl/?aflid=13337307&wmv=true (onderwerp begint bij minuut 8.00).

De conclusie is wel duidelijk: wie niet goed oplet, betaalt al gauw tweemaal de prijs (of meer) die een uitvaart zou mogen kosten.

Eergisteren ontving ik een brief waarin Yarden - voor de derde keer - een korting aanbiedt, waardoor er van de bijbetaling van ruim 1400 euro nu nog minder dan 400 euro overblijft. Uiteraard neem ik ook daar geen genoegen mee. Nu ga ik het tot op de bodem uitzoeken. Follow the money...
Zweten zullen ze, tot in het graf.

Groet,
Arjan Gout

duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door duiner »

.
Matthijs_ZH schreef: Yarden wilde Aart Zeeman (Brandpunt) niet te woord staan, maar reageerde per e-mail.
waarom wilde ze hem niet te woord staan?

Als ze zo iets doen op tv, zijn ze bij voorbaat al schuldig !!

ze kruipen dan in hun schulp , want als je onschuldig bent , kom je er toch uit ?....
.

MAXIEM

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Matthijs_ZH

Sukses toegewenst!!!

Maxiem.

berend12
Berichten: 548
Lid geworden op: 16 aug 2010 20:52

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door berend12 »

Brandpunt heb ik niet gezien, de Vijfde Dag wel.
Wat je nodig hebt is dat een paar eerlijke mensen hun mond opendoen.
Tot nu toe hebben de mensen en instanties (consumentenprogramma`s, Kifid en politici e.d.) die de consument moeten beschermen de problemen die de klanten van de uitvaartverzekeraars ondervinden zwaar onderschat.

Eres
Berichten: 296
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:31

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Eres »

De uitzendingen bekeken, zonder enige verbazing aangehoord.
In straattaal zijn er voor dit soort organisaties heel veel uitspraken en beslist geen mooie.
Hoe yarden is en denkt, is in 2007 meer dan bewezen, p van wageningen (directeur) had een logboek op hun site en daar kwamen geen gunstige reacties op, hij(lees yarden) kon zich uiteindelijk nog slechts verdedigen door alles te verwijderen.
Op de klachten en reacties van de verzekerden werd niet of met onzin/leugens gereageerd, ze hebben (4 jaar later) nog steeds niets geleerd en reageren ook nu op dezelfde manier zo blijkt uit de tv documentaires toen en nu.
Ook het kifid mag, naar mijn mening een boete kleed aantrekken, echt veel hebben ze destijds niet tegen deze instituten ondernomen.
Wie kan de financiële/overheid wereld vertrouwen ?

Huntr
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 nov 2011 14:53

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Huntr »

Gisteravond Brandpunt gezien over o.a. de kwestie Yarden.
Daar ben ik van geschrokken.
Bij mij komen de volgende basisvragen op:
-Kunnen nabestaanden met de Yarden polis bij iedere uitvaartverzorger terecht?
-Hoe weten zij of die verzorger op de een of andere manier is betrokken bij Yarden?
-Als hij niet is gelieerd aan Yarden kan hij dan even goed de polis claimen?

testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door testcase »

Huntr schreef:Gisteravond Brandpunt gezien over o.a. de kwestie Yarden.
Daar ben ik van geschrokken.
Bij mij komen de volgende basisvragen op:
-Kunnen nabestaanden met de Yarden polis bij iedere uitvaartverzorger terecht?
-Hoe weten zij of die verzorger op de een of andere manier is betrokken bij Yarden?
-Als hij niet is gelieerd aan Yarden kan hij dan even goed de polis claimen?

1) Ja, volgens mij wel. Je loop alleen een "ledenkorting" mis. Weet niet meer precies hoeveel. een paar honder euro
2) ik denk gewoon vragen.
3) JA dus. zie 1.

picobello
Berichten: 64
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:14

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door picobello »

Men kan met de Yarden/AVVL polis naar iedere uitvaartverzorger en is dus
beslist niet aan Yarden gebonden.
MAAR!! Het is wel verstandig vooraf te informeren of zij ook rekening houden met de ledenkorting van 62%.
Zelfstandige uitvaartverzorgers zijn er in grote getale en zij komen u vastwel tegemoet.
Lagere kosten regeling, lagere kosten kist.
Opbaring - Vervoer - Crematie/begrafenis zijn veelal vaste kosten.
Deze bedragen ongeveer samen ongeveer € 1700
Standaard kist ongeveer € 300
Rouwbrieven € 150.
Dus voor het verzekerde bedrag van Yarden/AVVL kunt u ook daar wel terecht.
Advies is wel navraag doen bij de keuze van uw uitvaartverzorger.
ZZP-ers zullen u verwelkomen.

rawbear
Berichten: 40
Lid geworden op: 13 jun 2008 11:35

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door rawbear »

Geheel tierelantijnloos laten cremeren, kan al voor 1250 euro, las ik op een site die Google voor me had geselecteerd op basis van mijn bezoeken aan dit panel..

http://www.crematie-eenvoud.nl/

Heb inmiddels bezoek gehad van een Yarden vertegenwoordiger. Dat gesprek (waar ook de AVVL naturapolis aan de orde kwam) is als MP3 bestand beschikbaar voor geinteresseerden.

picobello
Berichten: 64
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:14

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door picobello »

Op http://www.crematie-eenvoud.nl wordt uitgegaan van een uitvaart in alle stilte.
Dus geen afscheid met een uitvaartplechtigheid met muziek in de aula van het
crematorium en geen consumpties. Ook geen condoleances en opbaarkosten.
Dat kan een wensuiting zijn voor iemand die beslist geen familie, vrienden of
bekenden erbij wil hebben. Tevens is dat voor daklozen zonder familie.
Nog voordeliger is het; of nog beter gezegd voor niks, kan men zich laten
registreren om het lichaam ter beschikking te stellen voor de medische wetenschap. Universiteitsklinieken nemen veelal de kosten voor hun rekening.
Men moet wel aanvaard worden. Dus wat let u !!!
Wat ik voordien heb geschreven is dat de Yarden/AVVLpolis van ong. € 2500,- excl. 62% voldoende is voor een crematie bij een ZZPer.
Men is echt niet gebonden aan Yarden.

rawbear
Berichten: 40
Lid geworden op: 13 jun 2008 11:35

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door rawbear »

Picobello schreef:
"Wat ik voordien heb geschreven is dat de Yarden/AVVL polis van ong. € 2500,- excl. 62% voldoende is voor een crematie bij een ZZPer.
Men is echt niet gebonden aan Yarden"


Dank voor de tip
Ik print je bericht uit en voeg het bij onze AVVL en Yarden polissen, zodat de nabestaanden er t.z.t. hun voordeel mee kunnen doen.

rawbear, amsterdam

Huntr
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 nov 2011 14:53

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Huntr »

[quote="rawbear"]Picobello schreef:
"Wat ik voordien heb geschreven is dat de Yarden/AVVL polis van ong. € 2500,- excl. 62% voldoende is voor een crematie bij een ZZPer.
Men is echt niet gebonden aan Yarden"


Heb ik het goed dat de AVVL/Yarden polis in dat geval slechts 950 Euro waard is. (i.v.m. excl 62%)

picobello
Berichten: 64
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:14

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door picobello »

Huntr,

Nee.
De Yarden/AVVL die momenteel zo'n € 2500,- aan waarde heeft is excl. 62%.
De werkelijke waarde is dan ong. € 4050,-.
Dat bedrag zal jaarlijks stijgen.
De Yarden/AVVL polissen t/m 31-12-2006 zijn namelijk waardevast.

ml480gt
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jan 2012 16:17

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door ml480gt »

Ik ben dus zo iemand die het 5 jaarlijkse voorstel voor indexatie binnen kreeg. Ik heb de brief van 2007 erbij gepakt en lees hier nog steeds in dat mijn nieuwe verzekering mij geen nadelen oplevert. Tevens staat er, dat ik hetzelfde kan afnemen als voorheen. Mijn oude rechten blijven gehandhaafd...Ik heb vandaag gebeld met Yarden met de mededeling dat ik die indexering onzin vindt, omdat ik nog steeds recht heb op het pakket in natura. Tevens hoef ik aan het eind van dit jaar geen premie meer te betalen, omdat het bedrag dan volgestort is. De dame aan de telefoon vertelde mij dat ik een bezwaarschrift in moest dienen. Dat heb ik vandaag dus gedaan. Onze motivatie voor het naturapakket was juist om indexatie te voorkomen. Zo verlies je namelijk de prikkel om goed met andermans geld om te gaan. Ik ben wel blij dat IK nu deze discussie kan voeren en niet mijn nabestaanden...

Wordt vervolgd...

Matthijs_ZH
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 mei 2011 03:59

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Matthijs_ZH »

Dat ziet u goed!
Die hele indexering is een hoax, oftewel een broodje aapverhaal. Vanuit een naturapolis is indexering namelijk helemaal niet aan de orde: het beleggen en indexeren is in dat geval puur een zaak van de verzekeraar; de klant staat hier buiten.

Wat men met die 'sommenpolis' met z.g. 'klantvoordeel' doet, is niets anders dan een poging op slinkse wijze de natura-overeenkomst te wijzigen in een soort kapitaalpolis (wat het niet is!).

Jammer dat noch de AFM noch VARA's Kassa (in de laatste uitzending over dit onderwerp) dit trucje niet weten door te prikken.

rawbear
Berichten: 40
Lid geworden op: 13 jun 2008 11:35

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door rawbear »

Matthijs_ZH meldde:

Wat men met die 'sommenpolis' met z.g. 'klantvoordeel' doet, is niets anders dan een poging op slinkse wijze de natura-overeenkomst te wijzigen in een soort kapitaalpolis (wat het niet is!).

Jammer dat noch de AFM noch VARA's Kassa (in de laatste uitzending over dit onderwerp) dit trucje niet weten door te prikken.


Maar komen ze nou wel of niet weg met dat trucje?
Wij hebben de AVVL polis (afgesloten 1979) en de diverse brieven die Yarden indertijd aan voormalige AVVL verzekerden stuurde.
Hebben nooit een "keuzebrief" gehad.
Is de AVVL naturaverzekering nou wel of niet geldig?
Moet ik of mijn nabestaanden nog iets doen om de geldigheid zeker te stellen?

rawbear

Matthijs_ZH
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 mei 2011 03:59

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Matthijs_ZH »

@ rawbear

Maar komen ze nou wel of niet weg met dat trucje?

Bij mij (en vele anderen) in ieder geval niet! (Zie de recente uitzending van Brandpunt, waarin ik commentaar gaf).
In drie fasen kwam Yarden met telkens nieuwe kortingsvoorstellen, waardoor er van de € 1400 bijbetaling nog maar ruim € 300 over is. Die ga ik wel betalen, omdat wij een arrangement met alcohol hadden (dat zit niet in een naturapolis).
Je kunt dus stellen dat Yarden nu heeft voldaan aan mijn eis om met gesloten beurs de naturapolis gewoon uit te voeren.

Is de AVVL naturaverzekering nou wel of niet geldig?

Hieruit blijkt dus van wel ;-)

Moet ik of mijn nabestaanden nog iets doen om de geldigheid zeker te stellen?

Volgens mij niet. Maar je moet wel de poot stijf houden. Verwijs gerust naar mijn zaak.

MAXIEM

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Matthijs_ZH

Dit doodgraversbedrijf zal nooit opgeven en naar mijn mening telkenmale terugkomen met vervelende voorstellen, die voor de verzekerde ongunstig zullen zijn. Het is dus verstandig om hen aangetekend alle afspraken nog eens schriftelijk te bevestigen. Dit met de eis, dat de bevestigingsbrief in jouw dossier wordt opgenomen en dat je verder met rust gelaten wenst te worden.

Sukses, Maxiem.

Gesloten